Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hey allemaal. Een beetje heel erg laat (ik heb het nodig voor morgen), maar ik hoop dat ik er toch nog een beetje reactie op krijg.

Wat vinden jullie van hebr. 11-1: Het geloof nu is een vaste grond van de dingen die men hoopt, en een bewijs van de zaken die men niet ziet. 

Dus, is de geestelijke wereld oftewel onzichtbare wereld (engelen en wonderen) belangrijker dan de natuurlijke wereld (het zichtbare)?

Zojuist zei lisxwhxtever:

is de geestelijke wereld oftewel onzichtbare wereld (engelen en wonderen) belangrijker dan de natuurlijke wereld (het zichtbare)?

Dit is dan de vraag.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei lisxwhxtever:

Dus, is de geestelijke wereld oftewel onzichtbare wereld (engelen en wonderen) belangrijker dan de natuurlijke wereld (het zichtbare)?

Op basis waarvan uw conclusie dat het onzichtbare uit engelen en wonderen bestaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel veel zaken die je gelooft kun je niet zien, is onzichtbaar. Daarmee zeg je nog niets of het onzichtbare belangrijker is dan het zichtbare. Er vanuit gaande dat van het rijtje geloof, hoop en liefde, de liefde het belangrijkste is dan denk ik niet dat het onzichtbare belangrijker is. Integendeel het is belangrijk dat die liefde hier en nu zichtbaar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei dingo:

Heel veel zaken die je gelooft kun je niet zien, is onzichtbaar. Daarmee zeg je nog niets of het onzichtbare belangrijker is dan het zichtbare. Er vanuit gaande dat van het rijtje geloof, hoop en liefde, de liefde het belangrijkste is dan denk ik niet dat het onzichtbare belangrijker is. Integendeel het is belangrijk dat die liefde hier en nu zichtbaar is.

Het gaat om de Goddelijke liefde, niet om een stukje filosofie. Daarvoor kan je beter een ander forum bezoeken, lijkt me. Denk je niet?

44 minuten geleden zei Mullog:

Bedenk het volgende. Als de natuurlijke wereld er niet zou zijn geweest. Had je dan de vraag kunnen stellen?

 

Bedenk het volgende. Als de geestelijke wereld er niet zou zijn geweest. Had je dan de vraag kunnen stellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Het gaat om de Goddelijke liefde, niet om een stukje filosofie. Daarvoor kan je beter een ander forum bezoeken, lijkt me. Denk je niet?

Je wilt zeggen dat het in Korinthe gaat over Goddelijke hoop, Goddelijk geloof en Goddelijke liefde? Ben benieuwd waar je dat op baseert.

Het tweede deel van je opmerking kan ik niet helemaal volgen. Waarom zou ik een ander forum moeten bezoeken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei dingo:

Je wilt zeggen dat het in Korinthe gaat over Goddelijke hoop, Goddelijk geloof en Goddelijke liefde? Ben benieuwd waar je dat op baseert.

Het tweede deel van je opmerking kan ik niet helemaal volgen. Waarom zou ik een ander forum moeten bezoeken?

Je moet niks, dingo. Het gaat in Korinthe, net zoals in de hele Bijbel, over God, over Jezus Christus. Alles draait om de Liefde van God. God is immers Liefde. Het draait niet om valse liefde, inderdaad, die bestaat ook, hoe goed die soms ook bedoeld is. De Bijbel spreekt over Christus als Zoon van God, over Christus als Verlosser, over Christus als enige Weg. Deze Liefde is inderdaad. De Liefde wordt erg mooi beschreven in Kortinthe, ik citeer:

zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen

De Liefde gelooft dus alle dingen. Welke dingen? Is de Liefde daarom niet het grootst, of de meeste? Geloof is dus wel degelijk belangrijk. Inderdaad, God (Jezus) is het meest, en deze Liefde redt, maakt vrij. Mensen hebben er recht op deze Liefde te kennen, te horen, omdat deze Liefde Waarheid is. Daarom is het van groot belang de Bijbel te lezen, de Liefdesverklaring van God aan de mens (i.t.t. alle andere geestelijke boeken, zoals de koran, boeken van Blavatsky, enz. enz, waar niet de liefde wordt verkondigd, maar precies het tegenovergestelde).

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Je moet niks, dingo. Het gaat in Korinthe, net zoals in de hele Bijbel, over God, over Jezus Christus. Alles draait om de Liefde van God. God is immers Liefde. Het draait niet om valse liefde, inderdaad, die bestaat ook, hoe goed die soms ook bedoeld is. De Bijbel spreekt over Christus als Zoon van God, over Christus als Verlosser, over Christus als enige Weg. Deze Liefde is inderdaad. De Liefde wordt erg mooi beschreven in Kortinthe, ik citeer:

zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen

De Liefde gelooft dus alle dingen. Welke dingen? Is de Liefde daarom niet het grootst, of de meeste? Geloof is dus wel degelijk belangrijk. Inderdaad, God (Jezus) is het meest, en deze Liefde redt, maakt vrij. Mensen hebben er recht op deze Liefde te kennen, te horen, omdat deze Liefde Waarheid is. Daarom is het van groot belang de Bijbel te lezen, de Liefdesverklaring van God aan de mens (i.t.t. alle andere geestelijke boeken, zoals de koran, boeken van Blavatsky, enz. enz, waar niet de liefde wordt verkondigd, maar precies het tegenovergestelde).

Korinthe 13 gaat over menselijk hoop, menselijk geloof en menselijke liefde (agapé) en de rangorde die daar in is. Uiteraard is dat een uitvloeisel van Goddelijke liefde voor de mens maar God heeft geen hoop of  geloof nodig. Mensen wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei dingo:

Korinthe 13 gaat over menselijk hoop, menselijk geloof en menselijke liefde (agapé) en de rangorde die daar in is. Uiteraard is dat een uitvloeisel van Goddelijke liefde voor de mens maar God heeft geen hoop of  geloof nodig. Mensen wel.

In welke context, denk je? Zou God er iets mee te maken kunnen hebben? En Jezus? Of boeddha, mohammed, satan of een andere afgod? Ik denk het niet. Ik denk dat Korinthe 13 betrekking heeft op Christus, direct of indirect. Zonder Hem kunnen we niet eens liefhebben. Als Christus er niet was, was de liefde er ook niet. Christus heeft de Liefde gebracht. Alle andere (af)goden brengen slechts schijnliefde, dus haat.

Maar, hier is de onzichtbare wereld het onderwerp. Zeker is deze belangrijker dan de zichtbare wereld. De Bijbel spreekt over de geest van de anti-christ, die nu al aanwezig is. We zien deze geest in valse religies, zoals de islam en het boeddhisme, op een hele geraffineerde manier aan het werk. Mensen worden misleid door bijvoorbeeld yoga en reiki. Op het oog (dus zichtbaar) niks mis mee, maar, als we verder kijken, herkennen we de geest hierin. Het is niet de Geest van God, het is de geest van de anti-christ. Ik geloof dat mensen in de zichtbare wereld zich inlaten met de onzichtbare wereld. Dit kan op een goede, maar ook op een kwade manier gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei WdG:

In welke context, denk je? Zou God er iets mee te maken kunnen hebben? En Jezus? Of boeddha, mohammed, satan of een andere afgod? Ik denk het niet. Ik denk dat Korinthe 13 betrekking heeft op Christus, direct of indirect. Zonder Hem kunnen we niet eens liefhebben. Als Christus er niet was, was de liefde er ook niet. Christus heeft de Liefde gebracht. Alle andere (af)goden brengen slechts schijnliefde, dus haat.

Maar, hier is de onzichtbare wereld het onderwerp. Zeker is deze belangrijker dan de zichtbare wereld. De Bijbel spreekt over de geest van de anti-christ, die nu al aanwezig is. We zien deze geest in valse religies, zoals de islam en het boeddhisme, op een hele geraffineerde manier aan het werk. Mensen worden misleid door bijvoorbeeld yoga en reiki. Op het oog (dus zichtbaar) niks mis mee, maar, als we verder kijken, herkennen we de geest hierin. Het is niet de Geest van God, het is de geest van de anti-christ. Ik geloof dat mensen in de zichtbare wereld zich inlaten met de onzichtbare wereld. Dit kan op een goede, maar ook op een kwade manier gebeuren.

De onzichtbare wereld kunnen mensen niet zoveel mee. Met ons geloof en onze hoop ook niet. Maar met onze liefde (voor onze naasten) kunnen wij zichtbaar maken wat de liefde van Jezus inhoudt. Daar gaat veel meer kracht van uit dan allerlei waarschuwingen tegen een onzichtbare wereld die men niet kan zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei dingo:

De onzichtbare wereld kunnen mensen niet zoveel mee. Met ons geloof en onze hoop ook niet. Maar met onze liefde (voor onze naasten) kunnen wij zichtbaar maken wat de liefde van Jezus inhoudt. Daar gaat veel meer kracht van uit dan allerlei waarschuwingen tegen een onzichtbare wereld die men niet kan zien.

Juist OMDAT je deze wereld niet kunt zien, zijn waarschuwingen op zijn plaats. De jeugd houdt zich bezig met allerlei occulte zaken, of het nu gaat om yoga of drugs. Credible is een Christelijk forum, ik denk dat het juist van groot belang is mensen duidelijk te maken dat ze uit het hele aanbod in de maatschappij, de hele menukaart, bepaalde gerechten wel en andere gerechten niet kunnen eten. Denk je niet dat dat liefde is? Als jij een kind op de snelweg ziet spelen, dan haal je het daar toch weg? Het kind ziet het gevaar niet, voor het kind is het gevaar onzichtbaar. Wat leert de Bijbel over liefde? Heel veel. Wist je dat het een liefdesdaad is wanneer jij jouw leven offert voor een vriend? Liefde is geweldig, Gods Liefde is een prachtige realiteit, maar, het is tevens ook een serieuze zaak waar niet mee te spotten valt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Mullog:

Bedenk het volgende. Als de natuurlijke wereld er niet zou zijn geweest. Had je dan de vraag kunnen stellen?

 

En God scbiep de natuurlijke wereld, en zag dat t zeer goed was. Dat zie ik niet staan over die onzichtbsre wereld. Ook zie ik Jezus bijna alleen maar praten over deze natuurlijke wereld. Ook houd God zoveel van deze natuurlijke wereld dat Jezus er voor stierf. Ik zou dus eerder een andere conclusie trekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei MysticNetherlands:

En God scbiep de natuurlijke wereld, en zag dat t zeer goed was. Dat zie ik niet staan over die onzichtbsre wereld. Ook zie ik Jezus bijna alleen maar praten over deze natuurlijke wereld. Ook houd God zoveel van deze natuurlijke wereld dat Jezus er voor stierf. Ik zou dus eerder een andere conclusie trekken.

Wat bedoel je? De onzichtbare wereld is niet goed? Of heeft God deze niet geschapen?

U bent het, HEERE, U alleen.  U hebt de hemel gemaakt, de allerhoogste hemel  en heel het leger erin, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is, en U doet dat alles leven, en de menigte aan de hemel buigt zich voor U neer.

De allerhoogste hemel en heel het leger erin duidt zeker op de voor ons nog niet zichtbare wereld. De Bijbel schrijft wel degelijk over de schepping van de engelen, zie bijvoorbeeld:

Loof Hem, al Zijn engelen, loof Hem, al Zijn legermachten. Loof Hem, zon en maan, loof Hem, alle lichtende sterren. Loof Hem, allerhoogste hemel, en water dat boven de hemel is. Laten zij de Naam van de HEERE loven, want  toen Híj het gebood, werden zij geschapen.

Ik stel voor deze discussie hier niet te voeren. God schiep zowel de zichtbare als de onzichtbare wereld. Jezus prak wel degelijk heel erg vaak over en tegen demonen en tegen de duivel. De Bijbel laat daar geen enkele twijfel over bestaan. Ik geloof in de Bijbel. Ben jij een Christen, MysticNetherlands?

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei WdG:

Wat bedoel je? De onzichtbare wereld is niet goed? Of heeft God deze niet geschapen

Waar staat dat in vredesnaam?

 

25 minuten geleden zei WdG:

De Bijbel schrijft wel degelijk over de schepping van de engelen, zie bijvoorbeeld

Waar ontken ik dat in vredesnaam?

 

 

Lijkt me ook helemaal niet ter sprake.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zowel de zichtbare wereld (de kosmos) als de onzichtbare wereld (de hemel) maken deel uit van Gods schepping en zullen uiteindelijk ook één volmaakt geheel worden. Nu al kunnen wij in Christus ons verenigen met de gelovigen in de hemel, nu al verbreidt Gods Rijk zich over deze wereld, maar uiteindelijk zal deze vereniging definitief en volmaakt worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Robert Frans:

Zowel de zichtbare wereld (de kosmos) als de onzichtbare wereld (de hemel) maken deel uit van Gods schepping.

Zijn engelen geschapen wezens, wellicht in het onzichtbare deel? Ik denk het wel. Zijn demonen gevallen engelen, en onzichtbaar aanwezig? Ik denk het wel. Komen in de katholieke kerk duivels-uitdrijvingen voor? Zo ja, wie of wat wordt uitgedreven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎15‎-‎7‎-‎2017 om 22:56 zei WdG:

Bedenk het volgende. Als de geestelijke wereld er niet zou zijn geweest. Had je dan de vraag kunnen stellen?

In het beeld dat op dit forum keer op keer van de geestelijke wereld geschetst wordt is de vraag volstrekt zinloos omdat je in die wereld het antwoord weet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...
Op 15-7-2017 om 21:00 zei lisxwhxtever:

Dus, is de geestelijke wereld oftewel onzichtbare wereld (engelen en wonderen) belangrijker dan de natuurlijke wereld (het zichtbare)?

Onzichtbare wereld is niet alleen engelen en wonderen. Het is alles waarin we geloven of wat voor ons realiteit is, maar waarvoor geen 'harde bewijs' is; en daarom heeft iedereen vrijheid om die realiteit te accepteren of te verwerpen. Is het belangrijker dan de zichtbare wereld? Ja, in de zin dat we ernaar streven om het eeuwige leven te krijgen in wat nu voor ons onzichtbare wereld is, want we weten dat deze zichtbare gevallen wereld zal vergaan. 'Want wij hebben hier geen blijvende stad, maar wij zoeken de toekomende.' (Hebreeën 13:14).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid