Spring naar bijdragen

Waarom steeds opnieuw inloggen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jij. Als je geen verschil ziet tussen het geloof van RF en IS is je hier veel ontgaan. Verder blijf ik bij min standpunt, accepteer het christelijk geloof van gelovigen op een christelijk forum of ga

Blijkbaar niet Hein, accepteer dat of ga met je vragen naar een psycholoog.

Ik zie de zekerheden van het geloof die wij beiden bij gelovigen op dit forum op grond van de bijbel constateren gelukkig niet als een probleem waar de wereld mee opgescheept zit. Maar wat er ook van 

2 uur geleden zei Magere Hein:

Eerlijk antwoord! Maar ieders eigen waarheid...dan maak je wat mij betreft misbruik van het woordje 'waarheid' Adam en Evan hebben WEL of NIET letterlijk bestaan. De aarde is WEL of NIET 4,5 miljard jaar oud. Dat is niet afhankelijk van een persoonlijke waarheid. En dat het rust, een goed gevoel geeft, daar heb ik, wat betreft waarheid/werkelijkheid, geen boodschap aan.

Je snapt het niet, waarheid is voor iedereen anders, je bent uniek ook in wat jij vindt dat de waarheid is, je kunt door discussie wel anders gaan denken over van alles en nog wat, maar er zal niemand van de 7 miljard mensen hier op aarde exact hetzelfde denken en vinden als jij. Dat jij dat niet kunt accepteren daar kan ik verder weinig aan doen. Trouwens het feit dat niemand hetzelfde is, is voor mij de reden dat ik geloof in God, dat geeft rust, acceptatie en goed gevoel. Dat is Geloof, en niet het letterlijk volgen van een boek met regeltjes, dat sommige mensen denken zich aan exacte regels te moeten houden is voor hen een manier om zich staande te houden in dit onzekere leven, zolang ze me er niet mee lastig vallen prima. Net als het helemaal prima is dat jij blijkbaar nog steeds in de vooronderstelling bent dat er 1 formule is voor de waarheid, dat is ook een soort van geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Quest:

snapt het niet, waarheid is voor iedereen anders, je bent uniek ook in wat jij vindt dat de waarheid is

Dus ik val dood als ik van een hoge flat spring en jij blijft leven, omdat dat jouw waarheid is? 1+1 is voor mij 2, maar voor Sjako 6? Ik deel een gemeenschappelijke voorouder met de andere primaten, maar jij stamt van Adam en Eva af? De wereld is 6000 jaar oud als Student dit vindt en 4,5 miljard jaar oud als ik dat vind. 1 (meest waarschijnlijke, best onderbouwde subjectieve )waarheid is er dus niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Magere Hein:

Dus ik val dood als ik van een hoge flat spring en jij blijft leven, omdat dat jouw waarheid is? 1+1 is voor mij 2, maar voor Sjako 6? Ik deel een gemeenschappelijke voorouder met de andere primaten, maar jij stamt van Adam en Eva af? De wereld is 6000 jaar oud als Student dit vindt en 4,5 miljard jaar oud als ik dat vind. 1 (meest waarschijnlijke, best onderbouwde subjectieve )waarheid is er dus niet?

Als iets de meest waarschijnlijk waarheid is, dan is het nog steeds niet de waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Quest:

Als iets de meest waarschijnlijk waarheid is, dan is het nog steeds niet de waarheid.

Filosofische uitvlucht. Ik daag je uit! Overigens wordt jouw stelling al in het begin van het filmpje van Bhogossian besproken. Je stelling m.b.t. persoonlijke waarheden. Vanaf 10 min en 25 sec. Een relativist (zo schijnt dat te heten) is nooit te overtuigen.
jump.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei student:

Nee, natuurlijk niet. Hoewel ik wel een creationist ken in Nederland die heel veel afweet van koolstofdateringen en puur met gegevens werkt, maar daar kan ik verder niet veel over zeggen. Ikzelf heb weinig verstand van koolstofdateringen.

Hoeveel a-religieus wetenschappelijk hoogwaardig support heeft deze creationist? Vergeet overigens niet, dat het niet alleen koolstofdateringen betreft. Deze zijn maar tot op bepaalde hoogte (jaren) betrouwbaar.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Magere Hein:

Hoeveel a-religieus wetenschappelijk hoogwaardig support heeft deze creationist?

Afgezien van het feit dat dit een zelfverzonnen term is waar ik maar weinig van kan maken, doet dat er helemaal niet toe, toch? Het gaat tenslotte om de argumenten. Jij hoeft mij verder ook niets te vertellen over hoe dateringsmethoden werken; ik weet daar voldoende van. Overigens was jij het die in het topic Schepping of evolutie iedere inhoudelijke discussie vermeed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-1-2017 om 21:08 zei ineke-kitty:

@Quest

"En Ineke poste van twee verschillende accounts".

Een pertinente LEUGEN.  Schandalig dit.  Ik heb maar EEN account hier .  Je bent een lasteraar van de bovenste plank.  En als ik er hier niet genoeg van had, zou ik er werk van maken.

De ironie dat jij iemand als leugenaar betitelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met verschillende browsers getest maar heb geen problemen ondervonden. Topicstarter kan nog controleren of het vinkje bij Aangemeld blijven als je inlogt aangevinkt is. Zo niet dan lijkt mij dit een browserprobleem te zijn (denk aan het niet opslaan en/of verwijderen van cookies, gedateerde browser).

Gezien de reacties hier sluit ik ook het topic, mochten er alsnog problemen zijn over het niet aangemeld blijven dan mag er een nieuw topic geopend worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Rommel locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid