Spring naar bijdragen

Opnieuw voorstellen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

In 2011 ben ik hier lid geworden en ik heb er al een tijdje niks meer mee gedaan.
Vandaar dat ik me even opnieuw voorstel.

In 2011 was het leven zo hopeloos en mij was verteld over God. Ik had zoveel vragen en ben God gaan zoeken.
Ik was vol enthousiasme en mijn geloof groeide. Wat ik wel lastig vond was het accepteren dat God van mij houdt, want wie houdt er nu van mij?
Mijn enthousiasme werd weer minder, maar ik heb me nog wel met God bezig gehouden.

Weer werd het leven hopeloos. Ik was teveel bezig met de mensen wat ze van me vonden en ik merkte dat ik ook weer negatiever werd over mezelf.
Toen plaatste ik mijn hoop in God. Voor alles is een reden en dus ook voor de dingen die mis gingen in mijn leven.
Deze zomer is mijn enthousiasme terug gekomen en ga ik verder waar ik gebleven was.
Ik heb God duidelijk aan het werk gezien in de afgelopen maanden.

Inmiddels ben ik 22 jaar en mijn grootste doel hier op aarde is God kenbaar maken bij anderen.
Ik ben ooit begonnen met dieren filmen en fotograferen. Dit doe ik als hobby en inmiddels weer met volle overtuiging dat God elk schepsel heeft gemaakt.
Soms kom ik een nog onbekend dier tegen en sta ik er vol verwondering naar te kijken.
Dieren zijn zo ontzettend mooi en voor mij het ultieme bewijs dat God bestaat.

Romeinen 1:20
Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij te verontschuldigen zijn.

Ik deel nu foto's met Bijbelversen. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die denken dat zoiets moois zomaar is ontstaan per toeval. Ik hoop dat met het delen er mensen zijn die toch gaan nadenken.

Nu ben ik vrijwel de enige in mijn directe omgeving die in God gelooft en ik ben ook niet het type dat alleen naar een kerk gaat. Dat vind ik lastig, want ik ken er niemand.
Dat maakt het toch lastiger omdat ik zo vol ben van enthousiasme en het liefst me de hele dag met God bezig houd. Zowel in liedjes luisteren, Bijbel lezen als in gesprek gaan over God.
Via Facebook deel ik tegenwoordig veel over God. Mensen zijn hier niet per ongeluk zoals velen denken. Ieder mens is geschapen met een doel.

Ik weet niet of ik heel actief zal zijn hier, maar ik zal proberen er wat vaker te kijken en te lezen waar anderen over discussiëren.

Romeinen 15:13
Moge God, die ons hoop geeft, u in het geloof geheel en al vervullen met vreugde en vrede, zodat uw hoop overvloedig zal zijn door de kracht van de heilige Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 28-11-2016 om 08:58 zei sjako:

Ik denk dat het idd beter is op dit item een slotje te zetten. Met sommigen is gewoon niet te praten en verpesten dit hele forum. 

In principe niet, maar wel alle regeltjes. De geest van de Wet bestaat nog steeds en is zelfs nog wat aangescherpt hier en daar. 

Ik ben een Getuige van Jehovah. 

Komende vanaf de bijbelstudie "Kerstmis":

Ezech.11:19-20 St.V. En Ik zal hun enerlei hart geven, en zal een nieuwen geest in het binnenste van u geven; en Ik zal het stenen hart uit hun vlees wegnemen, en zal hun een vlesen hart geven; 20 Opdat zij wandelen in Mijn inzettingen, en Mijn rechten bewaren, en dezelve doen; en zij zullen Mij tot een volk zijn, en Ik zal hun tot een God zijn.

Hebr.8:10 Want dit is het verbond, dat Ik met het huis Israels maken zal na die dagen, zegt de Heere: Ik zal Mijn wetten in hun verstand geven, en in hun harten zal Ik die inschrijven; en Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn

Veel JG'n hebben wel schriftkennis maar geen persoonlijke relatie met Jezus. Ken jij Jezus als een persóónlijke Vriend?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Albert57:

Veel JG'n hebben wel schriftkennis maar geen persoonlijke relatie met Jezus. Ken jij Jezus als een persóónlijke Vriend?

Waarom denk je dat? Ik kan niet voor iedere Getuige spreken, maar ik zie Jezus zeker als mijn persoonlijke Vriend. Ik zou mijn leven er voor geven! Maar dat hoort niet in dit topic. Misschien ergens anders over verder praten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Waarom denk je dat? Ik kan niet voor iedere Getuige spreken, maar ik zie Jezus zeker als mijn persoonlijke Vriend. Ik zou mijn leven er voor geven! Maar dat hoort niet in dit topic. Misschien ergens anders over verder praten?

Nieuw topic, kunnen we meelezen. Ik vind het wel interessant. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid