Fundamenteel 1.017 Geplaatst 25 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2019 All my life And all my days The joy of my heart is to give Rastafari praise Put down that burden Ease that pain I and I trodding Rastafari way For babylon world is a heavy, heavy load And it's a very, very, very long journey You're gonna need Jah down the road You're gonna need Jah when the fire start burning I say - One perfect love is the key to Jah door So come now, one and all, give up Jah ises more and more Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 25 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2019 4 minuten geleden zei Fundamenteel: All my life And all my days The joy of my heart is to give Rastafari praise Put down that burden Ease that pain I and I trodding Rastafari way For babylon world is a heavy, heavy load And it's a very, very, very long journey You're gonna need Jah down the road You're gonna need Jah when the fire start burning I say - One perfect love is the key to Jah door So come now, one and all, give up Jah ises more and more Laat die jonko en alle gerelateerde toestanden van dien nou maar gewoon achterwege. Dat is beter voor zowel je geestelijke als fysieke gesteldheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 25 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2019 3 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Laat die jonko en alle gerelateerde toestanden van dien nou maar gewoon achterwege. Dat is beter voor zowel je geestelijke als fysieke gesteldheid. Weest gerust, ik sloeber koffie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 Het verhaal achter het nummer zal de meesten wel bekend zijn. Documentairemaker Alan Power maakt in 1971 een verhaal over daklozen in Elephant and Castle en Waterloo in Londen. Verschillende van hen zingen voor zijn camera en microfoon allerlei soorten liederen. Een van hen zingt wat hij op de zondagsschool leerde: ‘Jesus blood never failed me yet’. Dat gedeelte zal niet in de film van Power komen, al wordt het fragment niet weggegooid. Gavin Bryars – die de muziek bij de documentaire moet maken – krijgt het lied en alle ongebruikte delen van de documentaire mee naar huis en luistert naar de opname van ‘Jesus’ blood never failed me’. Hij begeleidt de zang met de piano en zet dat op de band. In Leicester laat hij die band kopiëren, waarbij hij de kopieën achter elkaar zet, waarmee hij een soort eindeloze herhaling crëert. Zo maakt hij ook een versie van 74 minuten. In 1993 wordt de stem van Tom Waits toegevoegd, die onder de indruk is van de zang van de dakloze. Overigens is die al voor de eerste versie van Bryars overleden. Nochtans... Tot tranen geroerd door één zin, die uren doorgaat. Willempie reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 Prachtig! Dank je voor het delen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 1 uur geleden zei Lobke: Tot tranen geroerd door één zin, die uren doorgaat. Zonk de Titanic niet op de melodie van dit lied? Heel emotioneel weer Lobke. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 (bewerkt) 10 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Zonk de Titanic niet op de melodie van dit lied? Heel emotioneel weer Lobke. Nee Kaasjeskruid dat was Nearer Mij God To Thee. 3 maart 2019 bewerkt door Lobke Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 (bewerkt) 5 minuten geleden zei Lobke: Nee Kaasjeskruid dat was Nearer Mij God To Thee. http://www.gavinbryars.com/work/disc/sinking-titanic-jesus-blood-never-failed-me-yet Nouja, het heeft zo zijn raakvlakken. 3 maart 2019 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 1 minuut geleden zei Kaasjeskruid: http://www.gavinbryars.com/work/disc/sinking-titanic-jesus-blood-never-failed-me-yet @Kaasjeskruid Inderdaad ook, wist ik niet. Fijn, dankjewel! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 1 minuut geleden zei Lobke: @Kaasjeskruid Inderdaad ook, wist ik niet. Fijn, dankjewel! Kop op he! Niet verdrinken in de tranen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 2 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Kop op he! Niet verdrinken in de tranen. Ach vrouwen!? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 2 minuten geleden zei Lobke: Ach vrouwen!? Ik ben een man maar ik moest ook huilen. Gebeurt me niet zo vaak meer tegenwoordig. Lobke reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 18 minuten geleden zei Willempie: Ik ben een man maar ik moest ook huilen. Gebeurt me niet zo vaak meer tegenwoordig. Ja hey, moest je echt huilen of had je wat natte oogies? Een man moet ook niet zo vaak huilen als een vrouw, is niet goed voor de man. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 32 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Ja hey, moest je echt huilen of had je wat natte oogies? Een man moet ook niet zo vaak huilen als een vrouw, is niet goed voor de man. @Kaasje, Onzin!!! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 53 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Ja hey, moest je echt huilen of had je wat natte oogies? Een man moet ook niet zo vaak huilen als een vrouw, is niet goed voor de man. 20 minuten geleden zei Lobke: @Kaasje, Onzin!!! Ja dat is. Ook mannen kunnen tranen met tuiten huilen. Maar we doen dat meestal wel wanneer niemand het ziet. Ik kan zo die film “the cure” niet in groep kijken. Alle jonges des tijd in de klas huilen en die meiskes ons aan het uitlachen haha, de omgekeerde wereld. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 (bewerkt) 32 minuten geleden zei Lobke: @Kaasje, Onzin!!! 9 minuten geleden zei Fundamenteel: Ja dat is. Ook mannen kunnen tranen met tuiten huilen. Maar we doen dat meestal wel wanneer niemand het ziet. Ik kan zo die film “the cure” niet in groep kijken. Alle jonges des tijd in de klas huilen en die meiskes ons aan het uitlachen haha, de omgekeerde wereld. O ja? Sinds wanneer is dat zo dan? Ik ben toch een kerel en weet toch wel wat goed is voor kerels. Net zo vaak als vrouwen huilen is niet goed voor kerels hoor. 3 maart 2019 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 11 minuten geleden zei Kaasjeskruid: O ja? Sinds wanneer is dat zo dan? Ik ben toch een kerel en weet toch wel wat goed is voor kerels. Net zo vaak als vrouwen huilen is niet goed voor kerels hoor. Ik weet niet of vrouwen vaker huilen, misschien wel maar ook meestal niet in het openbaar. Ik heb wat mannelijke sporters zien janken. Is af en toe goed voor je, raken de spieren minder verkrampt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 1 minuut geleden zei Lobke: Ik weet niet of vrouwen vaker huilen, misschien wel maar ook meestal niet in het openbaar. Ik heb wat mannelijke sporters zien janken. Is af en toe goed voor je, raken de spieren minder verkrampt. Welnee, spieren moet je gewoon af en toe eens goed op hun donder geven. Worden ze groter van. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 18 minuten geleden zei Kaasjeskruid: O ja? Sinds wanneer is dat zo dan? Ik ben toch een kerel en weet toch wel wat goed is voor kerels. Net zo vaak als vrouwen huilen is niet goed voor kerels hoor. Lol Dat is moeilijk vast te stellen. 1. Hoe vaak huilen vrouwen dan? 2. Waarom huilen ze? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 2 minuten geleden zei Fundamenteel: 1. Hoe vaak huilen vrouwen dan? Vaker dan mannen. 2 minuten geleden zei Fundamenteel: 2. Waarom huilen ze? Om allerlei redenen die voor de man vaak onvoorstelbaar zijn. Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 (bewerkt) 47 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Vaker dan mannen. Om allerlei redenen die voor de man vaak onvoorstelbaar zijn. Dat herken ik. Mijn vrouw staat soms huilend op en als ik dan vraag wat er is wordt ze nog boos ook. Ik snap er niets van maar heb het blijkbaar maar te aanvaarden. Er wordt van ons mannen blijkbaar meer verwacht dan we kunnen opbrengen. Ik blijf wel mijn uiterste best doen hoor. 3 maart 2019 bewerkt door Willempie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 3 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2019 Of als ze beginnen huilen om iets gedaan te krijgen, abnormaal gewoon. Zo stond hier eens toevallig Bridezillas op tv op, dat die vrouwen dus echt toegeven alles gedaan te krijgen met wat krokodillentraantjes he Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 5 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2019 ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 9 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2019 Leuke parodie op die enge tv-dominees in Amerika. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 18 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2019 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten