Spring naar bijdragen

In het spoor van Jozef van Arimathea


Aanbevolen berichten

Het begon zo leuk TTC.

En best spannend.

Als ik dingen uit het verleden zie, dan wil ik ook vaak het naadje uit de kous ervan weten.

Uitpluizen, wat zou er waar van kunnen zijn.

Hoe leven mensen?

Hoe leefden mensen?

Zouden ze veel veranderd zijn in de loop van de tijd?

Wat is de kern van iets? De rode draad?

Is een antwoord noodzakelijk?

Voor velen blijkbaar wel.

Er is niet zo heel veel veranderd lijkt wel.

Een schijntje van waarheid wordt een waarschijnlijkheid.

En een waar - schijnlijkheid wordt een waarheid.

Onzekerheden moeten zekerheden worden.

Waarom?

Neuhhhh...

Ik hoef niet zo nodig de "gabs" in te vullen.

De bijkomend gestelde vragen handelen daarover Maria, mijn mening. Allemaal zo moeilijk niet maar goed, het verschijnt nu eenmaal. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 374
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tot nu toen heb ik ondanks de aanvallen en

[.....]

Dus ben ik de draad kwijt.

Niet zo raar Kwispel.

Die zijn naadloos van ineke-kitty op jou overgegaan. (H)

Ok, heb ik niet zo gemerkt.

Maar ik stelde een vraag over Claudia en Pudenz, leden van het Britse koningshuis aan wie Paulus de groeten doet.

Ik krijg op de vraag waarom Paulus dat noemt in de Bijbel dus geen antwoord, misschien weet jij het antwoord?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ok, heb ik niet zo gemerkt. Maar ik stelde een vraag over Claudia en Pudenz, leden van het Britse koningshuis aan wie Paulus de groeten doet. Ik krijg op de vraag waarom Paulus dat noemt in de Bijbel dus geen antwoord, misschien weet jij het antwoord?

Dat is al een leuker vraag, en wat was de motivatie van Jezus? Iemand?

Waar we de namen van Pudens, Linus en Claudia tegenkomen, gaat er, voor wie ook in de kerkgeschiedenis geïnteresseerd is, een wereld open! Claudia en Pudens staan, samen met Linus, in de Britse kerkgeschiedenis hoog aangeschreven. Hun verhaal is inderdaad boeiend, niet alleen omdat het zo menselijk is, maar vooral omdat deze drie ongelooflijk veel voor het jonge christendom hebben betekend.

http://vlichthus.nl/claudia-en-pudens/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het begon zo leuk TTC.

Ja dat heb je met zo een film. Heb je hem bekeken/

En best spannend.

Als ik dingen uit het verleden zie, dan wil ik ook vaak het naadje uit de kous ervan weten.

Uitpluizen, wat zou er waar van kunnen zijn.

Hoe leven mensen?

Hoe leefden mensen?

Zouden ze veel veranderd zijn in de loop van de tijd?

Wat is de kern van iets? De rode draad?

En??? Wat is de conclusie na het zien van de film?

Is een antwoord noodzakelijk?

Voor velen blijkbaar wel.

Er is niet zo heel veel veranderd lijkt wel.

Een schijntje van waarheid wordt een waarschijnlijkheid.

En een waar - schijnlijkheid wordt een waarheid.

Interessant gaat u verder zou dhr. Bommel zeggen....

Onzekerheden moeten zekerheden worden.

Waarom?

Waarom niet? De Bijbel spreekt heel vaak over 'zeker weten'. Afgelopen weekend nog bestudeerd samen met 16 geloofsgenoten op de Veluwe.

Neuhhhh...

Ik hoef niet zo nodig de "gabs" in te vullen.

Zijn die er dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ok, heb ik niet zo gemerkt. Maar ik stelde een vraag over Claudia en Pudenz, leden van het Britse koningshuis aan wie Paulus de groeten doet. Ik krijg op de vraag waarom Paulus dat noemt in de Bijbel dus geen antwoord, misschien weet jij het antwoord?

Dat is al een leuker vraag, en wat was de motivatie van Jezus? Iemand?

Het gaat helemaal niet over Jezus, laat staan de motivatie. Ik had de vraag aan jou gesteld, maar je weet het blijkbaar niet.

Het zij zo. Ge kunt niet alles weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zie de link van TTC:

Claudia & Pudens

De tekst in dit - slechts licht - bewerkte boekje is geschreven door Ds. D. W. L. Milo.) zie de link van Peter79) Hij is ook de schrijver van "Stonden Zijn voeten op Engelse bodem?"

Beide boekjes waren oorspronkelijk losse artikelen in een kerkblad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ok, heb ik niet zo gemerkt. Maar ik stelde een vraag over Claudia en Pudenz, leden van het Britse koningshuis aan wie Paulus de groeten doet. Ik krijg op de vraag waarom Paulus dat noemt in de Bijbel dus geen antwoord, misschien weet jij het antwoord?

Misschien omdat het halfbroers waren?

Toen Paulus zijn brief aan de Romeinen schreef - in circa 53 - noemde hij Rufus bij zijn vertrouwelijke naam. Hij kende hem blijkbaar goed, wist dat Rufus "een uitverkorene in de Heer" was. Sterker: hij zei dat Rufus' moeder ook zijn eigen moeder was. Er komen vragen op. Was Paulus’ moeder in een tweede huwelijk de moeder van Rufus geworden? Waren Paulus en Rufus halfbroers?

http://vlichthus.nl/wp-content/uploads/ ... Pudens.pdf

Link naar bericht
Deel via andere websites

En als we aan het slot van Paulus’ laatste brief zijn, zijn testament, zouden we zeggen: “Benaarstig u, om voor den winter te komen. U groet Eubulus, en Pudens, en Linus en Claudia, en al de broeders.†(2 Timótheüs 4 : 21)

Waar we de namen van Pudens, Linus en Claudia tegenkomen, gaat er, voor wie ook in de kerkgeschiedenis geïnteresseerd is, een wereld open! Claudia en Pudens staan, samen met Linus, in de Britse kerkgeschiedenis hoog aangeschreven. Hun verhaal is inderdaad boeiend, niet alleen omdat het zo menselijk is, maar vooral omdat deze drie ongelooflijk veel voor het jonge christendom hebben betekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het gaat helemaal niet over Jezus, laat staan de motivatie. Ik had de vraag aan jou gesteld, maar je weet het blijkbaar niet. Het zij zo. Ge kunt niet alles weten.

Misschien dat het voor jou niet over Jezus gaat, voor ons misschien wel. Ben zeer benieuwd wat hij daar te zeggen had, anders was het een citytrip die een timmerman vandaag ook wel kan maken. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je de film bekeken?

Als het voor jullie over de Here Jezus gaat kun je misschien ook vermelden wat je erover wilt zeggen. Ik weet niet wat je bedoelt. Overigens had je kunnen weten dat ik niet geloof dat Hij een timmerman was. Dus stel je vraag aan Gelooft.com.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ok, heb ik niet zo gemerkt. Maar ik stelde een vraag over Claudia en Pudenz, leden van het Britse koningshuis aan wie Paulus de groeten doet. Ik krijg op de vraag waarom Paulus dat noemt in de Bijbel dus geen antwoord, misschien weet jij het antwoord?

Misschien omdat het halfbroers waren?

Halfbroers?

Claudia was een vrouw en Pudenz was een man en Paulus was geen familie. Je weet echt weinig van de Bijbel heb ik de indruk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ok, heb ik niet zo gemerkt. Maar ik stelde een vraag over Claudia en Pudenz, leden van het Britse koningshuis aan wie Paulus de groeten doet. Ik krijg op de vraag waarom Paulus dat noemt in de Bijbel dus geen antwoord, misschien weet jij het antwoord?

Misschien omdat het halfbroers waren?

Halfbroers?

Claudia was een vrouw en Pudenz was een man en Paulus was geen familie. Je weet echt weinig van de Bijbel heb ik de indruk, maar gelukkig hebben we credible.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
Halfbroers? Claudia was een vrouw en Pudenz was een man en Paulus was geen familie. Je weet echt weinig van de Bijbel heb ik de indruk, maar gelukkig hebben we credible.nl

Zo is dat Kwispel, vroeger had men blijkbaar de gewoonte om regelmatig van naam te veranderen waardoor alles lekker verwarrend wordt. Dat van die halfbroers kwam van de bron die je aangeeft, herhaal het nog even voor de goede orde. Pudenz was een Romein, voor de vrienden was het Rufus, las ik nog ergens.

Toen Paulus zijn brief aan de Romeinen schreef - in circa 53 - noemde hij Rufus bij zijn vertrouwelijke naam. Hij kende hem blijkbaar goed, wist dat Rufus "een uitverkorene in de Heer" was. Sterker: hij zei dat Rufus' moeder ook zijn eigen moeder was. Er komen vragen op. Was Paulus’ moeder in een tweede huwelijk de moeder van Rufus geworden? Waren Paulus en Rufus halfbroers?

http://vlichthus.nl/wp-content/uploads/ ... Pudens.pdf

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb je de film bekeken? Als het voor jullie over de Here Jezus gaat kun je misschien ook vermelden wat je erover wilt zeggen. Ik weet niet wat je bedoelt. Overigens had je kunnen weten dat ik niet geloof dat Hij een timmerman was. Dus stel je vraag aan Gelooft.com.

Timmerman of niet, Jezus zou niet zonder reden in Engeland geweest zijn. Heeft hij dan met Pudenz en Claudia gesproken? Beiden stonden blijkbaar hoog aangeschreven in het vroege Christendom, kan me voorstellen dat het dan toch een interessant gesprek geweest moet zijn. Uit deze constructie komt de nieuwsgierigheid, hoopte dat je dat zou weten aangezien je zelf die reis gemaakt hebt.

Pudens, de Romeinse senator, trouwde in 53 met de Britse prinses Claudia (Gladys). Toen Paulus rond die tijd een groet aan Rufus zond, kende hij Claudia blijkbaar nog niet; die was toen omtrent 17 jaar. Maar toen hij later in Rome zijn laatste brief afsloot, groette hij Timótheüs mede namens Pudens, Linus en Claudia. Hij was toen - zegt de kerkgeschiedenis - zeer bevriend met dat gezin.

http://vlichthus.nl/wp-content/uploads/ ... Pudens.pdf

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar we de namen van Pudens, Linus en Claudia tegenkomen, gaat er, voor wie ook in de kerkgeschiedenis geïnteresseerd is, een wereld open! Claudia en Pudens staan, samen met Linus, in de Britse kerkgeschiedenis hoog aangeschreven. Hun verhaal is inderdaad boeiend, niet alleen omdat het zo menselijk is, maar vooral omdat deze drie ongelooflijk veel voor het jonge christendom hebben betekend.

Je kunt veel vinden op internet over deze heiligen, maar vnl. engelstalig.

En dat zegt al heel veel, nl. dat deze legenden vooral in Engeland veel de ronde doen.

Maar het blijven legenden en er zijn verschillende versies, die elkaar compleet tegen spreken.

http://celticsaints.org/2015/0807a.html

gerelateerd aan Romeinse mensen met namen, die zeer veelvuldig voorkwamen, met hier en daar schijnbare relatie, maar die elders weer tegengesproken worden.

Met heel veel invulkunde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met heel veel invulkunde.

En dat laatste te lezen in de boeken van eerder genoemd uitgeverij http://vlichthus.nl/stichting-vlichthus/ met al een tegenstelling in de introductie:

Beleidsplan Stichting Vlichthus 2016

Op basis van de in de statuten beschreven doelstelling heeft het bestuur de hoofdlijnen in een beknopt beleidsplan voor 2016 opgesteld. De Stichting Vlichthus wil graag:

â—¾Nieuwe Bijbelstudies, uitgesproken door Ab Klein Haneveld, uitwerken en beschikbaar stellen als gratis PDF, maar ook op papier.

â—¾Via blogs en andere artikelen informatie en kennis doorgeven over de onderwerpen die passen bij de doelstellingen van Vlichthus.

Verderop:

De Stichting Vlichthus was voorheen Vlichthus (gestart in ± 1997), een kleine uitgeverij, die eerlijk en onafhankelijk Gods Woord (de Bijbel) en aanverwante interessante onderwerpen, wil doorgeven via bijbelstudies, boeken, brochures en internet. Die doelstelling is nog steeds van kracht.

[...]

Met nadruk wordt alleen Christus en Zijn Werk centraal gesteld. Mede daarom behoort Vlichthus tot geen enkele organisatie en is ze ook niet gebonden aan personen of “stromingenâ€.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kunt veel vinden op internet over deze heiligen, maar vnl. engelstalig. En dat zegt al heel veel, nl. dat deze legenden vooral in Engeland veel de ronde doen. Maar het blijven legenden en er zijn verschillende versies, die elkaar compleet tegen spreken.

Volgens een gegeven uit de Talmoed was die Jozef van Arimathea een oudoom van Jezus, een rijke handelaar die in Engeland de eerste kerk oprichtte. Dit is in het Nederlands maar niet kopieerbaar, ook slechts 1 pagina.

http://www.glastonbury-cirkel.nl/jozef_ ... 0Arimathea

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het beleidsplan van een uitgeverij kan me niet zo veel boeien eigenlijk.

Het gaat om legendes uit het verleden en mensen die nooit terugkijken naar het verleden, zullen nooit vooruit kijken naar de toekomst.

Overigens heb ik tot nu toe weinig tegenstrijdigheden gelezen, maar ik heb alleen nederlandstalige sites geraadpleegd.

Er is zoveel onzin geschreven over het heidense verleden van Brittannië dat informatie die bedoeld is om de mensen over het roemrijke verleden te vertellen van harte welkom is.

Er waren veel Christenen die naar de Britse eilanden reisden om daar het evangelie te verkondigen. En vandaaruit naar Griekenland, Bangor, Lindisfarne en veel verder want Brittannië was in die dagen het lichtbaken van Europa en niet Rome.

De Joden waren onderdanen van het Romeinse rijk en werden door de Romeinen met minachting en afkeer bekeken.

Het was oom Jozef die brutaalweg het lichaam van het kruis afnam samen met Nicodemus en voor het linnen zorgde om de lijkwade te maken. Hij lijkt van weinig belang toch is zijn weg om het Woord te verkondigen inspirerend en was hij de beschermer van het kleine groepje discipelen wat overbleef na de kruisiging.

Hij legde het fundament voor het Christendom. Hij was de eerste apostel, die het vaandel van Christus plantte op dat door zeeën omringde kleine eiland 562 jaar voordat Augustinus voet zette oop Engelse bodem.

Eeen zeer bedreven politicus en een handelsman, zeg maar een metaalmagnaat en het tin was zeer belangrijk bij de oorlogvoerende Romeinen.

Hij doorkruiste de wereldzeeën om dit kostbare metaal te transporteren en het bestaan van de handel tussen Cornwall en Phoenicië wordt uitgebreid beschreven door Diodorus Siculus en door Julius Caesar.

De Decurio of raadsheer was een uitdrukking die de Romeinen gebruikten om een ambtenaar aan te duiden die belast was met het beheer van metaalmijnen. Ook wel aangeduid als Nobilis Decurio. Verrassend dat een Jood zo een hoge positie had. Wetgevend lid van het provinciale Romeinse parlement.

Doorgaans wordt gezegd dat de Here Jezus arm was en van onduidelijke afkomst. Zijn verwantschap met de welgestelde Jozef bewijst anders. De Here Jezus was Zelf landeigenaar, maar lang voordat Hij aan Zijn grote taak begon, zag Hij af van alle materiële rijkdom.

De Here Jezus was immers ook lijnrechte afstammeling en erfgenaam van herder-koning David en van Seth de zoon van Adam, die de zoon van God genoemd wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens een gegeven uit de Talmoed was die Jozef van Arimathea een oudoom van Jezus, een rijke handelaar die in Engeland de eerste kerk oprichtte. http://www.glastonbury-cirkel.nl/jozef_ ... 0Arimathea

Een link naar de tekstplaats in de Talmoed zou me meer zeggen dan een aantekening op deze website.

Alhoewel ik een rijke handelaar toch iets anders vind dan een edele decurion. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je het zo overneemt zonder te zeggen, waar je het vandaan hebt, dan lijken het jouw woorden en jouw mening en dan is het plagiaat.

Nee, ik ben eraan begonnen, maar heb niet de moed om hier anderhalf uur naar te gaan zitten kijken.

Vooral daar ik nu ongeveer het idee heb, waar het over gaat en ik de bron eenzijdig vind.

Ik krijg de ideeën mee door wat jij en ook de anderen hier schrijven en daarna haal ik mijn info uit mijn eigen geheugen en vandaar via diverse websites vanuit gevarieerde bronnen op internet.

Een voorbeeld noem ik in de term decurio.

Dat bevreemde mij zo dat ik het heb opgezocht.

Jij hebt dat gelezen en nu herhaal je de uitleg die dus niet juist is.

Die variatie en gegevens eerst nalopen zou ik jou ook aanraden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je het zo overneemt zonder te zeggen, waar je het vandaan hebt, dan lijken het jouw woorden en jouw mening en dan is het plagiaat.

Nee, ik ben eraan begonnen, maar heb niet de moed om hier anderhalf uur naar te gaan zitten kijken.

Vooral daar ik nu ongeveer het idee heb, waar het over gaat en ik de bron eenzijdig vind.

Ik krijg de ideeën mee door wat jij en ook de anderen hier schrijven en daarna haal ik mijn info uit mijn eigen geheugen en vandaar via diverse websites vanuit gevarieerde bronnen op internet.

Een voorbeeld noem ik in de term decurio.

Dat bevreemde mij zo dat ik het heb opgezocht.

Jij hebt dat gelezen en nu herhaal je de uitleg die dus niet juist is.

Die variatie en gegevens eerst nalopen zou ik jou ook aanraden.

Als ik die reis 2 keer heb gemaakt en daar een verslag van heb gemaakt op schrift en ik citeer daar een gedeelte uit. Is dat dan plagiaat?

Het is toch mijn verslaglegging?

Waar de gids zijn informatie vandaan heeft weet ik dan toch niet?

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

En wat is er mis met de uitleg van een decurio? Heb ik iets gemist?

Als Gelooft.com van zijn eigen site alles kopieert en plakt en hier vermeldt is dat toch ook geen plagiaat?

Wat een decurio is, daarvan heb ik de bron vermeld.

http://www.opbouwonline.nl/artikel.php?id=13598

Ik heb de reis lang geleden gemaakt, welke gegevens moet ik nalopen?

En wat is dan betrouwbaar en niet éénzijdig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jij hebt dat gelezen en nu herhaal je de uitleg die dus niet juist is.

Wat is hier niet juist aan? Ik heb mijn eerdere uitleg gewoon van internet. Dus ik begrijp niet wat je bedoelt.

Bovendien zeg je dat er geen jaartallen bekend kunnen zijn. De Bijbel begint al met te melden dat de wet 430 jaar later kwam. We weten toch ook dat de gemeente in Jeruzalem in 36 A.D. verstrooid werd naar andere landen en de apostelen werden gedwongen te vluchten.

Wat denk je waar die apostelen heen zijn gevlucht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid