Spring naar bijdragen

In het spoor van Jozef van Arimathea


Aanbevolen berichten

Het Koninkrijk van God in Engeland:

God is dus wel degelijk aanwezig in Engeland! Muren moeten worden afgebroken, soms letterlijk, soms figuurlijk. God is niet het probleem. De mensen, en hun leer, zijn het probleem.

Vlichthus News Agency heeft op 8 mei een spottende foto van Torben geplaatst. De voorstanders van deze spot kunnen wellicht daar hun laster en spot verder plaatsen? Het is dus niet de bedoeling hier te spotten over Torben.

Voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat we Torben moeten nalopen (niks tegen hem overigens). Wat ik wel beweer is dat hij een frisse kijk heeft, en, waar ik het zeer mee eens ben is dat er een flinke bezem door veel kerken moet. Leer is overbodig, Jezus is genoeg!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 374
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het is niet mijn bijdrage TTC maar een citaat wat gnosis is. Zie de bron onderaan en bovenaan.

http://www.human-being.nl/Bibliotheek/gnosis.htm

De gnosis lasteren is in wezen de Geest lasteren. Het nadenken over de Heilige Geest begon met een ervaring. Niet met een theorie. De ervaringen van de eerste christenen staan o.a. gedocumenteerd in het Nieuwe Testament. Deze ervaringen staan niet los van de reflectie, maar worden door de aard van de interpretaties die ze ondergaan tot gekwalificeerde ervaringen met Gods Geest.

http://www.human-being.nl/Bibliotheek/gnosis.htm

Gnosis is eeuwenoude wijsheid die destijds door de katholieke kerk in de ban werd gedaan.

Egyptische monniken stopten, naar wij nu vermoeden, hun oude geschriften in stenen kruiken en verborgen ze. In de vorige eeuw werden ze teruggevonden in een grot bij Nag Hammadi.

De geschriften zijn intussen ook in het Nederlands vertaald.

Het blijkt dat deze kennis ook in de soefistische stroming van de islam bewaard is gebleven. De islam is meer dan een oproep tot jihad, strijd.

Wat zijn die inzichten? Wat betekenen ze voor onze tijd?

De Goddelijke Vonk

Cruciaal in de gnostiek is de opvatting dat het goddelijke niet ergens ver weg is en dat er een priesterkaste nodig zou zijn om Hem te bereiken. Daarom bestreed de kerk dit inzicht zo fel met geschriften en brandstapel: het zou haar macht aantasten. In iedere mens is een goddelijke vonk aanwezig als kern van de mens. Het goddelijke – het Koninkrijk Gods - is in ons en vlak om ons heen. De kunst is er oog voor en oren naar te hebben.

Die kleine goddelijke vonk vraagt aandacht en ontwikkeling tot een vuur, een licht, "kennis van het hart" ofwel kennis van binnenuit, zoals de gnosis wel wordt omschreven. De vonk, dus de mens, wil terug naar waar hij vandaan kwam, terug naar God. Daartoe is er een lange weg te gaan, "Het Pad", vermeld in de Qur’an. In het Arabisch betekent het woord "pad", at-tariqa, vooral "het pad naar God, het pad terug, omhoog".

Het is het pad dat wij als mens en als mensheid te gaan hebben sinds onze geboorte als mensheid en als mens, geleid door innerlijke wijsheid - niet door religieuze autoriteiten. Waar het door wetten en voorschriften 'rechtgebaande' pad bedoeld wordt, staat as-sha'ria, letterlijk: het pad naar de bron. In de Qur'an overheerst het laatste type pad, in de gnostiek en het islamitisch soefisme het eerste type. Beide paden voeren de mens terug naar zijn bron, naar God, waar hij vandaan komt.

Het goddelijke is al in de mens, terwijl het beeld dat de mens van het goddelijke had steeds menselijker werd: van grillige en meedogenloze natuurgoden tot een liefhebbende vader. Gelijktijdig nam de mens zijn lot meer en meer in eigen hand en werd in die zin dus meer goddelijk. Dit kon zonder tussenkomst van een priesterkaste. De RK Kerk was hier dus niet blij mee en verbood die geschriften.

Bron:http://www.human-being.nl/Bibliotheek/gnosis.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het Koninkrijk van God in Engeland:

God is dus wel degelijk aanwezig in Engeland! Muren moeten worden afgebroken, soms letterlijk, soms figuurlijk. God is niet het probleem. De mensen, en hun leer, zijn het probleem.

Vlichthus News Agency heeft op 8 mei een spottende foto van Torben geplaatst. De voorstanders van deze spot kunnen wellicht daar hun laster en spot verder plaatsen? Het is dus niet de bedoeling hier te spotten over Torben. Voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat we Torben moeten nalopen (niks tegen hem overigens). Wat ik wel beweer is dat hij een frisse kijk heeft, en, waar ik het zeer mee eens ben is dat er een flinke bezem door veel kerken moet. Leer is overbodig, Jezus is genoeg!

Mooi en bijzonder filmpje, dank.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het Koninkrijk van God in Engeland:

God is dus wel degelijk aanwezig in Engeland! Muren moeten worden afgebroken, soms letterlijk, soms figuurlijk. God is niet het probleem. De mensen, en hun leer, zijn het probleem.

Vlichthus News Agency heeft op 8 mei een spottende foto van Torben geplaatst. De voorstanders van deze spot kunnen wellicht daar hun laster en spot verder plaatsen? Het is dus niet de bedoeling hier te spotten over Torben.

Voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat we Torben moeten nalopen (niks tegen hem overigens). Wat ik wel beweer is dat hij een frisse kijk heeft, en, waar ik het zeer mee eens ben is dat er een flinke bezem door veel kerken moet. Leer is overbodig, Jezus is genoeg!

Als eerder heb ik vele teksten gegeven waar de Bijbel spreekt over "de leer van Christus". Ik ga dat niet herhalen, je hebt het toen ook links laten liggen.

Ik heb geen idee wat je met het filmpje wil zeggen en ik weet niet wie Torben is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het Koninkrijk van God in Engeland:

God is dus wel degelijk aanwezig in Engeland! Muren moeten worden afgebroken, soms letterlijk, soms figuurlijk. God is niet het probleem. De mensen, en hun leer, zijn het probleem.

Vlichthus News Agency heeft op 8 mei een spottende foto van Torben geplaatst. De voorstanders van deze spot kunnen wellicht daar hun laster en spot verder plaatsen? Het is dus niet de bedoeling hier te spotten over Torben.

Voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat we Torben moeten nalopen (niks tegen hem overigens). Wat ik wel beweer is dat hij een frisse kijk heeft, en, waar ik het zeer mee eens ben is dat er een flinke bezem door veel kerken moet. Leer is overbodig, Jezus is genoeg!

Als eerder heb ik vele teksten gegeven waar de Bijbel spreekt over "de leer van Christus". Ik ga dat niet herhalen, je hebt het toen ook links laten liggen.

Ik heb geen idee wat je met het filmpje wil zeggen en ik weet niet wie Torben is.

Overigens is God overal waar Christenen samen komen. Waarom twijfel je daaraan?

Dat is toch Zijn belofte?

Het gaat in dit topic over de kerkgeschiedenis en niet over doop en genezingsdiensten dus dat laat ik verder voor wat het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is niet mijn bijdrage TTC maar een citaat wat gnosis is. Zie de bron onderaan en bovenaan.

http://www.human-being.nl/Bibliotheek/gnosis.htm

Het blijft een mooie bijdrage, zo je nu ziet is niemand in staat om dat verborgen te houden, hoe hard men ook probeert. Niets dan goed nieuws dus, verhelderend.

Voor jou is het goed nieuws en verhelderend, heel fijn voor jou.

Voor mij is het een uitleg wat de gnosis is en hoe de RKK hierin stond of staat.

Het is dus niet wat Anja beweert dat kritiek op 'gnosis' een laster tegen de Heilige Geest is. Dan zou de RKK zich daaraan hebben schuldig gemaakt, maar het klopt gelukkig niet met wat deze site uitlegt over het begrip.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mooi en bijzonder filmpje, dank.

Geen dank, TTC.

Het Koninkrijk van God in Engeland:

God is dus wel degelijk aanwezig in Engeland! Muren moeten worden afgebroken, soms letterlijk, soms figuurlijk. God is niet het probleem. De mensen, en hun leer, zijn het probleem.

Vlichthus News Agency heeft op 8 mei een spottende foto van Torben geplaatst. De voorstanders van deze spot kunnen wellicht daar hun laster en spot verder plaatsen? Het is dus niet de bedoeling hier te spotten over Torben. Voor de duidelijkheid: ik beweer niet dat we Torben moeten nalopen (niks tegen hem overigens). Wat ik wel beweer is dat hij een frisse kijk heeft, en, waar ik het zeer mee eens ben is dat er een flinke bezem door veel kerken moet. Leer is overbodig, Jezus is genoeg!

Torben is een eenvoudige jongen, die de straat op gaat en met mensen over Jezus spreekt. Hij bidt voor mensen. Er gebeuren bijzondere dingen.

Vlichthus News Agency bespot deze jongen.

Vlichthus wil eerlijke informatie geven over de bijbel, geschiedenis en aanverwante onderwerpen.

We treffen hier o.a. de studies van Haneveld aan, zoals de holle aarde theorie, maar ook de bedelingenleer. Torben houdt zich niet aan de bedelingenleer, net zoals vele anderen. Dan kan je een aantal zaken doen: de leer aan de kant, of spotten met de mensen die zich niet aan de leer houden. Haneveld, NBC en Vlichthus kiezen voor de weg van spot en laster. Op de facebook-pagina van Vlichthus News Agency is dit na te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor jou is het goed nieuws en verhelderend, heel fijn voor jou. Voor mij is het een uitleg wat de gnosis is en hoe de RKK hierin stond of staat. Het is dus niet wat Anja beweert dat kritiek op 'gnosis' een laster tegen de Heilige Geest is. Dan zou de RKK zich daaraan hebben schuldig gemaakt, maar het klopt gelukkig niet met wat deze site uitlegt over het begrip.

Ja, zoals je nu ziet heeft men veel verborgen gehouden maar dat heeft met onwetendheid te maken, machtswellust, geld en diens meer. Gnostiek is dan ook niet zomaar wat, zonder de bijhorende ervaringen onbevattelijk. Maar we wijken af, kan je ons meegeven wat Jezus in Engeland nu gedaan heeft? Of was het gewoon een uitje met z'n oom, wat natuurlijk ook zou kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is niet mijn bijdrage TTC maar een citaat wat gnosis is. Zie de bron onderaan en bovenaan.

http://www.human-being.nl/Bibliotheek/gnosis.htm

Het blijft een mooie bijdrage, zo je nu ziet is niemand in staat om dat verborgen te houden, hoe hard men ook probeert. Niets dan goed nieuws dus, verhelderend.

Voor jou is het goed nieuws en verhelderend, heel fijn voor jou.

Voor mij is het een uitleg wat de gnosis is en hoe de RKK hierin stond of staat.

Het is dus niet wat Anja beweert dat kritiek op 'gnosis' een laster tegen de Heilige Geest is. Dan zou de RKK zich daaraan hebben schuldig gemaakt, maar het klopt gelukkig niet met wat deze site uitlegt over het begrip.

De gnosis belasteren is in wezen de Heilige Geest belasteren. Paulus was een gnosticus, de apostelen hadden deel aan de gnosis. De ware Christen is het innerlijk zeker weten deelachtig, de kennis des Heren dus.

De Kerk heeft zich nooit afgezet tegen de gnosis en de gnostiek op zich maar wel tegen een scheefgetrokken gnosis en gnostiek. De Kerk is altijd voor zuiverheid. Een van de grote wetenschappers die er alles over kon vertellen was Prof. Gilles Quispel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De gnosis belasteren is in wezen de Heilige Geest belasteren. Paulus was een gnosticus, de apostelen hadden deel aan de gnosis. De ware Christen is het innerlijk zeker weten deelachtig, de kennis des Heren dus. De Kerk heeft zich nooit afgezet tegen de gnosis en de gnostiek op zich maar wel tegen een scheefgetrokken gnosis en gnostiek. De Kerk is altijd voor zuiverheid. Een van de grote wetenschappers die er alles over kon vertellen was Prof. Gilles Quispel.

Doorgaans komt het verzet van die wonderlijke manifestatie dat we ego noemen, heeft vaak de neiging om vanalles scheef te trekken inderdaad. Factum stultus cognosit. (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een van de grote wetenschappers die er alles over kon vertellen was Prof. Gilles Quispel.

Ja, veel mensen zijn daar ernstig mee bezig, gelukkig maar.

Een levende legende Gilles Quispel (geboren 30 mei 1916 in Rotterdam ) kocht op 10 mei 1952 bij een handelaar in Brussel voor een appel en een ei de gnostische Jung-Codex, vernoemd naar de beroemde psychiater Carl Gustav Jung, een persoonlijke vriend van Quispel. Een historisch geschrift dat, vergelijkbaar met de Dode Zeerollen, vandaag de dag vele miljoenen waard is. Deze Codex was kort daarvoor opgegraven in de woestijn bij Nagh Hammadi (Egypte), en zou de originele uitspraken van Jezus weergeven.

http://tvblik.nl/het-vermoeden/prof-gilles-quispel

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een van de grote wetenschappers die er alles over kon vertellen was Prof. Gilles Quispel.

Ja, veel mensen zijn daar ernstig mee bezig, gelukkig maar.

Zeker.

Een levende legende Gilles Quispel (geboren 30 mei 1916 in Rotterdam ) kocht op 10 mei 1952 bij een handelaar in Brussel voor een appel en een ei de gnostische Jung-Codex, vernoemd naar de beroemde psychiater Carl Gustav Jung, een persoonlijke vriend van Quispel. Een historisch geschrift dat, vergelijkbaar met de Dode Zeerollen, vandaag de dag vele miljoenen waard is. Deze Codex was kort daarvoor opgegraven in de woestijn bij Nagh Hammadi (Egypte), en zou de originele uitspraken van Jezus weergeven.

http://tvblik.nl/het-vermoeden/prof-gilles-quispel

Jammer dat de video op zich niet meer werkt. De vertaling van bijvoorbeeld Thomas door Quispel is zeer rijk voorzien van noten en commentaar, waardoor er van die scheeftrekking geen sprake meer is. Heel prettige vertaling , kritisch, en wetenschappelijk verantwoord. Maar voor mensen die het spirituele snappertje ontberen, is Thomas geen optie. Begrijpen ze toch niks van, daar is gnosis voor nodig. Niet iedereen die een religie aanhangt kent de binnenkant ervan. Naar mijn ervaring komt dit niet-kennen van de binnenkant vooral veel meer voor in het protestantisme (maar ik ken daar inmiddels vele gunstige uitzonderingen op) dan binnen het katholicisme. Scheeftrekkingen zijn overal, niet alleen binnen de gnostiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha, als je geen antwoord hebt dan doet het niets terzake. Wedergeboorte zoals ik het ken vanuit de Bijbel is absoluut geen bewustwordingsproces dat in elk mens gelegen is. Ik verwachtte al dat jij er iets anders onder verstaat dan wat ik eronder versta.

Het heeft geen waarde om je daar een antwoord op te geven Kwispel, je kan er toch niets mee. Het is nochtans een alomgekend begrip in de geesteswetenschappen, niets anders dan waar in de gnostiek en/of de tweenaturenleer ook naar verwezen wordt. Jezus zei niets anders, herstel en/of genezing is dan ook een zeer ruim begrip. Pro forma:

Het is daarmee niet een gegeven, maar eerder het resultaat van een tweede geboorte van de persoonlijkheid die door weinigen volledig gerealiseerd wordt. Dit komt doordat de ontwikkeling tot persoonlijkheid een individu de zware taak oplegt om tal van innerlijke conflicten tussen lagere en hogere motivaties in zichzelf permanent tot harmonie te brengen. Omdat een individu hiertoe de existentïële angsten, depressies, obsessies, complexen, en andere psychoneurosen die gepaard kunnen gaan met deze innerlijke conflicten zal moeten onderzoeken, stelt de Theorie van Positieve Desintegratie dat deze symptomen niet psychopathologisch zijn, maar juist getuigen van emotionele groei. Daarmee wordt zeer zeker niet ontkend dat er vormen van psychopathologie zijn die destructief zijn en funest voor de ontwikkeling, noch dat de hier beschreven psychoneurosen ernstige gevolgen kunnen hebben wanneer deze langdurig aanhouden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Theorie_v ... integratie

Duidelijk, TTC. *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jammer dat de video op zich niet meer werkt. De vertaling van bijvoorbeeld Thomas door Quispel is zeer rijk voorzien van noten en commentaar, waardoor er van die scheeftrekking geen sprake meer is. Heel prettige vertaling , kritisch, en wetenschappelijk verantwoord. Maar voor mensen die het spirituele snappertje ontberen, is Thomas geen optie. Begrijpen ze toch niks van, daar is gnosis voor nodig. Niet iedereen die een religie aanhangt kent de binnenkant ervan. Naar mijn ervaring komt dit niet-kennen van de binnenkant vooral veel meer voor in het protestantisme (maar ik ken daar inmiddels vele gunstige uitzonderingen op) dan binnen het katholicisme. Scheeftrekkingen zijn overal, niet alleen binnen de gnostiek.

Veel metaforen verwijzen ernaar, beetje als die vraag hoe een eikel kan weten dat hij ooit een eikelboom zal worden. Of de rups een vlinder, beetje romantischer. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

http://www.advocaal.nl/voor-t-voetlicht/#comment-21

Ik zag nog dat dit boek te koop is bij Bol.com. Ik ken het niet, maar ga het wel bestellen.

Voor wie geínteresseerd is, lees je op deze site waar het boek over gaat.

Het was kardinaal Baronius, die rond 1500 in de bibliotheek van het Vaticaan een oud document ontdekte en dat openbaar maakte. Dit document vertelt over de aankomst in 37 na Chr. van een groep christelijke bootvluchtelingen vanuit Palestina. Deze groep bestond uit familie en vrienden van Jezus. Zij brachten als eersten de boodschap van het christelijke geloof in Europa en ondanks de gevaren en vervolgingen door de romeinse overheersing waaraan ze blootstonden, zetten ze hun werk voort. Vaak ten koste van hun eigen leven.
Link naar bericht
Deel via andere websites
http://www.advocaal.nl/voor-t-voetlicht/#comment-21

Ik zag nog dat dit boek te koop is bij Bol.com. Ik ken het niet, maar ga het wel bestellen.

Voor wie geínteresseerd is, lees je op deze site waar het boek over gaat.

Het was kardinaal Baronius, die rond 1500 in de bibliotheek van het Vaticaan een oud document ontdekte en dat openbaar maakte. Dit document vertelt over de aankomst in 37 na Chr. van een groep christelijke bootvluchtelingen vanuit Palestina. Deze groep bestond uit familie en vrienden van Jezus. Zij brachten als eersten de boodschap van het christelijke geloof in Europa en ondanks de gevaren en vervolgingen door de romeinse overheersing waaraan ze blootstonden, zetten ze hun werk voort. Vaak ten koste van hun eigen leven.

Interessant Kwispel, ik lees hier echter niet dat Jezus zelf in Engeland was, dat moet dan voordien geweest zijn, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zag nog dat dit boek te koop is bij Bol.com. Ik ken het niet, maar ga het wel bestellen. Voor wie geínteresseerd is, lees je op deze site waar het boek over gaat.

Waarom willen mensen altijd de geschiedenis veranderen? Ook Satan?

Vaak ten koste van hun eigen leven. In latere eeuwen kreeg deze bijzondere geschiedenis niet de eer die zij verdiende. Documenten raakten opnieuw in vergetelheid, geschiedkundige feiten werden voor diverse doeleinden veranderd. Respect en bewondering voor hen en om hun verhaal opnieuw onder de aandacht te brengen, hebben de auteur ertoe gebracht u de gelegenheid te geven dit prachtige erfgoed te herontdekken. Over de strijd die toen werd gevoerd, werd, na baanbrekend werk in latere eeuwen, door enkele schrijvers gepubliceerd. Voor hen bleek het toen ook een strijd om de waarheid te kunnen ventileren. De waarheid zal altijd overwinnen!

http://www.advocaal.nl/voor-t-voetlicht/#comment-21

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoop is in de Bijbel toekomstverwachting.

Om te weten waarom Zijn voeten op Engelse bodem stonden is het wellicht interessant om te kijken waarom in het woord Brittannië , het woord 'verbond' staat.

Volgens de overleveringen sprak de Here Jezus vloeiend Aramees, Hebreeuws, Grieks en Latijn.

En was Hij bedreven in de Keltische taal.

Eeuwen voor onze jaartelling werd de Griekse taal door de Britten goed gesproken vanwege hun handelsbetrekkingen met de Phoeniciërs, de Griekse tinhandelaren en zeelieden.

Julius Ceasar vertelt dat de Druïden het Grieks gebruikte voor al hun handelsdocumenten.

In de Britse geschiedeni wordt het eiland vaker genoemd bij de naam van zijn handelswaar dan bij de naam Brittannië. Bekend onder de naam Cassiterides, ( Tin-eiland) en Aristoteles is een van de eerste schrijvers die het zo noemt en Herodotus en dus J.C.

Nu terug naar het woord British wat afgeleid is van het oude Hebreeuws dat uit dezelfde tijd stamt als de oude Cymric taal en is een combi van twee woorden n.l. B'rith ( verbond) en 'ish'( man of vrouw).

Het toevoegsel "ain" of annië betekent 'land.

Het gaat dus om het land van het verbond.

Door de aanvaarding in later jaren van het Christelijk geloof en de naam Christenen kwam er een nieuw motief aan het licht.

Het volk van verbondsmannen en -vrouwen werd het goedgewijde geheiligde volk wonend in het verbondsland.

Ingewijd door de 5 boeken van Mozes, en door tussenkomst van het plaatsvervangende zoenoffer van de Here Jezus konden de Britten een vooruitgeschoven post worden in het verbreiden van het evangelie in de naam van Jezus Christus. Ik druk me wat ongelukkig uit, maar wil het zo kort mogelijk samenvatten.

Ook de oude Kelten hielden zich vast aan het geloof van de patriarchen van het OT.

Literatuur hierover is van de hand van Sir Norman Lockyer, Edward Davies, Wm. Stukeley, Julius Caesar enz...

De naam Britten werd nooit gegeven aan hun Keltische familie in Gallië, Ierland en Schotland. Het volk dan wel het land werd Galatië genoemd tot aan de komst van de Franken.

De brief van Paulus was gericht aan dit volk.

De link naar Jezus is al te vinden in de link die er is naar Koning Omri, de grondlegger van Samaria, de hoofdstad van Israël.

De naam Kymri stamt af van Omri en de Welsen zijn nog het enige volk dat vandaag nog het volk van de Cymri hanteert.

In het Brits museum zie je de Zwarte Oblisk van Chalmaneser 11 een overblijfsel van de veroveringen t.a.v. de koning van Assyrië. En onder deze onderworpen vorsten was ook Jehu, de zoon van Omri.

De Krim is nog steeds bekend als een verbastering van Cimmeri en dat is weer verbasterd tot Kimmerians, Keltoi, Keltic, Cymri.

Van oorsprong dus komend uit het noordelijke rijk Samaria en onder leiderschap van de stam Efraïm en niet Juda is de wettige erfgenaam.

Als we stellen dat de 10 stammen, staan voor de "verloren schapen" dan zegt de Here Jezus dat Hij gekomen was voor de verloren schapen. Immers het erfdeel van de Joden zou worden weggenomen.

Los van het feit dat de belangrijkste taak om deze verloren schapen te bereiken aan Paulus is gegeven, geloof ik dat Jezus Zelf tijdens Zijn bediening op aarde deze verloren schapen die onderdeel waren van het verbond dat God gesloten had Zich bekend maakte aan deze verloren schapen.

De Here Jezus wist precies waar Hij wezen moest n.l. bij de Britse Druïden.

Paulus wist precies tot welk volk hij in het bijzonder gezonden was.

En Jozef van A wist door zijn lange en intensieve omgang met de Here Jezus waar hij heen moest gaan.

Het volk zou genoemd worden onder de naam "Izak". Wij kennen hen als "Saksen".

En zoals de Semieten later Hebreeën werd genoemd, wat "kolonisten' of 'infiltranten betekent, ( Iberia bevat het woord Heber) zo weten wij dat na de splitsing van de 12 stammen o.l.v. Efraïm de zoon van Jozef deze 10 stammen nooit uit hun ballingschap terugkeerden.

Als er ooit een belofte is gegeven aan Sarah dat in Izak het zaad genoemd zal worden en dat het volk verstrooid is en bekend zou worden onder een andere naam ( een naam die hun erfdeel vertegenwoordigde) zo werden deze Saksen bekend onder de naam Scythen. ( door de Grieken gegeven) en woonden zij ruim 700 jaar in streken bekend als Scythië, (Dacië = het huidge Roemenië) en zoals de Kymri de naam Britten gingen dragen zo verkozen de oude Israëlieten van Efraïmitische oorsprong de naam Saksen.

Een naam die alles te maken heeft met de belofte aan Sarah.

En zo kwamen ook de Angel-Saksen op uitnodiging van het Britse stamhoofd in Brittannië.

Enfin ik stop hier maar met deze geschiedenis van de verloren schapen van het huis Israël , en gezien de hand van God in deze ontwikkeling na de Babylonische wegvoering zal de Here Jezus precies hebben geweten waar deze 10 stammen zich hebben gevestigd en dat is dus zoals voorspeld in de profeten "tot aan het einde der aarde" of "tot aan de eilanden der zee".

Immers Brittannië is een eiland omgeven door zeeën.

Het is dus een onderdeel geweest van Zijn bediening op aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
http://www.advocaal.nl/voor-t-voetlicht/#comment-21

Ik zag nog dat dit boek te koop is bij Bol.com. Ik ken het niet, maar ga het wel bestellen.

Voor wie geínteresseerd is, lees je op deze site waar het boek over gaat.

Het was kardinaal Baronius, die rond 1500 in de bibliotheek van het Vaticaan een oud document ontdekte en dat openbaar maakte. Dit document vertelt over de aankomst in 37 na Chr. van een groep christelijke bootvluchtelingen vanuit Palestina. Deze groep bestond uit familie en vrienden van Jezus. Zij brachten als eersten de boodschap van het christelijke geloof in Europa en ondanks de gevaren en vervolgingen door de romeinse overheersing waaraan ze blootstonden, zetten ze hun werk voort. Vaak ten koste van hun eigen leven.

Ter aanvulling.

Het document zal toen bijna 100 jaar zijn geweest.

Uit de link al op de eerste blz. gegeven.

http://www.heiligen.net/heiligen/03/17/ ... -jozef.php

De Engelse historicus Gildas de Wijze († 570; feest 29 januari) schijnt geschreven te hebben: ‘Zoals bekend ontvingen onze eilanden de stralen van het licht, d.w.z. het heilige onderricht van de ware Zon Christus, tijdens de regeringsperiode van Tiberius (37-41).’ Dus zo’n vier à acht jaar na Jezus’ dood en opstanding. De woorden ‘zoals bekend’ doen vermoeden dat dit destijds een algemeen geaccepteerd feit was. Deze overtuiging werd door de Britse bisschoppen op de Concilies van Pisa (1409), Constanz (1414-1418), Siena (1423) en Bazel (1431) krachtig onderstreept: ‘Wij hebben Christus eerder ontvangen dan jullie in Gallië!’

Dat dit verhaal bekend was in het Vaticaan is dus niet vreemd.

Het waren de Britse Bisschoppen die overtuigd waren van hun geschiedenis.

Niet de rest van de leden van de Vaticaanse Concilies, want anders was deze geschiedenis niet verdonkeremaand, maar ook door het Vaticaan omarmd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoop is in de Bijbel toekomstverwachting. Om te weten waarom Zijn voeten op Engelse bodem stonden is het wellicht interessant om te kijken waarom in het woord Brittannië , het woord 'verbond' staat. Volgens de overleveringen sprak de Here Jezus vloeiend Aramees, Hebreeuws, Grieks en Latijn. En was Hij bedreven in de Keltische taal. Eeuwen voor onze jaartelling werd de Griekse taal door de Britten goed gesproken vanwege hun handelsbetrekkingen met de Phoeniciërs, de Griekse tinhandelaren en zeelieden. Julius Ceasar vertelt dat de Druïden het Grieks gebruikte voor al hun handelsdocumenten. In de Britse geschiedeni wordt het eiland vaker genoemd bij de naam van zijn handelswaar dan bij de naam Brittannië. Bekend onder de naam Cassiterides, (Tin-eiland) en Aristoteles is een van de eerste schrijvers die het zo noemt en Herodotus en dus J.C. Nu terug naar het woord British wat afgeleid is van het oude Hebreeuws dat uit dezelfde tijd stamt als de oude Cymric taal en is een combi van twee woorden n.l. B'rith ( verbond) en 'ish'( man of vrouw). Het toevoegsel "ain" of annië betekent 'land. Het gaat dus om het land van het verbond. Door de aanvaarding in later jaren van het Christelijk geloof en de naam Christenen kwam er een nieuw motief aan het licht. Het volk van verbondsmannen en -vrouwen werd het goedgewijde geheiligde volk wonend in het verbondsland. Ingewijd door de 5 boeken van Mozes, en door tussenkomst van het plaatsvervangende zoenoffer van de Here Jezus konden de Britten een vooruitgeschoven post worden in het verbreiden van het evangelie in de naam van Jezus Christus. Ik druk me wat ongelukkig uit, maar wil het zo kort mogelijk samenvatten. Ook de oude Kelten hielden zich vast aan het geloof van de patriarchen van het OT. Literatuur hierover is van de hand van Sir Norman Lockyer, Edward Davies, Wm. Stukeley, Julius Caesar enz... De naam Britten werd nooit gegeven aan hun Keltische familie in Gallië, Ierland en Schotland. Het volk dan wel het land werd Galatië genoemd tot aan de komst van de Franken. De brief van Paulus was gericht aan dit volk. De link naar Jezus is al te vinden in de link die er is naar Koning Omri, de grondlegger van Samaria, de hoofdstad van Israël. De naam Kymri stamt af van Omri en de Welsen zijn nog het enige volk dat vandaag nog het volk van de Cymri hanteert. In het Brits museum zie je de Zwarte Oblisk van Chalmaneser 11 een overblijfsel van de veroveringen t.a.v. de koning van Assyrië. En onder deze onderworpen vorsten was ook Jehu, de zoon van Omri. De Krim is nog steeds bekend als een verbastering van Cimmeri en dat is weer verbasterd tot Kimmerians, Keltoi, Keltic, Cymri. Van oorsprong dus komend uit het noordelijke rijk Samaria en onder leiderschap van de stam Efraïm en niet Juda is de wettige erfgenaam. Als we stellen dat de 10 stammen, staan voor de "verloren schapen" dan zegt de Here Jezus dat Hij gekomen was voor de verloren schapen. Immers het erfdeel van de Joden zou worden weggenomen. Los van het feit dat de belangrijkste taak om deze verloren schapen te bereiken aan Paulus is gegeven, geloof ik dat Jezus Zelf tijdens Zijn bediening op aarde deze verloren schapen die onderdeel waren van het verbond dat God gesloten had Zich bekend maakte aan deze verloren schapen. De Here Jezus wist precies waar Hij wezen moest n.l. bij de Britse Druïden. Paulus wist precies tot welk volk hij in het bijzonder gezonden was. En Jozef van A wist door zijn lange en intensieve omgang met de Here Jezus waar hij heen moest gaan. Het volk zou genoemd worden onder de naam "Izak". Wij kennen hen als "Saksen". En zoals de Semieten later Hebreeën werd genoemd, wat "kolonisten' of 'infiltranten betekent, ( Iberia bevat het woord Heber) zo weten wij dat na de splitsing van de 12 stammen o.l.v. Efraïm de zoon van Jozef deze 10 stammen nooit uit hun ballingschap terugkeerden. Als er ooit een belofte is gegeven aan Sarah dat in Izak het zaad genoemd zal worden en dat het volk verstrooid is en bekend zou worden onder een andere naam ( een naam die hun erfdeel vertegenwoordigde) zo werden deze Saksen bekend onder de naam Scythen. (door de Grieken gegeven) en woonden zij ruim 700 jaar in streken bekend als Scythië, (Dacië = het huidge Roemenië) en zoals de Kymri de naam Britten gingen dragen zo verkozen de oude Israëlieten van Efraïmitische oorsprong de naam Saksen. Een naam die alles te maken heeft met de belofte aan Sarah. En zo kwamen ook de Angel-Saksen op uitnodiging van het Britse stamhoofd in Brittannië. Enfin ik stop hier maar met deze geschiedenis van de verloren schapen van het huis Israël , en gezien de hand van God in deze ontwikkeling na de Babylonische wegvoering zal de Here Jezus precies hebben geweten waar deze 10 stammen zich hebben gevestigd en dat is dus zoals voorspeld in de profeten "tot aan het einde der aarde" of "tot aan de eilanden der zee". Immers Brittannië is een eiland omgeven door zeeën. Het is dus een onderdeel geweest van Zijn bediening op aarde.

Dank voor interessante en uitvoerige toelichting Kwispel, wat ik hieruit ventileer is dat het vooral een spirituele reis was in de zin van het verdelen en opwekken van Christusbewustzijn in die regio's. Is hij er voordien dan ook fysiek geweest? Antwoord mag gewoon ja of neen zijn, belangrijker is of dit dan voor of na z'n opstanding was (wat hier niet synoniem staat met z'n heropstanding uit het graf voor alle duidelijkheid). De Here Jezus weet altijd waar hij moet zijn, dat is evident.

Link naar bericht
Deel via andere websites
http://www.advocaal.nl/voor-t-voetlicht/#comment-21

Ik zag nog dat dit boek te koop is bij Bol.com. Ik ken het niet, maar ga het wel bestellen.

Voor wie geínteresseerd is, lees je op deze site waar het boek over gaat.

Het was kardinaal Baronius, die rond 1500 in de bibliotheek van het Vaticaan een oud document ontdekte en dat openbaar maakte. Dit document vertelt over de aankomst in 37 na Chr. van een groep christelijke bootvluchtelingen vanuit Palestina. Deze groep bestond uit familie en vrienden van Jezus. Zij brachten als eersten de boodschap van het christelijke geloof in Europa en ondanks de gevaren en vervolgingen door de romeinse overheersing waaraan ze blootstonden, zetten ze hun werk voort. Vaak ten koste van hun eigen leven.

Ter aanvulling.

Het document zal toen bijna 100 jaar zijn geweest.

Uit de link al op de eerste blz. gegeven.

http://www.heiligen.net/heiligen/03/17/ ... -jozef.php

De Engelse historicus Gildas de Wijze († 570; feest 29 januari) schijnt geschreven te hebben: ‘Zoals bekend ontvingen onze eilanden de stralen van het licht, d.w.z. het heilige onderricht van de ware Zon Christus, tijdens de regeringsperiode van Tiberius (37-41).’ Dus zo’n vier à acht jaar na Jezus’ dood en opstanding. De woorden ‘zoals bekend’ doen vermoeden dat dit destijds een algemeen geaccepteerd feit was. Deze overtuiging werd door de Britse bisschoppen op de Concilies van Pisa (1409), Constanz (1414-1418), Siena (1423) en Bazel (1431) krachtig onderstreept: ‘Wij hebben Christus eerder ontvangen dan jullie in Gallië!’

Dat dit verhaal bekend was in het Vaticaan is dus niet vreemd.

Het waren de Britse Bisschoppen die overtuigd waren van hun geschiedenis.

Niet de rest van de leden van de Vaticaanse Concilies, want anders was deze geschiedenis niet verdonkeremaand, maar ook door het Vaticaan omarmd.

Dank je wel Maria voor je aanvulling.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor interessante en uitvoerige toelichting Kwispel, wat ik hieruit ventileer is dat het vooral een spirituele reis was in de zin van het verdelen en opwekken van Christusbewustzijn in die regio's. Is hij er voordien dan ook fysiek geweest? Antwoord mag gewoon ja of neen zijn, belangrijker is of dit dan voor of na z'n opstanding was (wat hier niet synoniem staat met z'n heropstanding uit het graf voor alle duidelijkheid). De Here Jezus weet altijd waar hij moet zijn, dat is evident.

Graag gedaan.

Waarom zou de Here Jezus er niet fysiek geweest kunnen zijn?

Hij was tussen zijn 12 e jaar en Zijn openbaar optreden op Zijn 30e jaar nog ruim 10 jaar een jong volwassen man die naar mijn mening niet in de timmermanswerkplaats van vader Jozef Zijn tijd heeft doorgebracht, met alle respect voor het timmermansvak. Dat staat net zo min de Bijbel als dat er staat dat Hij in Brittannië is geweest al vind ik het laatste meer terug in de profeten dan de suggestie van dat Hij een timmermansvak uitoefende.

Vader Jozef had een bloeiend aannemersbedrijf en door de geschenken van de Magiërs waren zij niet onbemiddeld.

En ook oom Jozef was heel erg rijk dus de Heer hoefde niet te zwoegen om aan de kost te komen denk ik.

Als Hij in de Synagoge sprak waren de Joden verbaasd over Zijn rijke kennis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid