Spring naar bijdragen

Bidden om een ex terug te krijgen?


Aanbevolen berichten

Toen ik nog gelovig was bad ik aan't eind van mijn gebed altijd ""Niet mijn wil maar uw wil geschiedde". Als ik dan ergens om gevraagd had wist God dat ik er niet op stond dat mijn verzoek ten koste van alles in vervulling zou gaan. Ik hoopte onbewust dat mijn nederigheid beloond zou worden, misschien zelfs wel met meer of met heel iets anders dan waar ik om vroeg. Het kan ook zijn dat ik ergens om vroeg met de gedachte "Baat het niet dan schaadt het niet" Ook geloofde ik toen nog dat alles voorbeschikt was, ergens om vragen mocht dan wel volgens de bijbel maar eigenlijk was het zinloos, de uitkomst stond al lang vast. Lang geleden allemaal hoor, blij dat ik nu niet meer op een geschenk uit de hemel hoef te hopen (wat nooit komt)

Veel mensen sluiten hun gebed af, met "Om Jezus wil". Maar of ze dat als chliché gebruiken of omdat ze werkelijk alles over laten aan God's wil, vraag ik me weleens af.

Als het lang geleden is, hoe oud ben je dan ( ongeveer) en hoe komt het dat iemand zijn geloof is kwijt geraakt? Ik wist niet dat dat mogelijk was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

....hoe komt het dat iemand zijn geloof is kwijt geraakt? Ik wist niet dat dat mogelijk was.
Het kan dus. Het uitgangspunt voor het christelijk geloof is de bijbel met verhalen over de God van de mensen in die tijd. Zodra je die verhalen kritisch gaat lezen, een God die zich een paradijs door de satan afhandig liet maken, bij Abraham kwam dineren, de hele aarde onder water zette in de ijdele hoop dat het daarna beter zou gaan, hele volksstammen liet uitmoorden om zijn uitverkoren volk een beloofd land te geven, na de laatste profeten nooit meer iets van zich heeft laat horen, dubieuze evangelieverhalen, apostelen met een eigen visie op Jezus en een komend koninkrijk, dan verdwijnt je geloof in Zijn werkelijke bestaan vanzelf. Je kunt het nog enige tijd staande houden door de meest dubieuze teksten niet letterlijk te nemen en zo je eigen godsdienst te creëren die in deze tijd past maar je voelt steeds sterker dat je jezelf daarmee voor de gek houdt en zo wordt een leven zonder geloof en geloofsvragen uiteindelijk een bevrijding.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Het kan dus. Het uitgangspunt voor MIJN christelijk geloof was de bijbel met verhalen over de God van de mensen in die tijd. Zodra je die verhalen kritisch gaat lezen, een God die zich een paradijs door de satan afhandig liet maken, bij Abraham kwam dineren, de hele aarde onder water zette in de ijdele hoop dat het daarna beter zou gaan, hele volksstammen liet uitmoorden om zijn uitverkoren volk een beloofd land te geven, na de laatste profeten nooit meer iets van zich heeft laat horen, dubieuze evangelieverhalen, apostelen met een eigen visie op Jezus en een komend koninkrijk, dan verdwijnt je geloof in Zijn werkelijke bestaan vanzelf. Je kunt het nog enige tijd staande houden door de meest dubieuze teksten niet letterlijk te nemen en zo je eigen godsdienst te creëren die in deze tijd past maar je voelt steeds sterker dat je jezelf daarmee voor de gek houdt en zo wordt een leven zonder geloof en geloofsvragen uiteindelijk een bevrijding.

Even kleine edoch cruciale correctie uitgevoerd. Geen dank.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even kleine edoch cruciale correctie uitgevoerd. Geen dank.

Ach ja, iedereen gelooft op zijn eigen manier, zoals hij is opgevoed of een wat aangepast geloof wat beter bij hem past, je ogen sluiten voor de God in het OT of kritisch zijn, alles in de bijbel letterlijk nemen of helemaal zonder bijbel geloven, dat mag allemaal in Nederland.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even kleine edoch cruciale correctie uitgevoerd. Geen dank.

Ach ja, iedereen gelooft op zijn eigen manier, zoals hij is opgevoed of een wat aangepast geloof wat beter bij hem past, je ogen sluiten voor de God in het OT of kritisch zijn, alles in de bijbel letterlijk nemen of helemaal zonder bijbel geloven, dat mag allemaal in Nederland.

Ja hoor best allemaal. Prima dat je t met mn correctie eens lijkt te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even kleine edoch cruciale correctie uitgevoerd. Geen dank.

Ach ja, iedereen gelooft op zijn eigen manier, zoals hij is opgevoed of een wat aangepast geloof wat beter bij hem past, je ogen sluiten voor de God in het OT of kritisch zijn, alles in de bijbel letterlijk nemen of helemaal zonder bijbel geloven, dat mag allemaal in Nederland.

Ja hoor best allemaal. Prima dat je t met mn correctie eens lijkt te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niet, dat TS hier zichzelf bedoelt, daar hij niet degen is die de relatie is gestopt.

??? Heb je het gelezen dan?

Wie bedoelde hij dan?

Hij heeft de post weggehaald want hij begrijpt heel goed dat hij hiernmee de mist inging.

Wat een arrogantie hierboven ^^

Op dit forum zocht ik naar antwoorden, maar tot op heden heb ik die nog niet gevonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

??? Heb je het gelezen dan?

Wie bedoelde hij dan?

Hij heeft de post weggehaald want hij begrijpt heel goed dat hij hiernmee de mist inging.

Wat een arrogantie hierboven ^^

Op dit forum zocht ik naar antwoorden, maar tot op heden heb ik die nog niet gevonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
"Ik kan íets' beter krijgen". Zegt meneer x.

Ik geloof niet, dat TS hier zichzelf bedoelt, daar hij niet degen is die de relatie is gestopt.

??? Heb je het gelezen dan?

Wie bedoelde hij dan?

Hij heeft de post weggehaald want hij begrijpt heel goed dat hij hiernmee de mist inging.

Link naar bericht
Deel via andere websites
.... Mss had zij destijds ook wel gebeden dat ik tot een veranderd inzicht zou komen. Dit is dan gelukt want ik denk nu net zoals haar. Reizen ben ik klaar mee, maar daar is wel 6 jaar overheengegaan. Hier probeerde ik in dit topic op aan te sturen ...

God is wel druk met jouw relatie-wensen en veranderende inzichten. Ik zou Hem een poosje met rust laten zodat Hij belangrijker dingen kan doen. Je komt er vast wel uit, succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
...Niemand geeft namelijk een normaal antwoord op mijn vraag....

Je vraag was of het zin heeft om te bidden om een ex terug te krijgen.

Denk je dat je gelukkig met je ex zal worden als God haar jou op jouw verzoek bij je terug laat komen en ze geeft niet echt heel veel om je?

Dan natuurlijk niet he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
...Niemand geeft namelijk een normaal antwoord op mijn vraag....

Je vraag was of het zin heeft om te bidden om een ex terug te krijgen.

Denk je dat je gelukkig met je ex zal worden als God haar jou op jouw verzoek bij je terug laat komen en ze geeft niet echt heel veel om je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je mag overal voor bidden maar het allerbeste lijkt mij om Hem te vragen je in zijn perfecte wil te leiden. Als je dat oprecht wilt en bidt verhoort Hij je gebeden altijd. Alleen God weet wat voor ons het allerbeste is. En daar worden we ook het gelukkigst van. Als we Hem vragen om ons toe te staan wat wij persé willen moeten we misschien wel een beetje bang zijn dat Hij onze gebeden verhoort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je mag overal voor bidden maar het allerbeste lijkt mij om Hem te vragen je in zijn perfecte wil te leiden. Als je dat oprecht wilt en bidt verhoort Hij je gebeden altijd. Alleen God weet wat voor ons het allerbeste is. En daar worden we ook het gelukkigst van. Als we Hem vragen om ons toe te staan wat wij persé willen moeten we misschien wel een beetje bang zijn dat Hij onze gebeden verhoort.

Ik dacht zelf altijd dat mijn toekomstige vrouw el mektab is. Dat betekent eigenlijk dat het van te voren al is vastgesteld met wie je trouwt. Of juist alleen blijft en in die hoedanigheid de wereld (en God dient).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt als een Arabische term, maar is evenzo Bijbels als je gelooft dat God alles bestuurt.

Geloof jij in voorbestemming of in vrije wil?

Pas op.

Een hele moeilijke, als je ook gelooft dat God alles ziet, alles bestuurt en alles dus vlg. zijn plaan gaat.

Eigenlijk kan dat niet samengaan met de gedachte dat de mens van God ook een vrije wil hebt gekregen.

Want als dat zo is, dan heb je ook geen eigen verantwoordelijkheid voor je daden.

Dus verdien je ook geen straf of beloning.

Pas nogmaals op:

Velen zullen zich zo draaien en wentelen, totdat ze deze twee tegenstellingen op één lijn weten te krijgen.

Inclusief met het manipulatieve, dat als je dat niet zo gelooft zoals het wordt uitgelegd, je geloof ook niet echt is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk kan dat niet samengaan met de gedachte dat de mens van God ook een vrije wil hebt gekregen.

Een filosofische denkfout die veel gemaakt wordt. Vergis je niet: ook atheïsten snappen dat we aan de ene kant geen vrije wil hebben en aan de andere kant (vanuit ons perspectief en experientie) wel. Oftewel wij kunnen prima (de illusie van) vrije wil hebben terwijl er op lagere en uit eten niveaus andere perspectieven gelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid