Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Je had het over ons gebed ...

Heb je er niet moeite mee dat je het zelf doet?

Ik spreek nauwelijks in het meervoud en post altijd namens mezelf. Is je dat nooit opgevallen/

Idem.

Misschien had ik moeten zeggen: de laatste dagen (dat komt voor mij op hetzelfde neer).

Dat is prima , maar blijft mijn vraag relevant.

Je kan in Matteus 24 lezen over de laatste dingen die gebeuren, nog voordat het einde komt:

- valse leraren

- oorlogen en oorlogsgeruchten

-hongersnoden en aardbevingen zijn

-onderdrukking

-verkondiging in heel de wereld als een getuigenis voor alle volken

Waarom we daarom moeten bidden? Omdat je daarmee zijn komst bespoedigt: 2 Petrus 3: 12 (WV): Kijk vol verwachting uit naar de dag van God en bespoedig zijn komst. Ook de gelijkenis van de onrechtvaardige rechter (Lukas 18) maakt duidelijk waarom je hierom moet bidden en niet verslappen.

Dus jij gelooft dat je door gebed Zijn komst bespoedigt en welke komst bedoel je dan?

De wederkomst, wanneer Jezus terugkomt op de wolken, zoals de discipelen hem heen zagen gaan, op de laatste dag.

Ik denk inderdaad dat God zich iets aantrekt van het gelovig gebed en dat daarom de wederkomst kan worden bespoedigt.

Geloof je in de opname van de Gemeente waar wij verschijnen voor de Rechterstoel van Christus? Of wacht jij op de verschijning voor de Grote Witte Troon op de Jongste Dag?

Dit is één en dezelfde dag, op verschillende wijze beschreven. Wanneer Jezus terugkomt op de wolken gaan de gelovigen hem tegemoet (opname), en de doden die opstaan gaan ze vooruit.

Ik geloof niet in een duizendjarig rijk, want dat concept is vreemd aan de Bijbel. Er is slechts in één tekst in Openbaring sprake van het duizendjarig gebonden zijn van de satan en die wordt door creatievelingen gekoppeld aan het vrederijk uit het OT.

Jezus heeft de sterke man gebonden (Lukas 11:21) en "rooft" zijn huis in deze laatste dagen leeg. Zoals psalm 68 zegt, die in verband met Hemelvaart en Pinksteren wordt gebracht: krijgsgevangenen voerde Hij mee, gaven gaf Hij aan de mensen.

.

Nee er is helemaal geen sprake van één tekst die spreekt over de tijd dat satan gebonden wordt. En als je suggereert dat dat door creatievelingen wordt gekoppeld aan het vrederijk dan vind ik het jammer dat je de andersdenkenden bestempelt als 'creatieveling'.

Tot nog toe heeft niemand er moeite in gestoken om dit uit te leggen. Ik formuleer het maar positief want creativiteit is een positieve eigenschap. Waarschijnlijk beroept men zich een openbaring van de Heilige Geest (die ik ook als creatief zie).

Ik besef dat het duizendjarig vrederijk, absoluut GEEN Bijbelse term is, niettemin geeft de Bijbel wel aan dat de duizend jaar staat voor de periode waar Satan gebonden is.

Dan zijn we het daarover eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 100
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid