Spring naar bijdragen

Wat staat de wereld te wachten?


Aanbevolen berichten

@Sweep

Over "leugens" gesproken.

Deze "tante" komt allang niet meer op Refoweb, maar goed, ook daar heb ik in het verleden gewaarschuwd over de opkomst van de Islam.

Daarmee bevestig je toch alleen maar wat ik schreef?

Trouwens, ik heb helemaal niets over "leugens" gezegd, ik heb er een hekel aan als mensen elkaar over en weer van "leugens" beschuldigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 567
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@Anja

We zullen nog wel zien of ik het begrip antichrist foutief betrek op de Islam.

Ik heb je al eerder verwezen naar de visie van dr. Joe VanKoevering, en ga dat eerst maar eens zorgvuldig bestuderen, voordat je een oordeel velt over mijn "foutieve" inzicht v.w.b. de Islam.

Overigens de New-Age beweging verwacht de komende wereldleraar "de Maitreya".

En volgens de esotericus Benjamin Creme staat de Maitreya op het punt om zichzelf aan de mensheid bekend te maken vanuit Londen, waar hij sinds juli 1977 verblijft.

Creme beweert dat Maitreya niet komt om een nieuwe religie te stichten, maar dat hij komt om de mensheid te helpen en te behoeden voor zelfdestructie en te onderwijzen in de technieken van zelfsverwerkelijking. Hij zou alle mensen inspireren een nieuw tijdperk te beginnen, gebaseerd op 'samen delen en gerechtigheid', zodat iedereen de basislevenbehoeften van voedsel, behuizing, gezondheidszorg en onderwijs krijgt.

Wat een "nobel" streven nietwaar.

Past precies in het straatje van de New-Age beweging.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Anja

We zullen nog wel zien of ik het begrip antichrist foutief betrek op de Islam.

Ik heb je al eerder verwezen naar de visie van dr. Joe VanKoevering, en ga dat eerst maar eens zorgvuldig bestuderen, voordat je een oordeel velt over mijn "foutieve" inzicht v.w.b. de Islam.

Overigens de New-Age beweging verwacht de komende wereldleraar "de Maitreya".

En volgens de esotericus Benjamin Creme staat de Maitreya op het punt om zichzelf aan de mensheid bekend te maken vanuit Londen, waar hij sinds juli 1977 verblijft.

Creme beweert dat Maitreya niet komt om een nieuwe religie te stichten, maar dat hij komt om de mensheid te helpen en te behoeden voor zelfdestructie en te onderwijzen in de technieken van zelfsverwerkelijking. Hij zou alle mensen inspireren een nieuw tijdperk te beginnen, gebaseerd op 'samen delen en gerechtigheid', zodat iedereen de basislevenbehoeften van voedsel, behuizing, gezondheidszorg en onderwijs krijgt.

Wat een "nobel" streven nietwaar.

Idd! Lijkt me fantastisch.

Past precies in het straatje van mijn bolwerk van profetieën.

Idd :+ frappant dat je heidense profetieën gebruikt als argument.

Ineke, kun je nog even ophelderen wat je nu precies bedoelde over Soennieten en Salafisten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Dirk

Het gaat hier niet over "Michael en Jezus" maar over wat de wereld te wachten staat.

Dus graag je geroeptoeter elders ventileren.

Overigens heb ik al 40 jaar een persoonlijke relatie met de Here Jezus Christus, en jij, noch een ander kan dat veranderen door allerlei misselijkmakende kwalificaties, die niets met het onderwerp te maken hebben hier neer te planten.

De wereld staat de wederkomst van Christus te wachten.

Zou Christus het prettig vinden als jij maar alvast de mensen geoordeeld hebt? Jezus Christus hoeft niet meer terug te keren, want ineke-kitty heeft al geoordeeld? Zoiets? Tsja, er zijn wel meer fanatieke buitenkerkelijke christenen die zo'n fanatieke houding hebben en aanhouden.... Doet me denken aan viewtopic.php?f=13&t=30718&start=400#p1167342

Inlegkunde is gevaarlijk. Helemaal als je je niet laat gezeggen.

En nogmaals, dat betekent niet dat men een fan wordt of zou moeten zijn van een andere religie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Mystic

Dat lijkt jou fantastisch?

Je laat je dus liever misleiden door zo'n figuur als de Maitreya, die zogenaamde gerechtigheid voor iedereen zal verkondigen, dan door de Bijbelse boodschap dat alleen en uitsluitend de Here Jezus Christus werkelijke vrede en gerechtigheid zal brengen op aarde.

Geen enkel mens, zal daartoe in staat zijn, laat dat duidelijk zijn.

Wat betreft de Soennieten m.b.t. de salafisten, zoek dat zelf maar op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Sweep

je bent niet de enige die het "niet snapt" , dat is inmiddels wel duidelijk.

Misschien zijn er nog mensen die dit lezen, en zich bewust worden van het feit dat ze zich moeten bekeren tot de Enige Waarachtige God, namelijk de Here Jezus Christus, VOOR-dat deze dingen over de wereld zullen gaan plaatsvinden.

Ah, op die fiets. Scare them into heaven zeg maar. Zo ongeveer als in "Left Behind".

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Anja

Nee, de wereld staat VOORDAT Christus Jezus terugkomt de grote verdrukking te wachten, een verdrukking die nog nooit eerder zo zwaar is geweest en ook nooit meer zal zijn zegt de Heer ZELF in Mattheus 24.

Dus zie de realiteit maar eens onder ogen.

Wat wil jij hier nou mee bereiken, ineke-kitty? Ken je de les van de lantaarnpaal? 's Winters als het glad is op de weg door ijs en sneeuw, rijden er nogal eens mensen tegen een lantaarnpaal. Het is een hele prestatie om temidden van vele meters vrije ruimte tegen een paal van pakweg 20 centimeter doorsnede te rijden, die ze wilden vermijden. Hoe lukt het hen om daar dan toch tegenaan te botsen? Dat lukt hen omdat ze gefocust zijn op het vermijden van de lantaarnpaal. Ze kijken niet naar de ruimte waar ze heen willen, en wel naar de paal, waar ze niet heen willen. Dat wat ze niet willen, is wat er juist wel gebeurt, omdat energie (= actie ) de aandacht volgt. Onbewust en onwillekeurig sturen ze af op de botsing met de paal. Waar de ogen op gericht zijn, sturen de handen naartoe. Als ze hun aandacht, hun focus hadden gericht op het gewenste in plaats van het ongewenste, waren ze niet tegen de paal gebotst.

De wereld staat de Wederkomst te wachten. De aandacht houden bij Christus is wat de mensheid nodig heeft en haar door iedere verdrukking heen bewaart.

Tijdens de nacht bijten de meeste vissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat lijkt jou fantastisch?

Je laat je dus liever misleiden door zo'n figuur als de Maitreya, die zogenaamde gerechtigheid voor iedereen zal verkondigen, dan door de Bijbelse boodschap dat alleen en uitsluitend de Here Jezus Christus werkelijke vrede en gerechtigheid zal brengen op aarde.

Wat jij wilt.
Wat betreft de Soennieten m.b.t. de salafisten, zoek dat zelf maar op.
Heb jij bloemkool in je oren? Ik vraag aan JOU wat je bedoelt.
Link naar bericht
Deel via andere websites
@Anja

Ik heb geen behoefte aan allerlei "lessen" en filosofieën van de wereld.

Dan heb jij intens pech dat je op een forum zit waar verschillende mensen je op diverse wijze antwoord geven. Voor mij ben jij nog steeds gewoon een mens en geen God. En bij mijn weten heet dit forum nog steeds niet " de ineke-kitty monologen".

Dat je van filosofie geen kaas hebt gegeten is een duidelijk manco, dat je amateurtheologie onderscheidt van gedegen theologie. Door dit manco is in jouw theologie alles door elkaar geworpen.

Ik hou me maar bij de "les" van Gods Woord.

Dat is het zoveelste sektarische trekje in je berichten. Niemand heeft er ook maar iets van begrepen, behalve i-k, die de enige juiste interpretatie heeft van "Gods Woord" (tussen aanhalingstekens omdat de getuigenis van dat woord m.i. weinig met Het Fundament te maken heeft).

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Sweep

je bent niet de enige die het "niet snapt" , dat is inmiddels wel duidelijk.

Misschien zijn er nog mensen die dit lezen, en zich bewust worden van het feit dat ze zich moeten bekeren tot de Enige Waarachtige God, namelijk de Here Jezus Christus, VOOR-dat deze dingen over de wereld zullen gaan plaatsvinden.

Ah, op die fiets. Scare them into heaven zeg maar. Zo ongeveer als in "Left Behind".

Er is denk ik eerder sprake van een enorm hevige angst bij de TS. Doorheen alle pagina's van de topic is afweer en onlogica m.i. de constante factor. Een diagnose stellen is het vak van psychiaters, doch als er nu toch van vele kanten inhoudelijk degelijk onderbouwde antwoorden zijn gegeven die simpelweg allemaal worden afgeweerd, en er vragen zijn gesteld waarop het geven van een degelijk antwoord wordt vermeden, en er almeer meer hersenschimmen worden geprojecteerd, over moslims, over boeddha's en maitreya's en wat dies meer zij, en als er dan volgens TS niemand is buiten de rechtstreekse geloofsgenote(n) die " het begrijpt", dan denk ik toch dat de conclusie" one flew over de cuckoo's nest" onvermijdelijk wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Anja

Voor de goede orde: ik ben van de duvel nog niet bang.

Ik ben een wedergeboren kind van God, en heb MIJN toekomst in Zijn handen gelegd, en weet en geloof dat Hij me "thuis" zal halen, samen met mijn broeders en zusters opgenomen zal worden , voordat die verschrikkelijke tijd zal aanbreken.

Het gaat hier over wat de wereld te wachten staat, NIET over de Gemeente. Laat dat duidelijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Dirk

Wereld LERAAR beste man, niet wereld LEIDER.

Ik baseer dat op wat meneer Benjamin Creme zelf verkondigt.

Misschien handig om eens te kijken op http://www.maitreyaproject.org.

Over "new age" en die "maitreya" van je is de onzin die je schrijft zo mogelijk nog groter dan je onzin over de Bijbel en de islam.

Het is waanzin. Werkelijk. Niets anders van te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En als je dan ook nog eens geen discussie kan voeren... dan is de lol er al snel af. Ik vermoed dan ook dat men eigenlijk alleen nog maar met Ineke in gesprek is omdat het zo frustrerend is. Een soort online iemand door elkaar proberen te schudden.

Haar onwil danwel onvermogen mijn vraag te beantwoorden is voor mij de druppel. Ik hou t voor gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Anja

Voor de goede orde: ik ben van de duvel nog niet bang.

Nee? Misschien is dat dan wel je grootste probleem. Je waant je geen mens meer. Je waant je dé persoon die begrijpt waar de Bijbel over gaat. Je waant je dé persoon die weet wat profetie is en waar de profetieen over gaan en zelfs waan je je alwetend over de wijze waarop die profetieen tot verwerkelijking komen. Niemand kan je iets aanreiken, want jij bent alwetend. Alle mensen hier op dit forum zijn er in feite alleen als publiek voor jouw monologen.

Waanzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En als je dan ook nog eens geen discussie kan voeren... dan is de lol er al snel af. Ik vermoed dan ook dat men eigenlijk alleen nog maar met Ineke in gesprek is omdat het zo frustrerend is. Een soort online iemand door elkaar proberen te schudden.

Haar onwil danwel onvermogen mijn vraag te beantwoorden is voor mij de druppel. Ik hou t voor gezien.

Voor mij geldt overwegend (overwegend, dus niet altijd) dat ik antwoordde, niet omdat het frustrend is, maar omdat ik denk of hoop dat er in ineke-kitty toch een hart schuilt dat beter is dan het hier overkomt. En ik denk dat iedereen vanuit deze overwegend goede reden heeft geantwoord.

Maarja, ik weet het ook niet meer, als alles wat de integere en met kennis begaafde mensen hier aanreiken, op zo'n wijze wordt afgeschoven. :? Nieuwe ronde, nieuwe kansen, daar houd ik het maar op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iemand door elkaar schudden doe je ook met de beste intenties :) Maar goed, ik vind het veel belangrijker of Ineke in real life aardig is tegen haar buren, armen en zwakkeren helpt, dieren goed behandelt etc, ik ga er vanuit dat we elkaar daar wel in zouden kunnen vinden. Haar excentrieke theologisch bolwerk kan ik prima naast me neerleggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid