Spring naar bijdragen

Wat staat de wereld te wachten?


Aanbevolen berichten

@henkjan

Nee, de Moslims erkennen de Isa, en dat is heel wat anders dan de Here Jezus Christus, die wij kennen uit de Bijbel.

In de Koran komen veel bijbelse persoonlijkheden en fragmenten van verhalen voor.

Zo ook wordt Jezus wel 20 x en met respect genoemd. Zij noemen hem Isa.

Vier belangrijke en essentiele verschilpunten met het christelijk belijden zijn:

1. Zijn verzoenend sterven aan het kruis en opstanding worden pertinent ontkend: "En wegens hun [Joden] zeggen: Wij hebben gedood de Masih, Isa, zoon van Marjam, boodschapper van Allah. - Maar niet hebben zij hem gedood en niet hebben zij hem gekruisigd, doch voor hen werd een schijnbeeld van hem gemaakt. En zij, die daarna van mening verschillen, zijn waarlijk in twijfel over hem. Zij hebben daaromtrent geen wetenschap anders dan het navolgen van de blote mening en niet hebben zij hem gedood.

Neen, Allah, heeft hem tot zich verhoogd. En Allah is geweldig en wijs" . [sura 4:157, 158].

In de Islamitische eschatologie komt deze visie, dat Jezus niet gestorven is maar in een schijnlichaam door Allah in de hemel is opgenomen weer terug volgens de Hadith, en zal Isa ergens in de buurt van Damascus terugkeren.

Ik citeer: " In die tijd zal Allah Christus, de zoon van Maria, sturen en hij zal neerdalen bij de witte minaret aan de oostkant van Damascus, gehuld in twee kleden die lichtgeel [saffraan] geverfd zijn en met zijn handen op de vleugels van twee engelen. Als hij zijn hoofd buigt vallen er kralen van tranen van zijn hoofd, en als hij zijn hoofd opheft, zullen er kralen als parels van gestrooid worden".

De Moslim Isa is dus heel anders, want in werkelijkheid zal de Here Jezus Christus vanuit Jeruzalem over de hele wereld heersen.

Herhaaldelijk wijst de Koran erop dat Jezus niet Gods Zoon is. Ik heb dit al eerder aangetoond uit de verschillende Sura's .

De godheid van de Here Jezus wordt dus ontkend: "En toen Allah zei: O Isa, zoon van Marjam, hebt gij gezegd tot de mensen: neemt u mij en mijn moeder tot goden buiten Allah? - Hij zei: Geprezen zijt gij. Niet is het aan mij dat ik iets zeg, waartoe ik geen wezenlijk recht heb; indien ik het gezegd had, dan zoudt gij het weten; [sura 5:116].

Overigens kan ik het met de helft van deze Sura, wat betreft de moeder van de Here Jezus, die op RKK bidplaatjes tot "koningin van de volken" of "koningin van de hemel" wordt verheven, wel eens zijn.

De "geloofsbelijdenis" van de Islam is dus: "Er is geen god buiten Allah en Mohammed is zijn profeet".

Het nabootsen en subtiel verdraaien van bijbelse zaken gaat dus wel heel ver. Wie de Bijbel niet kent, of het profetisch Woord verwaarloost, loopt het risico hierdoor in een val te lopen. Velen menen dat de godheid van de Islam dezelfde is als de God van de Bijbel.

En de volgende stap is dat men het gevaar loopt de Islamitische Isa te verwelkomen als de bijbelse Here Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 567
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Laten we het eens over het "godsbeeld" van de Islam hebben, voor de zoveelste keer.

1. Zij ontkent de goddelijkheid van de Here jezus Christus;

2. zij ontkent dat de Here Jezus de Zoon van God is;

3. zij ontkent de relatie tussen de Vader en de Zoon.

Wat zegt de apostel Johannes daarover in 1 Joh. 4:1 tot 3?

Geliefden, gelooft niet iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld [zoals Mohammed].

Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar...... dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld".

De grootste kloof tussen de Islam en het Christendom is dus de ontkenning dat de Here Jezus WAS, nog steeds IS, en voor eeuwig zal ZIJN de Zoon van de levende God.

Dat daar een kloof bestaat, dat zal je mij niet horen ontkennen. En dat het godsbeeld van de Islam in mijn ogen juist zal je mij niet horen beweren.

Maar de bewijstekst die je hier aanhaalt heeft het nu juist niet over het ontkennen van de goddelijkheid van Messias Jezus, maar over het ontkennen van zijn mens-zijn. Van zijn "komen in het vlees", zoals de SV het zegt... En als er nu iets is dat je van de Islam niet kan zeggen, dan is dat dat Isa in hun ogen geen mens was. Zij ontkennen helemaal niet dat Jezus "in het vlees gekomen is" bij zijn geboorte. Dat Hij een mens was...

Je bewijstekst pleit dus voor wat betreft dat aspect voor de Islam, en niet er tegen. Wat dat éne aspect betreft (Hem erkennen als mens), daarvan zegt deze Johannes: in ieder geval dié geest is "uit God"...

In "kerktaal": die moslims zijn in ieder geval geen "klassieke" docetisten...

(En je [zoals Mohammed] staat uiteraard niet in de Statenvertaling, ook niet in de kanttekeningen... ;) )

Link naar bericht
Deel via andere websites
De godheid van de Here Jezus wordt dus ontkend: "En toen Allah zei: O Isa, zoon van Marjam, hebt gij gezegd tot de mensen: neemt u mij en mijn moeder tot goden buiten Allah? - Hij zei: Geprezen zijt gij. Niet is het aan mij dat ik iets zeg, waartoe ik geen wezenlijk recht heb; indien ik het gezegd had, dan zoudt gij het weten; [sura 5:116].

Overigens kan ik het met de helft van deze Sura, wat betreft de moeder van de Here Jezus, die op RKK bidplaatjes tot "koningin van de volken" of "koningin van de hemel" wordt verheven, wel eens zijn.

Met dat "neem mijn moeder tot god buiten Allah"? Omdat ze "koningin" genoemd wordt??

Curieus...

Dan zal je een zwaar leven hebben gehad, dat je hebt moeten dulden dat je land werd geregeerd door twee koninginnen godinnen achter elkaar...

Link naar bericht
Deel via andere websites
@henkjan

Nee, de Moslims erkennen de Isa, en dat is heel wat anders dan de Here Jezus Christus, die wij kennen uit de Bijbel.

In de Koran komen veel bijbelse persoonlijkheden en fragmenten van verhalen voor.

Zo ook wordt Jezus wel 20 x en met respect genoemd. Zij noemen hem Isa.

Vier belangrijke en essentiele verschilpunten met het christelijk belijden zijn:

1. Zijn verzoenend sterven aan het kruis en opstanding worden pertinent ontkend: "En wegens hun [Joden] zeggen: Wij hebben gedood de Masih, Isa, zoon van Marjam, boodschapper van Allah. - Maar niet hebben zij hem gedood en niet hebben zij hem gekruisigd, doch voor hen werd een schijnbeeld van hem gemaakt. En zij, die daarna van mening verschillen, zijn waarlijk in twijfel over hem. Zij hebben daaromtrent geen wetenschap anders dan het navolgen van de blote mening en niet hebben zij hem gedood.

Neen, Allah, heeft hem tot zich verhoogd. En Allah is geweldig en wijs" . [sura 4:157, 158].

In de Islamitische eschatologie komt deze visie, dat Jezus niet gestorven is maar in een schijnlichaam door Allah in de hemel is opgenomen weer terug volgens de Hadith, en zal Isa ergens in de buurt van Damascus terugkeren.

Ik citeer: " In die tijd zal Allah Christus, de zoon van Maria, sturen en hij zal neerdalen bij de witte minaret aan de oostkant van Damascus, gehuld in twee kleden die lichtgeel [saffraan] geverfd zijn en met zijn handen op de vleugels van twee engelen. Als hij zijn hoofd buigt vallen er kralen van tranen van zijn hoofd, en als hij zijn hoofd opheft, zullen er kralen als parels van gestrooid worden".

De Moslim Isa is dus heel anders, want in werkelijkheid zal de Here Jezus Christus vanuit Jeruzalem over de hele wereld heersen.

Herhaaldelijk wijst de Koran erop dat Jezus niet Gods Zoon is. Ik heb dit al eerder aangetoond uit de verschillende Sura's .

De godheid van de Here Jezus wordt dus ontkend: "En toen Allah zei: O Isa, zoon van Marjam, hebt gij gezegd tot de mensen: neemt u mij en mijn moeder tot goden buiten Allah? - Hij zei: Geprezen zijt gij. Niet is het aan mij dat ik iets zeg, waartoe ik geen wezenlijk recht heb; indien ik het gezegd had, dan zoudt gij het weten; [sura 5:116].

Overigens kan ik het met de helft van deze Sura, wat betreft de moeder van de Here Jezus, die op RKK bidplaatjes tot "koningin van de volken" of "koningin van de hemel" wordt verheven, wel eens zijn.

De "geloofsbelijdenis" van de Islam is dus: "Er is geen god buiten Allah en Mohammed is zijn profeet".

Het nabootsen en subtiel verdraaien van bijbelse zaken gaat dus wel heel ver. Wie de Bijbel niet kent, of het profetisch Woord verwaarloost, loopt het risico hierdoor in een val te lopen. Velen menen dat de godheid van de Islam dezelfde is als de God van de Bijbel.

En de volgende stap is dat men het gevaar loopt de Islamitische Isa te verwelkomen als de bijbelse Here Jezus Christus.

Je kan gewoon geen antwoord geven he...

Leg eens uit waarom joden Jezus meer zouden erkennen dan moslims?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hendrik

Zij ontkennen wel degelijk de godheid van de Here jezus Christus, en dat "Allah geen zoon heeft".

Dat is juist essentieel voor het christelijke geloof, eveneens dat Hij is opgestaan uit de dood. Niks "schijndood" dus.

En nee, Mohammed wordt niet bij name genoemd als zijnde een valse profeet, maar dat is m.i. ook niet nodig.

Zoals eerder vermeld is volgens Sura 4:157 en 158 de Here jezus niet aan het kruis gestorven.

Hij zou in een schijnlichaam door Allah in de hemel opgenomen zijn.

Nog een "Happy End" voor Isa.

Hij zal trouwen, kinderen krijgen en na zijn huwelijk nog 19 jaar op aarde blijven.

Hij zal dan sterven en naast de profeet Mohammed begraven worden.

Het respect van Moslims voor de profeet Isa uit de Koran is zo groot dat in oktober 2008 een paar kilometers ten zuiden van Amman [Jordanie], een moskee geopend is onder de naam "Isa de Messias" .

De Here Jezus Christus leeft en werkt door en in de Gemeente van Christus.

Isa ligt nog steeds schijndood te wachten totdat Allah hem opwekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Hendrik

Zij ontkennen wel degelijk de godheid van de Here jezus Christus, en dat "Allah geen zoon heeft".

Dat is juist essentieel voor het christelijke geloof, eveneens dat Hij is opgestaan uit de dood.

Klopt, maar dat ontken ik ook niet.

Maar lees nu die tekst uit 1 Johannes nog eens waarnaar je verwees:

Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet

in de NBV: 4:2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. 4:3 Iedere geest die dit niet belijdt, komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld.

Johannes hekelt hier het ontkennen van het mens-zijn van Jezus, niet het ontkennen van zijn goddelijkheid.

Jij hekelt nu juist het ontkennen van het God-zijn van Jezus door de Islam. En plakt daar een citaat uit 1 Joh op.

Maar daar heeft Johannes het helemaal niet over...

Link naar bericht
Deel via andere websites
"Je kan gewoon geen antwoord geven?????"

Hahahaha, laat me niet lachen.

Ik heb uitgebreid antwoord gegeven dat de Isa van de Koran niet dezelfde is als de Here Jezus Christus uit de Bijbel.

Het Islamitische geloof is dus een valse godsdienst.

Zucht, ik geef het op. Je wilt niet op anderen reageren, je wilt alleen je sekteleider napraten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@henkjan

En jij kunt alleen maar met gemeenplaatsen aan komen zetten, zoals het "volgen van een sekteleider".

Ongelofelijk kinderachtig en niet ter zake doende.

Wat zijn gemeenplaatsen ?

Overigens sta ik wel achter mijn uitspraak: je kan duidelijk geen antwoord geven op vragen van anderen, je vertelt niet ter zake doende verhaaltjes die door die beweging zijn verzonnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar goed, je bent niet de enige op dit forum die alleen maar een bijbelleraar, waarvan ik al 17 jaar bijbelonderwijs van mag ontvangen, als sekteleider dan wel dwaalleraar neerzet.

Men doet maar wat men niet laten kan.

'

Duidelijk dat hij een sekteleider is. En vanzelfsprekend dat jij dat als gevangen in een sekte niet ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En ik weiger nog langer in te gaan op dergelijke misplaatste post.

Laat dat duidelijk zijn.

Ik heb meerdere malen aangetoond dat de Islam een valse godsdienst is, en als men dat niet wil aannemen, en allerlei uitvluchten verzint, zoals "het napraten van een sekteleider" , tekent dat het niveau op dit forum.

nou doei dan he :*
Link naar bericht
Deel via andere websites
En ik weiger nog langer in te gaan op dergelijke misplaatste post.

Laat dat duidelijk zijn.

Ik heb meerdere malen aangetoond dat de Islam een valse godsdienst is, en als men dat niet wil aannemen, en allerlei uitvluchten verzint, zoals "het napraten van een sekteleider" , tekent dat het niveau op dit forum.

Als je bewijstekst iets totaal anders zegt dan hetgeen je op grond van die tekst beweert, dan zou je je toch ook iets moeten gaan afvragen...

Op valse gronden "aantonen" dat iets vals is, is nu niet bepaald zuiver te noemen... En je daar op wijzen is niet een "zoeken van uitvluchten"...

Link naar bericht
Deel via andere websites
"Je kan gewoon geen antwoord geven?????"

Hahahaha, laat me niet lachen.

Ik heb uitgebreid antwoord gegeven dat de Isa van de Koran niet dezelfde is als de Here Jezus Christus uit de Bijbel.

Het Islamitische geloof is dus een valse godsdienst.

Ja. Maar dat vroeg hij niet. Je geeft dus antwoorden op niet bestaande vragen. Vraag is: waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom "wat" ?

Dat de Islam niet ontkent dat de Here Jezus in het vlees is gekomen?

Dat doet niets af aan het feit dat de Islam de geest van de antichrist vertegenwoordigt, en dat ik heb meerdere keren aangetoond.

De "geboorte van Isa" in de Koran is een vals spiegelbeeld van de geboorte van de Here Jezus Christus in de Bijbel, en daarmee een valse voorstelling van zaken.

Isa is NIET dezelfde als de Here Jezus Christus.

Zij ontkennen daarmee wel degelijk dat de HERE JEZUS CHRISTUS in het vlees is gekomen, gestorven is aan het kruis, en is opgestaan uit de dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom "wat" ?

Dat de Islam niet ontkent dat de Here Jezus in het vlees is gekomen?

Dat doet niets af aan het feit dat de Islam de geest van de antichrist vertegenwoordigt, en dat ik heb meerdere keren aangetoond.

De "geboorte van Isa" in de Koran is een vals spiegelbeeld van de geboorte van de Here Jezus Christus in de Bijbel, en daarmee een valse voorstelling van zaken.

Isa is NIET dezelfde als de Here Jezus Christus.

Zij ontkennen daarmee wel degelijk dat de HERE JEZUS CHRISTUS in het vlees is gekomen, gestorven is aan het kruis, en is opgestaan uit de dood.

Dat woord "antichrist" komt 5x voor in het NT. In 4 teksten in de 1e Johannesbrief, en 1 tekst in de 2e...

Wat die "geest van de antichrist" betreft: er staat in dat andere deel van 1 Joh, hoofdstuk 2, weliswaar dat die antichrist "is ieder die de Vader en de Zoon niet erkent". Maar daar wordt iets aan toegevoegd:

1 Joh 2:18 Kinderen, het laatste uur is aangebroken. U hebt gehoord dat de antichrist zal komen. Nu al treden er veel antichristen op, en daardoor weten we dat dit het laatste uur is. 2:19 Ze zijn uit ons midden voortgekomen maar ze hoorden niet bij ons, want als ze werkelijk bij ons hadden gehoord, zouden ze bij ons gebleven zijn. Maar het moest aan het licht komen dat niemand van hen bij ons hoorde. 2:20 U echter bent gezalfd door de Heilige, u allen weet dat.

Het gaat bij die "antichristussen" blijkbaar om voormalige Jezusleerlingen die - hoewel op de hoogte van de Vader en de Zoon - Jezus niet als Messias erkennen, niet als de Zoon van God; en Hem weer inruilen voor een andere "heer"; ἀντίχÏιστος - anti-Christos, met anti in de betekenis van zowel "tegen" als "in plaats van". Men keert zich weer tegen Hem, en ruilt Hem in... Want "als ze werkelijk bij ons hadden gehoord, zouden ze bij ons gebleven zijn"...

Met andere religies heeft deze tekst dus niets te maken, ook niet met de Islam. Tenzij je zou willen beweren dat die Islam feitelijk een misvormd soort christendom is, zoals sommigen doen... Maar dan nog komt het gros van de huidige moslims niet "uit ons midden" voort...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het meest idiote van wat de Koran leert, is dat "Allah geen zoon heeft" en hem toch als "Isa" heeft laten geboren uit Maria.

Maar ja, Isa is nu eenmaal het "hulpje" van de Mahdi, is en nog "nodig" in de eindtijd visie van de Islam.

Na het verschijnen van de Mahdi is de "wederkomst" van Isa de belangrijkste gebeurtenis in de Islamitische eschatologie. Hij wordt als een 'trouwe Moslim' gezien en zijn voornaamste taak onder de Mahdi zal zijn de sharia over de hele wereld in te stellen.

Een hadith zegt dat "Isa over de Moslims zal regeren volgens de goddelijke wet".

Een andere hadith is heel duidelijk over deze zaak:

"Isa, de zoon van Maria zal neerdalen en hen leiden. Hij zal over hen oordelen volgens de heilige Koran en de Soenna van de profeet Mohammed".

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hendrik

Je citeert maar een gedeelte van die verzen, want: "Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? DEZE [= de Islam] is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

Een iegelijk, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet".

Dat "zij uit ons zijn uitgegaan" daar bewijs je niets mee, want zij zijn daarmee openbaar geworden, net zoals NU openbaar is dat de Islam, die veel en veel later is ontstaan dan de Gemeente, de geest van de antichrist vertegenwoordigt.

De Islam is dus hiermee "de leugenaar" want zij loochenen dat Jezus de Christus is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Hendrik

Je citeert maar een gedeelte van die verzen, want: "Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? DEZE [= de Islam] is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

Een iegelijk, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet".

Dat "zij uit ons zijn uitgegaan" daar bewijs je niets mee, want zij zijn daarmee openbaar geworden, net zoals NU openbaar is dat de Islam, die veel en veel later is ontstaan dan de Gemeente, de geest van de antichrist vertegenwoordigt.

De Islam is dus hiermee "de leugenaar" want zij loochenen dat Jezus de Christus is.

Je kletst een eind raak, en je projecteert zaken op die tekst die er niet in staan... Blijkbaar omdat je wil dat ze er staan... Nou, niet dus!

Wat ik citeerde was de m.i. essentiële inleiding bij het spreken over die "antichristussen" - dat "zij uit ons zijn uitgegaan" betekent niet dat zij "openbaar geworden zijn". In het Grieks staat er kortweg Ἐξ ἡμῶν á¼Î¾á¿†Î»Î¸Î±Î½ - ex hemoon exelthan, zij gingen uit ons (midden) weg/kwamen voort uit ons (midden). Er staat niet: "ze werden openbaar"...

Het essentiële aan die lieden is dat ze voortkwamen uit de kring der leerlingen. Volledig op de hoogte hadden kunnen zijn van de leer over Vader en Zoon... Maar uit die kring weggingen...

En dan helpt je een losknippen van een tekstdeel niet... Om te doen alsof Johannes hier iets in het algemeen zegt. Hij zei dat in een heel specifieke context. En daar wees ik je op.

Je kan op grond van een los tekstdeeltje uit psalm 53 ook niet gaan beweren dat er geen God is... Want daar staat (53:2) "Dwazen denken bij zichzelf: Er is geen God"... En toch staat daar: Er is geen God... Bewijst dat dan dat God niet bestaat? Ja, net zo sterk als dat je nu bewezen hebt dat "de antichrist is ieder die de Vader en de Zoon niet erkent". Maar daar stond toch ieder? Ja, en in psalm 53 staat dat er geen God is...!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hendrik

"Je kletst een eind raak???"

Tja, dat is jouw mening.

Er staat wel degelijk "opdat zij zouden openbaar worden".

Ik blijf erbij dat IK ervan overtuigd ben dat de Islam de "geest van de antichrist is, of jij dat nu wel of niet gelooft.

je kunt dat niet maskeren door het eerste gedeelte van Joh. 2: 18 voor te schotelen, en de rest te laten liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom "wat" ?

Dat de Islam niet ontkent dat de Here Jezus in het vlees is gekomen?

Nee, waarom je zo onfatsoenlijk bent om normale vragen te misbruiken voor je persoonlijke prediking. Dus, waarom?
Dat doet niets af aan het feit dat de Islam de geest van de antichrist vertegenwoordigt, en dat ik heb meerdere keren aangetoond.
Je hebt niks aangetoond. Je staat op de zeepkist ongenuanceerde verhalen te schreeuwen. That's it.
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid