Spring naar bijdragen

Gewetensvraag voor allen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het valt me op dat een hoop mensen hier moeite hebben met een hypothetische vraag. Te lezen aan de vele reacties in de trant van: ja maar dat kun je toch nooit wéten.

Ja, daarom is het hypothetisch mensen.

Even voor de goede orde, ik benoemde t expliciet. En ondanks mijn wantrouwen (gezien TS zijn afkeer van religie) heb ik er geen problemen mee. En ik las hier nou ook niet bepaald dat mensen er moeite mee hebben, maar wellicht heb ik dat over t hoofd gezien.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Stel je hebt een atheist. Brengt geen babyoffers, is geen gewetenloze ontuchtige etc. Over het algemeen beschouwd is hij heel gelukkig met zijn leven. Zou je die persoon bekeren, waarna hij IN DIT LEVEN, gebukt gaat onder schuldgevoel over zijn mens-zijn, in vreze leeft voor de eeuwige verdoemenis en zichzelf voortdurend als zondaar bestempeld.

Uiteindelijk kun je niet iemand bekeren. Hoogstens kun je getuigen. En wat die ander er mee doet is zijn/haar keuze en zaak. Ik ben van mening dat het geloof in haar goede vorm uiteindelijk juist meer vreugde en geluk brengt.

Daarnaast denk ik uiteindelijk dat waarheid* vrij maakt en ik het recht niet heb die te aan anderen te onthouden en die keuze voor de ander te maken.

(*Iemand overtuigen van iets waar je zelf niet van denkt dat het waarheid is lijkt me wat onethisch.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Komt bij dat katholiek zijn niet leuk is, het is net zoiets als lid zijn van de fanclub van Ajax: een mooi verleden, maar tegenwoordig voel je je toch vooral een beetje een provinciale lul.

Och ja, vooral die medesuporters zijn pas erg. Iedereen denkt zelf de beste coach te vinden. De één klaagt over dat het logo niet veranderd dient te worden, de ander besluit dat de voetbal club een beursgenoteerd bedrijf moet worden. En uiteraard heb je mensen die vinden dat de coach niet deugt. En sommigen zijn zelfs van mening dat sinds Johan Cruyff er eigenlijk geen coach meer is. En dan heb je nog spelers die frauderen of misdragen. Het gros van de clubleden gaat trouwens nooit naar een wedstrijd, hoogstens de finale een keertje in het jaar. En uiteraard heb je natuurlijk de F-side die het nodig vindt constant ruzie te zoeken met mensen van andere clubs.

Nu kun je natuurlijk klagen over hoe het gaat met de club en soms zijn er ook best goede argumenten. Maar wat ik jammer vind is dat het zo vaak de overhand heeft. Je wilt ook gewoon fijn een wedstrijd kunnen kijken of een biertje met je mede fans kunnen drinken en het over de wedstrijd hebben, een keertje zonder geklaag en geruzie. Dat constante gezeur verziekt de wedstrijd en de sfeer.

Ow, ik ben trouwens geen voetbalfan, ik kijk het zelden. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid