Spring naar bijdragen

Te hard geluid in de kerk


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik lijdt al sinds een lange tijd aan autisme, hyperacusis, tinnitus en sinds kort mogelijk de ziekte van meniere(nog in onderzoek).

Dit zorgt er voor dat ik geluiden slecht kan verdragen. Bijvoorbeeld: in de kantine op mijn werk zitten doe ik niet door het geluid. Zelfs iemand die te dichtbij mijn oor kucht doet al pijn. Nu had ik er in de kerk ook erg last van tijdens het zingen. Ik ging steeds met oordoppen naar de kerk.

Ik bezocht een tijd lang een evangelische gemeente en daarna een baptisten gemeente. Bij beide vond ik de muziek overmatig hard en deed het pijn.

Hoe kan ik nog een kerk bezoeken met mijn aandoening? Zijn er ook kerken waar het decibel niveau lager licht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of de muziek staat daar juist weer heel hard... 020315 heb je al eens gevraagd aan de audicien om oordoppen die goed dempen? Want er bestaan héél veel verschillende soorten oordoppen met verschillende dempingsgraden?

Misschien kun je eens vragen in je gemeente of er een reden is dat de muziek zo hard staat? Het zou kunnen dat ze zich dat niet realiseren..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe kan ik nog een kerk bezoeken met mijn aandoening? Zijn er ook kerken waar het decibel niveau lager licht?

Die zijn er wel. Vaker bij van die hele oude kerkgebouwen met traditionele kerkdiensten. Bijvoorbeeld een middeleeuws kerkgebouw met een gregoriaans koor dat zonder begeleiding zingt.

Maar je zou ook in plaats van dat aan oordoppen kunnen denken zoals Tucker schreef. Met een beetje goede oordoppen kun je alles nog horen maar klinkt het gewoon wat zachter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, oordoppen die bijv. muzikanten veel gebruiken dempen het geluid zo dat je wel fatsoenlijk kunt communiceren maar het geheel aan herrie wel wordt gedempt.

Zijn niet goedkoop, maar als je er zo door gehinderd wordt in je dagelijks leven, zeker wel de investering waard denk ik. En misschien kun je het op je zorgverzekering gooien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid