Spring naar bijdragen

Petitie tegen chip in hand of voorhoofd?


Aanbevolen berichten

Er staat namelijk in de bijbeltekst dat alleen die mensen met het getal iets kunnen kopen of verkopen. In de link staat dat je met die chip kan betalen. Zie je de connectie..

Ik zie de associatie ook wel.

Maar moeten we dan alles geloven en er naar leven waar wij associaties in zien?

Zou mooi worden. :(

Waarom vraag je aan mij of ik dat wil organiseren?

Dat is wat Ben vraagt aan van de christenen op dit forum.

Of er niet een petitie moet komen en of alle christenen dat niet moeten ondertekenen.

Daar is toch het topic onderwerp?

Nee.

Ik maak die associatie sowieso niet. Ik probeerde me alleen in Ben te verplaatsen :P

En nee, ik zou zo'n petitie niet tekenen. Misschien wel, maar dat zal zijn omdat als het 'gangbaar' wordt, de systemen erop aangepast worden en over 50 jaar kan je dan alleen zo betalen laat maar zeggen. Net als met het contactloos betalen met de pinpas, ik kan er niet voor kiezen dat niet te gebruiken. Maar dat zal dan niet zijn omdat de duivel er zogenaamd achter zit.

Als dat wel zou zijn. Verheug u! Want het Koninkrijk is nabij. |P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moeten we als christen niet in aktie komen tegen de chip in ons lichaam? Waar is onze stem?

Zie verder:

http://nos.nl/op3/artikel/2008022-mijn- ... -hand.html

Er staat nergens in de Bijbel dat het verboden is een chip te plaatsen. Het enige wat er staat is die tekst over dat merkteken. Maar het is nogal een grote stap om dan meteen te concluderen dat chips dus verkeerd zijn en wij daar tegen in actie moeten komen.

1. Er zijn heel veel verschillende verklaringen voor wat dat merkteken precies inhoudt. Openbaringen is een nogal symbolisch boek (daar is iedereen het over eens; ik heb bijvoorbeeld nooit iemand ontmoet die gelooft dat er letterlijk een beest uit de zee op zal komen zetten). Dus wat er precies mee wordt bedoeld, daar verschillen christenen nogal over van mening.

De vraag is: wat wordt er met dat merkteken bedoeld? Is het iets dat nog gaat gebeuren, is het al gebeurd of gebeurt het door de hele geschiedenis heen? Is het merkteken letterlijk een merkteken, of staat het symbool voor je denken (voorhoofd) en je doen (rechterhand)? En als het een letterlijk merkteken is, wat maakt dan dat je denkt dat het om een chip gaat? Op dat soort vragen moet je wel een antwoord weten voor je concludeert dat het om een chip gaat.

2. Laten we er even voor het gemak vanuit gaan dat Openbaringen inderdaad spreekt over een chip. Dat wil toch niet zeggen dat alle onderhuidse chips per definitie verkeerd zijn? Er zijn mensen die beeldjes gebruiken als afgoden. Dat wil toch niet zeggen dat alle standbeelden per definitie verkeerd zijn?

Het is pas gevaarlijk als het aannemen van dat merkteken inhoudt dat je de antichrist of de duivel aanbidt. Maar als dat het geval is, horen we dat wel. Tot dan toe hoef je er niet tegen in actie te komen.

3. Als die profetie in Openbaringen gaat om een onderhuidse chip, dan zal dat hoe dan ook gaan gebeuren. Een actie ertegen lijkt me weinig nuttig. Die profetie komt hoe dan ook uit.

4. Volgens mij zit het gevaarlijkste kwaad van dit moment niet in een voorwerp, een toekomstvoorspelling, of iets anders dat buiten ons zelf ligt. Het gevaarlijkste kwaad zit in jou en mij. Is het niet beter om daar tegen in actie te komen (maw: de zonde in je eigen leven onder de loep nemen)?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

BLIJF DE ************ VAN ME ******* LICHAAM AF!!!!!!! ALSTU ***** BLIEFT !!!!!!

dat betkend dus!

BLIJF DE FUCK VAN ME FUCKING LICHAAM AF !!!!! ALSTU FUCKING BLIEFT ZEG!!!! WTF IS ER MISS

MET U!

voor de mensen die "de" sterretjes niet begrijpen..

ik protesteer met me vuist...op tafel.

bij een gezond mens zie ik er geen reden toe om voor niks in zijn of haar lichaam te snijden.

weer zoon man die zijn sterretjes op zijn rechter arm niet ziet...HALO ANNO 2012 is allang geweest wakker worden!

ik fucking weiger nog vertegenwoordig te worden door mensen die geen fucking sterren op de rechter of zijn of haar linker arm dragen...fucking wets verkrachters zal hij zeggen gelijk aan ik.

ik ken u niet vertegenwoordig mij niet,....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat maakt indruk. Vooral het overmatige gebruik van hoofdletters en de vele uitroeptekens maken een diepe indruk waardoor ik haast niet anders kan dan je standpunt over te nemen. Daarnaast getuigd het herhaaldelijk gebruik van een Engelstalig schuttingwoord ook van bovenmatige intelligentie wat je punt nog sterker maakt.

Voor het inbrengen van een chip hoeft er overigens niet gesneden te worden. De techniek is inmiddels dusdanig ontwikkeld dat het gewoon met een injectienaald kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weiger te luisteren naar gescheld, met name naar gescheld van mensen, die op deze manier schelden dat het lijkt of ze niet weten wat ze feitelijk zeggen.

Er is in Nederland vrijheid van meningsuiting, maar ook vrijheid van het niet willen horen of lezen.

Jammer dat ik hier nu toch gedwongen wordt het te lezen. :@

Fuck

Fuck /fÊŒk/ (Engels, letterlijke vertaling: neuk) is een scheldwoord uit het Engels dat ook in Nederland en Vlaanderen is doorgedrongen in het taalgebruik van de (jeugdige) bevolking. In Angelsaksische, en in iets mindere mate in de Nederlandstalige gebieden wordt het als een vulgair scheldwoord beschouwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moeten we als christen niet in aktie komen tegen de chip in ons lichaam? Waar is onze stem?

Zie verder:

http://nos.nl/op3/artikel/2008022-mijn- ... -hand.html

Ik vind het een goede zaak dat je dit onder de aandacht brengt.

Een gelovige zou naar mijn mening op zijn minst in staat moeten zijn om het buitengewoon kwalijke van deze ontwikkeling te onderkennen, ongeacht de kwestie of men er het teken van het beest in kan of wil zien.

Met zo'n chip onderwerpt men zich volledig aan de techniek en aan een mens. Zelfs fysiek is het vertrouwen van sommigen op aardse zaken grenzenloos. Als de techniek niet werkt zal men altijd afhankelijk zijn van de mens die die techniek heeft gemaakt. En als ie wel werkt, eveneens.

Velen vinden het reeds heel normaal dat er supermarkten zijn waar bij een deel van de kassa's uitsluitend met pincode betaald kan worden. Hetzelfde geldt voor het gegeven dat men alleen nog met de bus kan met een chipkaart. En parkeren kan in delen van sommige steden alleen nog met een mobiele telefoon ( allemaal gegevenskoppelingen dus). Heb je geen mobiele telefoon, heb je pech. De rfid chip in kentekenplaten zit er ook al aan te komen: http://www.autoweek.nl/nieuws/23308/eu- ... ntekenchip. In de reacties kun je lezen dat sommige mensen heel graag hun privacy inleveren voor " bescherming" van mensen ( van welke mensen? Dat interesseert hen niet eens. De overheid is heilig, toch? De overheid beschermt je, toch? En ook de bank, is je vriend toch? ) tegen diefstal.

Het enige wat je kunt doen, Ben, is het onder de aandacht brengen. De mensen beslissen zelf wat ze doen. Jij hebt in elk geval je best gedaan om het onder de aandacht te brengen.

Hartelijke groet,

Anja

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor wie het interesseert, hier een stukje samenvatting over het teken van het beest: http://www.christipedia.nl/Artikelen/M/ ... _het_Beest

Een citaat uit dat artikel:

Gevolgen van ontvangen

Zij die het beest en zijn beeld aanbidden en het merkteken van het beest ontvangen, zullen de toorn van God ontvangen, gepijnigd worden en zonder rust zijn.

Opb 14:9 En een andere, een derde engel volgde hen en zei met luider stem: Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt en op zijn voorhoofd of zijn hand het merkteken ontvangt,

Opb 14:10 die zal ook drinken van de wijn van Gods grimmigheid, die ongemengd is ingeschonken in de drinkbeker van zijn toorn; en hij zal gepijnigd worden met vuur en zwavel ten aanschouwen van de heilige engelen en het Lam.

Opb 14:11 En de rook van hun pijniging stijgt op tot in alle eeuwigheid; en zij hebben dag en nacht geen rust, zij die het beest en zijn beeld aanbidden, en ieder die het merkteken van zijn naam ontvangt.

Opb 14:12 Hier is de volharding van de heiligen die de geboden van God en het geloof in Jezus bewaren.

(TELOS)

Tijdens hun leven op aarde zullen de mensen die het merkteken dragen geplaagd worden door een kwaadaardige en boze zweer.

Opb 16:2 En de eerste ging weg en goot zijn schaal uit op de aarde, en er kwam een kwaadaardige en boze zweer aan de mensen die het merkteken van het beest hadden en die zijn beeld aanbaden.

(TELOS)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Interessant onderwerp maar ook onder Christenen controveriseel. Sommigen menen dat wij openbaringen niet zo letterlijk moeten nemen en sommigen die dat juist wel doen en soms geen oog meer hebben voor alle dag.

Dat het eraan zit te komen staat voor mij vast, hoe, in welke vorm, zal de tijd vanzelf blootgeven. Belangrijk voor nu, blijf nuchter, beoordeel alle gebeurtenissen met Gods woord. En hoe verschrikkelijk sommige dingen ook zullen zijn, we mogen vol verwachting uitkijken naar het uiteindelijke doel dat God ons beloofd heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja,.....kruis of munt....

Het beeld van aardse machthebbers staat al millennia lang op munten. Het is alleen nog niet eerder zo ver gekomen dat men dit zelfs in het lichaam aanbracht, het lichaam, dat God toebehoort, waar de Here Jezus de mensen toen al op wees: “Geef de keizer wat de keizer toebehoort en aan God waar Hij recht op heeft†Matt.22:13-16

We betalen onze schuld bij God niet af met een munt(eenheid) maar met het kruis.

http://www.bijbelseplaatsen.nl/plaatsen ... gmunt/991/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een gelovige zou naar mijn mening op zijn minst in staat moeten zijn om het buitengewoon kwalijke van deze ontwikkeling te onderkennen, ongeacht de kwestie of men er het teken van het beest in kan of wil zien.
Wat is er kwalijk aan? :? Ik zie alleen maar vooruitgang, meer comfort.
Met zo'n chip onderwerpt men zich volledig aan de techniek en aan een mens. Zelfs fysiek is het vertrouwen van sommigen op aardse zaken grenzenloos. Als de techniek niet werkt zal men altijd afhankelijk zijn van de mens die die techniek heeft gemaakt. En als ie wel werkt, eveneens.
Waarom onderwerp ik me aan een mens? Je hoeft er niet aan mee te doen, als t je niet bevalt kun je naar een ander land gaan. Maar je vindt t internet ook vast handig, of t feit dat we boeken gebruiken. Wellicht moeten we ook maar geen boeken gebruiken? Zijn we ook zo afhankelijk van voor de opvoeding van onze kinderen op scholen?
Velen vinden het reeds heel normaal dat er supermarkten zijn waar bij een deel van de kassa's uitsluitend met pincode betaald kan worden. Hetzelfde geldt voor het gegeven dat men alleen nog met de bus kan met een chipkaart. En parkeren kan in delen van sommige steden alleen nog met een mobiele telefoon ( allemaal gegevenskoppelingen dus). Heb je geen mobiele telefoon, heb je pech. De rfid chip in kentekenplaten zit er ook al aan te komen: http://www.autoweek.nl/nieuws/23308/eu- ... ntekenchip. In de reacties kun je lezen dat sommige mensen heel graag hun privacy inleveren voor " bescherming" van mensen ( van welke mensen? Dat interesseert hen niet eens. De overheid is heilig, toch? De overheid beschermt je, toch? En ook de bank, is je vriend toch? ) tegen diefstal.
Reuze handig toch allemaal?
Link naar bericht
Deel via andere websites

Met zo'n chip onderwerpt men zich volledig aan de techniek en aan een mens. Zelfs fysiek is het vertrouwen van sommigen op aardse zaken grenzenloos. Als de techniek niet werkt zal men altijd afhankelijk zijn van de mens die die techniek heeft gemaakt. En als ie wel werkt, eveneens.

Ik denk niet dat je in deze wereld van jou en mij nu hier en vandaag ver zouden komen zonder techniek.

Ja, idd. we zijn volledig afhankelijk.

Erken dat nou maar gewoon.

En zolang alles blijft functioneren is er niets aan het handje.

Tja... heel vervelend als mijn telefoon het niet doet, als iemand van mijn familie een hartinfarct heeft.

Ook lastig als mijn auto of die van de dokter stil komt te staan.

Maar zelfs dan, wat heb ik aan een auto als de ziekenhuis apparatuur het begeeft?

Hoeveel moet ik opnoemen?

Ik ben in ieder geval vandaag blij met de ketel van mijn CV. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Anja,

Het beeld van aardse machthebbers staat al millennia lang op munten. Het is alleen nog niet eerder zo ver gekomen dat men dit zelfs in het lichaam aanbracht, het lichaam, dat God toebehoort, waar de Here Jezus de mensen toen al op wees: “Geef de keizer wat de keizer toebehoort en aan God waar Hij recht op heeft†Matt.22:13-16

We betalen onze schuld bij God niet af met een munt(eenheid) maar met het kruis.

Toch stond op onze oude gulden 'god zij met ons' dus god heeft zeker niet alleen een wereldse betekenis. Wij (onder) handelen voor zijn aangezicht. De moslimsbankiers mogen bv geen rente rekenen, dat vind ik mooi, god ziet dat alles.

Juist bij het onderhandelen is dat belangrijk om je dat te blijven beseffen, dat hij altijd meekijkt ook als je de ander stiekum meer geld probeert af te troggelen dan strikt noodzakelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid