Spring naar bijdragen

Niet meer bidden als iemand ziel aan duivel verkocht heeft


Aanbevolen berichten

Je kunt niet iets verkopen als je er zelf geen eigenaar van bent. Zodoende kun je dus ook niet je ziel aan de duivel verkopen.

Principieel gezien kan dat niet. Tegelijkertijd heb ik wel ooit een cd verkocht die, zo bedacht ik later, helemaal niet van mij was, maar die ik van iemand had geleend. Dus het kan wel. Zo zijn er ook gevallen bekend van het verkopen van gestolen waar. In principe kan dat niet, maar in de praktijk gebeurt het wel. Zou je in die zin je ziel ook niet kunnen "helen" aan de duivel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

En je inhoudelijke reactie Pain2Hands?

Je ziel is m.i. niet echt iets fysieks, dus dat kun je ook niet geleend hebben en dan doorverkopen. Het is ongrijpbaar, onvatbaar.. En van de Heere.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik hoorde een vrouw zeggen dat je niet meer kunt bidden voor mensen die echt hun ziel aan de duivel verkocht hebben, dat die echt niet terug kunnen.

Wie weet hoe dit zit.

de bijbel spreek ook over bepaalde zonde waar je niet voor kun bidden

In Jeremia 7:9,15,16 lees je dat Jeremia niet meer voor het volk mocht bidden omdat ze heel ver waren afgedwaald en andere goden achterna liepen.

Ook Jezus sprak over zonden die niet vergeven zouden worden. - Zie Mattheus 12:31,32. Zie ook 1 Johannes 5:16. Wij als mensen kunnen echter niet bepalen wie zo gezondigd heeft.

Wanneer mensen oprecht berouw hebben, is dat wel een goed teken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid