Spring naar bijdragen

Kerk gezocht


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Dat weg weg weg is gekomen doordat ik alle reacties van mij wilde editten naar *** weg ***, want verleden achtervolgde mij op mijn persoonlijk emailadres. Had alleen niet in de gaten dat je oude berichten niet kunt editten, maar dat je dan reageert op oude reactie en vandaar plots vele nieuwe berichten.

Maar de mails in mijn box hadden wel weer te maken dat christenen dus soms een ander tot de hel kunnen verklaren. En daar heb ik dus toch wel problemen mee.

Bij het zoeken van een kerk moet ik dat echter wel degelijk meenemen, veel met groepen met christenen omgegaan, en uiteindelijk dus toch wel vaak gehoord dat er voor mij maar 1 plek is, de hel. Soms niet direct, maar als men aangeeft dat een ander verkeerd gelooft, dan weet elk mens wel wat er bedoeld wordt.

Maar ik zie de bijbel niet als door God geschreven, door God geïnspireerd deels, kom gewoon teveel stukken tegen, zeker in OT, waar ik toch niet de Vader herken als ik Zijn Zoon ken.

Heel simpel voorbeeldje, bij 1 van de Rechters staat plots vermeld hoeveel vrouwen, bijvrouwen en kinderen hij had. En zeker als je dan weet dat Jezus zegt dat het altijd de bedoeling was van de beginne af aan om slechts met 1 vrouw te trouwen, dan zie ik hier in OT dus toch echt niet iets door God geïnspireerd.

Met andere woorden, ik geloof niet dat de mens met zijn of haar tengelotjes van de teksten kon afblijven.

Zo ook als ik dingen over Marcion lees, dan denk ik wat nu als hij betere teksten had? Ben geen Marcionist, zie echt 1 God, ook al staat in OT genoeg andere goden vermeldt (God maakt die fout niet, dus geïnspireerd door mens.).

Van mij mogen dat soort zaken zeker open zijn, maar menig christen ziet dat dus zeer zeker niet zo. De bijbel is heilig want anders ...

Al met al wordt het nog lastig om een kerk te zoeken, zeker hier in zuiden. Vrijzinnig is me toch al gauw weer te vrijzinnig, en die richting is zo wat uitgestorven hier in zuiden.

De kerk waar ik even bij kerkte de laatste tijd is dus ook al niet echt gecharmeerd van mijn visie van de bijbel. Ik ben de enige met die visie en dat is niet goed voor een gelovige.

Als iemand iets weet, voor mijn part verder dan Eindhoven, dan hoor ik het graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik ga er vanuit dat God zijn redenen had om mensen de bijbel te laten opschrijven zoals die opgeschreven is. Christenen die andere christenen/gelovigen in de hel zien eindigen omdat ze wat anders geloven hebben het nog niet echt begrepen. Neem niet weg dat het lastig kan zijn om met zo'n subgroep om te gaan. Ik blijf bij mijn eerste advies luister gewoon eens een paar diensten via de kerkomroep en ga op basis daarvan ergens kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Gast Anon_phpbb

Even een tijdje gekerkt in een kerk bij Eindhoven, maar dat blijkt dus op Gereformeerde Bond leest geschoeid te zijn. Toch wel een wat ander geloof dan dat van mij, moet wel zeggen dat diensten best wel vertrouwd waren en het was ook wel handig dat ze 's middagsdienst hebben (niet voor niets dus ;)).

Begin langzamerhand te geloven dat hier in het zuiden niet zo 123 een kerk gevonden is die een beetje bij mij past. Tenminste niet als ik een afstand neem van 25 km en in Nederland wil blijven, woon paar kilometer van grens en protestantisme lijkt wel deels uitgestorven te zijn al hier.

Als mensen belangstelling hebben begin ik wel een eigen kerk! Koffie en thee zetten lukt me al, en limonade zal denk ik ook wel lukken.

Wordt om eerlijk te zijn een beetje moe van dat PKN gedoe, want is dat slechts organisatorisch 1 geworden?

Maar wie weet een nieuw gezicht hier op credible die wel een kerk weet in de buurt van Eindhoven die niet orthodox is? En ook liefst een kerk waar gemiddelde leeftijd toch wel stukje lager ligt dan 65-70.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even een tijdje gekerkt in een kerk bij Eindhoven, maar dat blijkt dus op Gereformeerde Bond leest geschoeid te zijn. Toch wel een wat ander geloof dan dat van mij, moet wel zeggen dat diensten best wel vertrouwd waren en het was ook wel handig dat ze 's middagsdienst hebben (niet voor niets dus ;)).

Begin langzamerhand te geloven dat hier in het zuiden niet zo 123 een kerk gevonden is die een beetje bij mij past. Tenminste niet als ik een afstand neem van 25 km en in Nederland wil blijven, woon paar kilometer van grens en protestantisme lijkt wel deels uitgestorven te zijn al hier.

Als mensen belangstelling hebben begin ik wel een eigen kerk! Koffie en thee zetten lukt me al, en limonade zal denk ik ook wel lukken.

Wordt om eerlijk te zijn een beetje moe van dat PKN gedoe, want is dat slechts organisatorisch 1 geworden?

Maar wie weet een nieuw gezicht hier op credible die wel een kerk weet in de buurt van Eindhoven die niet orthodox is? En ook liefst een kerk waar gemiddelde leeftijd toch wel stukje lager ligt dan 65-70.

In je beginpost stond dat je bij de evangelische kerk bent geweest, waarom ben je hier niet gebleven? Heb je weleens gekeken bij de Baptisten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Even een tijdje gekerkt in een kerk bij Eindhoven, maar dat blijkt dus op Gereformeerde Bond leest geschoeid te zijn. Toch wel een wat ander geloof dan dat van mij, moet wel zeggen dat diensten best wel vertrouwd waren en het was ook wel handig dat ze 's middagsdienst hebben (niet voor niets dus ;)).

Begin langzamerhand te geloven dat hier in het zuiden niet zo 123 een kerk gevonden is die een beetje bij mij past. Tenminste niet als ik een afstand neem van 25 km en in Nederland wil blijven, woon paar kilometer van grens en protestantisme lijkt wel deels uitgestorven te zijn al hier.

Als mensen belangstelling hebben begin ik wel een eigen kerk! Koffie en thee zetten lukt me al, en limonade zal denk ik ook wel lukken.

Wordt om eerlijk te zijn een beetje moe van dat PKN gedoe, want is dat slechts organisatorisch 1 geworden?

Maar wie weet een nieuw gezicht hier op credible die wel een kerk weet in de buurt van Eindhoven die niet orthodox is? En ook liefst een kerk waar gemiddelde leeftijd toch wel stukje lager ligt dan 65-70.

In je beginpost stond dat je bij de evangelische kerk bent geweest, waarom ben je hier niet gebleven? Heb je weleens gekeken bij de Baptisten?

Ik wilde voorkomen dat ik opgenomen moest worden, dus weg bij die kerk. Gewoon veels te grote verschillen in geloof, en waar ik eigenlijk alles maar moest accepteren, ben gewoon veels te vol erin gestapt, doe ik nooit meer.

Baptisten? Da's toch ook orthodox?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb
Baptisten orthodox?

Het zal vast wel per gemeente verschillen, maar ik heb over het algemeen goede ervaringen met Baptisten gemeenten. Je zou er eens kunnen gaan kijken, het zou best eens wat voor jou kunnen zijn.

Sommige baptisten geloven in predestinatie, anders baptisten in voorbeschikking met vrije wil. Hoe deze laatsten dat willen combineren, is mij een raadsel, zal wel beter zijn voor marketing doeleinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha, nou, wie weet val je ervoor ;)

No way, al heel m'n leven al grote problemen met christenen die zitten te hannesen met vrije wil. Doen ze iets verkeerd dan ligt het aan God,

Ik zou zeggen breng eens een bezoekje aan een plaatselijke baptistengemeente ;)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid