Spring naar bijdragen

waarom Christen?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen! Ik ben Kees. Ik ben erg geïnteresseerd in religie en in levensopvattingen. Ook ben ik erg geïnteresseerd in het Christendom. Hierom heb ik een vraag bedacht waar ik erg nieuwsgierig naar ben (alleen voor Christenen). Namelijk: "Wat is de voornaamste reden dat u Christelijk bent?" Wat brengt het u? Waarom gelooft u waar u in gelooft? Ik verheug me op uw antwoord :).

Hallo Kees

Uit hetgeen voorafging zal je bemerkt hebben dat het niet mogelijk is om op een onderdeel van uw vraag namelijk “Waarom gelooft u waar u in gelooft ? “een eerlijk antwoord te bekomen.

Dit omdat elk antwoord dat niet in overeenstemming is met één bepaalde overtuiging gecatalogeerd wordt als bashing, schofferend, beledigend of extremisme en er dan ook uit weggeknipt ( lees gecensureerd) wordt.

Je zal dus, indien je op deze vraag een evenwichtig antwoord wenst, wat betekent dat het ook een kritische noot mag bevatten, het op een andere site moeten proberen te vinden.

Jammer maar helaas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien lees ik iets anders dan jullie maar er werd niet één vraag maar wel DRIE vragen gesteld

Ter herinnering dit zijn de VRAGEN die de topicstarter stelde:

Hallo iedereen! Ik ben Kees. Ik ben erg geïnteresseerd in religie en in levensopvattingen. Ook ben ik erg geïnteresseerd in het Christendom. Hierom heb ik een vraag bedacht waar ik erg nieuwsgierig naar ben (alleen voor Christenen). Namelijk:

1) "Wat is de voornaamste reden dat u Christelijk bent?" 2) Wat brengt het u?

)3) Waarom gelooft u waar u in gelooft? Ik verheug me op uw antwoord :)

Waar op deze site blijkbaar op vraag 3 geen antwoord mag gegeven worden.

Ik beweer niet dat dit jullie goed recht niet is . Maar wees dan ook tenminste zo eerlijk om dit toe te geven in de plaats van met drogredenen te vermijden dat hier een eerlijk antwoord op komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo iedereen! Ik ben Kees. Ik ben erg geïnteresseerd in religie en in levensopvattingen. Ook ben ik erg geïnteresseerd in het Christendom. Hierom heb ik een vraag bedacht waar ik erg nieuwsgierig naar ben (alleen voor Christenen). Namelijk: "Wat is de voornaamste reden dat u Christelijk bent?" Wat brengt het u? Waarom gelooft u waar u in gelooft? Ik verheug me op uw antwoord :).

Hallo Kees,

Best interessante vragen waar ik duidelijk wil op antwoorden.

Waarom ik op vandaag nog steeds een volgeling van Christus ben en Hem geloof (Hem trouw ben en Zijn geboden bewaar) is omwille van het feit dat ik als 23 jarige Hem heb leren kennen en Hem gedurende de volgende 45 jaar meer en meer ben gaan waarderen door zijn Woord en leven (daden) te bestuderen.

Als jongeling was ik een actief rooms katholiek gelovige en geëngageerd in zowel de jeugdbeweging (KAJ; katholieke arbeiders jeugd) als in het kerkgebeuren.

Door Bijbelstudie en meerdere gesprekken met mijn oom - priester, alsook met vele andere geloofsgemeenschappen (kerken) kwam ik tot de ontstellende vaststelling dat er een essentieel verschil bestaat tussen een volgeling te zijn van Christus of een volgeling te zijn van kerkleer. Eén zin werd hier verwijderd.

Door al de jaren heen heb ik vastgesteld dat het leven als een volgeling van Christus niet in de eerste plaats bestaat uit het kennen van Bijbelse waarheden, (alhoewel deze zeer belangrijk zijn en de basis vormen ) maar hoofhoofdzakelijk een vorming van het eigen karakter inhoudt, dat enkel met de Gods hulp en door dagelijks gebed en Bijbelstudie kan volgehouden worden.

Als Christus dagelijks op de eerste plaats wordt gesteld in de plaats van het eigen ik, resulteert dit in een evenwichtig, vredevol bestaan en wordt alles in het leven veel meer gerelativeerd. Dan weet men zich ook geborgen en gesteund door de een Almachtige en medelevende Vriend en Verlosser..

Zowel in mijn actieve loopbaan als erna heb ik ervaren dat de Bijbelse beloften van steun en bemoediging bewaarheid werden en mijn leven gesteund en gesterkt werd in ALLE levensomstandigheden; zowel in vreugde als in verdriet, in de goede als in de (zeer) moeilijke dagen.

Het besef dat alles wat Hij leert en gebied enkel gebaseerd is op, en zijn oorsprong vindt in, een alomvattende liefde en bezorgdheid voor ieder individueel persoon en omwille van de goede verstandhouding tussen alle personen onderling. Heeft dan ook als gevolg gehad dat ik het doel van zijn geboden en raadgevingen beter begrepen heb en ze dan ook onveranderd aanvaard en bewaard heb.

Nu ik in de avondtijd van mijn leven ben gekomen is Zijn dagelijkse nabijheid voor mij zeer reëel en kan ik rustig, vol vertrouwen de nabije en verdere toekomst tegemoet zien. Met de volledige zekerheid van op een dag opgewekt te worden uit de dodenslaap, die dan ook voor mij op vandaag geen punt van angst of vrees voor het onbekende inhoud.

En als ik terugblik op de voorbije jaren is er maar één ding dat mij spijt en dat is dat ik Jezus Christus pas op mijn 23 jaar, en niet vroeger, werkelijk heb leren kennen als mijn Vriend, Verlosser en enige Middelaar tussen God de Vader en de mens

Link naar bericht
Deel via andere websites
beetje vol van jezelf of niet.

Zo zou ik het niet durven stellen .Maar wel gevuld met vrede en zekerheid door de jarenlange ervaring met mijn Verlosser en Redder Jezus Christus :D

Waarom een tweede keer posten, je weet dat mensen aanstoot nemen aan een bepaald gedeelte van de tekst, het stuk is ook niet door de moderators teruggeplaatst. Vervolgens ga je om te stoken en reactie uit te lokken je stukje tekst nogmaals posten. Extremisten en sociopaten hebben dat wel vaker, die kunnen enkel en alleen vanuit zichzelf denken, want volgens hun bekrompen denkbeeld hebben ze altijd gelijk, weten ze wat waarheid is, zou iedereen hetzelfde moeten denken en voelen als zijzelf. Iedereen die dat niet doet is een vijand van God etc... Je toon geen enkel respect voor je medemens.

Je laat jezelf heel erg in de kaarten kijken, en ik hoop echt dat de crew nu ziet dat het je maar om 1 ding te doen is op dit forum. je bijgevoegde stuk heeft namelijk geen enkele meerwaarde voor de topic starter en toch post je het weer, dit slechts om te stoken en de katholieke kerk te bashen. Een normaal iemand had het gewoon zo gelaten en gehoopt dat hij/zij een bijdrage had geleverd aan het beantwoorden van de vraag van de topic starter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
beetje vol van jezelf of niet.

Zo zou ik het niet durven stellen .Maar wel gevuld met vrede en zekerheid door de jarenlange ervaring met mijn Verlosser en Redder Jezus Christus :D

Waarom een tweede keer posten, je weet dat mensen aanstoot nemen aan een bepaald gedeelte van de tekst, het stuk is ook niet door de moderators teruggeplaatst. Vervolgens ga je om te stoken en reactie uit te lokken je stukje tekst nogmaals posten. Extremisten en sociopaten hebben dat wel vaker, die kunnen enkel en alleen vanuit zichzelf denken, want volgens hun bekrompen denkbeeld hebben ze altijd gelijk, weten ze wat waarheid is, zou iedereen hetzelfde moeten denken en voelen als zijzelf. Iedereen die dat niet doet is een vijand van God etc... Je toon geen enkel respect voor je medemens.

Je laat jezelf heel erg in de kaarten kijken, en ik hoop echt dat de crew nu ziet dat het je maar om 1 ding te doen is op dit forum. je bijgevoegde stuk heeft namelijk geen enkele meerwaarde voor de topic starter en toch post je het weer, dit slechts om te stoken en de katholieke kerk te bashen. Een normaal iemand had het gewoon zo gelaten en gehoopt dat hij/zij een bijdrage had geleverd aan het beantwoorden van de vraag van de topic starter.

Sorry hoor

Maar dat was MIJN getuigenis waarom ik "geloof wat ik geloof" en u heeft het volste recht om daarmede totaal niet akkoord te gaan. Maar het geeft u geen enkel recht om daarom mensen persoonlijk te kleineren of af te kraken.

Kan je nu even bij de oorspronkelijke inhoud van de topic blijven aub en zelf eens antwoorden op de vraag "waarom u gelooft wat u gelooft" ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
warningM.pngAdmod note:
Persoonlijke aanval en reacties daarop verwijderd.

warningM.pngAdmod note:
Bernard's post werd na overleg met de crew teruggeplaatst. Wij zijn van mening dat het om een persoonlijke getuigenis gaat, die op een nette manier werd bewoord. Er werd één zin verwijderd, die de steen des aanstoots was. Bernard: als je deze toch wenst te herplaatsen, vragen we je om even met ons te overleggen over de bewoording.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Door Bijbelstudie en meerdere gesprekken met mijn oom - priester, alsook met vele andere geloofsgemeenschappen (kerken) kwam ik tot de ontstellende vaststelling dat er een essentieel verschil bestaat tussen een volgeling te zijn van Christus (een Christen gelovige) of een volgeling te zijn van een of ander instituut ( RK gelovige, Protestants gelovige , wachttoren gelovige …enz)

Dit omwille van de essentiële verschillen tussen hetgeen wat Christus leert en gebied en hetgeen een kerk of een gemeenschap leert en gebied.

Fijn dat je zelf zo'n sterk geloof hebt kunnen ontwikkelen. Er is wel één stukje uit je post wat me niet helemaal lekker zit en dat is voornamelijk de laatste zin in bovenstaande paragraaf. Kun je uitleggen wat je daar precies mee bedoeld, want op mij komt het nu over alsof iedereen die zich aansluit bij een kerk een dwaalleer volgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door Bijbelstudie en meerdere gesprekken met mijn oom - priester, alsook met vele andere geloofsgemeenschappen (kerken) kwam ik tot de ontstellende vaststelling dat er een essentieel verschil bestaat tussen een volgeling te zijn van Christus (een Christen gelovige) of een volgeling te zijn van een of ander instituut ( RK gelovige, Protestants gelovige , wachttoren gelovige …enz)

Dit omwille van de essentiële verschillen tussen hetgeen wat Christus leert en gebied en hetgeen een kerk of een gemeenschap leert en gebied.

Fijn dat je zelf zo'n sterk geloof hebt kunnen ontwikkelen. Er is wel één stukje uit je post wat me niet helemaal lekker zit en dat is voornamelijk de laatste zin in bovenstaande paragraaf. Kun je uitleggen wat je daar precies mee bedoeld, want op mij komt het nu over alsof iedereen die zich aansluit bij een kerk een dwaalleer volgt.

Ach komop, hij zit slechts te stoken, je kunt ook teveel medelijden hebben.
Link naar bericht
Deel via andere websites

succes met de toekomstige ellelange stukken en zelfverheerlijking over hoe sterk het geloof is van bernard, hoe de katholieke kerk daarin gefaald heeft, dat homo's slecht zijn en het aan zichzelf te danken hebben etc... etc... echt een forum waar mensen graag zullen komen met dit soort types, oneens zijn oke en discussie prima. Maar zodra respect omslaat in bashen en onwil tot discussie wat in het verleden en ook nu weer blijkt "één of ander instituut" dan is er geen wil om te discussieren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid