Hitchens 134 Geplaatst 7 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2014 Als we de tekenen van Jezus "tegenwoordigheid, parousia" bekijken in Mattheüs hoofdstuk 24 dan zijn alle tekenen in het wereldbeeld te zien. Bovendien bevinden we ons in de eindtijd. Gods Koninkrijk zal dan ook binnenkort ingrijpen op aarde... Gelooft men niet al 2000 jaar dat God 'binnenkort' zal ingrijpen? Nee, deze keer echt.Op de een of andere manier lijken vooral stromingen als de Jehova's getuigen of zevendedag advendisten patent te hebben op dit onderwerp. Zij zien blijkbaar de tekenen beter dan de rest. Of zou het zo kunnen zijn dat dit een sterke wensgedachte is die wordt gevoed vanuit de achterban? Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 7 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2014 het kan morgen zijn, het kan over 4 miljard jaar zijn en het kan symbolisch zijn. In elk geval is er weinig over te zeggen, er meer specifiek over zijn is een teken van sektarisme. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 7 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2014 Henk-Jan, mag ik even opmerken dat ik je posts een verademing vind tussen ehm... sommige andere posts van broeders en zusters hier? Link naar bericht Deel via andere websites
eclammers 0 Geplaatst 8 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2014 Maar de ware God zegt toch...... (Zefanja 3:8) . . .Daarom, blijft mij verwachten,’ is de uitspraak van Jehovah, ’tot de dag dat ik opsta tot [de] buit, want mijn rechterlijke beslissing is, natiën te vergaderen, dat ik koninkrijken bijeenbreng, ten einde mijn openlijke veroordeling erover uit te storten, heel mijn brandende toorn; want door het vuur van mijn ijver zal heel de aarde verslonden worden.  Denk aan de illustratie van de 5 beleidvolle en 5 dwaze maagden die op Jezus wachten...... (Mattheüs 25:1-14) . . .Dan zal het koninkrijk der hemelen gelijk worden aan tien maagden die hun lampen namen en de bruidegom tegemoet gingen. 2 Vijf van hen waren dwaas en vijf waren beleidvol. 3 Want de dwaze namen wel hun lampen mee, maar geen olie, 4 terwijl de beleidvolle met hun lampen tevens olie in hun vaten meenamen. 5 Toen nu de bruidegom uitbleef, dommelden zij allen in en vielen in slaap. 6 Maar midden in de nacht weerklonk een roep: ’Daar is de bruidegom! Gaat uit hem tegemoet.’ 7 Toen stonden al die maagden op en maakten hun lampen in orde. 8 De dwaze zeiden tot de beleidvolle: ’Geeft ons wat van UW olie, want onze lampen gaan bijna uit.’ 9 De beleidvolle antwoordden en zeiden: ’Misschien is er net niet genoeg voor ons en U. Gaat in plaats daarvan naar hen die ze verkopen en koopt voor UZELF.’ 10 Terwijl zij nu heengingen om te kopen, kwam de bruidegom, en de maagden die gereed waren, gingen met hem naar binnen naar het bruiloftsfeest; en de deur werd gesloten. 11 Later kwamen ook de overige maagden en zeiden: ’Heer, heer, doe ons open!’ 12 Hij gaf ten antwoord: ’Voorwaar, ik zeg U: Ik ken U niet.’ 13 Waakt daarom voortdurend, want GIJ weet noch de dag noch het uur. 14 Want het is zoals met een mens die toen hij op het punt stond naar het . . . Wat wil je zijn beleidvol of dwaas! fijne dag, Ed Link naar bericht Deel via andere websites
tucker 28 Geplaatst 8 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2014 Ik denk dat we het koninkrijk wel mogen verwachten, en dat op elk moment, maar dat elke poging om te voorspellen wanneer, hoe, enz. totaal zinloos is. Link naar bericht Deel via andere websites
helm 0 Geplaatst 12 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2014 Stel het klopt allemaal, wat dan? Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 12 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2014 Stel het klopt allemaal, wat dan? Helemaal niets, gewoon doorgaan met ademhalen. Als het zover is horen en zien we het wel, niet iets om je nu druk over te maken. Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2014 Stel het klopt allemaal, wat dan? Wat zou precies moeten kloppen? Link naar bericht Deel via andere websites
helm 0 Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2014 Ik dacht misschien een ondergrondse voedselplantage bouwen zodat je niet word uitgehongerd als het zover is. Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2014 @ helm roflol Link naar bericht Deel via andere websites
helm 0 Geplaatst 13 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2014 Niet dat ik ervaring heb met ondergrondse plantages. Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 @ helm Water is veek essentieler Ikzelf ben bezig met de ontwikkeling van een draagbaar meer. Link naar bericht Deel via andere websites
Rutgerza 0 Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Die heb je al, het heet je blaas Link naar bericht Deel via andere websites
helm 0 Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Misschien is het beste dan om onder een rivier of meer te bouwen, dan heb je gelijk minder kernstraling. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Kijk dan wel uit voor de zombies! Een postapocalyptische wereld is geen postapocalyptische wereld zonder zombies! een buitengewoon nuttige video over hoe je je eerste nacht kunt overleven. Link naar bericht Deel via andere websites
Davy964 2 Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Ik denk dat we het koninkrijk wel mogen verwachten, en dat op elk moment, maar dat elke poging om te voorspellen wanneer, hoe, enz. totaal zinloos is. Ik dacht dat met het koninkrijk, de gelovigen wordt bedoelt. Dat is toch wat Jezus zei? Dat het koninkrijk van God in de mensen is? Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Kijk dan wel uit voor de zombies! Een postapocalyptische wereld is geen postapocalyptische wereld zonder zombies! een buitengewoon nuttige video over hoe je je eerste nacht kunt overleven. Ik ben gek op zombies Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Ik denk dat we het koninkrijk wel mogen verwachten, en dat op elk moment, maar dat elke poging om te voorspellen wanneer, hoe, enz. totaal zinloos is. Ik dacht dat met het koninkrijk, de gelovigen wordt bedoelt. Dat is toch wat Jezus zei? Dat het koninkrijk van God in de mensen is? Er zijn diverse meningen. Bedoelde Hij 'in de mens' of 'onder de mensen' (doelende op Zichzelf), of beide? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 14 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2014 Gods Rijk is drievoudig: zij is te vinden in iedere gelovige, zij is te vinden in de Kerk en zij is te vinden in de hemel. Zijn Rijk is eenvoudigweg daar waar mensen tot Hem bidden en steeds meer als Hem willen worden. Link naar bericht Deel via andere websites
eclammers 0 Geplaatst 16 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2014 Onze heer Jezus is als geest naar zijn vader in de hemel teruggegaan om daar koningsmacht van Hem te ontvangen. Gods koninkrijk onder koningschap van Jezus zal 1000 jaar bestaan, in die tijd zal de mensheid tot volmaaktheid worden gebracht, daarna zal Jezus zijn autoriteit weer teruggeven aan zijn vader. Jezus zal met zijn mede koningen-priesters regeren vanuit de hemel. Jezus onderdanen, trouwe volgelingen van hem, zijn op aarde. fijne dag, Ed Link naar bericht Deel via andere websites
BvB 0 Geplaatst 18 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2014 Misschien is de Heer nu al op aarde: het is er de tijd voor denk ik. Wellicht bereidt Hij de Komst voor, om de Messiaanse beloften uit te laten komen. Ik kan alleen maar hopen dat zoiets lukt! Link naar bericht Deel via andere websites
Jeast 0 Geplaatst 18 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2014 Nee wat doe je nu. Je verwacht hem. Dat betekent dat Hij dus niet komt... Als we Hem nu elke dag met z'n allen verwachten, dan komt Hij dus nooit! Link naar bericht Deel via andere websites
BvB 0 Geplaatst 18 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2014 Hij komt wanneer Hij moet komen, wanneer de tijd rijp is, geloof ik. Toen Christus naar de aarde kwam, was de tijd rijp; als de Heer een tweede maal komt, zal de tijd rijp zijn. Ik geloof dat de tijd rijp is: er is veel goeds, maar ook veel kwaads, in de wereld. Ik geloof, en hoop, dat Hij spoedig zal komen. Maar de komst wordt niet gemakkelijk, denk ik, want er staat geschreven: Gij zult geen beelden van de Heer maken, maar wat als Hij een gewoon mens is? Dan staat hij voor een moeilijke taak. Link naar bericht Deel via andere websites
student 45 Geplaatst 19 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2014 Misschien is de Heer nu al op aarde: het is er de tijd voor denk ik.Wellicht bereidt Hij de Komst voor, om de Messiaanse beloften uit te laten komen. Ik kan alleen maar hopen dat zoiets lukt! Waar is Hij dan? Link naar bericht Deel via andere websites
Hitchens 134 Geplaatst 19 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2014 Hij komt wanneer Hij moet komen, wanneer de tijd rijp is, geloof ik.Toen Christus naar de aarde kwam, was de tijd rijp; als de Heer een tweede maal komt, zal de tijd rijp zijn. Ik geloof dat de tijd rijp is: er is veel goeds, maar ook veel kwaads, in de wereld. Ik geloof, en hoop, dat Hij spoedig zal komen. Maar de komst wordt niet gemakkelijk, denk ik, want er staat geschreven: Gij zult geen beelden van de Heer maken, maar wat als Hij een gewoon mens is? Dan staat hij voor een moeilijke taak. De tijd was wel erg rijp toen Christus kwam. Aangezien moderne mens al zo'n 200.000 jaar op aarde rondliep en alle zondes begin die je maar bedenken kunt. Als je dat toepast op deze tijd dan kun je nog wel even wachten denk ik. Maar de mens is ongeduldig. Ergo: het ontstaan van eindtijdbewegingen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten