Hongerige Wolf 0 Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Ik heb een Museumjaarkaart, maar hij ligt te verstoffen. Mijn voornemen is om 1x per maand naar een museum te gaan. De musea in mijn eigen woonplaats (Leiden) heb ik al gehad, en de meeste musea in Amsterdam heb ik ook gehad denk ik. Maar er zijn zat pareltjes waar ik vast niet vanaf weet. Wat is jouw museumtip? Twee aanraders: - Foam (FOtografiemuseum AMsterdam) is een fotografiemuseum aan de Keizersgracht in Amsterdam. Het museum presenteert wisselende tentoonstellingen waarin allerlei fotografische genres worden getoond, zoals historische foto's, kunstfoto's, nieuwsfoto's en modefoto's. Naast grote tentoonstellingen waarin het werk van beroemde fotografen gepresenteerd wordt, heeft Foam speciale aandacht voor actuele thema’s binnen fotografie en voor werk van opkomend talent. - Het Nationaal Gevangenismuseum is gevestigd in een voormalig werkgesticht aan de Oude Gracht 1 in Veenhuizen. Het museum informeert op interactieve wijze over de omgang met misdaad en straf in Nederland vanaf 1600 tot vandaag de dag. Ook wordt aandacht besteed aan de geschiedenis van Veenhuizen als gevangenisdorp. Bij het museum hoort ook een kijkje in De Rode Pannen, een gevangenis die tot voor kort nog in gebruik was. O.a. Holleeder zat hier vast. Link naar bericht Deel via andere websites
Donnie 0 Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Van Leiden is het niet zo ver naar Den Haag en Rotterdam. In Den Haag heb je het Escher Museum, de man van de optische illusies En in Rotterdam vind ik het Foto-museum altijd boeiend, nu is er een tentoonstelling over Parijs in de jaren '30 t/m '70. (ik ben de naam kwijt van de fotograaf) En het Wereldmuseum heeft een permanente tentoonstelling over de oude culturen van oost-Azie, met name China en Japan. Ook erg interessant. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Een aantal suggesties: - De mummies in Wieuwerd: http://www.britswert.nl/index.php/wiuwert/mummies - Oorlogsmuseum in Overloon - KröllerMöller museum Bovenste 2 vind\vond ik interessant Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 15 september 2013 Rapport Share Geplaatst 15 september 2013 Het Drents Museum in Assen. Heeft een uitgebreide archeologische collectie, en vaak imposante exposities zoals nu de Dode Zeerollen (ik ben er gisteren nog geweest). Het museum is een aantal jaren geleden vernieuwd, het heeft ondergronds een modern gedeelte maar ook het oude monumentale pand is nog in functie. Het Groninger Museum heeft ook om de zoveel tijd interessante collecties. Daarnaast is wat er vast hangt niet heel interessant. En het is natuurlijk het lelijkste museum in Nederland. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 16 september 2013 Rapport Share Geplaatst 16 september 2013 De Hermitage in Amsterdam. De tentoonstellingen daar veranderen om de zoveel tijd, zitten hele mooie tussen. Link naar bericht Deel via andere websites
Mark1987 0 Geplaatst 16 september 2013 Rapport Share Geplaatst 16 september 2013 Ik ben een keer bij het oorlogsverzetsmuseum geweest in Rotterdam, vond ik wel erg interessant. Ook het maritiem museum in Rotterdam was erg mooi. Link naar bericht Deel via andere websites
Cyrillisch 0 Geplaatst 16 september 2013 Rapport Share Geplaatst 16 september 2013 Het Museum Catherijneconvent in Utrecht is zeker een aanrader. Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 16 september 2013 Rapport Share Geplaatst 16 september 2013 Ik zou sowieso een keer hier langs gaan: http://creationmuseum.org/ Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 16 september 2013 Rapport Share Geplaatst 16 september 2013 Ik kan van harte het beeld en geluid museum te Hilversum aanraden. Erg leuk als dagje uit. http://www.beeldengeluid.nl Link naar bericht Deel via andere websites
Cyrillisch 0 Geplaatst 16 september 2013 Rapport Share Geplaatst 16 september 2013 Ik zou sowieso een keer hier langs gaan: http://creationmuseum.org/ Ik denk niet dat de museumkaart van Hongerige Wolf daar geldig is. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 16 september 2013 Rapport Share Geplaatst 16 september 2013 Ach laat zijn stokpaardje toch een keer langskomen. Gewoon niet reageren en dan blijft het daarbij. Link naar bericht Deel via andere websites
student 45 Geplaatst 19 september 2013 Rapport Share Geplaatst 19 september 2013 Het natuurhistorisch museum rotterdam is best leuk. Alleen toen ik er was, was de helft van het museum gesloten voor een feest , dus daar moet je wel op letten. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 20 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2013 Vandaag in het verbouwde Stedelijk geweest. Was ik al twintig (!) jaar niet meer geweest, kan je nagaan. Hartstikke saai eigenlijk. Maar we zijn ook naar het Van Gogh-museum geweest en dat was tof. Van Gogh is tof en zotte Japanners ook. Klikklikklikklikklik! Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 21 september 2013 Rapport Share Geplaatst 21 september 2013 Ach laat zijn stokpaardje toch een keer langskomen. Gewoon niet reageren en dan blijft het daarbij. Was niet bedoeld om de TS te mokken hoor. Link naar bericht Deel via andere websites
Chaim 157 Geplaatst 2 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2013 Wat is jouw museumtip? Als je het fotomuseum in A'dam goed vindt, dan zul je die in Den Haag waarschijnlijk ook erg goed vinden. Het is een redelijk groot gebouw van twee verdiepingen met interessante wisselende collecties en een impressionante vaste collectie, een eigen restaurant/cafe, dat bovendien deel uitmaakt van het Haags Gemeente Museum (dat eveneens een aanrader is). En indien je het Nationaal Gevangenismuseum goed vindt, dan zul je - vermoed ik - eveneens geinteresseerd zijn in het museum Gevangenpoort, waar bijv. de gebroeders De Wit hebben gezeten. Mijn eigen favorieten binnen Nederland zijn Het Renmbrandthuis en het Stedelijk Museum (beiden in A'dam). Link naar bericht Deel via andere websites
Chaim 157 Geplaatst 2 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2013 Ach laat zijn stokpaardje toch een keer langskomen. Gewoon niet reageren en dan blijft het daarbij. Hoi Thorgrem, wat bedoel je met bovenstaande? Link naar bericht Deel via andere websites
Jacobus 10 Geplaatst 2 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2013 De musea in mijn eigen woonplaats (Leiden) heb ik al gehad, en de meeste musea in Amsterdam heb ik ook gehad denk ik. Mijn vrouw en ik zijn samen met de kleinkinderen fan van Naturalis. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 3 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2013 Niet naast de deur voor jou, maar ik vond het Van Abbemuseum in Eindhoven wel goed. (hedendaagse kunst) Het is erg veelzijdig en groot met een vaste collectie en heel veel wisselende exposities. Met 1 bezoek kun je nooit alels bekijken, of je moet wel heel erg veel uithoudingsvermogen bezitten. Maar dat maakt niet uit want je gaat gegarandeerd ook niet alles mooi vinden dus je kunt lekker op zoek naar dingen die je wel aanspreken. Link naar bericht Deel via andere websites
student 45 Geplaatst 4 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2013 Heb je al wat gedaan met de tips? Link naar bericht Deel via andere websites
jimmy325 0 Geplaatst 21 november 2013 Rapport Share Geplaatst 21 november 2013 En indien je het Nationaal Gevangenismuseum goed vindt, dan zul je - vermoed ik - eveneens geinteresseerd zijn in het museum Gevangenpoort, waar bijv. de gebroeders De Wit hebben gezeten. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 2 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 december 2013 Leuke tips allemaal. Het geval wil dat ik binnenkort naar de Westhoek ga, Poperinge e.o. Is daar nog wat te beleven? Link naar bericht Deel via andere websites
tucker 28 Geplaatst 2 december 2013 Rapport Share Geplaatst 2 december 2013 Dan zit je in de buurt van Ieper, waar je het Flanders Fields museum vind: http://www.inflandersfields.be/nl Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten