Spring naar bijdragen

Smartphones


Aanbevolen berichten

warningM.pngAdmod note:
Topic afgesplitst van het Grote lucht je hart-topic. Hier verder over smartphones.



heb het lang weten vol te houden maar de smartfoon heeft zijn intrede in ons huis gedaan :@

nu moet vriendlief uitleg krijgen van modern vriendinnetje, want dwarrel begint er niet aan... !!!

de kreten en vragen vliegen door de kamer. Nu na een uur komt de vraag: hoe kan je er nou mee bellen

:#

dikke pret maar bitter, want heb hekelllll aan die dingen!
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er wel eentje sinds mijn vorige telefoon er mee ophield.

Ik vond het wel leuke gadgets, maar ik heb iets tegen die consumentistische wegwerpcultuur. (En gsm's zijn best vervuilend trouwens.)

Maar er kwamen op een gegeven moment wel apps uit die best praktisch zijn en een aantal die gewoon geld besparen. Ik heb expres prepaid willen houden, maar sinds ik een smartphone heb die ik los kocht en een goedkoop telefoon abonnement heb (met internet) ben ik goedkoper uit dan vroeger. Voor communicatie gebruik ik hem best veel. Voor "zakelijke" redenen, maar ook veel privé voor afspraken met vrienden of gewoon wat met elkaar delen.

Maar ik ervaar ook een groot nadeel van dat spul. Iets wat ik vooraf al wist. Als mens word je er veel te afhankelijk van. Het is daarnaast ook nog eens zo dat naast dat het een hulpmiddel is op sociaal niveau, ook in gezelschap met anderen gewoon een asociaal gedrag bevordert. Ook bij mij trouwens.

Ik vind dat het toegevoegde waarde heeft, zo'n klein computertje, maar het heeft tegelijk ook een hele negatieve keerzijde in de cultuur. Iets wat trouwens ook aan ons gebruikers ligt. We kunnen er namelijk voor kiezen er anders mee om te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag nooit zo het nut in van smartphones, maar tegenwoordig begin ik het steeds vaker vervelend te vinden dat ik er geen heb. Alleen al omdat iedereen tegenwoordig schijnt te Whatsappen.

Je kunt het vervelend vinden dat mensen steeds op hun telefoon kijken (en ik vind dat zeker wel eens irritant). Maar punt is dat mensen dat toch wel doen, of ik nou een smartphone heb of niet. Dus ik ben toch gezwicht. Maar dan neem ik er wel zo één: http://www.fairphone.com/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zag nooit zo het nut in van smartphones, maar tegenwoordig begin ik het steeds vaker vervelend te vinden dat ik er geen heb. Alleen al omdat iedereen tegenwoordig schijnt te Whatsappen.

Je kunt het vervelend vinden dat mensen steeds op hun telefoon kijken (en ik vind dat zeker wel eens irritant). Maar punt is dat mensen dat toch wel doen, of ik nou een smartphone heb of niet. Dus ik ben toch gezwicht. Maar dan neem ik er wel zo één: http://www.fairphone.com/

Zo bij Skippy hebben ze wel geld voor dure telefoons. ;)

Geen smart-phone hier en dat bevalt prima...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben wel blij met mijn telefoon. Ik heb een abbo genomen toen mijn oude mobiel het begaf, en nu doe ik al weer bijna twee jaar met deze. Wat fijn is is dat hij lekker klein is. Op een gegeven moment was het in om mobieltjes steeds kleiner te maken. Bij smartphones lijkt het nu andersom: ze worden groter en groter. Een smartphone wordt ook steeds meer een draagbare computer, de scheidslijn met andere draagbare schermen zoals de Ipad wordt kleiner. Ik heb toch liever een wat kleinere, eentje die bijv. nog in je broekzak past. :P

Ik gebruik 'm vooral voor sociale media, spelletjes en muziek. Steeds meer gebeurt ook via whatsapp. Wat wel een nadeel is (en dat zal verschillen per telefoon) is dat ik 'm ongeveer 1 x per dag aan de oplader kan hebben. Maar dat komt hoogstwaarschijnlijk ook door mijn gebruik. :E

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had mijn GSM al gekocht vlak van voor ik van Fairphone hoorde en toen ik hem kocht was mijn oude GSM ook kapot gegaan en was ik telefonisch onbereikbaar.

Mocht mijn GSM nu kapot gaan en het kunnen betalen, dan zou ik best een fairphone willen aanschaffen, terwijl ik dat geld niet zou over hebben voor een ander toestel van die zelfde prijs.

Nu, tweede hands lijkt me ook wel een mooie optie (ook zeker voor het milieu). Maar als je de verkoper niet kent is dat nog best risicovol.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn tweedehandsje niet zo smarte telefoon doet het heerlijk. :) Ik kan bellen, sms'en en er zit ook nog een wekkerfunctie op! Verder kan ik ongeveer twee weken vooruit op één accu en past hij uitstekend in mijn broekzak. Waar vind je zoiets nog tegenwoordig? :Y

Verder zijn smartphones uiteraard het uitnodigen van de duivel in je eigen broekzak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb geen smartphone, gewoon nog zo'n ouwe Nokia. Vind het prima. Ik zou niet weten waarom ik de hele dag op internet zou moeten. (en op zo'n klein schermpje internetten is sowieso niks voor mij)

Ik ervaar het juist als bevrijdend als ik gewoon een paar dagen weg ben en alles op internet/facebook mis.

In de trein hebben veel mensen ook meteen zo'n tik dat ze hun smartphone pakken, en schijnbaar een uur zich daarmee kunnen vermaken...ik lees liever een boek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb geen smartphone, gewoon nog zo'n ouwe Nokia. Vind het prima. Ik zou niet weten waarom ik de hele dag op internet zou moeten. (en op zo'n klein schermpje internetten is sowieso niks voor mij)

Ik ervaar het juist als bevrijdend als ik gewoon een paar dagen weg ben en alles op internet/facebook mis.

Ow, maar internet is het punt ook niet. Je kunt ook op die vervloekte krengen zien welk spoor je trein staat, hoe je er heen loopt als je in het centrum van een vreemde stad bent en ondertussen bijna gratis op de hoogte gehouden worden dat vrienden een BBQ houden waar je aan mee kunt doen via whatsapp. En dan iemand bellen via Viber wat binnen WiFi verbinding gratis is.

In de trein hebben veel mensen ook meteen zo'n tik dat ze hun smartphone pakken, en schijnbaar een uur zich daarmee kunnen vermaken...ik lees liever een boek.

Gelijk heb je. Ik merk dat ik dat minder doe, terwijl ik dat een veel beter gebruik van mijn tijd zou vinden. Vroeger deed ik dat veel meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zag nooit zo het nut in van smartphones, maar tegenwoordig begin ik het steeds vaker vervelend te vinden dat ik er geen heb. Alleen al omdat iedereen tegenwoordig schijnt te Whatsappen.

Je kunt het vervelend vinden dat mensen steeds op hun telefoon kijken (en ik vind dat zeker wel eens irritant). Maar punt is dat mensen dat toch wel doen, of ik nou een smartphone heb of niet. Dus ik ben toch gezwicht. Maar dan neem ik er wel zo één: http://www.fairphone.com/

Zo bij Skippy hebben ze wel geld voor dure telefoons. ;)

Vind je 325 euro duur voor een quadcore smartphone?

Vroegah!! koste de mobieltjes ook 300 euro.

Die fairphone ziet er trouwens kek uit. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mwa, best duur nog steeds hoor. Ik kocht ze toen ook niet voor die prijs en nu nog steeds niet terwijl ik er praktisch het zelfde mee kan wat die dingen kunnen, voor minder dan honderd euro van het bedrag dat jij noemt.

Maar als het beter is voor de arbeiders en milieu (zoals fairphone doet) dan vind ik dat een hogere prijs best gerechtvaardigd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mwa, best duur nog steeds hoor. Ik kocht ze toen ook niet voor die prijs en nu nog steeds niet terwijl ik er praktisch het zelfde mee kan wat die dingen kunnen, voor minder dan honderd euro van het bedrag dat jij noemt.

Maar als het beter is voor de arbeiders en milieu (zoals fairphone doet) dan vind ik dat een hogere prijs best gerechtvaardigd is.

Met deze specs valt deze smartphone onder de goedkopere hoor. Past in de range van S3 en HTC ONE.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid