Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen. Ik kan hier niet echt met iemand over praten in real life namelijk. Ik moet het gewoon even kwijt denk ik.

Allereerst; Ik ben moslim dus dat maakt het verhaal misschien een beetje anders. 3 jaar geleden heb ik een man leren kennen via een Islamitische huwelijkssite. Hij was al getrouwd, polygamie is toegestaan in de Islam. Hij zei ook dat zijn vrouw het accepteerde en destijds was ik nog naïef , dacht ik dat elke moslim het accepteerde. Ik zie het zelf als een mooi gebruik en had er vooral in het begin nog niet zo'n moeite mee. Ik heb met hem maandenlang lange e-mails gewisseld en hij was echt de perfecte man voor mij. Ik raakte best wel verliefd op hem. Toen hij echter mij wou komen ontmoeten heb ik gezegd dat ik liever nog even wou wachten. Ik raakte ineens in paniek , vroeg me af of ik dit wel echt zou kunnen. Ik voelde me schuldig tegenover zijn vrouw en ook tegenover mijn (niet islamitische) ouders. Toen begon hij mij eigenlijk gewoon te negeren en vervolgens heb ik dan maar gezegd dat we het helemaal moesten afkappen. Dat vond hij prima. En toen begon het hele drama.

Tot op de dag van vandaag ben ik er gewoon nog niet overheen. Het is bijna 3 jaar geleden en ik heb hem niet eens ontmoet! Ik ging door verschillende fases. Eerst bleef ik gewoon hangen in het idee van “yay er is iemand die mij leuk vond , soulmates bestaan†, daarna ben ik heel veel gaan daten met andere mannen, werkte ook niet, en toen brak de woedende obsessed fase aan. Ik ben echt veel te ver gegaan in sommige dingen (veel psycho mails verstuurd). Ik haat zijn vrouw omdat ze polygamie ineens niet meer accepteerde, voor haar huwelijk nog wel. Ik denk dat haar reactie ook wel veel te maken heeft met dat hij mij begon te negeren. Hij zei ook dat er meer was dan alleen hij en ik. Dus misschien had hij anders mij nog wel een tweede kans gekregen. Bovendien heeft ze ook haat-mails naar mij verstuurd. Wat me vooral dwars zit is dat zij echt schijt heeft. Zij gaat gewoon weer lekker verder met d’r leventje en ze denkt niet eens aan wat ze mij heeft aangedaan. Aan de andere kant ; ik ben “the other woman†, wat kan ik haar nu kwalijk nemen? Rationeel weet ik het allemaal wel… maar gevoelsmatig ben ik echt woedend op hun allebei. Het beheerst eigenlijk mijn hele leven en ik overdrijf niet. Ik zit urenlang achter de computer te googelen , te analyseren, ik kan me nergens anders meer op concentreren .. Zij zijn gelukkig, krijgen nog meer baby’s , hebben een eigen bedrijf waar ze samen in werken, maken 1001 tripjes per jaar en ik zit hier in mijn eentje. Ik ben ook niet tevreden met de rest van mijn leven, misschien als ik dat wel was , dat het anders was geweest. Ik weet ook wel dat ik me daar op moet focussen, ik moet mijn master nog steeds af maken en ik moet gewoon iets van mijn leven maken maar ik kan NIET stoppen met hun virtueel stalken en over hun denken. Ik kan het echt niet. Ik ben compleet geobsedeerd. Ik wil hulp zoeken maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit stomme verhaal uit mijn strot krijg.

Op internet kan ik hier ook niet zoveel over vinden. Wel bijv. dat je negatieve associaties bij je "obsessie" moet verzinnen maar dat werkt niet want dan word ik weer beheerst door woede. Iemand enig idee misschien? Methodes om van obsessies af te komen, om je gedachten te sturen.. alles is welkom. En ik ben ook blij dat ik dit verhaal eindelijk kwijt kon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hoi Sabr, t klinkt alsof je gewoon eens even met de huisarts moet praten en vragen of hij/zij je naar een psycholoog wilt verwijzen. Daar is niets raars of beschamends aan. Als je er al zo lang mee zit (3 jaar na dato is best lang) vraag ik me af of adviezen van wildvreemden die alle details niet kennen je gaan helpen.

Verder, niet alleen als christen maar verder ook gewoon uit mezelf, denk ik dat polygamie alleen maar ellende oproept. Het kan alleen maar werken als n man met louter onderdanige vrouwen trouwt. Echte liefde is gewoon tussen 1 man en 1 vrouw, lijkt mij.

Ik heb voor je gebeden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi Sabr, t klinkt alsof je gewoon eens even met de huisarts moet praten en vragen of hij/zij je naar een psycholoog wilt verwijzen. Daar is niets raars of beschamends aan. Als je er al zo lang mee zit (3 jaar na dato is best lang) vraag ik me af of adviezen van wildvreemden die alle details niet kennen je gaan helpen.

Verder, niet alleen als christen maar verder ook gewoon uit mezelf, denk ik dat polygamie alleen maar ellende oproept. Het kan alleen maar werken als n man met louter onderdanige vrouwen trouwt. Echte liefde is gewoon tussen 1 man en 1 vrouw, lijkt mij.

Ik heb voor je gebeden!

Bedankt voor je reactie. Bidden hoeft op zich niet , maar ik waardeer het gebaar. :)

Ja ik begrijp wat je hier zegt. Maar ik ben echt bang dat ik dit verhaal niet kan vertellen. Ik heb 1 persoon delen er van verteld (zonder het islamitisch gedeelte laten we maar zeggen.) en zelfs bij haar kan ik er nu ook niet meer over praten. Het is zo lang geleden, en ik heb hem niet eens ontmoet. Het doet pijn en beheerst mijn leven wel, maar zodra ik mijzelf hoor praten schaam ik me kapot en vind ik mezelf zo'n sneu persoon. En dan nog dat hele islam/polygamie gebeuren, ik weet niet of ik daar over kán praten. Maar misschien moet ik gewoon die stap zetten en het in ieder geval proberen.

Ja nu in deze tijd is het moeilijk om polygamie te accepteren. Ik zie er zelf ook mooie dingen in. Ik accepteer het als de wet van God, en ik ga er dus ook niks slechts over zeggen verder, maar ik respecteer je mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik respecteer jouw mening ook, maar deel m helemaal niet, zeker niet over de wet van God zijnde. Het is imho een gebruik uit oude tijden dat wellicht door God werd getolereerd maar zeker niet het ideaalbeeld is.

Maar goed, dat gezegd hebbende. Ik vind jou helemaal niet sneu. Iedereen heeft wel geestelijke en emotionele bagage en problemen, geloof me, iedereen. Je hoeft je nergens voor te schamen. Je bent een kind van God, een uniek en waardevol mens.

Ik zou gewoon de stap nemen en even met een psycholoog praten. Geloof me, die heeft 1000x zo heftigere dingen aangehoord van zijn clienten ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

* Knip

ik kan je maar een ding aanraden en dat is wat Mystic je ook aangeraden heeft.

als je het moeilijk vind om dit te vertellen... print dit verhaal wat je hier getypt hebt dan even uit :)

dat kan je aan je dokter geven, een Dokter wil je alleen maar helpen en zal je echt niet uitlachen.

ik denk met klem wel dat je therapie nodig hebt.

en ik denk dat je ook echt wel mag bouwen aan je eigenwaarde en zelfrespect.

jij verdient gewoon je eigen mannetje die 100 % voor jou is :)

ook ik bid voor je.

voor je bescherming en voor moed om naar de dokter te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou inderdaad ook met een psycholoog gaan praten (via de huisarts). Een psycholoog zal je echt niet gaan uitlachen, of je belachelijk vinden, of wat dan ook. Die mensen verdienen de kost met het praten met mensen men problemen. En zoals iemand anders al zei: veel mensen hebben heel wat raardere problemen dan jij ;).

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik kan je maar een ding aanraden en dat is wat Mystic je ook aangeraden heeft.

als je het moeilijk vind om dit te vertellen... print dit verhaal wat je hier getypt hebt dan even uit :) dat kan je aan je dokter geven, een Dokter wil je alleen maar helpen en zal je echt niet uitlachen.

ik denk met klem wel dat je therapie nodig hebt.

en ik denk dat je ook echt wel mag bouwen aan je eigenwaarde en zelfrespect.

jij verdient gewoon je eigen mannetje die 100 % voor jou is :)

ook ik bid voor je.

voor je bescherming en voor moed om naar de dokter te gaan.

Hum zou dat mogelijk zijn? Ook bij de psycholoog? Ik kan dit verhaal namelijk echt niet hardop uitspreken. Ben ook bang dat ik ga huilen en dat ik dan terugkom en me zo doodschaam voor mezelf en daar weer heel lang over ga malen. Yup idd, eigenwaarde ontbreekt ook nogal. :) Als hij/zij dit verhaal al kent scheelt het al heel wat.

En robert en brabbel, bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik kan je maar een ding aanraden en dat is wat Mystic je ook aangeraden heeft.

als je het moeilijk vind om dit te vertellen... print dit verhaal wat je hier getypt hebt dan even uit :) dat kan je aan je dokter geven, een Dokter wil je alleen maar helpen en zal je echt niet uitlachen.

ik denk met klem wel dat je therapie nodig hebt.

en ik denk dat je ook echt wel mag bouwen aan je eigenwaarde en zelfrespect.

jij verdient gewoon je eigen mannetje die 100 % voor jou is :)

ook ik bid voor je.

voor je bescherming en voor moed om naar de dokter te gaan.

Hum zou dat mogelijk zijn? Ook bij de psycholoog? Ik kan dit verhaal namelijk echt niet hardop uitspreken. Ben ook bang dat ik ga huilen en dat ik dan terugkom en me zo doodschaam voor mezelf en daar weer heel lang over ga malen. Yup idd, eigenwaarde ontbreekt ook nogal. :) Als hij/zij dit verhaal al kent scheelt het al heel wat.

En robert en brabbel, bedankt.

Dat kan heel goed hoor. Misschien kun je het verhaal zelfs mailen , als je dat wil. En huilen is normaal bij de psycholoog, dus ook daar hoef je niet bang voor te zijn. Een goede psycholoog zal zijn/haar uiterste best doen ervoor te zorgen dat jij je op je gemak voelt en je niet schaamt. Dus ik zou me daar geen zorgen over maken, als ik jou was.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Hum zou dat mogelijk zijn? Ook bij de psycholoog? Ik kan dit verhaal namelijk echt niet hardop uitspreken. Ben ook bang dat ik ga huilen en dat ik dan terugkom en me zo doodschaam voor mezelf en daar weer heel lang over ga malen. Yup idd, eigenwaarde ontbreekt ook nogal. :) Als hij/zij dit verhaal al kent scheelt het al heel wat.

En robert en brabbel, bedankt.

Ik denk dat dat wat je hier beschrijft bij het proces zal horen om er vanaf te komen. De pijn ontkennen of negeren kun je doen, maar dan blijft de schaamte enzo met je meegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

[.............]

Ja nu in deze tijd is het moeilijk om polygamie te accepteren. Ik zie er zelf ook mooie dingen in. Ik accepteer het als de wet van God, en ik ga er dus ook niks slechts over zeggen verder, maar ik respecteer je mening.

Ook in oude tijden was polygamie bij gebrek aan beter. Je ziet aan de geschiedenis van Abraham en Jacob en van David en Salomo dat het voornamelijk ellende oplevert. Ook in andere culturen zie je eigenlijk alleen polygamie voorkomen als er sprake is van een vrouwenoverschot.

Maar ook als je polygamie verder prima vindt is obsessief denken en gedrag nog drie jaar later wel een goede reden om met een psycholoog te gaan praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Humm ik was helemaal "excited" , had me voorgenomen om er nu echt iets aan te gaan doen. Maar helaas kom ik er achter dat een psycholoog onder eigen risico valt, dan wordt het zo'n 400 euro voor 5 gesprekken. Nu baal ik. -O- Is wel veel geld ineens.

Gelukkig gaat het vandaag eigenlijk wel redelijk, had sinds tijden eindelijk weer eens het gevoel dat het me ook helemaal niet meer moet boeien dat zij gelukkig zijn samen. Let it be, ik moet me focussen op mijn eigen leven. Eindelijk mijn hoofd weer een beetje leeg, heerlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Humm ik was helemaal "excited" , had me voorgenomen om er nu echt iets aan te gaan doen. Maar helaas kom ik er achter dat een psycholoog onder eigen risico valt, dan wordt het zo'n 400 euro voor 5 gesprekken. Nu baal ik. -O- Is wel veel geld ineens.

Gelukkig gaat het vandaag eigenlijk wel redelijk, had sinds tijden eindelijk weer eens het gevoel dat het me ook helemaal niet meer moet boeien dat zij gelukkig zijn samen. Let it be, ik moet me focussen op mijn eigen leven. Eindelijk mijn hoofd weer een beetje leeg, heerlijk.

Zo te horen ben je nu zelf precies datgene aan het doen wat een psycholoog je zelf zou willen laten zeggen en doen... Goed bezig, dus! En ook nog eens 400 euro verdiend om jezelf eens flink in de watten te leggen!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Humm ik was helemaal "excited" , had me voorgenomen om er nu echt iets aan te gaan doen. Maar helaas kom ik er achter dat een psycholoog onder eigen risico valt, dan wordt het zo'n 400 euro voor 5 gesprekken. Nu baal ik. -O- Is wel veel geld ineens.

Gelukkig gaat het vandaag eigenlijk wel redelijk, had sinds tijden eindelijk weer eens het gevoel dat het me ook helemaal niet meer moet boeien dat zij gelukkig zijn samen. Let it be, ik moet me focussen op mijn eigen leven. Eindelijk mijn hoofd weer een beetje leeg, heerlijk.

Zo te horen ben je nu zelf precies datgene aan het doen wat een psycholoog je zelf zou willen laten zeggen en doen... Goed bezig, dus! En ook nog eens 400 euro verdiend om jezelf eens flink in de watten te leggen!!

Euh, ik vind dit nogal kort door de bocht. Dat Sabr nu dit goede inzicht heeft, wil niet zeggen dat een psycholoog nog steeds niet erg goed kan zijn. Een helder inzicht hebben, wil nog niet zeggen dat je hele gedachtepatroon en gedrag meteen is veranderd. Dat laatste kan namelijk heel moeilijk zijn in je eentje, dus dan is een psycholoog nog steeds handig. En ik zou er die 400 euro wel voor over hebben. Niets is belangrijker dan dat je lekker in je vel zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Humm ik was helemaal "excited" , had me voorgenomen om er nu echt iets aan te gaan doen. Maar helaas kom ik er achter dat een psycholoog onder eigen risico valt, dan wordt het zo'n 400 euro voor 5 gesprekken. Nu baal ik. -O- Is wel veel geld ineens.

Gelukkig gaat het vandaag eigenlijk wel redelijk, had sinds tijden eindelijk weer eens het gevoel dat het me ook helemaal niet meer moet boeien dat zij gelukkig zijn samen. Let it be, ik moet me focussen op mijn eigen leven. Eindelijk mijn hoofd weer een beetje leeg, heerlijk.

Zo te horen ben je nu zelf precies datgene aan het doen wat een psycholoog je zelf zou willen laten zeggen en doen... Goed bezig, dus! En ook nog eens 400 euro verdiend om jezelf eens flink in de watten te leggen!!

Euh, ik vind dit nogal kort door de bocht. Dat Sabr nu dit goede inzicht heeft, wil niet zeggen dat een psycholoog nog steeds niet erg goed kan zijn. Een helder inzicht hebben, wil nog niet zeggen dat je hele gedachtepatroon en gedrag meteen is veranderd. Dat laatste kan namelijk heel moeilijk zijn in je eentje, dus dan is een psycholoog nog steeds handig. En ik zou er die 400 euro wel voor over hebben. Niets is belangrijker dan dat je lekker in je vel zit.

Nou... Als een paar gesprekjes op dit forum genoeg zijn om je de stap naar een psycholoog te laten zetten en een drempel van 400 euro genoeg is om je een (goede!) conclusie te laten trekken over de koers die je moet inzetten, dan moeten jullie raadgevingen voldoende zijn om haar al bestaande "wens tot veranderen" keer op keer nieuw leven in te blazen (mocht in de komende tijd de vaart van uit het veranderproces raken)...

Mijn opmerkingen waren bedoeld als positieve feedback, want wat Sabr beschrijft zijn heel wezenlijke stappen in de goede richting! Dus (zeg ik tegen haar): ga vooral zo door!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Humm ik was helemaal "excited" , had me voorgenomen om er nu echt iets aan te gaan doen. Maar helaas kom ik er achter dat een psycholoog onder eigen risico valt, dan wordt het zo'n 400 euro voor 5 gesprekken. Nu baal ik. -O- Is wel veel geld ineens.

Gelukkig gaat het vandaag eigenlijk wel redelijk, had sinds tijden eindelijk weer eens het gevoel dat het me ook helemaal niet meer moet boeien dat zij gelukkig zijn samen. Let it be, ik moet me focussen op mijn eigen leven. Eindelijk mijn hoofd weer een beetje leeg, heerlijk.

Je zou ook een vriend of vriendin in vertrouwen kunnen nemen en met hem/haar een keer ergens af kunnen spreken bv. om een eindje te gaan wandelen. Het is mijn ervaring dat samen wandelen een sfeer schept waarin je dieper door kunt praten (beter dan aan de bar in een café of in een restaurant).

Ongetwijfeld is een vriend of vriendin ook goedkoper dan 400 euro, zelfs als je besluit om toch in een restaurant te gaan zitten ;)

Ik snap dat het in vertrouwen nemen van iemand lastig is. Wat als ze het tegen je gebruiken? Wat als ze je uitlachen? Wat als ... maar misschien is het toch een goede weg. Je zou ook een andere vertrouwenspersoon kunnen zoeken. Aan universiteiten hebben ze bv. vaak vertrouwenspersonen voor hun studenten. Of je zou contact kunnen opnemen met bv. een dominee. Maar ik snap dat zo'n stap erg moeilijk is, en je weet nooit hoe het uit zal pakken. Soms kan het ook gewoon heilzaam zijn om met een anoniem iemand te praten (zoals hier, of via email) die naar je wil luisteren en je niet meteen veroordeelt.

Hoe dan ook, ik hoop voor je dat je je probleem kunt oplossen, al denk ik persoonlijk dat de echte oplossing ligt in het ontdekken en (h)erkennen dat God jou liefheeft en een Vader voor je wil zijn, en dat Hij [Jezus] de echte liefde van je leven kan worden, en dat Hij je niet veroordeelt, maar juist van jou houdt. Maar hoe dan ook, ik zal in ieder geval voor je bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

sorry maar ik moet het even ergens kwijt. Ik had hem gisteren gemailed met wat dramatische vragen waar ik later spijt van had. Jammer genoeg heeft hij daarop gereageerd, negeren was ook pijnlijk geweest maar dit is pijnlijker. Hij heeft me eindelijk gewoon gezegd dat hij eigenlijk totaal niet geïnteresseerd meer in me is, het kwam ook allemaal zo over van "zucht moet ik weer met haar praten". Het boeit hem allemaal niet, hoe ik me voel, hoe ik mijn geloof aan het verliezen ben.. terwijl ik eerst zo ontzettend interessant was en hij me zo'n goed gevoel gaf over mezelf. Ja ik weet dat die dingen zo gaan, maar ik denk dat ik toch onbewust altijd nog dacht dat hij ook elke dag aan me dacht en nog altijd even geïnteresseerd in me was maar dat het gewoon "de omstandigheden" waren. Ik voel me nu echt zo ontzettend kut, een walgelijk persoon, niemand die van me houdt en terecht. Ik ben echt ziek , maar ik dacht elke dag nog zoveel aan hem en zijn complimenten .. het hielp me om de dag door te komen, om me nog wat waard te voelen. En nu weet ik dus 100% zeker dat dat zieke fantasieën zijn en kan ik mezelf niet meer voor de gek houden. ;( ik weet echt niet hoe ik daarmee moet dealen, of ik dat kan.

ik heb ook geen zin meer in geloven en mijn best doen. Gewoon geen zin meer. Laat maar. Ik heb geen zin meer in de strijd met mijn familie, en met mijn evil self. :(

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid