EindtijdActivist 0 Geplaatst 18 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2013 Afgelopen zondag is de 40-dagen-tijd begonnen: bidden en vasten. Traditioneel is de bedoeling om te vasten met eten, maar je kan ook alternatief vasten: 40 dagen geen... televisie, koffie, eens per week een dag geen voedsel, etc. Waarin vast ik? Ik vast qua activisme; ik ga mezelf 40 dagen lang op geen enkele wijze verzetten tegen politieke machtsconcentratie of het nu op Europees of mondiaal niveau is. Waarin vast jij? Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 18 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2013 Als jij dat vasten noemt, vast ik al m'n hele leven. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 18 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2013 En zo werd internet de nieuwe hoek van de straat waar mensen luidkeels verkondigen hoe zij vasten. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 18 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2013 Correctie: de vastentijd is vorige week woensdag al begonnen, niet afgelopen zondag. Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 18 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2013 Ik neem een maand lang geen alcohol. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 20 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2013 Koffie. Link naar bericht Deel via andere websites
Maria K. 51 Geplaatst 22 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2013 Waarin vast ik? Ik vast qua activisme; ik ga mezelf 40 dagen lang op geen enkele wijze verzetten tegen politieke machtsconcentratie of het nu op Europees of mondiaal niveau is. Is voor jouw activisme en je ergens tegen verzetten, iets waarvan je vindt, dat je dat eigenlijk teveel doet en het goed is om een tijdje afstand van te nemen? Of is het je bedoeling om aan te geven, dat het voor mensen, die erg veel met iets bezig zijn wat hun interesseert en waar zij een flink gedeelte van hun energie insteken, ook goed is om daar een tijdje afstand van te nemen? Zoals mensen zich ook in hun vrije tijd inzetten als vrijwilliger voor andere goede doelen dan het protesteren tegen politieke misstanden? Zo ja, waarom? Zo nee, wat is dan het verschil met de intentie van jouw voornemen? Link naar bericht Deel via andere websites
EindtijdActivist 0 Geplaatst 22 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 februari 2013 ... Of is voor jouw activisme en je ergens tegen verzetten, iets waarvan je vindt, dat je dat eigenlijk teveel doet en het goed is om een tijdje afstand van te nemen? Spijker op z'n kop! Link naar bericht Deel via andere websites
Maria K. 51 Geplaatst 22 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2013 Sorry voor de late edit. Ik had alsnog een vervolg. Link naar bericht Deel via andere websites
Maria K. 51 Geplaatst 22 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2013 Spijker op z'n kop! Wanneer gaat jouw vastentijd in? Na dit bericht? viewtopic.php?f=23&t=28426&p=1096232#p1096232 Of wacht je eerst nog reacties af en wacht je met het begin van je vastentijd tot nader orde? Link naar bericht Deel via andere websites
Maria K. 51 Geplaatst 22 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2013 Ik neem een maand lang geen alcohol. Misschien bevalt dat zo goed, dat je dat gaat continueren. Moet je volgend jaar weer wat anders verzinnen. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 22 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2013 De vastentijd is inderdaad ook de ideale gelegenheid om mooie, nieuwe gewoonten aan te leren. Als het sobere leven je bevalt, dan kun je daarin doorgaan en de volgende vastentijd nog iets soberder aanvangen. Zo kun je jezelf oefenen in steeds iets soberder leven, net zolang tot het genoeg is en de vastentijd gewoon weer de tijd van extra soberheid blijft. Het is echter altijd goed om jezelf nooit te overvragen daarin. Link naar bericht Deel via andere websites
EindtijdActivist 0 Geplaatst 22 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 februari 2013 Sorry voor de late edit.Ik had alsnog een vervolg. De intentie achter mijn (bij benadering) vasten van activisme is dat ik nu eindelijk eens mijn geloof opbouw; intussen ben ik stevig in de Bijbel aan het lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 22 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2013 Welnu, op zondag wordt men geacht niet te vasten, dus tot aan Pasen mag je op zondag in je topic reageren, capiche? Link naar bericht Deel via andere websites
Maria K. 51 Geplaatst 22 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2013 Welnu, op zondag wordt men geacht niet te vasten, Is dat zo? Nooit geweten. Toch wel goed.... 6 dagen moeite doen en dan toch weer even resumeren en ontspannen. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 22 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2013 Zondag is een feestdag, dus dan vast men niet. En katholieken vasten ook niet op hoogfeesten die in de vastenperiode vallen. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 22 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2013 Dat is ook de reden dat de 40 dagen tijd na 46 dagen afgelopen is. Link naar bericht Deel via andere websites
Skippy 0 Geplaatst 22 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2013 Ik vast in vasten. Tijdens de hele 40-dagentijd zal ik mezelf dus niet toelaten te vasten. Link naar bericht Deel via andere websites
Maria K. 51 Geplaatst 22 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2013 Zondag is een feestdag, dus dan vast men niet. Rustdag bedoel je? Ook van het vasten dus. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 22 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2013 Allereerst een feestdag. In de katholieke Kerk heeft de zondag de status van een hoogfeest, hoewel andere hoogfeesten die op zondag vallen voorgaan. En op hoogfeesten mag men inderdaad geen zwaar werk verrichten, maar dat gebod geldt op zondag dus alleen omdat het als hoogfeest wordt geteld. Link naar bericht Deel via andere websites
Floes 0 Geplaatst 23 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2013 Ik ga vasten door minder geld uit te geven aan eten en kledij. Enerzijds is het een lichte noodzaak, anderzijds een goed moment om mezelf eens te testen op het weerstaan van verleidingen Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 23 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2013 Ik neem een maand lang geen alcohol. Misschien bevalt dat zo goed, dat je dat gaat continueren. Moet je volgend jaar weer wat anders verzinnen. archillion drinkt sowieso geen alcohol. Tenzij hij mij wat moet vertellen... Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik ga vasten dit jaar. Link naar bericht Deel via andere websites
Maria K. 51 Geplaatst 23 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2013 Ik neem een maand lang geen alcohol. Misschien bevalt dat zo goed, dat je dat gaat continueren. Moet je volgend jaar weer wat anders verzinnen. archillion drinkt sowieso geen alcohol. Tenzij hij mij wat moet vertellen... Wat bedoelt hij dan hier volgens jou? Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Het zelfde wat ik bedoelde toen ik wou posten dat ik 40 dagen lang geen coke zou snuiven? Is best haalbaar trouwens, de afgelopen 26 jaar gingen ook goed Link naar bericht Deel via andere websites
Maria K. 51 Geplaatst 25 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 25 februari 2013 Owwww. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten