Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het zal vast heel uniek zijn geweest dat de bliksem insloeg op zo'n hoog gebouw. Het is maar geluk dat ze er bliksemafleiders op hebben gezet voor die ene keer in de 500+ jaar.

De sint Pieter is het hoogste punt in de omgeving en het onweert wel vaker in Rome. Denk dat het wel ietsje vaker is ingeslagen dan eens in de 500 jaar. Het is dus louter toeval en echt geen teken van God die duidelijk wil maken dat hem de keuze van Benedictus niet bevalt. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Rooms-katholieke credibles vinden jullie het jammer dat deze paus aftreedt?

En welke eigenschappen spreekt jullie aan in een nieuw te kiezen paus?

Ik hoop heel erg op een jongere paus die een goede manager is en verstand heeft van wat er speelt in de wereld en hoe mensen bereikt kunnen worden. Ik hoop dat de nieuwe paus meer sociale media gaat inzetten. Ik heb gisteren wat gelezen over de papabiles; mijn favoriet (en niet alleen de mijne) op het moment is Ouellet, de Canadees. Niet dat die perfect is, maar hij is in ieder geval relatief "jong".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hekel de onfatsoenlijke reacties van de BNers, het verbaast me niks.

Het overgrote deel van Nederland doet mee aan azijnpisserij.

Ik hoop ook dat de volgende paus, een wat jongere man is die het een tijd langer vol kan houden. Natuurlijk wel hopen dat hij een geschikte kanditaat is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit het niet uit. Ik zie steeds meer gebeurtenissen elkaar opvolgen. Ik zeg niet dat we per definitie het eind der tijden in snel tempo kunnen zien naderen, maar ik ben wel degelijk van mening dat significantie zaken zich afspelen.

Welke gebeurtenissen als ik vragen mag?

Verder ben ik het eens met thorgrem. Niet zo bijzonder. 'Spreekt' God wel eens dmv bliksem in de bijbel eigenlijk?

Ps. 144:6

slinger uw bliksem en verstrooi hen, werp uw pijlen en breng hen in verwarring

Ik doel op gebeurtenissen in het Midden-Oosten, het evangelie dat de einden der aarde snel bereikt en andere tekenen die in de Bijbel staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het zal vast heel uniek zijn geweest dat de bliksem insloeg op zo'n hoog gebouw. Het is maar geluk dat ze er bliksemafleiders op hebben gezet voor die ene keer in de 500+ jaar.

Het is dus louter toeval en echt geen teken van God die duidelijk wil maken dat hem de keuze van Benedictus niet bevalt. :)

Wie zegt dat een blikseminslag zou betekenen dat God iets niet bevalt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het zou wel gek zijn als het dan in de Sint Pieter nooit gebeurt.

Het is inderdaad niet buitengewoon vreemd als bliksem inslaat in de Sint Pieter. Het is echter niet buitengewoon normaal als een aftreden van een paus samen gaat met een krachtig natuurverschijnsel. Significante gebeurtenissen in de (geestelijke) wereldgeschiedenis kunnen samengaan met bijzondere natuurverschijnselen en gebeurtenissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is inderdaad niet buitengewoon vreemd als bliksem inslaat in de Sint Pieter. Het is echter niet buitengewoon normaal als een aftreden van een paus samen gaat met een krachtig natuurverschijnsel.

Nee, het aftreden van een paus is dan ook tamelijk abnormaal, dus het aftreden van een paus i.c.m. blikseminslag is dan automatisch ook abnormaal. Daar wordt die blikseminslag niet automatisch bijzonder door.

Significante gebeurtenissen in de (geestelijke) wereldgeschiedenis kunnen samengaan met bijzondere natuurverschijnselen en gebeurtenissen.

Het gebruik van het woord 'significante' in deze context vind ik erg grappig trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Het is inderdaad niet buitengewoon vreemd als bliksem inslaat in de Sint Pieter. Het is echter niet buitengewoon normaal als een aftreden van een paus samen gaat met een krachtig natuurverschijnsel.

Nee, het aftreden van een paus is dan ook tamelijk abnormaal, dus het aftreden van een paus i.c.m. blikseminslag is dan automatisch ook abnormaal. Daar wordt die blikseminslag niet automatisch bijzonder door.

In tegendeel. Eulogia stelt dat het "niet buitengewoon normaal" is als een historisch uniek feit samen gaat met "een krachtig natuurverschijnsel". Maar kennelijk is het niet nodig dat beide feiten gelijktijdig plaats vinden. En als een onschadelijke blikseminslag al een "krachtig natuurverschijnsel" mag heten, is het statistisch waarschijnlijk buitengewoon vreemd als er op enig moment in de geschiedenis geen "krachtig natuurverschijnsel" plaats vindt binnen een time-frame van pakweg een week.

Blikseminslagen vinden aan de lopende band plaats. Aardschokken vinden aan de lopende band plaats. En dan stormt het her en der ook vrij stevig met grote regelmaat. De aarde wordt dagelijks bestookt met gruis uit de ruimte. Etc. etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is inderdaad niet buitengewoon vreemd als bliksem inslaat in de Sint Pieter. Het is echter niet buitengewoon normaal als een aftreden van een paus samen gaat met een krachtig natuurverschijnsel.

Nee, het aftreden van een paus is dan ook tamelijk abnormaal, dus het aftreden van een paus i.c.m. blikseminslag is dan automatisch ook abnormaal. Daar wordt die blikseminslag niet automatisch bijzonder door.

In tegendeel. Eulogia stelt dat het "niet buitengewoon normaal" is als een historisch uniek feit samen gaat met "een krachtig natuurverschijnsel". Maar kennelijk is het niet nodig dat beide feiten gelijktijdig plaats vinden. En als een onschadelijke blikseminslag al een "krachtig natuurverschijnsel" mag heten, is het statistisch waarschijnlijk buitengewoon vreemd als er op enig moment in de geschiedenis geen "krachtig natuurverschijnsel" plaats vindt binnen een time-frame van pakweg een week.

Blikseminslagen vinden aan de lopende band plaats. Aardschokken vinden aan de lopende band plaats. En dan stormt het her en der ook vrij stevig met grote regelmaat. De aarde wordt dagelijks bestookt met gruis uit de ruimte. Etc. etc.

Ik ben meer dan 35 jaar op deze planeet en ben nog nooit getroffen door een blikseminslag. Ik heb ook nog nooit gewoond in een huis dat werd getroffen door een blikseminslag. Door Gods bescherming zullen ik en het huis waarin ik woon, ook nooit worden getroffen door een blikseminslag. Maar dat is een ander onderwerp dat mogelijk voer kan zijn voor veel discussie en waarop ik hier niet verder zal ingaan. Nogmaals, het is niet logisch c.q. te verwachten dat een aftreden van een paus samengaat met een blikseminslag na slechts enkele uren. Of je het nu een 'krachtig' natuurverschijnsel noemt of een 'natuurverschijnsel'; het doet niets af aan de gebeurtenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik ben meer dan 35 jaar op deze planeet en ben nog nooit getroffen door een blikseminslag.

Die kans is dan ook weer buitengewoon klein.
Ik heb ook nog nooit gewoond in een huis dat werd getroffen door een blikseminslag.
Je woont niet in de Sint Pieter, of een ander hoog gebouw? Dan is ook die kans niet zo groot.
Door Gods bescherming zullen ik en het huis waarin ik woon, ook nooit worden getroffen door een blikseminslag. Maar dat is een ander onderwerp dat mogelijk voer kan zijn voor veel discussie en waarop ik hier niet verder zal ingaan. Nogmaals, het is niet logisch c.q. te verwachten dat een aftreden van een paus samengaat met een blikseminslag na slechts enkele uren. Of je het nu een 'krachtig' natuurverschijnsel noemt of een 'natuurverschijnsel'; het doet niets af aan de gebeurtenis.

Jawel hoor, dat is wel te verwachten. Van logica is geen sprake, van statistiek wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben meer dan 35 jaar op deze planeet en ben nog nooit getroffen door een blikseminslag.

Die kans is dan ook weer buitengewoon klein.
Ik heb ook nog nooit gewoond in een huis dat werd getroffen door een blikseminslag.
Je woont niet in de Sint Pieter, of een ander hoog gebouw? Dan is ook die kans niet zo groot.
Door Gods bescherming zullen ik en het huis waarin ik woon, ook nooit worden getroffen door een blikseminslag. Maar dat is een ander onderwerp dat mogelijk voer kan zijn voor veel discussie en waarop ik hier niet verder zal ingaan. Nogmaals, het is niet logisch c.q. te verwachten dat een aftreden van een paus samengaat met een blikseminslag na slechts enkele uren. Of je het nu een 'krachtig' natuurverschijnsel noemt of een 'natuurverschijnsel'; het doet niets af aan de gebeurtenis.

Jawel hoor, dat is wel te verwachten. Van logica is geen sprake, van statistiek wel.

Wordt de Sint Pieter dan zeer regelmatig getroffen door een blikseminslag? In dat geval zal ik snel zeggen 'I rest my case'. Het was mij niet bekend dat / of de Sint Pieter regelmatig werd getroffen door bliksem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Wordt de Sint Pieter dan zeer regelmatig getroffen door een blikseminslag? In dat geval zal ik snel zeggen 'I rest my case'. Het was mij niet bekend dat / of de Sint Pieter regelmatig werd getroffen door bliksem.

Waarschijnlijk wel. Maar je eis was veel ruimer dan dat. Een natuurverschijnsel ongeveer rond de tijd dat de paus aankondigt af te zullen treden, en je stelde geen geografische eisen. Statistisch gezien is de kans ongeveer 100% dat zich dat voor doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ps. 144:6

slinger uw bliksem en verstrooi hen, werp uw pijlen en breng hen in verwarring

Ik doel op gebeurtenissen in het Midden-Oosten, het evangelie dat de einden der aarde snel bereikt en andere tekenen die in de Bijbel staan.

Hoe weet je dat dat binnenkort is?

Vage gebeurtenissen (en psalm) trouwens, er wordt al millennia geslingerd met bliksem en met pijlen geworpen (pijl en boog, raketten, kogels, e.d. Tenminste, ik neem aan dat je dat bedoelt).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid