Morphogenesis 4 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Zojuist de speech gehoord. De koningin treedt af. Wat vinden we hiervan, en wat verwachten we? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Tijd voor een republiek. Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Mooi staaltje propaganda vond ik het. Ik vind het koningshuis sowieso wel wat hebben en zolang de baten opwegen tegen de kosten moet het blijven. @Rk Diaken ja dat was ook wel een mooie periode in de geschiedenis. Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Ik heb helemaal niks met het koningshuis. Maar leuk om een koning te krijgen, I guess. Link naar bericht Deel via andere websites
cobybryant 0 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Alexander en Maxima!! Eindelijk Link naar bericht Deel via andere websites
Hendrik-NG 220 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Tijd voor een republiek. Cool... Nog meer periodieke verkiezingsretoriek... Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Leve Willem IV! Link naar bericht Deel via andere websites
Floes 0 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Ook hier was dit groot nieuws. Zelf heb ik weinig met het koningshuis, maar dat komt vooral door de specifieke situatie in België. Ik heb meer sympahtie voor dat van NL dan voor dat van België. Ik heb Bea altijd wel 'cool' gevonden, ze is ook altijd zo verstandig op mij overgekomen. Van Willem-Alexander heb ik niet echt een beeld, maar het lijkt me in elk geval een leukere koning dan die ons te wachten staat... Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Hij gaat koning Willem-Alexander heten, zo had ik begrepen. Wel jammer, vond koning Willem IV veel mooier. Verrassend ook. Veel zegen toegewenst aan koningin Beatrix, dat ze nu mag genieten van haar rust. En veel zegen toegewenst aan prins Willem-Alexander, dat hij voor veel mensen een inspiratie en voorbeeld mag zijn, met de waardigheid die bij het koningschap past. Link naar bericht Deel via andere websites
nogmaals 0 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Mijn verloofde en ik zitten al de hele avond samen te kijken naar de live-uitzending. Hoewel ik gecharmeerd ben door het koningshuis heeft het nooit een grote rol gespeeld in mijn leven. Toch vind ik het een vreemde gedachte dat we nu na drie generaties koninginnen een koning krijgen. Ik besef nu pas dat er voor mij een bepaalde nederigheid gepaard gaat met het begrip 'koningin'. Koningsdag klinkt zo chauvinistisch en stug in mijn oren! Tegelijkertijd is het er ook wel tijd voor, en ben ik met vele anderen benieuwd naar Willem-Alexander. Gecondoleerd zij iedereen die graag GTST had willen kijken. Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Ik volg de mening van Floes. Ik heb ook meer sympathie voor Beatrix, Willem-Alexander, ... dan voor ons koningshuis. Deels doordat het bij ons allemaal zo stijf is, en het Nederlandse heel warm en open overkomt. Ik ben benieuwd Link naar bericht Deel via andere websites
Spons 0 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Tijd voor een republiek. Het eerste wat ik dacht is, het maakt toch geen zak uit wie er op die troon zit. Ze hebben toch geen enkele macht, het enige wat ze nog mogen doen is lintjes doorknippen. Maar ik ben het helemaal met je eens hoor, Nederland moet een republiek worden. Ik volg de mening van Floes.Ik heb ook meer sympathie voor Beatrix, Willem-Alexander, ... dan voor ons koningshuis. Deels doordat het bij ons allemaal zo stijf is, en het Nederlandse heel warm en open overkomt. Ik ben benieuwd Dat was misschien vroeger zo, maar tegenwoordig is Willem-Alexander een VVD balletje geworden. Het enige wat echt gaat veranderen is dat Koninginnedag verdwijnt en dat het koningsdag word op 27 april. Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Beatrix was wat mij betreft een prima Koningin, een vreemd beroep maar ze deed haar taak serieus, ze kwam op mij nooit nep vriendelijk over. Rustig soms afstandelijk maar betrokken wanneer het nodig was. Een republiek, ik weet het niet. Maar een koning is zeker wennen, een beste jongen die Willem -Alexander maar Maxima kan de lakens op het paleis wel eens uit gaan delen. Maar één voordeel; eindelijk gewoon op 30 april mijn mannetjes verjaardag vieren. Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Maar één voordeel; eindelijk gewoon op 30 april mijn mannetjes verjaardag vieren. Dan wordt toch net de kroon doorgegeven? Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 @Joon dat is waar ook!!! Nou het is een te verwaarlozen leeftijd dus 1 jaar kan er nog wel bij. Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Maar dan gaat het elk jaar zijn: Willem Alexander X jaar op de troon. Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Ik lees al iets over 27 april vieren. Link naar bericht Deel via andere websites
Donnie 0 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Tja, wat vind ik hier nu eigenlijk van... We hebben straks de meest aantrekkelijke koningin op Aarde. Daar wilde ik het bij laten. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Nou, ik vind de koningin van Jordanie ook niet lelijk... Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Ja mooie vrouwen en intelligent ook, kan dus wel samen gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Wel jammer, vond koning Willem IV veel mooier. Ik denk dat binnenkort een staatsgreep plaatsvindt en dat een Theocratie wordt opgericht Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Dan toch maar liever de Oranjes ook al zijn ze vrijzinnig. Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 [attachment=0]533700_488761374496208_760426093_n.jpg[/attachment] Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 28 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Hahaha, arme Charly. Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 29 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2013 Jammer dat we die bolle nu krijgen. Evengoed ben ik nog steeds voor het koningshuis. Om de simpele reden dat ik heb gehoord dat het meer opbrengt dan het kost. Mocht dit niet kloppen, dan mag ook wat mij betreft zo snel mogelijk de republiek uitgeroepen worden. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten