Spring naar bijdragen

Wat vind God van Emigratie


Aanbevolen berichten

Hallo,

Al jaren heb ik de droom graag te willen emigreren naar Californië. En voordat men erover zal beginnen: Ja, ik weet waaraan ik begin en ik ben er goed, misschien wel iets te goed over geïnformeerd wat de consequenties hiervan zijn. Maar er is toch iets dat mij in de keel blijft steken... Ik probeer zoveel mogelijk te leven in de verering van God en niet voor een groot salaris bijvoorbeeld. Ik zou eigenlijk nog liever een bijbel school gaan doen maar dat is gewoon erg duur en dus helaas niet mogelijk maar, omdat ik mijn andere droom wel graag achterna wil jagen wil ik toch wel eens weten wat de kijk van God hierop is? Ik bedoel: Als God mij zou willen hebben in Californië had die me daar toch wel geboren laten worden? Is het dan fout zoiets te doen?

Alvast bedankt voor het lezen :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het eerste wat in mij opkomst is dat God Zijn volk ook nogal wat omzwervingen heeft laten doen en dat het nu over heel de wereld verspreid is. Zelf ben ik ook wat ze noemen een 'educatie-immigrant' maar heb er nooit bij stil gestaan dat God dat misschien wel verkeerd zou vinden.

Mensen hebben wel vaker dingen gedaan die afwijken van de norm (sorry ben psychiatrie aan het studeren..) omdat ze een ingeving kregen ergens naar toe te moeten gaan. De Christelijke uitleg die vaak gegeven wordt is dat de Heilige Geest ze daartoe heeft bewogen, of soms zelfs dat God hen zelf riep. Uit het NT/OT kunnen we opmaken dat dit geen bevlieging van deze tijd hoeft te zijn, maar dat het iets is wat al bekend is vanuit de pre - en vroegchristelijke periode.

Ergo: als jij denkt dat je in Californië moet zijn, om daar aan het Rijk Gods te werken: go ahead. Je komt er vanzelf achter als het niet zo is denk ik dan. Bouw wat zekerheden in zodat je eventueel terug kan, maar dat is een advies en dat moet ik eigenlijk niet doen. Alleen jij kunt zeggen wat jouw gevoel is, en als dat goed is, wat houdt je tegen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat jij je eigen belang een beetje aan het overschatten bent. Van de miljarden mensen die leven, nog gaan leven, of geleefd hebben ben jij er slechts één en in het twijfelachtige geval dat er een god is denk ik niet dat die zich bezig houdt met de vraag of jij ergens wil wonen, laat staan dat die god er een moreel oordeel over velt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat jij je eigen belang een beetje aan het overschatten bent. Van de miljarden mensen die leven, nog gaan leven, of geleefd hebben ben jij er slechts één en in het twijfelachtige geval dat er een god is denk ik niet dat die zich bezig houdt met de vraag of jij ergens wil wonen, laat staan dat die god er een moreel oordeel over velt.

Daar zal hij wat aan hebben X|

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat jij je eigen belang een beetje aan het overschatten bent. Van de miljarden mensen die leven, nog gaan leven, of geleefd hebben ben jij er slechts één en in het twijfelachtige geval dat er een god is denk ik niet dat die zich bezig houdt met de vraag of jij ergens wil wonen, laat staan dat die god er een moreel oordeel over velt.

Of God bestaat is een andere discussie denk ik (niet dat ik twijfel aan Zijn bestaan, maar goed). Ik zou niet weten waarom God zich niet met één mens zou bezighouden: hij heeft toch ook één jonge vrouw gevraagd om de moeder van Zijn Zoon te worden? Ook aan de profeten heeft Hij steeds een persoonlijke openbaring geschonken.. meestal dan toch.

Dat God niet altijd aan de touwtjes trekt, wil niet zeggen dat Hij geen bedoeling heeft met de mens. Dat de mens geen roeping kan voelen (weten =! voelen). Daarnaast spreekt Jezus over vele gaven en één Geest: je wordt opgeroepen om te ontdekken wat jouw gaven zijn om te werken aan Gods rijk. En als dat inhoudt dat je moet emigreren.. so be it lijkt mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij heeft God een plan met elk van ons, en bij jou kan het mogelijk zijn dat God jou daar nodig heeft of dergelijke. Je bent heel bewust bezig met die keuze en je betrekt er God bij. God ziet dit ook, en Hij zal je wel duidelijk maken als Hij vindt dat je hier moet blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, de nederigheid van gelovigen, die ervan overtuigd zijn het centrum te zijn van hun gods gedachten. Mensen, reality check!

Er is nooit een bewijs geweest dat er profeten zijn, die daadwerkelijk met hun god hebben gesproken.

Er is nooit een bewijs geweest dat Jezus de zoon van God is.

Ik heb wel ooit iemand gesproken die beweerde de koning te zijn van een Afrikaans land. Ik mag wettelijk gezien niet in details treden, maar deze man had zijn anti-psychotica niet genomen. Wat zijn overtuigen niet minder maakte, maar wel de waarachtigheid van zijn overtuigingen.

(los van het feit dat in de tijd dat de bijbel geschreven werd, of de profeten hun gesprekken voerden met hun god, Canada nog niet ontdekt werd en er dus gene openbaring is geweest of mensen enkele duizenden jaren later naar Canada mochten verhuizen)

Link naar bericht
Deel via andere websites
warningM.pngAdmod note:
Post van DeThomas en reactie erop verwijderd. Wil je bij het onderwerp blijven alsjeblieft? Over het wel of niet bestaan van bewijzen of profeten daadwerkelijk met God gesproken hebben, of dat Jezus de Zoon van God is, mag je een ander topic openen, hier houden we het bij het onderwerp wat Edelweiss aanhaalt.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Edelweis: het topic is een beetje gestorven, maar heb jij een beetje antwoord op wat je zocht? Want daar ging het eigenlijk om: de vraag of God voor/tegen immigratie is en wat daarvoor de argumenten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het "bevolk de aarde" voldoende zou moeten zijn om je een begin te geven.

Nederland heeft daar ondertussen wel aan voldaan en is al heel erg bevolkt.

Verder was de consequentie van allemaal op een hoopje blijven zitten, strijd en exhibitionisme om wie de grootste, de mooiste, de machtigste, en de belangrijkste is geleid tot het gegeven, dat men elkaar niet meer verstond (in de zin van begrijpen).(Babelverhaal)

Het gevaar dat daarin zit geldt nu nog altijd, als teveel mensen op een hoopje blijven zitten.

Te veel mensen op een hoopje, zoals in Nederland, is heel wat lastiger samen te leven dan als je naar een land gaat (zoals Californië) waar nog heel veel ruimte is voor iedereen.

Maar dat geldt an dzeker niet voor een stad zoals LA of San Francisco, want dan heb je dezelfde problemen.

Je zegt dat je je al aardig ingelezen hebt.

Dan zul je ook wel weten, dat de VS niet zitten te wachten op ongeschoolde mensen.

Die zullen nooit een werk- en/of langdurige verblijfsvergunning krijgen, zeker nu niet met de crisis en grote werkloosheid voor eigen mensen.

Dus eerst je school afmaken en een beroep hebben wat zij van nut vinden om te importeren is nu het eerste vereiste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga straks een broodje kopen. Ik overweeg echter ernstig om er een kroket bij te nemen. Nu weet ik dat dat niet gezond is. Ik vraag me af wat God hiervan vindt? Moet ik alleen dat gezonde broodje kopen, of ook mijn eigen plezier najagen en die lekkere vette Oma Bob-kroket naar binnen schrokken?

Het is misschien een rare vergelijking, maar ik denk dat het bij beslissingen waarbij je een ander niet schaadt jezelf echt niet constant hoeft af te vragen wat God er voor mening over heeft. Dan maak je jezelf echt gek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is misschien een rare vergelijking, maar ik denk dat het bij beslissingen waarbij je een ander niet schaadt jezelf echt niet constant hoeft af te vragen wat God er voor mening over heeft. Dan maak je jezelf echt gek.

Je vergelijking loopt in zoverre mank dat jij het hebt over een alle daagse activiteit en het topic gaat over een ingrijpende beslissing. Het is goed om God daarbij te betrekken om zo te zien wat de weg is die je zou moeten gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is misschien een rare vergelijking, maar ik denk dat het bij beslissingen waarbij je een ander niet schaadt jezelf echt niet constant hoeft af te vragen wat God er voor mening over heeft. Dan maak je jezelf echt gek.

Je vergelijking loopt in zoverre mank dat jij het hebt over een alle daagse activiteit en het topic gaat over een ingrijpende beslissing. Het is goed om God daarbij te betrekken om zo te zien wat de weg is die je zou moeten gaan.

En wat nu als je God bij een ingrijpende beslissing betrekt en het loopt anders dan verwacht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo,

Al jaren heb ik de droom graag te willen emigreren naar Californië. En voordat men erover zal beginnen: Ja, ik weet waaraan ik begin en ik ben er goed, misschien wel iets te goed over geïnformeerd wat de consequenties hiervan zijn. Maar er is toch iets dat mij in de keel blijft steken... Ik probeer zoveel mogelijk te leven in de verering van God en niet voor een groot salaris bijvoorbeeld. Ik zou eigenlijk nog liever een bijbel school gaan doen maar dat is gewoon erg duur en dus helaas niet mogelijk maar, omdat ik mijn andere droom wel graag achterna wil jagen wil ik toch wel eens weten wat de kijk van God hierop is? Ik bedoel: Als God mij zou willen hebben in Californië had die me daar toch wel geboren laten worden? Is het dan fout zoiets te doen?

Alvast bedankt voor het lezen :D

Dat een bijbelschool te duur is, is onzin. Als je het er echt voor over hebt, dan moet je je handen eens een keer uit de mouwen steken en gaan werken en bijverdienen.

Maar als jij echt in de verering van God wil leven, moet je je inderdaad afvragen of dit niet heel stiekum je eigen zelfgecenterde verlangen is om naar California te gaan in plaats van God op de eerste plaats te zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid