Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

NEE MENSEN LUISTER NOU EENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ongelooflijk, iedereen hier zegt dat je het maar hebt te accepteren dat iemand met een ander naar bed gaat. ik WIL-DIT-NIET dat is niet zwart op wit!!!!!!!!!!!!!!!! Jullie doen allemaal alsof het geloof niks voorstelt. Alsof seks voor God gaat. Niet te geloven! Ik leg mensen hun woorden niet in hun mond! DAT DOEN JULLIE

Beste Edelweiss,

Ik heb je nooit weggezet als een puber. Maar deze reactie is behoorlijk puberaal. Dus als je een serieuze, volwassen discussie wil, moet je onmiddellijk met dit getier ophouden.

Er zijn hier volgens mij meerdere mensen die ook tegen seks voor het huwelijk zijn. Ik heb ZELF gezegd dat ik zelf niet voor seks voor het huwelijk ben. Dus tel even tot 10 en lees eens rustig de posts hier. We proberen je te helpen.

Overigens vind ik het rot voor je dat het thuis zo slecht gaat. Ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar ik hoop dat je de juiste hulp daarvoor hebt en wens je er veel sterkte mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ RK diaken: Ga jij (ik bedoel u) mij nou vertellen dat ik respectloos praat. ''U'' zit te zeuren dat ik slecht Nederlands schrijf maar zelf praat ''U'' ook in raadsels! Behalve Skippy en Hann kan ik voor de rest totaal geen inspiratie krijgen uit jullie. Waneer ''U'' nou een gaat ophouden met dat zelfverzekerde beterweter gedrag dan kan ik is normaal een antwoord geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
@ RK diaken: Ga jij (ik bedoel u) mij nou vertellen dat ik respectloos praat. ''U'' zit te zeuren dat ik slecht Nederlands schrijf maar zelf praat ''U'' ook in raadsels! Behalve Skippy en Hann kan ik voor de rest totaal geen inspiratie krijgen uit jullie. Waneer ''U'' nou een gaat ophouden met dat zelfverzekerde beterweter gedrag dan kan ik is normaal een antwoord geven.

Maak je geen zorgen, ik ben inmiddels volledig klaar met je :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ow kijk zo te zien trekt Skippy ook te snel zijn conclusies! Jullie gooien om de 3 min weer een vraag/mening over me heen ik word ff helemaal gek okee! Het feit dat ik niet wil luisteren naar jullie is omdat ik ook van de meeste hier totaal geen begrip krijg maar word afgedankt als een zielige puber

Link naar bericht
Deel via andere websites
Edelweiss, ik kan je enkel aanraden om dit topic nu even te verlaten en morgen of overmorgen hier weer terug te komen. Zodat de storm in je even kan gaan liggen. Want je dreigt nu deuren dicht te slaan die niet dichtgeslagen hadden moeten worden.

Wijs advies... :Y

En misschien allemaal even opnieuw beginnen in een "vers" topic???

Link naar bericht
Deel via andere websites

Edelweiss, aangezien ik je begreep zoals je zei adviseer ik nu om gewoon hard met een kussen tegen een deur aan te gooien ofzo. of iets breekbaars wat vervangbaar is. Tieren over die stomme rotmensen op credible die niks snappen en dan gewoon vervolgens niet meer hierop in te gaan als je toch niet begrepen wordt. Meestal is zwijgen als je verkeerd begrepen denkt te worden de beste oplossing.

ook naar de hoofdvraag teruggaan is dan niet verstandig. neem het aan van een opvliegend standje die altijd de ruzies met haar vader verloor en ervan geleerd heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ook naar de hoofdvraag teruggaan is dan niet verstandig. neem het aan van een opvliegend standje die altijd de ruzies met haar vader verloor en ervan geleerd heeft.

Op een "veiliger manier" teruggaan naar "de hoofdvraag" kan makkelijker als het niet om een persoonlijk probleem gaat, maar over een - "theoretisch" - probleem van "een goede vriend die je graag advies wil geven"... Ik noem maar wat...

Dan blijven we misschien iets makkelijker uit "persoonlijk vaarwater"...

(En even flink stoom afblazen met iets "onbreekbaars" wil inderdaad ook nog wel eens opluchten)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Idd ik ga er ff me stoppen nu. verdien ook wel eens rust.

Maar ik ben niet boos hoor ;) maar ik word hier behandeld alsof ik geen recht van spreken heb omdat ik 17 jaar ben... Ik wil gewoon de discussie en de rest is niet van toepassing :)

Ze moeten mij gewoon in mijn waarde laten. En dat doe ik bij hun ook maar ik zit me de hele middag al te verdedigen en jaaaaaa...... ik ben nu echt even klaar dus nogmaals back to basic

__________________________________________________________________________________________

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn vraag was hoe ermee om te gaan en waar vind je mensen die er net zo over denken!

Alsof ik me moet gaan aanpassen aan de atheïstische cultuur, belachelijk!

Ik denk er bijvoorbeeld net zo over,en er zullen er ongetwijfeld meer

zijn hoor.

Inderdaad dat is belachelijk,de omgekeerde wereld.

En moet je ook niet doen,blijf trouw aan hoe je er zelf

over denkt.Je zit op de goede weg.

Wens je veel innerlijke rust toe,in je hoofd,in je hart.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je voor jezelf die norm stelt, prima houd je er ook aan. Dat wil niet zeggen dat je die norm ook aan een ander kan opleggen. Je zou bijvoorbeeld een meisje kunnen tegenkomen die op latere leeftijd is gaan geloven en voor die tijd er anders over dacht. Het kan gebeuren dat je een meisje tegenkomt dat misbruikt en/of verkracht is. En er zijn ook christelijke meisjes die er anders over denken dan de topicstarter. Punt is dat je het niet meer ongedaan kan maken, hoe graag je ook zou willen. En dan komt het er op aan hoeveel liefde je voor dat meisje kan opbrengen. Is dat genoeg om een relatie aan te gaan zoals je haar ontvangt van God of niet? Kan je dat niet dan zal je op een maagd moeten wachten als God je die geven wil. Kan je dat wel dan krijg je een relatie met haar zoals ze is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaa, idd is het altijd maar weer de discussie waarom iemand zoiets gedaan heeft. Ik denk dat het beter is ieder zijn eigen weg te laten kiezen en iedereen daar zelf in vrij te laten. Maar je moet wel je verantwoordelijkheden onder ogen zien vind ik, en er niet van weglopen. Ergens spijt van hebben is alweer anders dan dat men er trots op is. En tenslotte is het ook maar weer de vraag hoelang zo'n relatie heeft geduurd. Seks met iemand waar je net een maand mee hebt lijkt me volkomen gebaseerd op lust. Seks met iemand waarmee je al veel langer een relatie hebt is toch weer meer op houden van gericht. Je kent elkaar dan veel beter dan na een kleine maand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zei eerder dat ze christen was en desondanks toch seks heeft gehad. Als jullie samen verder willen, dan zul je het er ook samen over moeten hebben (voor zover je dat nog niet hebt gedaan). Wat vindt zij er van? Heb je het met haar gehad over je idealen? Zo ja, wat vindt zij daarvan? Heldere communicatie is zeer belangrijk in een relatie. Je doet dat samen. Je kunt niet zeggen: dit is mijn mening, schik je maar. Liefde is, ook als je denkt dat je gelijk hebt, die ander de ruimte te geven. En dat kan best moeilijk zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee weet je, ik weet niet meer wie het zei maar het feit dat zij een grote ingelijste foto op haar kamer heeft hangen van der ex lijkt mij duidelijk dat ze hem nog niet vergeten is. Het is met die gast al meer dan een jaar uit en dat geeft mij gewoon tot goede reden ervan af te zien. En ik kan/ga daar niet mee dealen. Het voelt echt alsof ik zo meer mag ophoepelen als hij opeens weer voor de deur staat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zwemmen meer vissen in de zee. Op zich lijkt het me een eenvoudige situatie waarbij dat hele maagdelijkheidsissue niet eens de kern van het probleem lijkt te zijn. Nu ja, zij is in elk geval duidelijk dat het hier stopt voor jullie.

Verder is de situatie voor mij herkenbaar, maar van de andere kant. Ik heb enorme angst gehad dat mijn vriend me niet zou gewild hebben omwille van dit. Ik ben er wel steeds eerlijk over geweesr voor de relatie begon. Mijn geschiedenis zit op dit vlak ook behoorlijk complex in elkaar, zonder te veel in detail te treden, maar ik voelde me zo door hem geliefd, want hij sprak er geen woord denigrerend of hoogmoedig over. Hij heeft het gewoon aanvaard, meer dan dat ik zelf heb gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, idd kijk ik ben nu nog 17 en wat betreft is alles nog mogelijk. Als ik naar de buitenwereld kijk lijkt het allemaal zo slecht maar als ik naar de meisjes binnen mijn kerk kijk zijn zij stuk voor stuk maagd. Tenminste zeggen ze en dat geloof ik ook wel. ze hebben immers zelf ook geen relatie gehad.

Misschien is dat juist goed dat jij het moeilijker aanvaard, ik weet jouw achtergrond niet maar het feit dat je er eerlijk over bent en het je wel degelijks iets doet is juist goed. En dat vind ik zelf ook echt een moment waarop je dan kan zeggen: Ja, het is gebeurd maar ik heb er spijt van en het zal mij vergeven worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jaa, idd is het altijd maar weer de discussie waarom iemand zoiets gedaan heeft. Ik denk dat het beter is ieder zijn eigen weg te laten kiezen en iedereen daar zelf in vrij te laten.

Wijze woorden.

Maar je moet wel je verantwoordelijkheden onder ogen zien vind ik, en er niet van weglopen.

Als jij dat gelooft, dan moet je er ook vol voor gaan.

Seks met iemand waar je net een maand mee hebt lijkt me volkomen gebaseerd op lust.

Dat is wat voor jou lijkt.

Is dat wel zo?

Weten we niet en kunnen we beter ook niet over fantaseren.

Seks met iemand waarmee je al veel langer een relatie hebt is toch weer meer op houden van gericht. Je kent elkaar dan veel beter dan na een kleine maand.

Wie zegt dat?

Misschien hebben ze wel fantastische seks en verder elkaar niets te vertellen.

Zo ken ik meerdere stellen.

Voor alle andere geneugten des levens heb je platonische vrienden en vriendinnen voor.

Ik zeg dit expres, daar je blijkbaar hier nog helemaal niet aan gedacht hebt.

Wie zijn wij om dat voor anderen te beslissen en te oordelen?

Ik denk, dat je door moet gaan alleen voor jezelf te praten.

Dat is het enige dat zin heeft, als je tenminste eerlijk naar jezelf bent.

En ook al denk ik misschien iets anders over zaken;

Jij moet doen, wat jij gelooft, wat jij juist vindt.

Je schrijft dit openings topic met deze titel, daarom is het goed om iets tot de bodem uit te praten.

Als mensen wezenlijk geloven wat zij zeggen of schrijven en niet met allerlei dingen aankomen om het leven van anderen te veroordelen, dan zal ik altijd achter hen staan en proberen hen te steunen.

Voor nu:

Probeer er nu achter te komen waarom je echt problemen had met je vriendin, terwijl je toch heel verliefd was.

En wat dat verliefd zijn daadwerkelijk inhield, als je haar toch niet kon vergeven.

- Eerst schrijf je dat je je er niet overheen kon zetten, dat zij geen maagd meer was.

Dat niet alleen moeilijk vond, maar dat je het absoluut niet kon accepteren, terwijl toch de liefde/verliefdheid voor haar bleef.

- Dan schrijf je dat van die foto, waar je je eigenlijk pas bewust van werd wat dat betekende toen iemand je hier daar op bewust maakte.

- Je bent tot het uiterste gegaan van je psychische en fysieke mogelijkheden om toch contact met haar te zoeken.

- uiteindelijk is, na de gedachtenwisselingen hier en na het contact met haar de verliefdheid over en zoek je het niet echt meer toch een relatie met haar te blijven onderhouden.

Nu zit je in een nieuwe situatie:

- Er is nog een gevoel van spijt om deze relatie, maar eerder om het feit dat je het heel moeilijk lijkt een meisje te treffen, dat ook maagd is en wil blijven dan om het verlies van dit meisje.

Je wil blijven gaan voor meisje, dat nog maagd is.

Dat alles respecteer ik helemaal.

Nu gaat het er mij om, de reden dat ik me erin meng:

Heeft dit alles een zin gehad?

Heb je er iets van geleerd voor de toekomst?

Of ben je nog bezig met een soort rouwproces, waarin spijt om wat had kunnen zijn en boosheid elkaar afwisselen.

De boosheid richt zich nu meer op iedereen, die het niet met jou eens is, dan op jouw specifieke situatie.

Tussen neus en lippen door verneem ik iets over een moeilijke situatie thuis.

Lopen er nu niet wat teveel negatieve zaken door elkaar?

Probeer de zaken eens wat op een rijtje te zetten.

Misschien wordt het dan duidelijke, welke zaken al je energie verdienen en welke zaken alleen afleidingsmanoeuvres zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heey,

Aardig van je dat je het allemaal even op een rijtje hebt gezet maar het is echt goed zo met haar hoor. Ik ga mezelf niet steeds weer dat dal van haar in gooien. Het is echt beter nu.

Mijn zusje is verkracht en alle liefdes verhalen in mijn sociale wereld draaien heel vaak om ik vind haar lekker, ik kom alleen voor seks etc. Mijn visie is gewoon kapot gemaakt. En ja Maria :) we hebben allemaal verantwoordelijkheid voor onze seksuele daden. Hoeveel alleenstaande tienermoeders/moeders zijn er tegenwoordig wel niet? Nee, Seks zie ik niet alleen als een little joy ride

Ik heb die zaken nu op een rijtje met dat meisje. Het is goed zo ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid