Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Eigenlijk doe ik nooit aan forums omdat ik denk nooit antwoord te zullen krijgen maar ik zit echt met een voor mij heel belangrijke vraag en waardeer het dan ook super erg als iemand even een respectvolle reactie kan geven.

Het zit zo, Ik ben 17 jaar en ben een late puber. Het is dan ook nog maar sinds een half jaartje dat ik erg naar een relatie begin te verlangen en dat meer echt op houden van is gebaseerd. Maar er is iets dat me zoveel pijn doet en wat mijn geloof kapot maakt. Ik wil heel erg graag maagd blijven voor mijn huwelijk en wil dan ook heel erg graag dat mijn vriendin dat ook zal zijn. Het probleem is nu dat ik iemand gevonden dacht te hebben en ik was zo blij maar ik kon het niet. Ze vertelde mij dat ze al met iemand naar bed was geweest. Ik wilde haar nog een kans geven maar ik kon het gewoon niet. Voor mij is het erg speciaal en ik kan gewoon niet met het idee leven dat ''jouw'' grote liefde al eerder seks heeft gedeeld met een ander. Voor mij betekend het ook echt dat je dan echt getrouwd bent en samen 1 vlees word. Ik wil me speciaal voelen en geen 2de klant of 3de of 4de etc...

Ik probeerde het te accepteren maar dat kan ik niet.

Ik voel me zo eenzaam en wanhopig, ik ben zo bang dat ik de enigste ben in de wereld die er zo over denkt. En soms denk ik ook alsof ik de enigste ben die nog maagd is ''en'' daar trots op is. Heeft iemand misschien tips of ideeën? Zijn er nog mensen die er zo over denken als mij?

groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik ben het met je eens. Het is goed om maagd te zijn en daarnaast is het goed om als maagd een relatie aan te gaan met een maagd.

Toch is ook God/Jezus zondeloos een relatie aangegaan met de zondige mens. Denk ook aan Hosea.

Het is goed om je te laten leiden door de Heilige Geest. Welke partner heeft God voor je op het oog? Is zij dat, of een ander? God wil altijd het beste voor je. Als Hij haar voor je heeft uitgekozen, zal Hij je door haar gelukkig maken. Als Hij een ander voor je heeft uitgekozen, zal Hij je gelukkig maken door die ander. Mijn advies is om te proberen uit te zoeken wie God voor je op het oog heeft om je vrouw te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Edelweiss, op basis van wat je hier schrijft denk ik dat je heel erg moet waken voor hoogmoed. Dat je maagd bent en dat wil blijven is beslist een mooi gegeven, maar weet wel dat je ook daarin altijd afhankelijk bent van Gods genade. Niet iedere jongere lukt het om die moeilijke moraal na te leven; de menselijke geest is maar zwak en kwetsbaar. God is echter barmhartig en liefdevol voor een ieder die heeft gezondigd en weer opnieuw wil beginnen. En Hij vraagt jou om precies zo te doen, omdat Hij immers ook jou voortdurend een nieuwe kans geeft.

Je hebt dus, hoe moeilijk misschien ook, toch de plicht om haar een kans te geven en haar dus hierop niet af te wijzen, als zij werkelijk met jou wil wachten tot het huwelijk. Als zij haar zonde voor God heeft beleden, en daar dien je vanuit te gaan als zij met je verder wil, dan heeft God het haar vergeven en is zij in zijn ogen weer alsof zij nooit seks heeft gehad. De problemen die jij hebt met haar verleden zijn dus vooral jóúw problemen en zeker niet die van haar. Bedenk wel dat jij misschien zonden meedraagt waar zij veel meer problemen mee kan hebben, maar waar ze nu uit liefde heel mild onder is.

Daarbij is het nog maar de vraag of zij wel echt heeft gezondigd. Als zij immers niet wist van Gods voorziening, dan is er nooit sprake van zonde geweest, want zondigen doet men enkel welbewust en met volle kennis van zaken. Ze kan dus oprecht met de beste bedoelingen destijds hebben gehandeld, zonder de intentie iemand kwaad te doen. En misschien waren er wel verzachtende omstandigheden die het voor haar veel moeilijker maakten om maagd te blijven, zodat God het haar alsnog minder zal aanrekenen. De omstandigheden waarin zij heeft gehandeld ken jij echter niet, dus jij kan er feitelijk niets over zeggen.

Je hebt daarom geen enkel recht van spreken en van oordelen. Als zij met jou opnieuw wil beginnen, dan ben je het beste heel dankbaar dat God een zo grote zondaar als jij toch iemand wil geven die met jou verder wil, ondanks jouw gebreken en tekortkomingen. Jezelf als de minste beschouwen en de ander heel hoog achten is een zeer christelijke deugd die niemand misstaat en waar je geloof alleen maar sterker en liefdevoller van wordt. Bedenk wel dat ieder mens zondigt en je dus nooit iemand zult tegenkomen die voldoet aan jouw standaarden. Maar wel aan Gods liefde en dat moet jou voldoende zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk altijd hetzelfde gedacht als jij en heb dat ook

consequent volgehouden,ik ben tot mijn 25e/26e maagd gebleven,ook

al had ik meerdere mogelijkheden met meisjes/vrouwen seks te bedrijven.

Werd er regelmatig om uitgelachen of weggehoond,maar heb mij daar nooit

iets van aangetrokken,ik wilde trouw blijven aan wat ik er zelf van vond

of dacht,en ik heb geluk gehad,ik heb een meisje ontmoet die ook maagd

was en ben tot op vandaag de dag al sinds 1986 met haar samen en heb twee

inmiddels volwassen kinderen.

Natuurlijk was er ook volop sprake van hevige verliefdheid en wederzijdse

aantrekkingskracht.Ik ging dus niet primair meteen vragen of zei nog maagd

was,maar toen ik te horen kreeg dat zei dat wel was,vond ik dat natuurlijk

heel fijn,omdat het heel bijzonder is jezelf te reserveren a.h.w.voor die

ene unieke liefde.

Maak je geen zorgen als jij het wilt,het speciale gevoel vast houden

dat jij en je toekomstige liefde elkaars eerste zullen zijn,blijf trouw

aan je eigen overtuiging!

Een late puber,ik was ruim 26!

Ook al had ik uiteraard seksuele verlangens en de mogelijkheid,

ik wees het toch af omdat ik wist dat ik het niet zou kunnen en er

spijt van zou krijgen,het leverde me soms boze dames op,maar jammer dan.

Al het wachten is mij ruimschoots beloond,met een lieve,mooie vrouw

waar ik nu nog steeds samen mee ben,dus wanhoop niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf een vrouw, ik heb al meer relaties gehad voor ik de ware tegenkwam en was geen maagd meer. Uit ervaring kan ik je vertellen dat seks met de ware speciaal is, zo speciaal dat alle vorige ervaringen nietig lijken daarbij (hoewel die ervaringen toen fijn waren), het voelde ook compleet nieuw. Op de momenten van seks beleef ik met mijn man zo'n fantastische intimiteit dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Ookal heb ik ervaring met andere mannen, elk mens is weer anders, vindt andere dingen fijn, je bent wel nieuw voor elkáár ookal is ze geen maagd meer.

Het woord "dan ben je zoveelste klant" vind ik overigens erg fout en hoogmoedig klinken en ik vind dat je je houding moet aanpassen. Als je hierop je vriendin weigert dan kan het best zo zijn dat je nooit weer zo'n lief iemand vindt. Kijk ermee uit dat je mensen hierom niet gaat benadelen en weigeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

Allemaal alvast bedankt voor jullie reacties ik waardeer en inspireer me echt wel hierdoor.

Het woord hoogmoed komt veel voor dus ik zal dit even uitleggen. Het is niet het punt geweest waarom ik haar had geweigerd maar dat heeft met dit te maken:

Zij heeft die stomme fout gemaakt waar ze zegt heel veel spijt van te hebben. Toch blijft ze hem speciaal vinden omdat hij haar ontmaagd heeft. Nou lekker leuk voor mij hé? Vervolgens kom ik op haar kamer en hangen er allemaal foto's ingelijst aan de muur... Sorry maar is het dan zo gek dat ik haar weiger. Ik ben ook van waarde en kennelijk ben ik voor haar een optie 2 omdat haar vriend der niet meer wilde. Dit doet mij gewoon erg pijn.

Nogmaals bedankt he waardeer het echt super =)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je het er met haar over gehad? Heb je haar gevraagd waarom ze zo doet en haar eerlijk en zonder verwijt (!) gezegd dat je het daar moeilijk mee hebt? Dus niet met de ontmaagding an sich, maar met de schijnbare gehechtheid die ze er nog aan lijkt te hebben?

Het beste is om niet meteen van het kwade uit te gaan. Misschien zijn door omstandigheden haar gevoelens ook door de war geraakt en speelt er misschien wel meer mee. Misschien moet ze gewoon nog onthechten, zeg maar, en heeft dat even tijd nodig. En wie weet ook juist jouw hulp.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja ik zou willen dat ik haar nog kon spreken snik... Het is eigenlijk overgegaan doordat zij aanvoelde dat mij er dingen dwars zaten. Ik heb haar losgelaten met oud & nieuw en dat is ik heb nog nooit zo'n vreselijke avond gehad. Ik moest alleen maar huilen en ik haat mezelf ook echt dat die dingen zo diep zitten bij mij. Ik heb het zelf verpest en helaas negeert ze me alleen maar. Niet alleen door dit maargoed.... Wat zou ik dan moeten doen het goed te maken? Ik heb al een brief geschreven, 2x op facebook gemaild... this over ben ik bang en ik zit nog steeds met dit probleem in mijn maag. (nu wel iets wijzer natuurlijk)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar eigenlijk is het probleem dus veel meer dan alleen dat zij niet maagd is. Je hebt het gevoel dat ze (nog) niet over haar ex heen is. Dat hoeft niet per se samen te hangen met het feit dat ze door die jongen ontmaagd is. Er zijn ook mensen die maagd zijn en die niet loskomen van hun ex, net zoals er mensen zijn die geen maagd zijn maar die wel hun ex uit hun hoofd hebben gezet.

Ik kan me ook voorstellen dat je het hier moeilijk mee hebt. Voor mij zou het feit dat iemand geen maagd meer is geen deal breaker zijn, maar als iemand nog foto's van zijn/haar ex in de slaapkamer heeft hangen zou ik het er wel moeilijk mee hebben. Dus dat je daar problemen mee hebt vind ik vrij normaal.

Het zou misschien goed zijn er een gesprek over te hebben met het bewuste meisje, zoals Robert zegt. Maar als je al allerlei pogingen hebt ondernomen contact met haar te zoeken en ze reageert niet, dan houdt het op een gegeven moment op. Zij moet ook contact met jou willen hebben, en zo te zien wil ze dat op dit moment niet. Misschien is het dus zaak voor jou om het nu los te laten. Dat is veeeeeeeel makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik. Maar als je allerlei pogingen onderneemt en ze reageert niet, dan houdt het op. Je zou kunnen proberen nog eens te bellen of zo (is wat minder vrijblijvend dan mailen), maar veel meer kun je niet doen.

Vertrouw op God en leg de situatie in zijn handen. Hij ziet wat het beste voor jou is. En als dit meisje en jij inderdaad voor elkaar bestemd zijn, dan zorgt Hij er wel voor dat jullie weer bij elkaar komen. Als dat niet gebeurt, heeft God een veel beter plan met jou. Dat kun je je nu misschien niet voorstellen, maar het is wel zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heey Skippy,

Ja idd, en heel erg bedankt voor je mail. Ik ben bang dat het feit dat ze mij in eerste instantie zelf wilde afwijzen bij haar zuster vandaan komt. Er hing die avond dus een wat moeilijke sfeer omdat we allebei zo onze vragen hadden en die zus was ook thuis en zat er bovenop.

Het feit dat ze mij niet meer wil spreken is doordat mijn moeder en vrienden van mijn zus haar totaal kapot hebben zitten schelden die avond toen ik al weer thuis was en op de hal van het huis zat te huilen. Ja, en qua geloofsovertuiging sta ik btw apart van mijn familie. Ik kan met het zo voorstellen dat ze me niet wil spreken. En ik denk dat ze de berichten niet eens heeft gelezen. Bellen zou inderdaad een optie zijn maar stel dat ze meteen ophangt en me blokkeert is alles voorgoed over.

Ik dacht echt dat zij de ware was... we hadden het eerst zo leuk en zo gezellig, we wilden allebei de zending in maar toen kwamen we te dicht bij elkaar. We kenden elkaar pas 2 weken voor oud & nieuw. Als ze Jezus was zou ze nog eens terugkomen maar ze is te koppig. En tja... haar ouders scheiden ook 10x per dag bij wijze van spreken.

Ik zal je nog wat gekkers vertellen, een week terug ha ik gebeden of God mij kon vertellen wat ik ermee aan moest. Vervolgens krijg ik zo'n droom die precies laat zien hoe mooi het had kunnen zijn. Was het toeval? I don't know...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Edelweiss

Als o.a. je moeder aan de huid vol hebben gescholden begrijp ik best dat ze geen contact met je zoekt. Ik vind het ook wel een beetje een rare uitspraak van je dat ze, "als ze Jezus was zou ze nog eens terugkomen maar ze is te koppig". Als je zo wordt uitgescholden is het vrij logisch dat je afstand houdt van de mensen die dat hebben gedaan. Dat heeft niks te maken met koppig zijn. En sowieso denk ik niet dat je moet gaan oordelen over of haar gedrag wel of niet hetzelfde is als wat Jezus zou hebben gedaan.

Maar goed, misschien is het juist wel goed om te bellen, ook zodat je kan uitleggen dat je het niet goed vindt dat ze is uitgescholden. Bellen is inderdaad eng, je loopt een risico. maar het is ook een mooie kans. Zoals het nu is, werkt het ook niet, want je zegt dat ze waarschijnlijk je berichtjes niet eens heeft gelezen. Bovendien is de onzekerheid waar je nu inzit ook niks. Als je belt weet je tenminste waar je aan toe bent.

Tot slot zeg je, als ik je goed begrijp, dat je haar pas twee weken kende voordat het misging. Ik moet zeggen dat dat wel erg kort is. Het is heel normaal, zeker als je jong bent, om heel snel heel verliefd te worden. En dat voelt op dat moment heel heftig. Maar misschien is het ook wel goed om nuchter te blijven. Iemand die je pas twee weken kent, ken je nog helemaal niet goed. Je kunt het wel leuk en gezellig hebben en dezelfde plannen hebben, maar er is nog veel meer van haar dat je niet weet. En andersom weet zij een heleboel niet van jou. Dus of het de ware is? Het zou kunnen, maar het zou ook maar zo kunnen dat het niet zo is. Wat die droom betreft kan ik ook niet oordelen of dat van God komt. Misschien wel. Maar het is heel normaal om te dromen over iemand op wie je verliefd bent, dus het zou ook gewoon toeval kunnen zijn.

Kortom, probeer met beide benen op de grond te blijven staan. Misschien is het goed om te bellen. Maar als ze geen contact opneemt, moet je het misschien gewoon loslaten en vertrouwen dat God je zal geven wat je nodig hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is eigenlijk al genoeg advies gegeven waar je goed gebruik van kan maken en misschien wel MOET doen. Daarnaast wil ik er nog aan toevoegen dat de kans op een standvastige relatie als 17 jarige bijna 10% is. Je moet nog zoveel leren in je leven dat het totaal niet verstandig is om eigenlijk een relatie aan te gaan op zo'n leeftijd. (deze indruk krijg ik dan ook bij het lezen van je tekst) Pff, als 24 jarige heb ik genoeg momenten in mijn leven waarbij ik achteraf achter kom dat ik bijvoorbeeld in bepaalde situaties egoistisch heb gehandeld. Vrienden denken dan misschien: wat is dit?! Maar dat zou als ik bijvoorbeeld in een relatie zou hebben gezeten niet echt goed hebben uitgewerkt. (daarnaast zijn er nog zoveel andere dingen)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo,

Eigenlijk doe ik nooit aan forums omdat ik denk nooit antwoord te zullen krijgen maar ik zit echt met een voor mij heel belangrijke vraag en waardeer het dan ook super erg als iemand even een respectvolle reactie kan geven.

Het zit zo, Ik ben 17 jaar en ben een late puber. Het is dan ook nog maar sinds een half jaartje dat ik erg naar een relatie begin te verlangen en dat meer echt op houden van is gebaseerd. Maar er is iets dat me zoveel pijn doet en wat mijn geloof kapot maakt. Ik wil heel erg graag maagd blijven voor mijn huwelijk en wil dan ook heel erg graag dat mijn vriendin dat ook zal zijn. Het probleem is nu dat ik iemand gevonden dacht te hebben en ik was zo blij maar ik kon het niet. Ze vertelde mij dat ze al met iemand naar bed was geweest. Ik wilde haar nog een kans geven maar ik kon het gewoon niet. Voor mij is het erg speciaal en ik kan gewoon niet met het idee leven dat ''jouw'' grote liefde al eerder seks heeft gedeeld met een ander. Voor mij betekend het ook echt dat je dan echt getrouwd bent en samen 1 vlees word. Ik wil me speciaal voelen en geen 2de klant of 3de of 4de etc...

Ik probeerde het te accepteren maar dat kan ik niet.

Ik voel me zo eenzaam en wanhopig, ik ben zo bang dat ik de enigste ben in de wereld die er zo over denkt. En soms denk ik ook alsof ik de enigste ben die nog maagd is ''en'' daar trots op is. Heeft iemand misschien tips of ideeën? Zijn er nog mensen die er zo over denken als mij?

groetjes

Ik vrees dat je weinig keus hebt. De meeste mensen zijn geen maagd meer voor ze gaan trouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op vervolg van het bericht van Spons.

Als Christen is het een belangrijke zaak om als maagd het huwelijk in te gaan.

Daarbij is het ook leuk als je toekomstige vrouw een maagd is.

Vergeet niet dat vele mensen pas later in hun leven Jezus leren kennen en daardoor al geen maagd zijn. Ik denk dat God voor iedereen een geliefde in gedachte heeft. Het kan dan net zo goed voorkomen dat God voor jouw een meisje heeft gekozen die pas later in haar leven Jezus heeft leren kennen en dus geen maagd is maar waar je wel een relatie mee kan krijgen dat goed is in God's ogen. Dit betekend dan ook niet dat er geen drama zal voorkomen in je relatie..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op vervolg van het bericht van Spons.

Als Christen is het een belangrijke zaak om als maagd het huwelijk in te gaan.

Daarbij is het ook leuk als je toekomstige vrouwtje een maagd is.

"vrouwtje" denigrerender is bijna niet mogelijk.

@edelweis,

Het is al eerder aangegeven, je probleem is volgens mij niet dat ze geen maagd meer is, je kunt niet accepteren dat ze verliefd is geweest op een ander. Dat heet ook wel gewoon jaloers, stap er overheen, praat met elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

Bedankt allemaal voor jullie wijze en zeer interessante inspiratie. Ik heb besloten na idd een gesprek te hebben gehad in de kerk vandaag haar op te bellen, maar dat zal ik doen tussen 7 uur en half 8 vanavond. Het is misschien inderdaad te veel hoogmoedig als ik haar hiervoor veroordeel. Tenslotte is het kort hierna ook uit gegaan en ze zegt er spijt van te hebben.

Maar nogmaals blijf ik bij het punt dat seks voor het huwelijk niet volgens de wil van God is. Er staat duidelijk dat God dat niet wil, Net zo goed als er staat dat God het huwelijk tussen een atheist of moslim etc haat. Ik ben niet jaloers omdat ze verliefd is op een ander maar omdat als ik met haar zou trouwen wil dat ik haar enige liefde ben en niet een andere man in de trant van... Er is iets dat ik nog wel misschien moet toevoegen aan dit verhaal en dat is dat ze zelf zegt dat ze nooit zover is gekomen dat ze dan ook echt ontmaagd is. Wat ze hiermee bedoeld wil ik laten rusten totdat er toch meer van komen. Eigenlijk ging de topic hier niet over maar ik heb een sterk vermoeden dat zij veel indruk op me probeerde te maken door te zeggen dat ze al zoveel vriendjes heeft gehad etc... In het echt ze super verlegen. Nog even over dat schelden± Ik ben hierdoor zo kwaad geworden op mijn ouders dat ik tijdelijk eventjes bij mijn opa en oma ben gaan slapen. Dit heeft onder andere met meer dingen te maken maar ook dit laat ik liever apart.

Ik ga haar straks bellen en laat het daarna los. En nog even van die droom... Ik denk zelf ook dat dit komt door samenhang van emoties dus laten we dat er maar buiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar nogmaals blijf ik bij het punt dat seks voor het huwelijk niet volgens de wil van God is.

Velen hebben het hier al gezegd, maar het is ook mogelijk dat dat meisje seks heeft gehad VOORDAT ze God echt zag als haar Redder. Dat weet jij beter dan ons wanneer ze met die jongen was, en wanneer ze tot bekering kwam.

Maar dan moet je het nog met een korrel zout nemen, het is niet omdat ze in de kerk zit, dat ze tot bekering is gekomen.

Ik was 20 voordat ik werkelijk kon zeggen, met volle overtuiging: ik geloof in God, no matter what. Ook al ging ik sinds mijn geboorte mee naar de kerk.

Daarvoor heb ik ook dingen gedaan dat niet stroken met de bijbel, maar waarvan ik nu wel de "gevolgen" meedraag.

Jezus heeft haar verleden vergeven, daarvoor ging Hij aan het kruis.

Probeer jij dat dan ook, haal geen oude koeien uit de gracht.

Maar nog zoals zo velen hier zeggen, het gaat niet enkel om dit.

Dus bel haar best eens :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal je nog wat gekkers vertellen, een week terug ha ik gebeden of God mij kon vertellen wat ik ermee aan moest. Vervolgens krijg ik zo'n droom die precies laat zien hoe mooi het had kunnen zijn. Was het toeval? I don't know...

Ook de satan kan mensen dromen geven. Als je een droom hebt gehad, is het altijd goed om kritisch te kijken van wie de droom afkomstig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal je nog wat gekkers vertellen, een week terug ha ik gebeden of God mij kon vertellen wat ik ermee aan moest. Vervolgens krijg ik zo'n droom die precies laat zien hoe mooi het had kunnen zijn. Was het toeval? I don't know...

Ook de satan kan mensen dromen geven. Als je een droom hebt gehad, is het altijd goed om kritisch te kijken van wie de droom afkomstig is.

Met dromen moet je zeker oppassen. Zeker als je iets vurig verlangt.

Na een breuk ga je vaak dromen over hoe het allemaal had kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heey,

Nog even snel, Ja Joon helemaal mee eens maar helaas was ze al christen in volle glorie toen de tijd. Als het toch nog wat word zullen we er samen wel uit komen denk ik dankzij jullie!

Inderdaad de reden van die droom kan idd uit verkeerde hoek komen en geef er daarom geen aandacht aan. Ik ga me nu volledig even focussen op God en dan bel ik haar daarna. Als ik niet eerst tot rust kom en met wijsheid kan bellen ben ik strx een wrak... Ik verwacht niet teveel en laat het als ze ophangt gewoon voorbij gaan. Misschien is dat stom maar ook al ken ik haar nog maar kort, Ik hou heel veel van haar. Ze blijft speciaal. Duim voor me allemaal

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, je bent verliefd. :D Iedereen heeft weleens het gene meegemaakt wat jij op het moment mee maakt.

2 Weken is trouwens erg kort om daadwerkelijk te zeggen of iemand echt goed voor je is.

Pff, kan de hoeveelheid vrouwen niet tellen die ik heel aantrekkelijk vond maar door een terughoudende manier van benaderen en afspreken met vrouwen toch achterkwam dat zij totaal andere normen en waarde hadden en het dus niet zou gaan werken.(Vaak kreeg ik ook via via onverwachts info over bepaalde vrouwen, raaaaaaaar maar misschien dat God mij iets wilde duidelijk maken)

Ik heb de afgelopen jaren eigenlijk alle interessante vrouwen in een soort friendzone gestopt.Dit betekend haar niet als één van je beste vrienden beschouwen en elke dag met haar om gaan, maar af en toe even afspreken en iets leuks doen zonder de intentie om het meisje te versieren, zoenen of in bed te krijgen.

Dit alles heeft ervoor gezorgd dat ik mijn emoties veel beter onder controle kan houden en daardoor ook een goede overzicht heb welk meisje ik eigenlijk moet afkappen en welk meisje in potentie wel iets voor mij is. (Wees ook eerlijk naar de meisjes toe en zeg ook van te voren dat je erg terughoudend bent waardoor hun niet het gevoel hebben aan het lijntje te worden gehouden en dat deze houding niet betekend dat je niet geïnteresseerd bent maar dat je voor zekerheid wilt gaan. Maar een goed meisje zal dat wel begrijpen ;) )

Iig veel succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo ik heb contact met haar gehad,

De telefoon nam ze niet op en heb der gemaild via whatsapp. Ze las alles en volgens mij zat der zusje die alles steeds verpest weer mee te kijken. Helaas heeft ze me geblokkeerd en verwacht ik geen reactie meer. Eerst moest ik huilen maar opeens voelt het alsof het nu ook echt gedaan is en dat er geen woorden meer vuil te maken zijn... Als een soort van verlossing en eerlijk gezegd voel ik me nog beter dan toen ik wel nog bij haar was. Amen! daarvoor...

Ik ben van plan nu écht niet meer hierop terug te keren en mijn droom te volbrengen. Zoals ik altijd al wilde en dat was de zending in. Ik wil echt gaan leven in de verering van God en voel me alsof niemand me meer tegen kan houden. Ik voel me echt heel raar op dit moment maar het is zo fijn, Het is alsof niemand me meer kan stoppen! Ik voel/weet dat ik wil werken voor God en dat daar niemand tussen zult komen. Ik ben echt eindelijk vrij gewoon! Het is zo vaag? Op oudjaar avond zat ik alles kapot te huilen maar nu... Echt waar het is goed zo, en wat betreft dat maagd zijn? Ja ik weet en ik wil dit volhouden tot mijn huwelijk. Niemand kan mij dwingen en ik zal niet te snel oordelen over mijn toekomstige liefde als zij geen maagd meer is. Zolang ze er maar niet trots op is! Want God heeft jou dit lichaam geschonken en het is een heilige tempel! Ik zal zolang ik wil en geloof niet denken met een onreine ziel en mijn geliefde zo ook niet beschouwen. Nee, ik maak zo me fouten maar ik geloof dat ik naar mijn wijsheid zal luisteren als het er op aankomt. En niemand kan daarop in!

Nogmaals iedereen super veel bedankt! Jullie zijn allemaal stuk voor stuk waardevolle kinderen van God, Of je nou maagd bent voor je huwelijk of niet! Ik denk dat dat de spirit is die ik hieruit geleerd heb en hoop dan ook dit de rest van mij leven bij te dragen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vol spanning zitten wachten op jouw antwoord.

Jammer dat ze zo alles blokkeert. Maar je doet goed door het positieve ervan in te zien. Probeer ook niet je emoties weg te schuiven of te negeren, neem er ook de tijd voor om dit te verwerken. Het heeft bij mij 2maand geduurd voordat ik het goede van mijn breuk kon inzien, jij op een avond, ik ben zo blij voor je :)

Ik ben trots op jouw moedwilligheid van het maagd blijven, ik hoop dat je het volhoudt, en je vriendinnetje later het niet kwalijk nemen he (mocht ze het niet meer zijn) :)

Je typt nu met zo'n innerlijke rust vind ik, houden zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid