Spring naar bijdragen

Minister Opstelten keurt instellen van paragnosten goed:


Aanbevolen berichten

Minister Ivo Opstelten keurt het goed dat in sommige gevallen paragnosten (ook mediums?) ingezet mogen worden. Zie voor meer informatie over bijbel en paragnosten: http://www.stichting-promise.nl/artikel ... inment.htm

De VVD is toch zo een voorstander tussen scheiding staat en kerk? Ik ben benieuwd waar zij dan paragnosten vinden onder vallen? Kunnen zij ook een dominee of een hindoe gaan inschakelen? Tot hoever gaan we hier dan mee? Ik vind dat de overheid van verre moet blijven van occultisme?

Via de politie heb ik opgevraagd in welke gevallen zij een paragnost inschakelen. Ook heb ik ze gevraagd waarom zij denken dat een paragnost het wel kan oplossen. En hoe kan een paragnost dat dan weten? Van welke kracht maakt hij dan gebruik?

Meer informatie over paragnosten en de overheid kun je vinden op:

http://www.academia.edu/1915915/Ik_zie_ ... _opsporing

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog los van het religieuze aspect, ben ik sowieso sceptisch over dit soort praktijken. Naar mijn gevoel zijn er gewoon een heleboel charlatans (óók van christelijke snit) die beweren allerlei 'ingevingen van boven' te krijgen.

Aan de andere kant: als het bv. mijn kind zou zijn die was vermist, zou ik waarschijnlijk wel graag zien dat alle mogelijkheden worden benut om dat kind terug te krijgen. :|

Link naar bericht
Deel via andere websites
Naar mijn gevoel zijn er gewoon een heleboel charlatans (óók van christelijke snit) die beweren allerlei 'ingevingen van boven' te krijgen.

Vervang 'heleboel' maar met 'alleen maar'.

Als m'n kind vermist zou zijn zou ik het een enorme belediging vinden als men geld ging besteden aan onzinnige zaken zoals paragnosten om mee te helpen aan de zoektocht. Dan heb ik liever dat ze dat geld besteden aan slachtofferhulp voor mensen in hetzelfde schuitje als ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je moet kiezen tussen een extra helikopter in de lucht of een groepje paragnosten die elkaars zweetlucht achterna lopen, dan interesseert het mij wel degelijk voor welke manier van opsporing gekozen wordt.

Die keuze hoeven ouders niet te maken. Daarnaast is de keuze voor een extra helikopter vaak niet beschikbaar als er überhaupt al een helikopter beschikbaar is. We zijn hier niet in de VS. Daarnaast heb ik ook nog nooit gehoord dat bij de opsporing van een kind geld een probleem was. Het is niet zo dat bij het opsporen de politie na een uurtje of 2 zoeken de politie de helft van de agenten naar huis stuurt omdat ze anders te veel geld kwijt zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je moet kiezen tussen een extra helikopter in de lucht of een groepje paragnosten die elkaars zweetlucht achterna lopen, dan interesseert het mij wel degelijk voor welke manier van opsporing gekozen wordt.

Op basis van no cure no pay vind ik het prima als een paragnost mee zoekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ze betaald worden voor aantoonbare resultaten, prima. Maar aan de andere kant worden die onbenullen wel weer serieus genomen en aangemoedigd. En het is niet zozeer dat het geld een probleem zou zijn, maar als je het uitbesteedt aan paragnosten kan je net zo goed datzelfde geld in een wensput gooien, of je kont ermee afvegen. Het heeft allemaal hetzelfde resultaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Interessant onderwerp.

Probleem met dit soort zaken is dat er mensen rondlopen die zich voordoen als paragnosten, die het hem alleen om de centen gaan en met mooie woorden een hoop weten recht te praten. Zoals bijvoorbeeld Char.

Maar ik denk ook dat er mensen zijn die echt dingen aanvoelen en misschien een dergelijk proces kunnen ondersteunen. Dus uitsluiten vind ik geen goed idee, maar voorzichtig bekijken welke mensen je op een zaak zet lijkt me prima. Maar hoe kan je erachter komen dat hij/zij geen zakkenklopper is (zeker als je zelf niet begiftigd bent met een "zesde" zingtuig")? Lastig...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar ik denk ook dat er mensen zijn die echt dingen aanvoelen en misschien een dergelijk proces kunnen ondersteunen. Dus uitsluiten vind ik geen goed idee, maar voorzichtig bekijken welke mensen je op een zaak zet lijkt me prima.

De paragnosten die echt wat kunnen zijn of steenrijk, of het zijn dieven van hun eigen portemonnee. Gepensioneerd goochelaar James Randi heeft een miljoen dollar uitgeloofd voor de eerste paragnost die aannemelijk kan maken over speciale gaven te beschikken. Aangezien James Randi

hetgeen Geller beroemd mee werd, weet hij wel waar hij over praat.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Minister Ivo Opstelten keurt het goed dat in sommige gevallen paragnosten (ook mediums?) ingezet mogen worden. Zie voor meer informatie over bijbel en paragnosten: http://www.stichting-promise.nl/artikel ... inment.htm

De VVD is toch zo een voorstander tussen scheiding staat en kerk? Ik ben benieuwd waar zij dan paragnosten vinden onder vallen? Kunnen zij ook een dominee of een hindoe gaan inschakelen? Tot hoever gaan we hier dan mee? Ik vind dat de overheid van verre moet blijven van occultisme?

Via de politie heb ik opgevraagd in welke gevallen zij een paragnost inschakelen. Ook heb ik ze gevraagd waarom zij denken dat een paragnost het wel kan oplossen. En hoe kan een paragnost dat dan weten? Van welke kracht maakt hij dan gebruik?

Meer informatie over paragnosten en de overheid kun je vinden op:

http://www.academia.edu/1915915/Ik_zie_ ... _opsporing

Ik ben tegen het inzetten van paragnosten. Als de overheid echter wil dat paragnosten worden ingezet, vind ik dat ze ook christenen moeten inzetten die door kennis, openbaring, wijsheid en inzicht van de Heilige Geest willen vertellen hoe een zaak in elkaar zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben tegen het inzetten van paragnosten. Als de overheid echter wil dat paragnosten worden ingezet, vind ik dat ze ook christenen moeten inzetten die door kennis, openbaring, wijsheid en inzicht van de Heilige Geest willen vertellen hoe een zaak in elkaar zit.

Wat weerhoudt ze ervan om dat nu te doen? Of hangt er een prijskaartje aan het inzicht van de heilige geest?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je moet kiezen tussen een extra helikopter in de lucht of een groepje paragnosten die elkaars zweetlucht achterna lopen, dan interesseert het mij wel degelijk voor welke manier van opsporing gekozen wordt.

Op basis van no cure no pay vind ik het prima als een paragnost mee zoekt.

Er is nog nooit wetenschappelijk vastgesteld dat paragnosten werken. Alle aanwijzingen wijzen erop dat het onzin is. Ik snap echt niet waarom je daar je geld op in zou zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hm tot ik een bron zie waarin minister Opstelten er iets over zegt, ga ik geen conclusies trekken.

Goede vraag! Ik typ het op google in, de bronnen lijken elkaar tegen te spreken (als ik alleen af ga op de koppen).

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/12/22/ops ... -mag-soms/

Hier mag het soms,

http://www.thepostonline.nl/2012/12/22/ ... ragnosten/

Hier word er gezegd, er is niks mee.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... nost.dhtml

Hier word er gezegd, ik zie er wel heil in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hm, ze komen wel enigszins overeen. Opstelten wil blijkbaar de mogelijkheid openlaten voor politiekorpsen om de diensten van paragnosten in te zetten.

Qua mening sluit ik me dan aan bij de CU: het levert alleen maar extra frustratie en valse hoop op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Jezus zelf was de grootste paragnost aller tijden. Hij wist van tevoren wat er ging gebeuren. Hij was ook de grootste paranormaal genezer die er ooit op aarde heeft rondgelopen. Zijn discipelen kenden dat kunstje ook. Vaak was het aanraken van een zweetlap van een van de discipelen al genoeg om genezing te vinden.

Het is m.i. altijd belangrijk om zeer kritisch te zijn en wat paragnosten zeggen altijd te toetsen aan de bijbel. Dat neemt niet weg dat ook paragnosten al of niet bewust behulpzaam kunnen zijn bij Gods plan.

Ik denk en weet uit ervaring dat God de grootste zondaar kan gebruiken om Zijn werk tot stand te brengen en het Goede tot stand te laten komen

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid