Spring naar bijdragen

Minister Opstelten keurt instellen van paragnosten goed:


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Overigens zou ik diezelfde kritische houding ook aannemen tegenover hetgeen pastoors, dominees, pausen en andere kerkelijke figuren zeggen en beweren. Altijd toetsen aan de bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jezus zelf was de grootste paragnost aller tijden. Hij wist van tevoren wat er ging gebeuren. Hij was ook de grootste paranormaal genezer die er ooit op aarde heeft rondgelopen. Zijn discipelen kenden dat kunstje ook. Vaak was het aanraken van een zweetlap van een van de discipelen al genoeg om genezing te vinden.

Het is m.i. altijd belangrijk om zeer kritisch te zijn en wat paragnosten zeggen altijd te toetsen aan de bijbel. Dat neemt niet weg dat ook paragnosten al of niet bewust behulpzaam kunnen zijn bij Gods plan.

Ik denk en weet uit ervaring dat God de grootste zondaar kan gebruiken om Zijn werk tot stand te brengen en het Goede tot stand te laten komen

Jezus putte uit een andere bron dan paragnosten. Hij deed/doet bovennatuurlijke dingen, maar Hij deed dat vanuit de kracht van Zijn Vader, Jahweh, de God van Abraham, Izaäk en Jakob. Paragnosten hebben wel goede bedoelingen, maar zij putten (on)bewust uit krachten die tot vernietiging leiden, voor henzelf en voor anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Jezus zelf was de grootste paragnost aller tijden. Hij wist van tevoren wat er ging gebeuren. Hij was ook de grootste paranormaal genezer die er ooit op aarde heeft rondgelopen. Zijn discipelen kenden dat kunstje ook. Vaak was het aanraken van een zweetlap van een van de discipelen al genoeg om genezing te vinden.

Het is m.i. altijd belangrijk om zeer kritisch te zijn en wat paragnosten zeggen altijd te toetsen aan de bijbel. Dat neemt niet weg dat ook paragnosten al of niet bewust behulpzaam kunnen zijn bij Gods plan.

Ik denk en weet uit ervaring dat God de grootste zondaar kan gebruiken om Zijn werk tot stand te brengen en het Goede tot stand te laten komen

Jezus putte uit een andere bron dan paragnosten. Hij deed/doet bovennatuurlijke dingen, maar Hij deed dat vanuit de kracht van Zijn Vader, Jahweh, de God van Abraham, Izaäk en Jakob. Paragnosten hebben wel goede bedoelingen, maar zij putten (on)bewust uit krachten die tot vernietiging leiden, voor henzelf en voor anderen.

Dat ben ik dus niet met je eens. Het licht een stukje genuanceerder dan dat. Je zult de bron waaruit paragnosten putten, moeten toetsen aan de bijbel. Dat zeker.

Doch er zijn ook enorm veel politieagenten die putten uit een niet-goddelijke bron bij hun handelingen, wier drijfveer niet is God te vinden, ook al bedoelen ze het goed. Toch zet ik die politieagent graag in om een vermist kind te vinden. En als een paragnost daartoe kan bijdragen, dan vind ik dat daar gebruik van gemaakt moet kunnen worden.

Alles valt of staat met het gebruik van je eigen kritische gezond verstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jezus zelf was de grootste paragnost aller tijden. Hij wist van tevoren wat er ging gebeuren. Hij was ook de grootste paranormaal genezer die er ooit op aarde heeft rondgelopen. Zijn discipelen kenden dat kunstje ook. Vaak was het aanraken van een zweetlap van een van de discipelen al genoeg om genezing te vinden.

Het is m.i. altijd belangrijk om zeer kritisch te zijn en wat paragnosten zeggen altijd te toetsen aan de bijbel. Dat neemt niet weg dat ook paragnosten al of niet bewust behulpzaam kunnen zijn bij Gods plan.

Ik denk en weet uit ervaring dat God de grootste zondaar kan gebruiken om Zijn werk tot stand te brengen en het Goede tot stand te laten komen

Jezus putte uit een andere bron dan paragnosten. Hij deed/doet bovennatuurlijke dingen, maar Hij deed dat vanuit de kracht van Zijn Vader, Jahweh, de God van Abraham, Izaäk en Jakob. Paragnosten hebben wel goede bedoelingen, maar zij putten (on)bewust uit krachten die tot vernietiging leiden, voor henzelf en voor anderen.

Dat ben ik dus niet met je eens. Het licht een stukje genuanceerder dan dat. Je zult de bron waaruit paragnosten putten, moeten toetsen aan de bijbel. Dat zeker.

Doch er zijn ook enorm veel politieagenten die putten uit een niet-goddelijke bron bij hun handelingen, wier drijfveer niet is God te vinden, ook al bedoelen ze het goed. Toch zet ik die politieagent graag in om een vermist kind te vinden. En als een paragnost daartoe kan bijdragen, dan vind ik dat daar gebruik van gemaakt moet kunnen worden.

Alles valt of staat met het gebruik van je eigen kritische gezond verstand.

Stel, iemand vindt een kind terug met behulp van paragnosten, dan is het gezin enorm blij. Als daarna hun huis instort en sommigen van het gezin de dood vinden, is het gezin niet meer blij. Ik geloof dat het lange-termijn-effect van het inschakelen van paragnosten altijd tot meer ellende zal leiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik begrijp je Eulogia. Gelukkig word je ook nooit gedwongen om met paragnosten te werken.

En andere mensen, zoals ook ik, denken daar anders over. Ik vind het fijn dat die mensen geen mogelijkheden worden ontnomen waarvoor zij zouden willen kiezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog ter aanvulling op mijn eerdere post. Ik weet van een christelijk gezin dat op weg wilde, maar de autosleutel was kwijtgeraakt. De oudste dochter begon in tongen te bidden en na enige tijd vertelde ze haar ouders waar de sleutel lag. De ouders keken op die plaats, de sleutel lag daar en het gezin kon op weg.

Ik moest ook nog denken aan de volgende tekst.

1 Sam. 9

3 Nu waren van Kis, de vader van Saul, de ezelinnen zoekgeraakt. Toen zeide Kis tot zijn zoon Saul: Neem toch een van de knechten mee en ga heen, zoek de ezelinnen.

[...]

19 Samuël antwoordde Saul: Ik ben de ziener. Ga voor mij uit de hoogte op. Vandaag blijft gij bij mij eten en morgen vroeg zal ik u laten trekken. En over alles wat u bezighoudt, zal ik u inlichten. 20 Wat uw ezelinnen betreft, die sinds drie dagen zoek zijn, maak u daarover niet bezorgd, want zij zijn terecht. Maar aan wie behoort al wat Israël begerenswaardig acht? Behoort het niet aan u en aan uw gehele familie?

Wat ik hiermee wil zeggen, is: als de Heilige Geest er is, heb je paragnosten niet nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog ter aanvulling op mijn eerdere post. Ik weet van een christelijk gezin dat op weg wilde, maar de autosleutel was kwijtgeraakt. De oudste dochter begon in tongen te bidden en na enige tijd vertelde ze haar ouders waar de sleutel lag. De ouders keken op die plaats, de sleutel lag daar en het gezin kon op weg.

Dat is bewijs per anekdote. Anekdotes zijn geen bewijs. We herinneren ons de gevallen waarin het goed ging, maar we vergeten de missers. 1 enkele observatie is geen bewijs. Daarnaast zijn dit soort verhalen niet te controleren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar ik denk ook dat er mensen zijn die echt dingen aanvoelen en misschien een dergelijk proces kunnen ondersteunen. Dus uitsluiten vind ik geen goed idee, maar voorzichtig bekijken welke mensen je op een zaak zet lijkt me prima.

De paragnosten die echt wat kunnen zijn of steenrijk, of het zijn dieven van hun eigen portemonnee. Gepensioneerd goochelaar James Randi heeft een miljoen dollar uitgeloofd voor de eerste paragnost die aannemelijk kan maken over speciale gaven te beschikken. Aangezien James Randi

hetgeen Geller beroemd mee werd, weet hij wel waar hij over praat.

Of mensen hebben niet de behoefte om veel geld voor hun diensten te vragen omdat ze ook graag mensen helpen die niet zoveel geld hebben.

Waarom zou je een dief van je portemonnee zijn als je er niet voor kiest om steenrijk te zijn maar een gemiddeld inkomen te hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Opzich begrijp ik het dat wanneer men ten einde raad is; je als laatste redmiddel paragnosten in wil zetten. Maar het mag niet gebracht worden alsof dat de oplossing is, inderdaad geen valse hoop geven.

Dat laatste zie je steeds meer gebeuren ook op het homeopathische vlak. Mijn schoonzusje is ernstig ziek en ik word misselijk van al de drankjes en sites die naar haar gelinkt worden waarin men zegt zelf therminale kanker te kunnen genezen.

Maar goed dit is w.s off-topic, misschien iets voor een nieuw topic: hoe gaan we om met homeopathie, reiki,wonderdrankjes, wiggelroedes; misschien ook met gebedsgenezing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar ik denk ook dat er mensen zijn die echt dingen aanvoelen en misschien een dergelijk proces kunnen ondersteunen. Dus uitsluiten vind ik geen goed idee, maar voorzichtig bekijken welke mensen je op een zaak zet lijkt me prima.

De paragnosten die echt wat kunnen zijn of steenrijk, of het zijn dieven van hun eigen portemonnee. Gepensioneerd goochelaar James Randi heeft een miljoen dollar uitgeloofd voor de eerste paragnost die aannemelijk kan maken over speciale gaven te beschikken. Aangezien James Randi

hetgeen Geller beroemd mee werd, weet hij wel waar hij over praat.

Of mensen hebben niet de behoefte om veel geld voor hun diensten te vragen omdat ze ook graag mensen helpen die niet zoveel geld hebben.

Waarom zou je een dief van je portemonnee zijn als je er niet voor kiest om steenrijk te zijn maar een gemiddeld inkomen te hebben?

Wel, ik vind het gewoon vreemd dat er geen paragnost te vinden is die middels deze test zwart op wit wil aantonen dat hij inderdaad een bijzondere gave heeft. Als het dan niet om de centen is, laat iemand dan deelnemen om critici zoals ik voor eens en voor altijd de mond te snoeren. Tot die tijd blijf ik roepen dat elke paragnost een kwakzalver is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De paragnosten die echt wat kunnen zijn of steenrijk, of het zijn dieven van hun eigen portemonnee. Gepensioneerd goochelaar James Randi heeft een miljoen dollar uitgeloofd voor de eerste paragnost die aannemelijk kan maken over speciale gaven te beschikken. Aangezien James Randi

hetgeen Geller beroemd mee werd, weet hij wel waar hij over praat.

Of mensen hebben niet de behoefte om veel geld voor hun diensten te vragen omdat ze ook graag mensen helpen die niet zoveel geld hebben.

Waarom zou je een dief van je portemonnee zijn als je er niet voor kiest om steenrijk te zijn maar een gemiddeld inkomen te hebben?

Wel, ik vind het gewoon vreemd dat er geen paragnost te vinden is die middels deze test zwart op wit wil aantonen dat hij inderdaad een bijzondere gave heeft. Als het dan niet om de centen is, laat iemand dan deelnemen om critici zoals ik voor eens en voor altijd de mond te snoeren. Tot die tijd blijf ik roepen dat elke paragnost een kwakzalver is.

Ik kan daar wel inkomen in wat je zegt, hoewel ik dan ook wel denk:

Wij als gelovigen hebben geen reguliere bewijzen nodig voor God omdat wij weten/geloven in God en dat geloof is stevig. Wij hoeven niet in de media te vertellen hoe zeker we er van zijn dat God bestaat, omdat we genoeg vertrouwen hebben (plus, ze zien ons aankomen, heb je hen weer...).

Met het paragnosten gebeuren is dat net zo.

Veel van die mensen zullen zich niet geroepen voelen om zich hierin te bewijzen omdat ze zelf WETEN dat wat ze doen dat het te rechtvaardigen/waar is. Ze weten/geloven ook dat de mensen die hun zoeken de weg naar hen wel zullen vinden. Dat is ook een onderdeel van hun visie denk ik.

Het gaat hier om iets spiritueels, net als ons geloof. Zoiets is heel lastig zwart op wit te krijgen, dat weten zij ook. Geloof kan je alleen met iets geestelijks testen, dat is met dit net zo. Het is namelijk iets van de geest of ziel en niet van het fysieke.

Denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Veel van die mensen zullen zich niet geroepen voelen om zich hierin te bewijzen omdat ze zelf WETEN dat wat ze doen dat het te rechtvaardigen/waar is.

Of het zijn allemaal klaplopers die tegen de lamp aan zullen lopen als iemand hun zogenaamde vaardigheden op de proef stelt. Ik zag zo'n genezingsdienst waarin de voorganger precies leek te weten wat er met mensen mankeerden, waarna hij hen de handen oplegden, iets uitschreeuwde, en ze tegen de grond aan gooiden en zei "je bent genezen!". Echt een bomvolle kerk vol met mensen die dachten dat God daar aan het werk was. Iedereen had alleen van tevoren een persoonlijk gebedskaartje ingevuld met hun naam en de kwalen waarvoor ze genezen willen worden, en op de 1 of andere manier konden ze niet bedenken dat iemand die kaartjes voorlas aan de voorganger via een draadloze ontvanger in z'n oor. Het moest God wel zijn. Als je zo erg in iets gelooft dan zet je alle logische verklaringen voor wat je ziet buitenboord zodat je eigen verklaring er mooi op aansluit, maar je leeft op die manier niet in de echte wereld. Dat geldt ook voor dit. Je kan nog zoveel verklaringen bedenken voor het feit dat paranormale giften nooit zijn bewezen, maar de enige logische verklaring is dat het onzin is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Veel van die mensen zullen zich niet geroepen voelen om zich hierin te bewijzen omdat ze zelf WETEN dat wat ze doen dat het te rechtvaardigen/waar is.

Weten zij het of weet jij het? De mensen die geloven in paragnosten willen de waarheid niet weten, omdat ze hun hoop op hen gevestigd hebben. Maar waarom zou je vasthouden aan valse hoop en valse genezing? Daarmee heb je alleen jezelf maar te pakken. Laat je niets op de mouw spelden want een paragnost die echt een gave heeft wil dat maar wat graag bewijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog ter aanvulling op mijn eerdere post. Ik weet van een christelijk gezin dat op weg wilde, maar de autosleutel was kwijtgeraakt. De oudste dochter begon in tongen te bidden en na enige tijd vertelde ze haar ouders waar de sleutel lag. De ouders keken op die plaats, de sleutel lag daar en het gezin kon op weg.

Dat is bewijs per anekdote. Anekdotes zijn geen bewijs. We herinneren ons de gevallen waarin het goed ging, maar we vergeten de missers. 1 enkele observatie is geen bewijs. Daarnaast zijn dit soort verhalen niet te controleren.

Met mijn post heb ik niets willen bewijzen. Het koninkrijk van God draait niet om bewijzen die te vatten zijn met de vijf zintuigen. Dat laat de Bijbel ook duidelijk zien. In het koninkrijk van God draait het om bewijzen en overtuigingen die worden gegeven door de Heilige Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Best een gevaarlijke stap die Opstelten doet. Ondanks dat ik niet twijfel dat er paragnosten zijn die mensen willen helpen. Ben ik bang dat ze de verkeerde bron gebruiken. Bijbel waarschuwt niet voor niks voor waarzeggers en gebruik van occulte middelen (geestenwereld)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de VVD gevraagd hoe het zit met de paragnosten dit is wat zij mij schreven:

Minister Opstelten heeft het standpunt van de VVD goed weergegeven: Slechts onder zeer bijzondere omstandigheden kan de hulp van paragnosten worden ingeroepen. Opsporingsonderzoeken moet zich richten op de feiten en niet de hulp van paragnosten inroepen. Een dergelijke onorthodoxe opsporingsmethode wordt slechts toegestaan wanneer er sprake is van ernstige strafbare feiten en het onderzoek met de gebruikelijk opsporingsmethoden vast is gelopen.

De VVD kijkt dan ook zeer kritisch naar de inzet van paragnosten door de politie.

Met vriendelijke groet,

Mijn vragen:

Hallo, Minister Opstelten keurt in sommige gevallen het gebruik van paragnosten goed. Graag wil ik weten waarbij de paragnost zijn wetenschap vandaan haalt? Wat is uw visie hierop? Hoe kan een paragnost volgens u iets weten wat een ander niet weet? Dus u gelooft in bovennatuurlijke zaken? Ik ben van overtuiging dat paragnosten de macht van Satan gebruiken en u op zeer gevaarlijk terrein zit. Minister Opstelten is toch Remonstrants? Dan zou hij de Bijbel mogelijk kunnen kennen en ons hiervoor waarschuwt. De VVD wil graag scheiding tussen kerk en staat, waarom maakt zij dan wel gebruik van paragnosten die op grond van bepaalde "religie" gebruik maken? De VVD wil dat Godsdienst voor de voordeur verdwijnt. Waarop dan wel openlijke homo party's in Amsterdam dat in het openbaar gebeurd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid