Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Dus je wil trouwen om seks te hebben, maar niet de "lasten" erbij van verplichtingen? Dus je zit in het dilemma van ofwel andere levensstijl, trouwen en wel seks, ofwel deze levensstijl, moeilijk kunnen trouwen of niet willen trouwen, en geen seks? Dus je bekijkt de keuzes vanuit de mogelijkheden op seks? Lijkt me toch een verkeerd uitgangspunt.

daar heb je wel een punt... bij mij zijn de jaren voorbij gevlogen, en opeens ben ik nu 26 jaar... begrijp je dat ik daar wel over nadenkt... en dat ik mijzelf op 50jarige leeftijd sex zie hebben... of misschien wel nooit sex?

Wat denk jij? Als ik me er nou niet meer mee bezig zou houden... en me meer met het christendom zou bezig houden, dat ik op een bepaald punt door de heilige geest geen behoefte meer aan sex zou hebben?

Zoek eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en al die dingen zullen u bovendien geschonken worden. Maak je dan niet druk om die dingen (kleding, voedsel, onderdak) of een vrouw (die kan Hij je ook schenken). De Heilige Geest kon dat bij Paulus doen, omdat hij de gave had om niet te trouwen. De meeste mensen hebben die gave niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dus je wil trouwen om seks te hebben, maar niet de "lasten" erbij van verplichtingen? Dus je zit in het dilemma van ofwel andere levensstijl, trouwen en wel seks, ofwel deze levensstijl, moeilijk kunnen trouwen of niet willen trouwen, en geen seks? Dus je bekijkt de keuzes vanuit de mogelijkheden op seks? Lijkt me toch een verkeerd uitgangspunt.

daar heb je wel een punt... bij mij zijn de jaren voorbij gevlogen, en opeens ben ik nu 26 jaar... begrijp je dat ik daar wel over nadenkt... en dat ik mijzelf op 50jarige leeftijd sex zie hebben... of misschien wel nooit sex?

Wat denk jij? Als ik me er nou niet meer mee bezig zou houden... en me meer met het christendom zou bezig houden, dat ik op een bepaald punt door de heilige geest geen behoefte meer aan sex zou hebben?

Stel je voor, een leven zonder seks... :N

Je maakt het wel erg groot. De meeste mensen gaan trouwen of samenwonen omdat ze van elkaar houden en samen een leven op willen bouwen. Seks is daar ook een onderdeel van, maar lang niet zo groot als het voor jou lijkt te zijn. En wat nou als je meisje geen zin heeft? Of zoek je alleen meisjes die én aantrekkelijk zijn én elke vijf minuten wel van bil willen? ;)

Maar serieus, zoals je hier loopt te posten, ben je of een troll, of je hebt je 15 jaar in leeftijd vergist toen je je aanmeldde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

robert1986

kun je nog op mijn post van gisteren reageren?

of heb je deze over het hoofd gezien...kan hoor.... :D

ik herhaal hem maar even...

@robert1986

@robert1986

neem me niet kwalijk, maar als ik jouw beginpost zo lees, vraag ik me af of ik jou wel serieus moet nemen.

er zitten o.a. teveel tegenstrijdigheden in i.m.o.

behoorlijk verwarrend.

je neemt de mensen hier toch niet in het ooitje? :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
robert1986

kun je nog op mijn post van gisteren reageren?

of heb je deze over het hoofd gezien...kan hoor.... :D

ik herhaal hem maar even...

@robert1986

@robert1986

neem me niet kwalijk, maar als ik jouw beginpost zo lees, vraag ik me af of ik jou wel serieus moet nemen.

er zitten o.a. teveel tegenstrijdigheden in i.m.o.

behoorlijk verwarrend.

je neemt de mensen hier toch niet in het ooitje? :+

gedachten zijn soms tegenstrijdig, misschien ligt de bron wel bij satan, ik bedoel dat hij mij van alles wil laten denken... maar ik doe een gok? je bedoeld dat ik bekeerd ben en dat ik nu pas op 26 jarige leeftijd begin over sex?

Link naar bericht
Deel via andere websites
robert1986

kun je nog op mijn post van gisteren reageren?

of heb je deze over het hoofd gezien...kan hoor.... :D

ik herhaal hem maar even...

@robert1986

@robert1986

neem me niet kwalijk, maar als ik jouw beginpost zo lees, vraag ik me af of ik jou wel serieus moet nemen.

er zitten o.a. teveel tegenstrijdigheden in i.m.o.

behoorlijk verwarrend.

je neemt de mensen hier toch niet in het ooitje? :+

gedachten zijn soms tegenstrijdig, misschien ligt de bron wel bij satan, ik bedoel dat hij mij van alles wil laten denken... maar ik doe een gok? je bedoeld dat ik bekeerd ben en dat ik nu pas op 26 jarige leeftijd begin over sex?

Geef de duivel niet te veel eer. Pas op om je eigen gedrag goed te praten door de satan erbij te halen. Ik merk dat het in bepaalde gevallen nog wel eens gebeurd. Een man verkracht iemand en zegt: Ik was bezeten door de duivel. De duivel hoeft er niet perse bijgehaald te worden, want de mens is uit zichzelf al slecht genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus je wil trouwen om seks te hebben, maar niet de "lasten" erbij van verplichtingen? Dus je zit in het dilemma van ofwel andere levensstijl, trouwen en wel seks, ofwel deze levensstijl, moeilijk kunnen trouwen of niet willen trouwen, en geen seks? Dus je bekijkt de keuzes vanuit de mogelijkheden op seks? Lijkt me toch een verkeerd uitgangspunt.

daar heb je wel een punt... bij mij zijn de jaren voorbij gevlogen, en opeens ben ik nu 26 jaar... begrijp je dat ik daar wel over nadenkt... en dat ik mijzelf op 50jarige leeftijd sex zie hebben... of misschien wel nooit sex?

Wat denk jij? Als ik me er nou niet meer mee bezig zou houden... en me meer met het christendom zou bezig houden, dat ik op een bepaald punt door de heilige geest geen behoefte meer aan sex zou hebben?

Stel je voor, een leven zonder seks... :N

Je maakt het wel erg groot. De meeste mensen gaan trouwen of samenwonen omdat ze van elkaar houden en samen een leven op willen bouwen. Seks is daar ook een onderdeel van, maar lang niet zo groot als het voor jou lijkt te zijn. En wat nou als je meisje geen zin heeft? Of zoek je alleen meisjes die én aantrekkelijk zijn én elke vijf minuten wel van bil willen? ;)

Maar serieus, zoals je hier loopt te posten, ben je of een troll, of je hebt je 15 jaar in leeftijd vergist toen je je aanmeldde.

Genegenheid dat wil ik... gewoon aanhaal... dat heb ik tot op dit moment in mijn leven nog niet gehad van een meisje... maar dan is het volgens mij logisch dat op een gegeven moment de verleiding groter en groter word... ehm nee ik zoek gewoon een meisje met een gewone ratio... maar dan blijft het feit dat als je elkaar leuk lief en aardig vind dat het ''doen'' het wint van ''het denken''(als je begrijpt wat ik bedoel)

ik probeer een gevoelig onderwerp aan de kaak te stellen waar (ik denk) iedereen wel mee te maken heeft gehad... of ik een troll ben? veel jongens zijn op 13 jarige leeftijd al daarmee bezig dat klopt... ik heb dat ook nog niet gedaan (en heb dus geen pubertijd gekend) tot op dit moment... denk overigens niet dat ik een puber ben, ik denk soms zelfs te diep na over dingen... maar in iedergeval nu is het voor mij actueel... en als ik vragen mag bij jij christen? zo ja, waarom reageer je dan zo volledig kansloos en ook pijnlijk? Staat er niet in de bijbel dat je zelfs je vijand lief moet hebben? wellicht naar de oogarts om die splinter in je eigen oog te laten verwijderen... maar waarschijnlijk heb je te veel eigendunk daarvoor... beetje Jammer alleen...

Laten we eerder eenheid smeden! dat geneuzel en geoordeel...

Link naar bericht
Deel via andere websites
robert1986

kun je nog op mijn post van gisteren reageren?

of heb je deze over het hoofd gezien...kan hoor.... :D

ik herhaal hem maar even...

@robert1986

gedachten zijn soms tegenstrijdig, misschien ligt de bron wel bij satan, ik bedoel dat hij mij van alles wil laten denken... maar ik doe een gok? je bedoeld dat ik bekeerd ben en dat ik nu pas op 26 jarige leeftijd begin over sex?

Geef de duivel niet te veel eer. Pas op om je eigen gedrag goed te praten door de satan erbij te halen. Ik merk dat het in bepaalde gevallen nog wel eens gebeurd. Een man verkracht iemand en zegt: Ik was bezeten door de duivel. De duivel hoeft er niet perse bijgehaald te worden, want de mens is uit zichzelf al slecht genoeg.

De duivel teveel eer geven? dat doe ik zeker niet... ALLEEN is het wel goed om je bewust te zijn van de krachten van de duivel... hij probeerd de mensheid in te palmen... in mijn ogen heeft hij hiervoor een perfect ontwerp gemaakt om ons mensen naar de verdoemenis te brengen... Dragon Ball, Snoep waar kinderen helemaal van doordraaien, materialisme(mooie auto's en mooie huizen, Geld, moderne tv programma's zoals Popstars met LETTERLIJK oorverdovend harde muziek en zelf de de onschuldig ogende smurfen! Daarnaast probeerd de duivel ook op ons hoofd/gedachten in te loggen...

Dus nee met mijn uitspraak probeer ik mij niet ontoerekeningsvatbaar te maken... ik porbeer alleen uit te leggen dat ik die mogelijkheid serieus neem want ik wil niet met de duivel meewerken... Alleen alles begint bij bewust wording...

Link naar bericht
Deel via andere websites

gedachten zijn soms tegenstrijdig, misschien ligt de bron wel bij satan, ik bedoel dat hij mij van alles wil laten denken... maar ik doe een gok? je bedoeld dat ik bekeerd ben en dat ik nu pas op 26 jarige leeftijd begin over sex?

Geef de duivel niet te veel eer. Pas op om je eigen gedrag goed te praten door de satan erbij te halen. Ik merk dat het in bepaalde gevallen nog wel eens gebeurd. Een man verkracht iemand en zegt: Ik was bezeten door de duivel. De duivel hoeft er niet perse bijgehaald te worden, want de mens is uit zichzelf al slecht genoeg.

De duivel teveel eer geven? dat doe ik zeker niet... ALLEEN is het wel goed om je bewust te zijn van de krachten van de duivel... hij probeerd de mensheid in te palmen... in mijn ogen heeft hij hiervoor een perfect ontwerp gemaakt om ons mensen naar de verdoemenis te brengen... Dragon Ball, Snoep waar kinderen helemaal van doordraaien, materialisme(mooie auto's en mooie huizen, Geld, moderne tv programma's zoals Popstars met LETTERLIJK oorverdovend harde muziek en zelf de de onschuldig ogende smurfen! Daarnaast probeerd de duivel ook op ons hoofd/gedachten in te loggen...

Dus nee met mijn uitspraak probeer ik mij niet ontoerekeningsvatbaar te maken... ik porbeer alleen uit te leggen dat ik die mogelijkheid serieus neem want ik wil niet met de duivel meewerken... Alleen alles begint bij bewust wording...

Broeder, ik ontken niet het werk van de duivel, en ook niet zijn rol in een mensenleven, maar uiteindelijk zijn we zelf ook verantwoordelijk. Ik bedoelde het ook niet persoonlijk tegen jou te zeggen, maar ik merk dat er in bepaalde christelijke kringen nog al eens snel de duivel bijgehaald wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
zelf de de onschuldig ogende smurfen!

die vormen het grootste gevaar voor de mensheid.

nee dat bedoel ik niet... het is alleen als een web... de smurfen is maar 1 van de 10000 lijntjes die gespannen worden... Satan probeert zo volledig lam te leggen, hij probeert te vergeten wie we zijn, en vooral wie GOD is!

Dit is wel degelijk de onderstroom die in de huidige samenleving gaande is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

mensen, ik geef alle eer aan Jezus Christus... maar alleen is bewustwording wel nodig... de bewustwording van het strijdtoneel tussen de ''het licht!'' en de duisternis... gewoon begrijpen wat er gebeurd... dit strijdtoneel bestaat niet alleen in mijn hoofd maar is binnen een andere dimensie werkelijkheid...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geef de duivel niet te veel eer. Pas op om je eigen gedrag goed te praten door de satan erbij te halen. Ik merk dat het in bepaalde gevallen nog wel eens gebeurd. Een man verkracht iemand en zegt: Ik was bezeten door de duivel. De duivel hoeft er niet perse bijgehaald te worden, want de mens is uit zichzelf al slecht genoeg.

De duivel teveel eer geven? dat doe ik zeker niet... ALLEEN is het wel goed om je bewust te zijn van de krachten van de duivel... hij probeerd de mensheid in te palmen... in mijn ogen heeft hij hiervoor een perfect ontwerp gemaakt om ons mensen naar de verdoemenis te brengen... Dragon Ball, Snoep waar kinderen helemaal van doordraaien, materialisme(mooie auto's en mooie huizen, Geld, moderne tv programma's zoals Popstars met LETTERLIJK oorverdovend harde muziek en zelf de de onschuldig ogende smurfen! Daarnaast probeerd de duivel ook op ons hoofd/gedachten in te loggen...

Dus nee met mijn uitspraak probeer ik mij niet ontoerekeningsvatbaar te maken... ik porbeer alleen uit te leggen dat ik die mogelijkheid serieus neem want ik wil niet met de duivel meewerken... Alleen alles begint bij bewust wording...

Broeder, ik ontken niet het werk van de duivel, en ook niet zijn rol in een mensenleven, maar uiteindelijk zijn we zelf ook verantwoordelijk. Ik bedoelde het ook niet persoonlijk tegen jou te zeggen, maar ik merk dat er in bepaalde christelijke kringen nog al eens snel de duivel bijgehaald wordt.

de duivel is ook bijzonder actief en ook nog effectief! bewustwording wat er gebeurd, daar heb ik het over... dan zou je het toch over de duivel moeten hebben hea... maar het licht is het enige dat eer verdiend...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt het over splinters in andermans ogen en over vijanden liefhebben. Ik denk dat je zelf een splinter te verwijderen hebt uit je oog, of... was het je neus?

In elk geval vind ik je nogal uit de hoogte spreken tegen anderen die je notabene zelf om raad vraagt. Hoe ik je posts lees, ben je eigenlijk gewoon uit op seks zonder verantwoordelijkheden aan te willen gaan. Je wilt iets volwassen doen met iemand, zonder je volwassen te gedragen. Moet je natuurlijk zelf weten, maar ik denk niet dat deze weg de juiste is. Je kan ook gewoon groot worden, het leven onder ogen zien en doen wat je moet doen. Je neemt zo goed als niets aan van wat hier gezegd wordt en je draait alles maar om toch maar te kunnen leven zoals je zelf wil. Prima, hoor!

Je hebt het over smurfen en weet ik veel, maar je laat jezelf nu leiden door het vleselijke en dat is zeker zo gevaarlijk. Zelfs nog gevaarlijker, aangezien je daar ook anderen serieus mee pijn kan doen. Trol of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je hebt het over splinters in andermans ogen en over vijanden liefhebben. Ik denk dat je zelf een splinter te verwijderen hebt uit je oog, of... was het je neus?

In elk geval vind ik je nogal uit de hoogte spreken tegen anderen die je notabene zelf om raad vraagt. Hoe ik je posts lees, ben je eigenlijk gewoon uit op seks zonder verantwoordelijkheden aan te willen gaan. Je wilt iets volwassen doen met iemand, zonder je volwassen te gedragen. Moet je natuurlijk zelf weten, maar ik denk niet dat deze weg de juiste is. Je kan ook gewoon groot worden, het leven onder ogen zien en doen wat je moet doen. Je neemt zo goed als niets aan van wat hier gezegd wordt en je draait alles maar om toch maar te kunnen leven zoals je zelf wil. Prima, hoor!

Je hebt het over smurfen en weet ik veel, maar je laat jezelf nu leiden door het vleselijke en dat is zeker zo gevaarlijk. Zelfs nog gevaarlijker, aangezien je daar ook anderen serieus mee pijn kan doen. Trol of niet.

ik denk dat dat jouw interpretaties zijn... ik begrijp je hele punt niet, want als je goed gelezen hebt dan heb je kunnen lezen dat ik ook inderdaad de mogelijkheid open laat dat satan mijn gedachten probeert te beinvloeden via het vleselijke(zoals jij zegt)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je hebt het over splinters in andermans ogen en over vijanden liefhebben. Ik denk dat je zelf een splinter te verwijderen hebt uit je oog, of... was het je neus?

In elk geval vind ik je nogal uit de hoogte spreken tegen anderen die je notabene zelf om raad vraagt. Hoe ik je posts lees, ben je eigenlijk gewoon uit op seks zonder verantwoordelijkheden aan te willen gaan. Je wilt iets volwassen doen met iemand, zonder je volwassen te gedragen. Moet je natuurlijk zelf weten, maar ik denk niet dat deze weg de juiste is. Je kan ook gewoon groot worden, het leven onder ogen zien en doen wat je moet doen. Je neemt zo goed als niets aan van wat hier gezegd wordt en je draait alles maar om toch maar te kunnen leven zoals je zelf wil. Prima, hoor!

Je hebt het over smurfen en weet ik veel, maar je laat jezelf nu leiden door het vleselijke en dat is zeker zo gevaarlijk. Zelfs nog gevaarlijker, aangezien je daar ook anderen serieus mee pijn kan doen. Trol of niet.

Kan je mij uitleggen wat een trol is? Voor zover ik weet is een trol een heidense fantasie figuur waar in de UK gelooft word dat hij bestaat... dus mensen geloven in trollen... duidelijk ook werk van het verkeerde...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je hebt het over splinters in andermans ogen en over vijanden liefhebben. Ik denk dat je zelf een splinter te verwijderen hebt uit je oog, of... was het je neus?

In elk geval vind ik je nogal uit de hoogte spreken tegen anderen die je notabene zelf om raad vraagt. Hoe ik je posts lees, ben je eigenlijk gewoon uit op seks zonder verantwoordelijkheden aan te willen gaan. Je wilt iets volwassen doen met iemand, zonder je volwassen te gedragen. Moet je natuurlijk zelf weten, maar ik denk niet dat deze weg de juiste is. Je kan ook gewoon groot worden, het leven onder ogen zien en doen wat je moet doen. Je neemt zo goed als niets aan van wat hier gezegd wordt en je draait alles maar om toch maar te kunnen leven zoals je zelf wil. Prima, hoor!

Je hebt het over smurfen en weet ik veel, maar je laat jezelf nu leiden door het vleselijke en dat is zeker zo gevaarlijk. Zelfs nog gevaarlijker, aangezien je daar ook anderen serieus mee pijn kan doen. Trol of niet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Troll

Kan je mij uitleggen wat een trol is? Voor zover ik weet is een trol een heidense fantasie figuur waar in de UK gelooft word dat hij bestaat... dus mensen geloven in trollen... duidelijk ook werk van het verkeerde...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je pikt wel handig uit waarop je reageert. Je zal vast ook intelligent genoeg zijn om te googlen om de betekenis van het woord 'trol' te achterhalen zoals het hier bedoeld is. Kijk, de weg naar wikipedia heb je al gevonden :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je hebt het over splinters in andermans ogen en over vijanden liefhebben. Ik denk dat je zelf een splinter te verwijderen hebt uit je oog, of... was het je neus?

In elk geval vind ik je nogal uit de hoogte spreken tegen anderen die je notabene zelf om raad vraagt. Hoe ik je posts lees, ben je eigenlijk gewoon uit op seks zonder verantwoordelijkheden aan te willen gaan. Je wilt iets volwassen doen met iemand, zonder je volwassen te gedragen. Moet je natuurlijk zelf weten, maar ik denk niet dat deze weg de juiste is. Je kan ook gewoon groot worden, het leven onder ogen zien en doen wat je moet doen. Je neemt zo goed als niets aan van wat hier gezegd wordt en je draait alles maar om toch maar te kunnen leven zoals je zelf wil. Prima, hoor!

Je hebt het over smurfen en weet ik veel, maar je laat jezelf nu leiden door het vleselijke en dat is zeker zo gevaarlijk. Zelfs nog gevaarlijker, aangezien je daar ook anderen serieus mee pijn kan doen. Trol of niet.

Later, in Scandinavian folklore, trolls became beings in their own right, where they live far from human habitation, are not Christianized, and are considered dangerous to human beings.

http://en.wikipedia.org/wiki/Troll

Kan je mij uitleggen wat een trol is? Voor zover ik weet is een trol een heidense fantasie figuur waar in de UK gelooft word dat hij bestaat... dus mensen geloven in trollen... duidelijk ook werk van het verkeerde...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen ik heb besloten deze discussie te stoppen... Daar ik de vruchten er niet van zie...

Een mede credible'er poste het volgende en dat vind ik nou prachtig(de heilige geest)misschien heb die ook wel diezelfde gave als Paulus:P grapje :

Zoek eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en al die dingen zullen u bovendien geschonken worden. Maak je dan niet druk om die dingen (kleding, voedsel, onderdak) of een vrouw (die kan Hij je ook schenken). De Heilige Geest kon dat bij Paulus doen, omdat hij de gave had om niet te trouwen. De meeste mensen hebben die gave niet.

Verder wil ik zeggen dat bewustzijn van ''het LICHT'' de spil is waar het om gaat(alleen de duisternis is er ook, en hij probeert op ons in te loggen...

god bless,

Robert

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Robert1986, zo mooi om te zien de passie en bevlogenheid van iemand die Jezus net heeft leren kennen!! En soms een beetje jammer hoe er op je gereageerd wordt. Focus je idd op de dingen van God. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je 26 bent en maag bent je je afvraagt hoe verder te gaan qua sex. Ik zou zeggen, bid er voor. Focus je er niet op, maar bid er voor. God zal je het juiste meisje geven, en als Hij wilt dat je volledig voor Hem gaat (en niet trouwt en dus ook geen sex), zal dat ook duidelijk worden. Ik denk dat het veel beter is om een meisje te ontmoeten dat ook volledig voor Jezus gaat, dan iemand die van alles een beetje meepikt in een soort van vrijblijvende spiritualiteit.

Drie tips:

1. denk niet in 'lelijk' en 'mooi' qua uiterlijk van meisjes, schoonheid is een persoonlijk iets en zit ook nog eens van binnen

2. sex zonder huwelijk: niet oke.

3. blijf zo gepassioneerd om God te volgen broeder!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid