Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

hallo mede-crediblegangers, :D

Ik ben nieuw hier daarom zal ik mij ook even voorstellen: ik ben robert, 26 jaar, woon in een plaatsje vlakbij Emmen(Ter Apel), en ben de afgelopen maanden richting het woord gegaan. Ik zal mij op de hiervoor bedoelde plaats ook nog even uitgebreider voorstellen+getuigenis. Ik vind het ook trouwens prachtig om de andere topics te lezen want met veel topics kan ik mijzelf ook wel betrekken...

Sindskort ben ik helemaal tot het geloof gekomen. Sindsdien vallen de puzzelstukjes helemaal op zijn plaats. Dit eindelijk na een periode van occultisme en het boeddisme. Het voelt goed, en ik laat mij op 30december dan ook dopen bij mijn gemeente! Fantastisch allemaal... De doop is een heilige gebeurtenis waarbij ook veel op geestelijk niveau gebeurd... De doop is ook een gebruik dat door Johannes de Doper als voorbeeld gegeven werd, hij heeft zelfs Jezus gedoopt nadat hij het bevel van Jezus kreeg... De doop betekend voor mij niet alleen dat ik gehoorzaam aan dit voorbeeld maar ook dat ik alles wat Jezus gezegd heeft serieus moet nemen...

Sindskort ga ik naar een sportschool, in de spa van deze sportschool heb ik kennis gemaakt met een meisje... aardig en ook mooi meisje... Ze had net de joga-les gehad en kwam nu dus nog even in de sauna... Het klikte... Dus nummers uitgewisseld en afgesproken dat wij elkaar de komende week weer gaan zien in de sauna...

Ze is 26 jaar, en dus een heel sexueel leven achter zich...

We hebben het over het geloof gehad en het kwam erop neer dat ze eigenlijk van alles wel wat van ''meepikt''... Dus niet echt christelijk bekeerd...

Oke, nu ik in het sexuele leven sta... Ik ben dus 26 jaar en toch zeker niet lelijk, ik ben me er bewust van dat meisjes vaak naar mij kijken... Ik ben ook nog maagd, hoe dit heeft kunnen komen? geen idee... De jaren zijn voor mijn gevoel voorbij gevlogen, en voor ik het wist en is het zo dat ik nu 26 jaar ben... Of ik voor mijn gevoel wat gemist heb doordat ik nog maagd ben? ja ik denk het wel... ik denk dat het fantastisch moet zijn om met de persoon waarvan je 100% houdt sex te hebben! En hoe ik over het huwelijk denk? (Immers er staat in de bijbel dat je geen sex voor het huwelijk mag hebben)

Ik zou best willen trouwen maar bij het trouwen hoort ook een degelijk bestaan met een vaste baan etc... Terwijl ik juist geinteresseerd ben in een geestelijk bestaan zonder alle zorgen om geld... Satan heeft in mijn ogen graag dat wij ons druk maken om geld... Om een lang verhaal kort te maken ben ik een wat alternatief persoon... Ik woon nu op een anti-kraak kamer en kan van 550euro in de maand leven, en ik vind het fantastisch!! want god geeft mij elke dag wat ik nodig ben, als een vlinder...

Ik ben niet de persoon die denkt; ach iedereen doet een HBO en MBO studie dus dan moet ik dat ook maar doen...Ik ben wat dat betreft geen kudde-dier... en ben niet geinteresseerd in huisje boompje beesje! ben geinteresseerd in LIEFDE voor elkaar... En het christendom is voor mijn gevoel synoniem voor LIEFDE vanuit het hart... Het zal mij een groot juk opleggen op het moment dat ik min of meer onder druk kom te staan om direct een goed betaalde baan te vinden... Het huwelijk brengt veel zakelijke rompslomp met zich mee...

Maar ik laat mij dopen wat tot gevolg heeft dat ik mij moet houden aan het woord... Uit het woord kunnen we duidelijk opmaken dat sex voor het huwelijk niet geoorloofd is...(en dat deze onreinheid tot 10 geslachten verder word meegedragen)

Ik zie mijzelf vanwege alle zakelijke rompslomp dat ik niet wil omdat ik een geestelijk leven wil leven(en niet een leven waarbij het alleen om geld gaat) Nee ik wil mij zoveel mogelijk los maken van geld... niet omdat ik mijzelf dan fantastisch vind, en dat ik hierop trots ben tegen over andere mensen... Nee omdat zo'n leven dichtbij mij staat, bij wie ik ben...

Ik heb jullie raad nodig... Iemand zoals ik die niet het gevoel heeft dat hij aan de zakelijke voorwaarden van het huwelijk kan voldoen, heeft hij geen recht op een sexueel leven met een meisje waarvan hij houd? of teken ik hiermee mijn lot om een sexloos leven te leven... Of is het wellicht zo dat een sexloos leven fantastisch is mits in de heilige geest(een beetje een leven zoals een monnik zeg maar)

waarschijnlijk is dan de kans groot dat ik uiteindelijk toch weer meegesleept word in de hele geld gecentreerde maatschappij? en om uiteindelijk dood-ongelukkig te worden in zo'n geestelijk arm leven?(hbo studie doen-> baan als manager-> mooie audi en mooi huis->trouwen-> sex hebben-> oh oh wat ben ik toch gelukkig UHUM)

(wat is je loon als je alleen de mensen liefhebt die jou liefhebben? vind ik zo mooi, en dat kan alleen uit de mond van gods zoon komen... ik bedoel het is voor ons gemakkelijk om het te lezen en ons eigen te maken... Niemand op de aardbodem had dit idee/gedachte gehad voordat Jezus dit bracht... Met andere woorden: het was Jezus gegeven door de vader om mensen hiervan bewust te maken)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

hallo joon...

ja daarmee sla je de spijker op zijn kop! word ik door zo'n levensvisie uitgesloten van sex met een vrouw simpelweg omdat ik niet kan voldoen aan de zakelijke voorwaarden... wow ik besef met net dat het wel een super lastige vraag is, daarom kreeg ik ook een beetje hoofdpijn tijdens het typen van mijn topic:P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat joon zegt, het pad richting het huwelijk hoeft niet via een vette baan en dito huis en auto. Ik vind je vraag eigenlijk wat raar. Je koppelt sex aan het huwelijk en vervolgens stel je dat als je financieel niet in staat bent om richting een huwelijk te gaan, of je dan wel seks mag hebben. Als je dan wel groen licht hebt (laten we zeggen, een goed betaalde baan) mag je dan wel seks hebben? Als gelovige kun je er verschillend over denken, maar als je het speciaal vindt dan zou ik het bewaren tot je het huwelijk ingaat. Of je daar nu financieel klaar voor bent of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dankje joon!

nee klopt, niet alle vrouwen zijn zo gericht op het materiele, maar het is wel zo dat een normaal huishouden al snel in mijn ogen verstrikt komt in geldzorgen... het zou mij geestelijk doen sterven...

ik denk dat zij wel een meisje is die nadenkt over de dingen... maargoed een tunnel-syndroom is niet goed in deze, heb haar nog maar 1 keer gezien en ga haar snel weer zien... er zou sowieso een lange tijd overheen moeten gaan voordat zoiets ook maar in mij op zou komen...

Maargoed tegelijk denk ik: wil ik nu niet alleen jouw woorden doen geloven omdat ze mij wel passen/welgevallig zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je beter te voorzichtig kunt zijn dan te onvoorzichtig, met name als het op seks aankomt. Om een relatie en huwelijk op te bouwen heb je ook de praktische zaken nodig, maar er zijn ook genoeg getrouwde mensen die met weinig toch gelukkig zijn en niet als modelburger door het leven gaan.

Het beste is ( en dat weet jij natuurlijk als kind van Hem ook) dit alles voor te leggen in gebed, ook de reacties die hier gepost worden. Wees je er ook van bewust dat we het beste ons geweten zuiver kunnen houden zoals Paulus zei.

Moge de Heer je hierbij wijsheid schenken. Jakobus 1:5

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn godsdienst leraar van vorig jaar zei tegen ons dat het niet uitmaakte wanneer je trouwde en dat het juist een heel avontuur kon zijn door te trouwen tijdens je studententijd en dan een wieg aan het plafond te moeten hangen als er een kindje kwam en je bijna geen cent te makken had. Zolang je maar een stabiele relatie hebt maakt dat allemaal niet uit. Ja het kan soms wat lastiger zijn, maar je kan maar beter een levenswijze hebben die jullie beiden dan gelukkig maakt en die niet standaard is, dan een standaard levenswijze hebben die jullie niet gelukkig maakt. Dat zorgt voor veel meer spanningen en dat zet de relatie onder druk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat joon zegt, het pad richting het huwelijk hoeft niet via een vette baan en dito huis en auto. Ik vind je vraag eigenlijk wat raar. Je koppelt sex aan het huwelijk en vervolgens stel je dat als je financieel niet in staat bent om richting een huwelijk te gaan, of je dan wel seks mag hebben. Als je dan wel groen licht hebt (laten we zeggen, een goed betaalde baan) mag je dan wel seks hebben? Als gelovige kun je er verschillend over denken, maar als je het speciaal vindt dan zou ik het bewaren tot je het huwelijk ingaat. Of je daar nu financieel klaar voor bent of niet.

hoi ik vind het goed dat je kritisch bent, ik bedoel ik wil graag het goede doen...

Dat ik sex koppel aan het huwelijk komt doordat de normale gang van zaken is->eerst trouwen en dan pas sex. De stelling neem ik omdat ik ook daadwerkelijk niet in staat ben om richting het huwelijk te gaan, dat is waar mijn vraag over gaat...

Hoe bedoel je de laatste zin: of je daar nu klaar voor bent of niet? de eerste mogelijke uitleg: dat ik maar moet trouwen of ik er nou financieel klaar voor ben of NIET? ik vind dat lijken op een schijnhuwelijk... (ik heb lang onder de geestelijke druk gestaan om mijzelf te laten schijn-dopen wat denk ik veel gebeurd in een situatie van min of meer onbedoelde geestelijke druk van kerkgenoten) de tweede mogelijkheid: dat ik voor mijn leven geen sex mag hebben om die reden dan ik niet wil voldoen aan de zakelijk voorwaarden die niks met liefde te maken hebben...

Link naar bericht
Deel via andere websites
mijn godsdienst leraar van vorig jaar zei tegen ons dat het niet uitmaakte wanneer je trouwde en dat het juist een heel avontuur kon zijn door te trouwen tijdens je studententijd en dan een wieg aan het plafond te moeten hangen als er een kindje kwam en je bijna geen cent te makken had. Zolang je maar een stabiele relatie hebt maakt dat allemaal niet uit. Ja het kan soms wat lastiger zijn, maar je kan maar beter een levenswijze hebben die jullie beiden dan gelukkig maakt en die niet standaard is, dan een standaard levenswijze hebben die jullie niet gelukkig maakt. Dat zorgt voor veel meer spanningen en dat zet de relatie onder druk.

:)dankje... wijs antwoord!:) geen cent te makken impliceert dat je er onder zou lijden, ik vind mijn leven zonder al dat geld geweldig... en met een kindje en vrouw schieten de kosten natuurlijk omhoog...(er zou een reguliere rijtjeshuis gehuurd moeten worden met alle kosten en geldzorgen van dien... satan ook weer blij) het is moeilijk... ik blijf rondjes draaien...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is een huwelijk meer dan twee mensen die samen in verbondenheid voor God willen leven? Daarbij maakt het toch niet uit of je een fantastische baan, een auto en een duur pak hebt of gewoon met z'n tweetjes in een kleine flat woont. :) Of zie ik dat mis?

Leg je vraag bij God en laat het even bezinken... Je hebt nog tijd genoeg om erover te denken, aangezien je elkaar nog maar net kent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat je beter te voorzichtig kunt zijn dan te onvoorzichtig, met name als het op seks aankomt. Om een relatie en huwelijk op te bouwen heb je ook de praktische zaken nodig, maar er zijn ook genoeg getrouwde mensen die met weinig toch gelukkig zijn en niet als modelburger door het leven gaan.

Het beste is ( en dat weet jij natuurlijk als kind van Hem ook) dit alles voor te leggen in gebed, ook de reacties die hier gepost worden. Wees je er ook van bewust dat we het beste ons geweten zuiver kunnen houden zoals Paulus zei.

Moge de Heer je hierbij wijsheid schenken. Jakobus 1:5

Ik ga het voorleggen aan god! super...:)

:) ik val ook eigenlijk niet op de typische hippie-types... gewoon een mooi meisje... en deze meisjes hebben vaak toch een klein beetje een verwachting...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat is een huwelijk meer dan twee mensen die samen in verbondenheid voor God willen leven? Daarbij maakt het toch niet uit of je een fantastische baan, een auto en een duur pak hebt of gewoon met z'n tweetjes in een kleine flat woont. :) Of zie ik dat mis?

Leg je vraag bij God en laat het even bezinken... Je hebt nog tijd genoeg om erover te denken, aangezien je elkaar nog maar net kent.

nee dat zie je geweldig!:) alleen ik denk dat bijna alle meisje waar ik op val wel enige vorm van verwachting hebben...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat is een huwelijk meer dan twee mensen die samen in verbondenheid voor God willen leven? Daarbij maakt het toch niet uit of je een fantastische baan, een auto en een duur pak hebt of gewoon met z'n tweetjes in een kleine flat woont. :) Of zie ik dat mis?

Leg je vraag bij God en laat het even bezinken... Je hebt nog tijd genoeg om erover te denken, aangezien je elkaar nog maar net kent.

nee dat zie je geweldig!:) alleen ik denk dat bijna alle meisje waar ik op val wel enige vorm van verwachting hebben...

Het is altijd belangrijk je verwachtingen met elkaar te bespreken. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. God geeft niet de garantie dat iedereen zal trouwen, maar je mag het Hem zeker voorleggen en Hij weet als geen ander wie bij jou past. Maar stap nooit in een huwelijk of een relatie omdat het moet of je denkt dat je daar gelukkig van wordt. Als je Paulus woorden in 1 korinthe 7 leest ben je zelfs beter af zonder een relatie, al moet je de woorden natuurlijk wel in de juiste context lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
nee dat zie je geweldig!:) alleen ik denk dat bijna alle meisje waar ik op val wel enige vorm van verwachting hebben...

Wat een dunk zeg. Alsof de meeste vrouwen hoge verwachtingen hebben.

Ik maak nu een veronderstelling: maar als jouw manier van leven (dus minimalistisch wat betreft het materiële, en gefocust op god) duidelijk zichtbaar is, dan zal het meisje dat op je valt, dat ook wel merken, en aanvaarden (anders zou ze niet voor je vallen).

De levensstijl van iemand is duidelijk, en daar knap je op af of niet.

Er bestaan vrouwen die ook zo redeneren als jou: minimalistisch, en geldzaken, dat zien we dan wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
hee joon,

dankje... ik denk dat je gelijk hebt! het komt doordat ik ook nog helemaal geen ervaring heb met echt verkering... je hebt me weer een stukje dichterbij gebracht...:) bedankt...

Ha geen probleem :)

je moet je echt geen zorgen maken daarom. Je bent gefocust op God, en als je God hierin ook betrekt, komt alles wel goed :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou me ten eerste afvragen of dat meisje dat je beschrijft wel goed voor je is. Als ze niet christen is heeft ze een heel andere levensvisie dan jij. Dat vind ik een groter probleem dan het probleem dat jij geen vaste baan of zo wilt.

Ten tweede is mij niet helemaal duidelijk wat je doet voor de kost. Ik vind het heel sympathiek dat je je niet te veel zorgen wil maken om geld. En ik ben het met je eens dat de duivel wil dat we ons erg druk maken om geld. Maar hoe je het ook wendt of keert, geld is wel nodig in deze samenleving, anders kun je geen eten kopen, en kun je ook niet naar die sportschool waar jij het over hebt. Dus je zult hoe dan ook werk moeten nemen om geld te verdienen, of dat nou een vaste baan is of allerlei losse projecten.

In mijn ogen zet je het dus allemaal te zwart-wit neer. Dat je je niet geldbelust wil zijn betekent niet dat je niks met geld hoeft te doen. En iemand die studeert en vervolgens een baan neemt is niet per se iemand die een manager wordt en uit alle macht probeert zoveel mogelijk geld te verdienen. Dat ik heb gestudeerd heeft bijvoorbeeld weinig te maken met dat ik graag een hoog salaris wil, ik studeer omdat ik op die manier beter mijn talenten kan inzetten die God mij heeft gegeven en op die manier mijn steentje kan bijdragen aan de samenleving. Als ik jou was zou ik dus goed nadenken of je niet een verkeerd beeld hebt van studeren en een baan.

Afgezien daarvan zijn er ongetwijfeld zat meiden die dezelfde levensinstelling hebben als jij, waar je misschien ooit best mee kunt trouwen. Niet iedere vrouw wil huisje, boompje, beestje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat joon zegt, het pad richting het huwelijk hoeft niet via een vette baan en dito huis en auto. Ik vind je vraag eigenlijk wat raar. Je koppelt sex aan het huwelijk en vervolgens stel je dat als je financieel niet in staat bent om richting een huwelijk te gaan, of je dan wel seks mag hebben. Als je dan wel groen licht hebt (laten we zeggen, een goed betaalde baan) mag je dan wel seks hebben? Als gelovige kun je er verschillend over denken, maar als je het speciaal vindt dan zou ik het bewaren tot je het huwelijk ingaat. Of je daar nu financieel klaar voor bent of niet.

hoi ik vind het goed dat je kritisch bent, ik bedoel ik wil graag het goede doen...

Dat ik sex koppel aan het huwelijk komt doordat de normale gang van zaken is->eerst trouwen en dan pas sex. De stelling neem ik omdat ik ook daadwerkelijk niet in staat ben om richting het huwelijk te gaan, dat is waar mijn vraag over gaat...

Hoe bedoel je de laatste zin: of je daar nu klaar voor bent of niet? de eerste mogelijke uitleg: dat ik maar moet trouwen of ik er nou financieel klaar voor ben of NIET? ik vind dat lijken op een schijnhuwelijk... (ik heb lang onder de geestelijke druk gestaan om mijzelf te laten schijn-dopen wat denk ik veel gebeurd in een situatie van min of meer onbedoelde geestelijke druk van kerkgenoten) de tweede mogelijkheid: dat ik voor mijn leven geen sex mag hebben om die reden dan ik niet wil voldoen aan de zakelijk voorwaarden die niks met liefde te maken hebben...

Het hangt er van af welke voorwaarden je aan een huwelijk koppelt. Wil je eerst zelfvoorzienend zijn? Wil je eerst een huis, een auto e.d.? Je kunt ook een relatie hebben en/of trouwen als je financieel nog niet alles op een rijtje hebt. Ik ken genoeg stellen die al getrouwd zijn terwijl ze nog studeren of lang niet altijd alles al uitgestippeld hebben. Dat hoeft ook niet. Het huwelijk is niet het moment dat alles in orde is, maar waarop je samen de weg verder gaat die je al eerder begonnen was.

Ik heb zelf trouwens ook gestudeerd, niet voor die 'vette baan', dat komt er waarschijnlijk ook niet van. Wel om fascinatie voor het verleden. Je moet goede redenen hebben tegen je zin te gaan studeren voor die ene vette baan. Dan heb je een sterke motivator nodig, vanuit jezelf of anderen. Ik zou het niet kunnen denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nuance na herlezing: tof dat je voor jezelf een mooie manier hebt gevonden om te leven. Ik kan me goed voorstellen dat het huisje-boompje-beestje bestaan ver bij je vandaan staat. Als je echter een relatie wilt is er een ander om rekening mee te houden. Een ander die wellicht hele andere ideeën heeft dan jijzelf. Fysieke aantrekkingskracht gebeurt gemakkelijk, maar een relatie heeft wel wat meer voeten in de aarde.

Daarnaast is een huisje-boompje-beestje bestaan echt niet grijs of op geld gericht. Het is moeilijker dan je denkt. Een mooi bestaan opbouwen met je vrouw en later een gezin en dat te onderhouden, zou ik niet onderschatten. Moeilijk maar zeker de moeite waard!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nuance na herlezing: tof dat je voor jezelf een mooie manier hebt gevonden om te leven. Ik kan me goed voorstellen dat het huisje-boompje-beestje bestaan ver bij je vandaan staat. Als je echter een relatie wilt is er een ander om rekening mee te houden. Een ander die wellicht hele andere ideeën heeft dan jijzelf. Fysieke aantrekkingskracht gebeurt gemakkelijk, maar een relatie heeft wel wat meer voeten in de aarde.

Daarnaast is een huisje-boompje-beestje bestaan echt niet grijs of op geld gericht. Het is moeilijker dan je denkt. Een mooi bestaan opbouwen met je vrouw en later een gezin en dat te onderhouden, zou ik niet onderschatten. Moeilijk maar zeker de moeite waard!

haha ja misschien is dat wel uiteindelijk de droge waarheid! misschien toch een studie doen... misschien verpleegkundige, toch nuttig beroep ook nog... kan je tegenwoordig ook nog doen in werken/leren combinatie... dankje!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid