Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik zou me ten eerste afvragen of dat meisje dat je beschrijft wel goed voor je is. Als ze niet christen is heeft ze een heel andere levensvisie dan jij. Dat vind ik een groter probleem dan het probleem dat jij geen vaste baan of zo wilt.

Ten tweede is mij niet helemaal duidelijk wat je doet voor de kost. Ik vind het heel sympathiek dat je je niet te veel zorgen wil maken om geld. En ik ben het met je eens dat de duivel wil dat we ons erg druk maken om geld. Maar hoe je het ook wendt of keert, geld is wel nodig in deze samenleving, anders kun je geen eten kopen, en kun je ook niet naar die sportschool waar jij het over hebt. Dus je zult hoe dan ook werk moeten nemen om geld te verdienen, of dat nou een vaste baan is of allerlei losse projecten.

In mijn ogen zet je het dus allemaal te zwart-wit neer. Dat je je niet geldbelust wil zijn betekent niet dat je niks met geld hoeft te doen. En iemand die studeert en vervolgens een baan neemt is niet per se iemand die een manager wordt en uit alle macht probeert zoveel mogelijk geld te verdienen. Dat ik heb gestudeerd heeft bijvoorbeeld weinig te maken met dat ik graag een hoog salaris wil, ik studeer omdat ik op die manier beter mijn talenten kan inzetten die God mij heeft gegeven en op die manier mijn steentje kan bijdragen aan de samenleving. Als ik jou was zou ik dus goed nadenken of je niet een verkeerd beeld hebt van studeren en een baan.

Afgezien daarvan zijn er ongetwijfeld zat meiden die dezelfde levensinstelling hebben als jij, waar je misschien ooit best mee kunt trouwen. Niet iedere vrouw wil huisje, boompje, beestje.

De eerste punt dat je maakt kan inderdaad wel kloppen... geen idee, want volgens mij is ze heel aardig...

wat ik doe voor de kost? ik heb samen met een kameraad van mij een export bedrijfje dat nog in de kindervoeten staat... maar met de winst kan ik perfect uit de voeten... en het geeft mij een geestelijke rust bij het idee dat ik wat spaargeld op de bank heb staan... dus dat doe ik:P maar het zou een nachtmerrie worden als er te weinig geld binnenkomt of in dat afrikaanse land breekt de oorlog uit... dat zit je lekker in de houdgreep haha... het idee alleen al grijpt mij naar de keel/het zou mij als persoon volledig verstikken...

en ik oordeel ook niet over jou en andere mensen... dat is wel een heel belangrijk punt... ik moest alleen dat voorbeeld van die Manager gebruiken om mijn gedachte in woorden te brengen... nee net zoals ik vegetarier ben, dat is ook een persoonlijk ding, en vandaaruit kan je onmogelijk tegen andere mensen zeggen dat zij bijvoorbeeld dieren pijn doen... maargoed misschien heb je uiteindelijk wel gelijk, wat dat betreft heeft satan via geld gewoon grip op de mensheid gekregen...en ik zou daar gewoon aan mee moeten doen waarschijnlijk... maarja ik wil zo graag een gelukkig en geestelijk vrij leven... Iedereen is weer anders...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Heb je niet gewoon koudwatervrees en angst om een leven met verantwoordelijkheid te hebben? Dat hoort een beetje bij volwassen worden...

Verder vind ik dat je nogal erg de nadruk legt op seks in je eerste posts...

koudwatervrees? huh... luister iedereen is anders... ik heb een andere psyche dan die van jou... en ik dank ook iedereen die eens serieus met mij meedenkt en de zaak van 2 kanten bekijkt... maar ik vind dat betrekken van jouw psyche op die van mij nogal rieken naar grootheidswaanzin...

klopt ik leg de nadruk op sex: weet je Mannetje/Vrouwtje... ik heb ook geen zin om als oude opa nog een keer sex te hebben met een rimpelig omatje...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pardon?

ik vind het woord Koudwatervrees nogal kant noch wal slaan... Mijn dilemma heeft niks te maken met koud water:P als zulke metaforiek gebruikt word dan is er vrijwel altijd sprake van cynisme(dat weet ik want mijn vader is journalist en binnen de journalistiek word dat soort taalgebruik veel gebruikt, daarom heb ik er ook neus voor)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zou me maar eens verdiepen in de christelijke visie op het huwelijk, robert1986.

als ik de bijbel lees dan was er in een paar gevallen sprake van eerst ondertrouw en daarna de trouwceremonie... Maar in verreweg de meeste gevallen werd er, in mijn ogen, met ''de daad'' getrouwd... overal staat: en ''het mannetje'' kwam bij ''het vrouwtje'' zonder enige voorgeschiedenis van ceremonies...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zou me maar eens verdiepen in de christelijke visie op het huwelijk, robert1986.

als ik de bijbel lees dan was er in een paar gevallen sprake van eerst ondertrouw en daarna de trouwceremonie... Maar in verreweg de meeste gevallen werd er, in mijn ogen, met ''de daad'' getrouwd... overal staat: en ''het mannetje'' kwam bij ''het vrouwtje'' zonder enige voorgeschiedenis van ceremonies...

Gaat trouwen dan enkel om seks voor jou? Vrees dat je dan van een koude reis zal weerkeren...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat is het nou: in de bijbel of in jouw ogen? Ik heb het idee dat die twee nogal verschillen van elkaar :)

Er staat in de bijbel dat man en vrouw 1 vlees worden... En dat het niet de bedoeling is om te scheiden(johannes heeft dit wel toegestaan dmv een scheidingsbrief)Als zou scheiden van mijn vrouw dan zorg ik er daarmee voor(tenzij de oorzaak bij hoererij ligt) dat zij met elke volgende man waarmee zij gemeenschap zou hebben onrein zou zijn... duidelijke taal... niet over te discussieren... Maar als je over dat 1 vlees hebt dan kan je dat op 2 manieren uitleggen:

1 man en vrouw worden op ziels-niveau 1(dus 2 zielen worden 1)

2 het dna van de man en de vrouw vermengen zich met elkaar door het krijgen van een kindje(dus wellicht is het zo dat pas bij het krijgen van een kindje, man en vrouw 1 worden) Daarbij komt dat men zegt dat in die tijd bijna elke keer als er gemeenschap was ook daadwerkelijk een kindje uit voortkwam... Hierdoor word het logisch verklaarbaar dat sex gekoppeld werd aan het krijgen van een kindje, en dus dan man 1 vrouw LETTERLIJK 1 vlees worden...

iniedergeval is het feitelijk 1 vlees worden niet mogelijk dus zit hier een symboliek achter...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zou me maar eens verdiepen in de christelijke visie op het huwelijk, robert1986.

als ik de bijbel lees dan was er in een paar gevallen sprake van eerst ondertrouw en daarna de trouwceremonie... Maar in verreweg de meeste gevallen werd er, in mijn ogen, met ''de daad'' getrouwd... overal staat: en ''het mannetje'' kwam bij ''het vrouwtje'' zonder enige voorgeschiedenis van ceremonies...

Gaat trouwen dan enkel om seks voor jou? Vrees dat je dan van een koude reis zal weerkeren...

zeker niet maar het is een belangrijk deel van een relatie tussen man en vrouw... je moet begrijpen dat ik niet zoals iedereen ben... mij bekruipt mij gevoel dat ik als ik zo blijf leven niet kan gaan trouwen en ook nooit sex zal hebben(hetgeen voor een mens gewoon belangrijk is)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met "de daad" getrouwd, wellicht. Dat zou dan ook betekenen dat je na de seks getrouwd bent met je meisje. Je wordt nu eenmaal wel geacht monogaam te zijn binnen het joods/christelijk geloof.

In die tijd dat de bijbel geschreven is was er bijna geen sexuele onreinheid... er werd niet over gepeinst om te scheiden denk ik...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus je wil trouwen om seks te hebben, maar niet de "lasten" erbij van verplichtingen? Dus je zit in het dilemma van ofwel andere levensstijl, trouwen en wel seks, ofwel deze levensstijl, moeilijk kunnen trouwen of niet willen trouwen, en geen seks? Dus je bekijkt de keuzes vanuit de mogelijkheden op seks? Lijkt me toch een verkeerd uitgangspunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met "de daad" getrouwd, wellicht. Dat zou dan ook betekenen dat je na de seks getrouwd bent met je meisje. Je wordt nu eenmaal wel geacht monogaam te zijn binnen het joods/christelijk geloof.

In die tijd dat de bijbel geschreven is was er bijna geen sexuele onreinheid... er werd niet over gepeinst om te scheiden denk ik...

Lees even de Corinthe brief onder andere.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met "de daad" getrouwd, wellicht. Dat zou dan ook betekenen dat je na de seks getrouwd bent met je meisje. Je wordt nu eenmaal wel geacht monogaam te zijn binnen het joods/christelijk geloof.

In die tijd dat de bijbel geschreven is was er bijna geen sexuele onreinheid... er werd niet over gepeinst om te scheiden denk ik...

maarja ik lees net mijn eigen reactie op jouw quote... dat klopt ook niet, want ik heb het over sexuele onreinheid dat de mens langzaam heeft opgebouwd tot waar het nu is... dat betekend nog niet dat ik aan die onreinheid moet meedoen:P:P misschien heb ik wel een verantwoordelijk voor mijn nageslacht denk ik dan ook... hmmmm...er staat toch ergens dat het tot 10geslachten doorwerkt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met "de daad" getrouwd, wellicht. Dat zou dan ook betekenen dat je na de seks getrouwd bent met je meisje. Je wordt nu eenmaal wel geacht monogaam te zijn binnen het joods/christelijk geloof.

In die tijd dat de bijbel geschreven is was er bijna geen sexuele onreinheid... er werd niet over gepeinst om te scheiden denk ik...

Lees even de Corinthe brief onder andere.

dankje!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je het huwelijk serieus ziet en voor 1 persoon, waarom vraag je dan niet eerst aan God of Hij iemand voor je heeft. Straks is het de verkeerde en loopt het verkeerd. Zo ben ik zelf bijna van m'n geloof afgevallen, ik woonde binnen no time samen en was er ook nog van overtuigd dat God het als getrouwd zag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je het huwelijk serieus ziet en voor 1 persoon, waarom vraag je dan niet eerst aan God of Hij iemand voor je heeft. Straks is het de verkeerde en loopt het verkeerd. Zo ben ik zelf bijna van m'n geloof afgevallen, ik woonde binnen no time samen en was er ook nog van overtuigd dat God het als getrouwd zag.

dankje, misschien moet ik dat maar eens doen...!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zou je eigenlijk niet mogen samenwonen met iemand zonder getrouwd te zijn? Dit kan je toch ook even proberen?

ok, maar je bedoeld dan gescheiden slapen?(ik bedoel ik val alleen op een aantrekkelijke vrouw) Als je elkaar wel de hele tijd in de buurt hebt en zelfs in hetzelfde bed... lijkt me niet echt praktisch... Omstebeurd in het logeerkamertju! Misschien is de oplossing om gewoon met een lelijk meisje verkering te nemen, weg probleem...haha lol

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus je wil trouwen om seks te hebben, maar niet de "lasten" erbij van verplichtingen? Dus je zit in het dilemma van ofwel andere levensstijl, trouwen en wel seks, ofwel deze levensstijl, moeilijk kunnen trouwen of niet willen trouwen, en geen seks? Dus je bekijkt de keuzes vanuit de mogelijkheden op seks? Lijkt me toch een verkeerd uitgangspunt.

daar heb je wel een punt... bij mij zijn de jaren voorbij gevlogen, en opeens ben ik nu 26 jaar... begrijp je dat ik daar wel over nadenkt... en dat ik mijzelf op 50jarige leeftijd sex zie hebben... of misschien wel nooit sex?

Wat denk jij? Als ik me er nou niet meer mee bezig zou houden... en me meer met het christendom zou bezig houden, dat ik op een bepaald punt door de heilige geest geen behoefte meer aan sex zou hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo belangrijk is het ook allemaal niet weer. Maar ik heb een sterk vermoeden dat je loopt te trollen, aangezien je - hopelijk - wel weet dat een relatie meer inhoudt dan de fysieke kant ('seks'). Sterker nog, zonder een emotionele band lijkt me seks minder mooi.

Het huwelijksformulier van mijn kerk geeft goed aan wat het christelijk huwelijk inhoudt: http://www.gkv.nl/styleit/478/ (één na laatste formulier). Ik raad je aan je daar eens in te verdiepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid