Progton 19 Geplaatst 29 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2016 Monolith - fear and trembling Alone I stand. Hear my brothers, as you have obeyed in my presence, now much more in absence. Set your face as a flint. Zeal for your house consumes me. I know not fear, I feel no pain, I have killed beasts with my bare hands. The kingdom of heaven suffers the worst of violence. Violent men take it by force, they seek to protect its gates from evil. Surely I am with you always, until the end of the age. Confront the enemy with authority of God. Give no room in your heart for the accuser of the dead. Through it all, removed from consolation, I will obey with fear and trembling. Through it all, in spite of desolation, I will adore with fear and trembling. Link naar bericht Deel via andere websites
Aer 2 Geplaatst 24 april 2016 Rapport Share Geplaatst 24 april 2016 Zelf gezongen en dus ook geluisterd: Opwekking 687 - Heer wijs mij U weg Link naar bericht Deel via andere websites
Magere Hein 15 Geplaatst 25 april 2016 Rapport Share Geplaatst 25 april 2016 Een beetje hardrocker/blues-liefhebber als ik luistert zo nu en dan naar Helene Fischer (Duitse pop/schlager!) Zou het bijna onder de opwekkingsliederen willen scharen. Ik word er in ieder geval opgewekt van... https://www.youtube.com/watch?v=6_7IM38d6VU Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 30 april 2016 Rapport Share Geplaatst 30 april 2016 Heel veel muziek geluisterd vandaag. Het spijt me voor diegenen die dit niet kunnen waarderen maar dit nummer sprong eruit. Jack White: "I have three fathers: God, mij natural father and Bob Dylan." Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 1 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2016 Laatste tijd helemaal in de folk/indie-met-af-en-toe-n-vleugje-electronica-of-zelfs-shoegaze sferen. Dus veel Dustin Tebbutt, Novo Amor (mooi!), The Paper Kites, The Staves, Vancouver Sleep Clinic, Volcano Choir etc.Hier n eigen playlist (zit ook wat andere stijlen tussen, zoals t wonderschone mooie eerste nummer), maar t is allemaal rustig, meditatief en dromerig. Al maandenlang Heerlijk. Zelf ook maar eens kijken of ik wat in die stijl kan produceren. Tijd vinden (en zingen) zal de uitdaging zijn... Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 1 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2016 Maar nu even grooven Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 1 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2016 En nu even spiritueel: Link naar bericht Deel via andere websites
Magere Hein 15 Geplaatst 1 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2016 Misschien dat ik hier een vraag mag/kan stellen? Ik heb in mijn collectie diverse soorten genres muziek, waaronder metal, hardrock, roch, blues, jazz, country, pop, schlager dus en folk. Echter, ik heb maar 1 gospel CD en ik weet zelfs niet zeker of deze titel onder het gospel-genre valt. Het gaat om Shirley Caesar, de CD: I Know The Truth. Nu word ik opstandig van de super blije vrolijke 'halleluja'- gospelmuziek, dus dat zoek ik niet. Maar wel muziek die vergelijkbaar in kwaliteit (smaken verschillen...ik weet het) is met Shirley Caesar. Iemand suggesties? Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 1 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2016 Vergelijkbaar in kwaliteit? Wat is de kwaliteit van muziek? Beheersing van instrumentarium, inventieve kadenzen en substitutie van akkoorden, strakheid van spel, mooi arrangement etc? Of bedoelde je eigenlijk 'vergelijkbaar qua (instrumentaal) genre'? Link naar bericht Deel via andere websites
Magere Hein 15 Geplaatst 1 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2016 Qua genre inderdaad. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 1 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2016 Post n luisteraars link en ik kan er misschien wel wat mee. Ik luister bijna alle soorten Westerse en Aziatische muziek. Link naar bericht Deel via andere websites
Magere Hein 15 Geplaatst 1 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 1 mei 2016 https://www.youtube.com/results?search_ ... ley+caesar Link naar bericht Deel via andere websites
paulaispetite 0 Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 @hein: Ik luister dat soort muziek zeer weinig, dus vrees dat ik je niet verder kan helpen. Moest wel een beetje aan een lied van de musical van the lion king denken, maar nu ik m luister is t niet echt vergelijkbaar. Maar vooral het einde vind ik cool. Totaal niet gerelateerd aan bovenstaande nummer: Ik vind I will wait - mumford and sons fantastisch. Niet alleen de muziek (die geniaal is), maar de tekst is ook heerlijk. bij deze Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 https://www.youtube.com/results?search_query=shirley+caesarZekers dikke Gospel. Muzikaal gezien, op wat enkele typische Gospel stijlelementen is t ook gewoon ouderwetse R&B en Soul. Dus zoek eens wat van Gladys Knight & The Pips, Ike & Tina, Al Green, sommige nummers van Prince etc? Link naar bericht Deel via andere websites
Magere Hein 15 Geplaatst 3 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2016 https://www.youtube.com/results?search_query=shirley+caesarZekers dikke Gospel. Muzikaal gezien, op wat enkele typische Gospel stijlelementen is t ook gewoon ouderwetse R&B en Soul. Dus zoek eens wat van Gladys Knight & The Pips, Ike & Tina, Al Green, sommige nummers van Prince etc? Prince vind ik echt afgrijselijk, de rest kan ik zeker waarderen. Merci! Link naar bericht Deel via andere websites
Sanne69 28 Geplaatst 4 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2016 Stef Bos - Niet Van Deze Wereld Link naar bericht Deel via andere websites
student 45 Geplaatst 4 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2016 Het Hemelvaartsoratorium van Bach natuurlijk: Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 6 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2016 Doet t altijd lekker: melodieus, djenty, punchy, en hoewel Oosterse invloeden n beetje cliche zijn binnen de metal, hier toch wel lekker: Link naar bericht Deel via andere websites
Magere Hein 15 Geplaatst 6 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2016 Net gehoord: De nummer 1 van de top 2000 aller tijden 2015: "Imagine" van John Lennon. Schitterende, helaas nog steeds veel te actuele tekst. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 6 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2016 Zelfs in dit topic moet je zinnespelen op de onzin van religie. Bah. Link naar bericht Deel via andere websites
student 45 Geplaatst 6 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2016 Gisteren heb ik natuurlijk het Himmelfahrtsoratorium van Bach geluisterd. Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 7 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2016 Geen gospel, maar één van mijn favoriete Negro Spiritual. Sometimes I feel like a Motherless child. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 16 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2016 God is Majesteit: Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 27 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2016 God is Majesteit Met beste percussionist aller tijden. Link naar bericht Deel via andere websites
Magere Hein 15 Geplaatst 27 mei 2016 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2016 De 9e van Beethoven, maar dan net iets anders. Beste gitarist en beste organist (helaas te vroeg overleden). Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten