Spring naar bijdragen

Innerlijk of uiterlijk? of allebei?


Aanbevolen berichten

Het is altijd een combinatie. Als de buitenkant mooi is maar de binnenkant lelijk, dan is dat voor mij een enorme afknapper. Maar als de binnenkant mooi is merk je dat ook vaak aan de buitenkant, aan de uitstraling van mensen. Als ze dan volgens de normen niet moeders mooiste zijn, c'est ca.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik gevoelens voor iemand heb ga ik diegene sowieso mooi vinden. Zie de mooie uiterlijke kenmerken.

Dus: innerlijk.

Er wordt me wel eens gevraagd wat "mijn type" is, als het over uiterlijke voorkeuren gaat. Mensen vinden het raar als ik zeg dat ik geen "type" heb. Niet een aantal uiterlijke kenmerken waar ik van ga kwijlen. Ik word niet warm of koud van een gespierd lichaam oid. (wat dat betreft zitten mn ogen echt in mn broekzak, ik kíjk er niet eens naar...)

Iemands uitstraling heeft bij mij sterke invloed op het mooi-vinden. Manier van bewegen, praten, mimiek... Als dat me niet aan staat is iemand niet lichamelijk aantrekkelijk voor mij. En heel vaak hangt dat samen met het innerlijk.

Een fotomodel met een arrogante uitstraling en een air van hier tot tokio is in mijn ogen niet mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goh, als je weet dat ik pas een week op voorhand van onze date wist, hoe Archillion eruit zag, dan kan ik wel zeggen dat uiterlijk voor mij niet zo'n prioriteit is. Toen ik nadien wist hoe hij eruit zag, dan kon ik gerust zeggen: 't is gene misse. (vertaling: hij mag er best wel wezen)

Ik denk dat we eerlijk moeten zijn, of vooral ik, dat ik het uiterlijk toch wel wat belangrijk vind. Ik zeg niet: hij moet knap zijn.

Hij moet beetje dezelfde stijl hebben als mij. een afgetraind lichaam ook niet, het mag hoor, maar niet dat hij zou zeggen: nee date gaat niet door want ik moet naar de fitness.

En niet van die schoonheidsmodelln die echt weten dat ze mooi zijn.

Zijn er echt mensen die enkel op uiterlijk afgaan? Die echt een superknappe zien en denken: die moet ik hebben? En die dan helemaal blind zijn voor het feit hoe een zak hij/zij wel is?

Je wordt toch verliefd op een persoon (dus zowel innerlijk als uiterlijk), niet op een uiterlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelfs de vrouwen die volgens de media tot de mooiste behoren zullen alle mannen niet unaniem over zijn, want niet alle mannen houden van hetzelfde en sommige mannen vallen op mannen en hanteren weer totaal andere schoonheidsidealen. Voor mij is het belangrijk dat ik mijn vrouw aantrekkelijk vind en hoe anderen over haar denken zal me worst wezen, zolang men ons en onze relatie maar respecteert. Overigens is dit hypothetisch geschreven want ik ben momenteel vrijgezel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou naast het innerlijk, ook wat naar het uiterlijk kijken. Als je een leuke jongen(in mijn geval een leuk meisje) kent, maar zijn uiterlijk vertoon is, om het even zo te zeggen, niet om aan te zien, dan zou je toch ook afzien? Hij hoeft er ook niet perfect uit te zien, begrijp me niet verkeerd. Maar je wil toch ook iemand naast je die er goed uitziet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind uiterlijk belangrijk in de zin dat iemand er gezond uit moet zien. Goed voor zichzelf zorgen, vooral qua hygiëne, vind ik erg belangrijk. Gezond zijn i.c.m. een mooie binnenkant straalt altijd door. Ik ben heus niet ongevoelig voor bepaalde uiterlijke kenmerken, maar een naar persoon ontsiert zijn/haar uiterlijk met een naar karakter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Innerlijk is belangrijk dan het uiterlijk. Toch moeten we voor ogenhouden dat ons lichaam een tempel is van God en dat we er goed zorg voor moeten dragen. Dat betekent dat we ons gezond moeten voeden en dat we niet overmatig mmoeten eten , wat ons zal helpen om niet zwaarlijvig te worden. We moeten ook aan sport doen. Dit alles met mate want ons lichaam verafgoden is ook weer niet goed omdat het ons van God afleidt. Dus een gezonde en liefhebbend behandelen van ons lichaam is nodig. Voor de vrouwen onder ons is het belangrijk zich ook als vrouw te kleden en onze vrouwelijkheid tot zijn recht laten komen. Dit is wat God wil!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Innerlijk is belangrijk dan het uiterlijk. Toch moeten we voor ogenhouden dat ons lichaam een tempel is van God en dat we er goed zorg voor moeten dragen. Dat betekent dat we ons gezond moeten voeden en dat we niet overmatig mmoeten eten , wat ons zal helpen om niet zwaarlijvig te worden. We moeten ook aan sport doen. Dit alles met mate want ons lichaam verafgoden is ook weer niet goed omdat het ons van God afleidt. Dus een gezonde en liefhebbend behandelen van ons lichaam is nodig. Voor de vrouwen onder ons is het belangrijk zich ook als vrouw te kleden en onze vrouwelijkheid tot zijn recht laten komen. Dit is wat God wil!

We móeten niet aan sport doen... Dat lijkt me wat krom voor degenen onder ons die om bepaalde redenen niet kunnen sporten. Gezond zijn is meer dan alleen een gezond gewicht behouden, want zelfs een goed gewicht is niet voor iederen even vanzelfsprekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor de vrouwen onder ons is het belangrijk zich ook als vrouw te kleden en onze vrouwelijkheid tot zijn recht laten komen. Dit is wat God wil!

Deze zin snap ik niet. Moet ik met een decolleté waar je u tegen zegt rond gaan lopen? Of bedoel je dat vrouwen geen broek mogen dragen? Of hoe bedoel je dit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

x2.

En daaruit de vraag; Hoezo? Waarom wil God dat? Hoe weet je dat?

En dan bedoel ik vooral "Onze vrouwelijkheid tot zijn recht te laten komen".

Doel je op deze?

Deuteronomium 22:5 Een vrouw mag geen kleren en attributen van een man dragen en een man mag geen vrouwenkleren dragen. Want de HEER verafschuwt ieder die zulke dingen doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor de vrouwen onder ons is het belangrijk zich ook als vrouw te kleden en onze vrouwelijkheid tot zijn recht laten komen. Dit is wat God wil!

Deze zin snap ik niet. Moet ik met een decolleté waar je u tegen zegt rond gaan lopen? Of bedoel je dat vrouwen geen broek mogen dragen? Of hoe bedoel je dit?

Ik ben er voor dat vrouwen (de vorm van) hun vrouwelijkheid benadrukken. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ursa :+

Ik vind beide erg belangrijk. Uiterlijk in de zin van: aangetrokken voelen tot die persoon en een verzorgd lichaam. Ik vind mijn vriend heel knap, en hij is heel netjes en verzorgd. Als zijn innerlijk niet zo mooi was als dat het is, kon dat uiterlijk nog zo knap zijn, dan was het m'n vriend niet. Om maar te zeggen: innerlijk is prioriteit, maar uiterlijk gezien moet er aantrekkingskracht zijn.

(Bv. Mijn ex moest ik leren tanden poetsen + hoe vaak dat moest, dat is niet bepaald aantrekkelijk.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor de vrouwen onder ons is het belangrijk zich ook als vrouw te kleden en onze vrouwelijkheid tot zijn recht laten komen. Dit is wat God wil!

Deze zin snap ik niet. Moet ik met een decolleté waar je u tegen zegt rond gaan lopen? Of bedoel je dat vrouwen geen broek mogen dragen? Of hoe bedoel je dit?

Ik heb niet bedoeld te zeggen dat je je uitdagend moet gaan kleden, dat zou God nl ook weer niet willen. Hij wil dat we ons vrouw-zijn tot zijn recht laten komen. Dit betekent niet dat je geen broek meer mag aantrekken. Misschien is het je nog niet opgevallen maar er zijn toch wel minder en minder vrouwen die zich vrouwelijk kleden, daarmee wil ik zeggen dat veel vrouwen kleren hebben zonder vrouwelijke snit. soms gebeurt het dat ik nu twijfel of iemand een man is of een vrouw. Het onderscheid is bij nogal wat mensen moeilijk te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
wie innerlijk mooi is, word dan vanzelf aan de buitenkant ook is mijn ervaring !

en wie o zo knap van buiten is, en van binnen lelijk, begint van buiten ook lelijk te worden.

:Y

Helemaal mee eens. Voor christenen is het ook zo dat eerst de ziel, dan de geest en dan het lichaam worden vernieuwd. Het is niets voor niets dat heel diepgelovige mensen zo'n ongelooflijk mooie uitstraling hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor de vrouwen onder ons is het belangrijk zich ook als vrouw te kleden en onze vrouwelijkheid tot zijn recht laten komen. Dit is wat God wil!

Deze zin snap ik niet. Moet ik met een decolleté waar je u tegen zegt rond gaan lopen? Of bedoel je dat vrouwen geen broek mogen dragen? Of hoe bedoel je dit?

Ik heb niet bedoeld te zeggen dat je je uitdagend moet gaan kleden, dat zou God nl ook weer niet willen. Hij wil dat we ons vrouw-zijn tot zijn recht laten komen. Dit betekent niet dat je geen broek meer mag aantrekken. Misschien is het je nog niet opgevallen maar er zijn toch wel minder en minder vrouwen die zich vrouwelijk kleden, daarmee wil ik zeggen dat veel vrouwen kleren hebben zonder vrouwelijke snit. soms gebeurt het dat ik nu twijfel of iemand een man is of een vrouw. Het onderscheid is bij nogal wat mensen moeilijk te zien.

En hoe weet jij dat dit is wat God wil van ons? Of denk jij dat dit is wat God van ons wil? En waarom denk je dat dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Deuteronomy 22:5

A woman must not wear men’s clothing, nor a man wear women’s clothing, for the LORD your God detests anyone who does this.

Vertaald : een vrouw mag geen mannenkleren dragen en een man geen vrouwenkleren, want God heeft er een hekel aan als iemand dit doet.

Oftewel, je plukt een tekst uit het OT die je letterlijk toepast op de hedendaagse situatie. Je weet niet eens om wat voor kleding het gaat, aangezien dit voorschrift voor het volk Israël stamt uit 1000 v. Christus.

Is een spijkerbroek mannenkleding?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Deuteronomy 22:5

A woman must not wear men’s clothing, nor a man wear women’s clothing, for the LORD your God detests anyone who does this.

Vertaald : een vrouw mag geen mannenkleren dragen en een man geen vrouwenkleren, want God heeft er een hekel aan als iemand dit doet.

Oftewel, je plukt een tekst uit het OT die je letterlijk toepast op de hedendaagse situatie. Je weet niet eens om wat voor kleding het gaat, aangezien dit voorschrift voor het volk Israël stamt uit 1000 v. Christus.

Is een spijkerbroek mannenkleding?

lieve Ursa,

het gaat veel meer om de geest van de tekst. Er is geen lijst van toegelaten en ontoegelaten kledingstukken. Uiteraard moeten we de tekst in het huidig aanbod te zien. Er zijn gewoon opvallend veel vrouwen en mannen die inderdaad kleding aantrekken die beter bij de andere sekse past. Ik denk dat we allemaal weten wanneer een vrouw mannelijk is gekleed en een man vrouwelijk is gekleed.

In het niewe testament waar naar de eindtijd wordt verwezen, wordt er geschreven dat er in de tijden men niet meer zal erkennen of iemand een vrouw is of man. Daaruit leid ik af dat dit niet naar god's wens is die de vrouw en de man heeft gechapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid