Spring naar bijdragen

Parlementslid Israël verscheurt NT


Aanbevolen berichten

Als we hier de situatie maar explosief genoeg maken dan is er hier ook reden om de vrijheid van meningsuiting te beperken? Maar betreffende evangelist kent het OT niet erg goed anders zou hij de spreuk "geen parels voor de zwijnen gooien" wel toegepast hebben. Als ik overigens een koran aangeboden zou krijgen zou ik die netjes weigeren maar niet verscheuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dank, ik ook.

Werd er niet echt vrolijk van.

Ontopic, bedenk je eens dat enkele baarden de tweede kamer binnenstappen en de mannenbroeders van de SGP en CU een koran onder de neus dwingen.....

Ze zullen hem niet verscheuren, daar zijn we wat teveel geciviliseerd voor, maar met wat temperament kun je je de reactie vh Joodse parlementslid voorstellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik dacht dat Israël zo gesteld was op vrijheid van meningsuiting, maar kennelijk moet je wel oppassen welke boeken je aanbeveelt!

:#

Weleens van cherry picking gehoord en daarmee aan het generaliseren slaan? ;)

Kennelijk dit niet gelezen.

Dit is de reactie van de minister president van Israël:

The PM's spokesman Mark Regev said, "We totally deplore this behavior and condemn it outright. This action stands in complete contrast to our values and our traditions. Israel is a tolerant society, but we have zero tolerance for this despicable and hateful act."

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik moet zeggen dat ik hier alle begrip voor heb, vanuit hun standpunt bezien.

ze stellen hiermee een daad: stop het evangeliseren.

het evangeliseren onder Joden neemt vaak extreme vormen aan - denk b.v. aan de organisatie Jews for Jesus[die hoofdzakelijk uit evangelische christenen bestaat en niet uit Joden]

het komt de meeste Joden platweg gesproken dan ook de strot uit.

áls woorden niet meer helpen is dit het logische gevolg.

wakker schudden .

het NT bevat tevens nogal wat antisemitische teksten.

daar zit men dus als Jood niet op te wachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Zijn dood kome over ons en onze kinderen" wordt in veel christelijke kringen vaak uitgelegd, als een terecht zijn van anti-semmitistische gedachten door de uitwerking van de vloek, die zij over zichzelf hebben uitgesproken.

http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-s ... r-ons.html

En dat heb ik niet van deze site of van dat wat er nu over dit onderwerp wordt geschreven, maar zie hier slechts de bevestiging van eigen ervaringen.

In al mijn herinneringen kom ik maar bar weinig de visie van de joden zelf tegen over het NT en christenen in het algemeen.

Meerdere, voor joden omstreden teksten zijn hier beschreven.

Ik zou het zelf niet beter kunnen schrijven, vandaar de linken.

Lees verder

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat hier geschreven staat is blijkbaar door een aantal hier niet gelezen of begrepen.

Het vertegenwoordigt toch de mening van heel veel joden.

Dit is de emotie, die achter het verscheuren van dit stuk Bijbel schuilt.

In het artikel wordt Ben Ai gequoted:

In the article, Ben Ari is quoted as saying, “This abhorrent book promoted the murders of millions of Jews during the Inquisition and the autos da fé… this is an ugly missionary provocation by the Church, there’s no doubt that the book and its senders belong in the trash of history.â€
In dit weerzinwekkend boek wordt de moord op miljoenen joden gepromoot gedurende de inquisitie.......

Dit is een lelijke missionarissen provocatie door de Kerk.

Er is geen twijfel, dat het boek en degenen die het stuurden behoren bij het vuilnis van de geschiedenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van Masterjapie, maar zoooo waar.

Eskimo: "If I did not know about God and sin, would I go to hell?"

Priest: "No, not if you did not know."

Eskimo: "Then why did you tell me?"

Dat is precies mijn bezwaar tegen evangelisatie, het is chantage.

Ook als het in Israël gebezigd wordt.

En Maria K, ik kan met je eens zijn.

Beetje dom van die evangelisten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zou wel vreemd zijn om het boek van en over de stichter en zijn leerlingen anti-semitisch te noemen, terwijl die stichter en leerlingen zelf Joods zijn en die religie notabene haar wortels in het Jodendom heeft liggen.

Dat is wat velen opmerken.

Toch ligt er veel van de basis van het antisemmitisme in diezelfde Bijbel.

Bovendien; is het zo, dat alles wat in de naam van Christus in 2000 jaar gebeurd is ook in overeenstemming met wat Jezus zelf predikte?

Die mensen, die dit nastreefden, noemden zichzelf wel christen en hebben hun naam in de geschiedenis gevestigd.

Met of zonder de letterlijke bijbelteksten.

Dat heeft een absolute indruk nagelaten, die vaak meer realistisch gezien wordt buiten christelijke kringen, dan erbinnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Jimrea, de mens heeft echt geen Bijbel nodig om antisemitisch te zijn en als je het toch over die boeg wilt gooien: het OT is ook niet bepaald vriendelijk over joden, ik denk bijvoorbeeld aan het vaak geciteerde 'Juda zal ik uitrukken' (Jer 12,14) maar die Bijbel verscheuren lieden van de Knesset niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zou wel vreemd zijn om het boek van en over de stichter en zijn leerlingen anti-semitisch te noemen, terwijl die stichter en leerlingen zelf Joods zijn en die religie notabene haar wortels in het Jodendom heeft liggen.

Dat is wat velen opmerken.

Toch ligt er veel van de basis van het antisemmitisme in diezelfde Bijbel.

Bovendien; is het zo, dat alles wat in de naam van Christus in 2000 jaar gebeurd is ook in overeenstemming met wat Jezus zelf predikte?

Die mensen, die dit nastreefden, noemden zichzelf wel christen en hebben hun naam in de geschiedenis gevestigd.

Met of zonder de letterlijke bijbelteksten.

Dat heeft een absolute indruk nagelaten, die vaak meer realistisch gezien wordt buiten christelijke kringen, dan erbinnen.

Het OT is net zo antisemitisch als het NT, lees de boeken van Jeremia en Jesaja er maar op na als je me niet gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik het getuigen van weinig respect om het N-T te sturen aan de Knesset. De emotionele reactie hierop kan ik begrijpen. Iets sturen is nog wat anders dan iets aanbieden, dat kan men weigeren dus zo dapper is het niet.Dit geldt trouwens ook voor de "gewone" Jood waar de christelijke zendingsdrift op gebotvierd wordt.

Tegelijkertijd weet ik dat de zendingsopdracht als één van de belangrijkste opdrachten wordt gezien, de Bijbel is er duidelijk over. Wat ik enkele jaren geleden nog redelijk gewoon vond kan ik nu niet meer zo zien. Het is een dilemma geworden, Jezus vraagt het en ik vind het fijn als mensen met het evangelie in aanraking komen maar niet door het op te dringen en over een anders geloof heen te walsen.

Aan de andere kant zie ik dat veel Joodse organisaties graag gefinancieerd worden door christenen met een grote zendingsdrift.Dit wordt door hen niet afgewezen maar dat is weer een andere discusssie.

Als "Lobke" denk ik: "nee dit kan niet", maar ik cherry pick want als christen zou ik w.s anders "moeten" denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zou wel vreemd zijn om het boek van en over de stichter en zijn leerlingen anti-semitisch te noemen, terwijl die stichter en leerlingen zelf Joods zijn en die religie notabene haar wortels in het Jodendom heeft liggen.

Dat is wat velen opmerken.

Toch ligt er veel van de basis van het antisemmitisme in diezelfde Bijbel.

Bovendien; is het zo, dat alles wat in de naam van Christus in 2000 jaar gebeurd is ook in overeenstemming met wat Jezus zelf predikte?

Die mensen, die dit nastreefden, noemden zichzelf wel christen en hebben hun naam in de geschiedenis gevestigd.

Met of zonder de letterlijke bijbelteksten.

Dat heeft een absolute indruk nagelaten, die vaak meer realistisch gezien wordt buiten christelijke kringen, dan erbinnen.

Omdat mensen de bijbel hebben laten buikspreken om hun anti-semitische sentimenten te botvieren is de bijbel anti-semitisch? Het internet is gebruikt om bommen te maken en aanslagen te plegen, is het internet nu terroristisch? Kom op zeg wat een argumentatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste Jimrea, de mens heeft echt geen Bijbel nodig om antisemitisch te zijn en als je het toch over die boeg wilt gooien: het OT is ook niet bepaald vriendelijk over joden, ik denk bijvoorbeeld aan het vaak geciteerde 'Juda zal ik uitrukken' (Jer 12,14) maar die Bijbel verscheuren lieden van de Knesset niet.

Ken, dat weet ik.

Het antisemitisme is meer dan de bijbel, maar geef toe, diezelfde bijbel heeft er wel driftig in meegeholpen.

Daar zijn hele discussies over op te zetten, maar ik denk dat die niet in het charter van dit forum passen, die kan je beter op freethinker opzetten indien je wil.

De regels zijn daar wat ruimer. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik wil je graag geloven, Ken.

Misschien een paar linken via bijv. Biblija online voor degenen die het zelf willen lezen?

10 Hoor het woord van de HEERE,

leiders van Sodom!

Neem de wet van onze God ter ore,

volk van Gomorra!

11 Waartoe dienen voor Mij uw vele offers?

zegt de HEERE.

Ik heb genoeg van de brandoffers van rammen

en het vet van gemest vee;

en in het bloed van jonge stieren, lammeren of bokken

vind Ik geen vreugde.

12 Wanneer u komt om voor Mijn aangezicht te verschijnen –

wie heeft dit van u gevraagd,

dit platlopen van Mijn voorhoven?

13 Breng niet langer nutteloze offers.

Het reukwerk is Mij een gruwel.

Nieuwemaansdag en sabbat, het bijeenroepen van samenkomsten:

Ik verdraag het niet; het is onrecht, zelfs de bijzondere samenkomsten.

14 Uw nieuwemaansdagen, uw feestdagen

haat Ik met heel Mijn ziel;

ze zijn Mij tot last;

Ik ben het moe om ze te dragen.

15 En wanneer u uw handen uitspreidt,

verberg Ik Mijn ogen voor u;

ook wanneer u uw gebed vermeerdert,

luister Ik niet:

uw handen zitten vol bloed.

Uit Jesaja 1, lees hier verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste Jimrea, de mens heeft echt geen Bijbel nodig om antisemitisch te zijn en als je het toch over die boeg wilt gooien: het OT is ook niet bepaald vriendelijk over joden, ik denk bijvoorbeeld aan het vaak geciteerde 'Juda zal ik uitrukken' (Jer 12,14) maar die Bijbel verscheuren lieden van de Knesset niet.

Ken, dat weet ik.

Het antisemitisme is meer dan de bijbel, maar geef toe, diezelfde bijbel heeft er wel driftig in meegeholpen.

Daar zijn hele discussies over op te zetten, maar ik denk dat die niet in het charter van dit forum passen, die kan je beter op freethinker opzetten indien je wil.

De regels zijn daar wat ruimer. :#

Volgens hedendaagse normen zijn zowel het OT als het NT even antisemitisch te noemen, want in beide geschriften wordt het volk Israëls aangeklaagd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit staat er nog verder over die evangelist.

Kalish sent the book along with a letter explaining that it was a new edition with thousands of references, "that sheds light on the [Old Testament] Scriptures and helps to understand them and also shows the close connection between the Scriptures and the New Testament and how many of their prophecies are fulfilled in the New Testament

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid