Spring naar bijdragen

Parlementslid Israël verscheurt NT


Aanbevolen berichten

Gelukkig zij inderdaad die hun leven geven voor de joden. Net zoals zij gelukkig zijn die hun leven geven voor de moslims, of voor de atheïsten, of voor wie dan ook. En nóg gelukkiger zijn zij die hun leven geven voor de vijand en net als God het laten "regenen voor rechtvaardigen en onrechtvaardigen."

Nee, wij geloven inderdaad niet dat God wéér toestaat dat een volk in zijn naam andere volken genadeloos afslacht voor een eigen stukje land. Dat stammendenken is geweest, dat past niet meer in Christus' naam, hoeveel christenen dat stammendenken maar gewoon blijven aanhangen en zo de kerkgeschiedenis besmeuren met bloed. Gods volk bestaat uit alle stammen en rassen, uit jood en griek, uit alle culturen en naties. En zij veroverd zich niet meer door geweld een plaatsje hier op aarde, maar is op weg naar het hemelse Vaderland en wil mensen door zachtmoedigheid, liefde en vergevingsgezindheid uitnodigen met haar mee te gaan.

Ja, Gods Rijk zal hier gevestigd worden, het hemelse Jeruzalem zal hier neerdalen en ook vele joden zullen hier samen met ons eeuwig leven in Gods nabijheid. Maar ook zij zullen inzien dat alles door Christus is geschiedt en dat zij het hemelse Rijk zullen moeten delen met hen die zij vroeger zo naar het leven stonden, omdat die immers ook met God hebben gewandeld. Het zal me dan ook niets verbazen als ook vele atheïsten daar samen met ons aan het bruiloftsmaal zullen zitten, omdat zij toch het goede erkenden en daarnaar wilden leven. Wij zijn gebonden aan offers, sacramenten en gebeden, maar God niet. God is geen stamgod en heeft dat ook nooit willen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Op de joden neerkijken is niet de bedoeling, doch ze ophemelen ook niet.

Het bevreemdt mij dat atheïsten graag een potje breken voor het zogenaamde uitverkoren volk maar voor christenen hebben ze geen goed woord over en maken er een dagtaak van om onze leer te bekritiseren. Realiseer je goed dat jood en christen eensgezind zijn over het feit dat God het meten met twee maten een gruwel vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wees vereerd dat zij dat doen, want hun kritiek is vaak niet onterecht, dus je kunt er veel van leren. Ongelukkig zij die nooit kritiek ontvangen, want blijkbaar vindt men dan dat met hen niet te spreken valt, dat kritiek geven toch geen zin heeft. En dat mag bij een goed christen nooit het geval zijn. Ieder mens heeft een soort van "advocaat van de duivel" nodig die hem regelmatig wakker schudt en confronteert met zijn tekortkomingen. Die advocaat kan een goed gevormd geweten zijn, of een ander persoon die kritisch naar zijn doen en laten kijkt. Als atheïsten dus blijkbaar moeten dienen als ons geweten, laten we God dan maar dankbaar zijn voor hen, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op de joden neerkijken is niet de bedoeling, doch ze ophemelen ook niet.

Het bevreemdt mij dat atheïsten graag een potje breken voor het zogenaamde uitverkoren volk maar voor christenen hebben ze geen goed woord over en maken er een dagtaak van om onze leer te bekritiseren. Realiseer je goed dat jood en christen eensgezind zijn over het feit dat God het meten met twee maten een gruwel vindt.

Oh, maak je geen zorgen, ik als atheïst vind joden ook erg vreemd hoor. Ik trek je wat dat betreft niet voor. Die fascinatie die ze hebben met de voorhuid, brr.. Maar als ik zie hoe jij over Joden spreekt...Jezus was toch ook een Jood?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wees vereerd dat zij dat doen, want hun kritiek is vaak niet onterecht, dus je kunt er veel van leren. Ongelukkig zij die nooit kritiek ontvangen, want blijkbaar vindt men dan dat met hen niet te spreken valt, dat kritiek geven toch geen zin heeft. En dat mag bij een goed christen nooit het geval zijn. Ieder mens heeft een soort van "advocaat van de duivel" nodig die hem regelmatig wakker schudt en confronteert met zijn tekortkomingen. Die advocaat kan een goed gevormd geweten zijn, of een ander persoon die kritisch naar zijn doen en laten kijkt. Als atheïsten dus blijkbaar moeten dienen als ons geweten, laten we God dan maar dankbaar zijn voor hen, niet?

Opbouwende kritiek heb ik geen moeite mee, maar iemand die een ander bewust wil krenken, wat kunnen we daar van leren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op de joden neerkijken is niet de bedoeling, doch ze ophemelen ook niet.

Het bevreemdt mij dat atheïsten graag een potje breken voor het zogenaamde uitverkoren volk maar voor christenen hebben ze geen goed woord over en maken er een dagtaak van om onze leer te bekritiseren. Realiseer je goed dat jood en christen eensgezind zijn over het feit dat God het meten met twee maten een gruwel vindt.

Oh, maak je geen zorgen, ik als atheïst vind joden ook erg vreemd hoor. Ik trek je wat dat betreft niet voor. Die fascinatie die ze hebben met de voorhuid, brr.. Maar als ik zie hoe jij over Joden spreekt...Jezus was toch ook een Jood?

Zeker was Jezus een jood en iedereen die in hem gelooft is een ware jood en er is geen wet die wat heeft tegen een ware jood, dus laat staan ik!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Opbouwende kritiek heb ik geen moeite mee, maar iemand die een ander bewust wil krenken, wat kunnen we daar van leren?
Nou, hoe het níét moet natuurlijk! ;)

Als mensen enkel willen krenken, dan kun je maar beter voor ze bidden, alleen men moet krenken natuurlijk niet verwarren met onaangenaam klinkende kritiek. En dat gebeurt nog weleens en niet enkel door christenen uiteraard. Maar ook als iemand onredelijk zijn of haar kritiek uit, dan doe je er beter aan je maar te beseffen dat daar blijkbaar veel woede of droefheid zit en dat ook die kritiek een punt van waarheid kan hebben. Je kunt het beste zo mild mogelijk oordelen over iemands toon, want ook die toon hoeft niet altijd onterecht te zijn. Je kunt daarbij beter iemand hebben die iets te negatief over jou is dan iemand die iets te positief over jou is. Daar leer je namelijk christelijke nederigheid van ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid