Spring naar bijdragen

Besnijdens op religieuze gronden: kindermishandeling of niet


Aanbevolen berichten

Ik denk dat men niet tegen besnijdenis is, maar tegen besnijdenis van baby's, die dus daarvoor niet kunnen kiezen. Ik denk dat de tegenstanders vinden dat je het vooral lekker zelf moet weten als je je op volwassen leeftijd wil laten besnijden, maar dus wel op volwássen leeftijd. Nu vind ik zelf de discussie ook wat aanstellerig, zeker als je inderdaad bedenkt dat ondertussen er gewoon kinderen gelegaliseerd geaborteerd worden.

Dat is mijn insteek ook, idd.

Bs'd

Het is inderdaad een erg aanstelligere discussie, als je ziet dat 14 weken voor de besnijdenis het geen probleem is om baby's door de abortustang aan stukken te laten trekken.

Dan krokodillentranen gaan huilen over een heel klein stukje vel geeft gewoon aan dat er motieven spelen, zoals haat tegen religie.

Wat ik er zo misselijk aan vind is, buiten de genetalieen van een baby nodeloos verminken (want dat is het gewoon),

Nee, dat is het niet gewoon. Verminking is van een lichaamsdeel beroven, het verwijderen van een heel klein stukje vel is geen verminking.

[knip]

Als je echter ongehoorzaam bent, en dit offer niet ziet zitten, heeft je kind blijkbaar volgens een aantal experts een verhoogde kans op allerlei dodelijke ziektes, bijna exclusief als je de pech hebt geboren te worden in een geterroriseerd land beneden de Sahara.

Nou, niet alleen in de Sahara hoor.

Een besnedene heeft bijvoorbeeld de helft minder kans op prostaatkanker, en zijn vrouw de helft minder kans op baarmoederhalskanker.

Prostaatkanker staat voor 27% van alle nieuwgevonden kankers in mannen, dus dat is een veelvoorkomende vorm van kanker, die in NL alleen al duizenden doden per jaar maakt.

Dus ook in NL heb je een grotere kans op dodelijke ziektes als je niet besneden bent.

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 170
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Eliahoe, omdat Paulus ons weer duidelijk maakt dat we ons níét hoeven te besnijden. Sterker nog, het mag niet eens, althans, niet om religieuze redenen.

Bs'd

Wie denkt Paulus dat hij is, dat hij de wet van God opzij kan schuiven?

De Wet van Mozes geldt enkel voor de joden, dat geloven joden nu ook tot op de dag van vandaag.

Dus de christenen geloven dan weer wel dat de joden zich wel aan de wet moeten houden?

Paulus bestreedt dan vooral ook de judaïsten, die meenden dat christenen zich aan de Wet moesten onderwerpen. In Handelingen 15 lees je dan ook dat daar gedoe over was en de apostelen uiteindelijk besloten dat christenen zich niet aan de Wet moeten houden. En de Kerk leert ons dus ook tot op de dag van vandaag dat een christen zich niet moet laten besnijden om religieuze redenen.

En alles wat de kerk leert dat is heilig?

De kerk leert een hoop heidendom en gaat op een hoop punten tegen de bijbel in, dus waarom de kerk serieus nemen?

Ik denk dat men niet tegen besnijdenis is, maar tegen besnijdenis van baby's, die dus daarvoor niet kunnen kiezen.

Kan een baby kiezen voor inentingen? Kan een kind er voor kiezen om naar school te gaan of niet?

Sinds wanneer laten we kinderen kiezen?

Nu vind ik zelf de discussie ook wat aanstellerig, zeker als je inderdaad bedenkt dat ondertussen er gewoon kinderen gelegaliseerd geaborteerd worden, maar ik begrijp hun argumenten wel. Ik vind ze nogal overdreven, maar ik begrijp ze wel.

Ik begrijp de argumenten ook wel, het is haat tegen religie.

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wie denkt Paulus dat hij is, dat hij de wet van God opzij kan schuiven?

Paulus schuift de wet niet opzij, maar leert dat heidenen zich er niet aan hoeven te houden en uiteindelijk joden ook niet. De Wet is vervuld door Christus. Dat geloof jij als niet-christen natuurlijk niet, maar wij doen dat wel.

Dus de christenen geloven dan weer wel dat de joden zich wel aan de wet moeten houden?

Nee dus.

En alles wat de kerk leert dat is heilig?

Ja, want de Kerk leert wat Christus leert.

De kerk leert een hoop heidendom en gaat op een hoop punten tegen de bijbel in, dus waarom de kerk serieus nemen?

De Kerk leert geen heidendom en gaat nergens tegen de Schrift in. Misschien wel tegen jouw joodse interpretatie van de Schrift, dat dan weer wel.

Kan een baby kiezen voor inentingen? Kan een kind er voor kiezen om naar school te gaan of niet?

Sinds wanneer laten we kinderen kiezen?

Het zijn niet míjn argumenten.

Ik begrijp de argumenten ook wel, het is haat tegen religie.

Misschien niet zozeer haat tegen religie, maar wel het steeds minder kunnen accepteren dat niet iedereen precies volgens de seculiere mores wenst te leven. En alles wat ook maar een beetje afwijkt van die mores daarom maar meteen fundamentalistisch, barbaars, of wat dan ook te noemen. Ik bedoel, dat kleine stukje huid afknippen meteen mishandeling of verminking noemen? Kom nou zeg. Vrouwenbesnijdenis, dát is echt verminking, omdat de vrouw daar haar leven lang echt last en pijn van krijgt. Maar dit valt bijzonder mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is inderdaad een erg aanstelligere discussie, als je ziet dat 14 weken voor de besnijdenis het geen probleem is om baby's door de abortustang aan stukken te laten trekken.

Ik ben overigens ook tegen abortus wanneer er hersenactivitiet en zenuwstelsel zijn ontwikkeld. Dat is al na ongeveer 10/12 weken zwangerschap.

Dan krokodillentranen gaan huilen over een heel klein stukje vel geeft gewoon aan dat er motieven spelen, zoals haat tegen religie.

Religie zorgt er voor dat moreel gezien gezonde mensen, allerlei immorele opmerkingen maken.

[knip]

Een besnedene heeft bijvoorbeeld de helft minder kans op prostaatkanker, en zijn vrouw de helft minder kans op baarmoederhalskanker.

Weet je wat ook de kans op prostaatkanker verminderd? flink meer masturberen. Een iets prettigere oplossing, lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Religie zorgt er voor dat moreel gezien gezonde mensen, allerlei immorele opmerkingen maken.

Mjah, dat geldt natuurlijk niet enkel voor religie. Ook niet-gelovigen die goed bij verstand zijn kunnen immorele opmerkingen maken. Natuurlijk zullen we van visie verschillen over wat immoreel is, waardoor het best ook eens kan gebeuren dat wat jij moreel vindt, ik misschien weer volstrekt immoreel vindt. Maar ik doel nu even op immoraliteit dat door zowel gelovigen als niet-gelovigen als immoreel erkend wordt.

Laten we de niet-gelovigen nu niet gaan idealiseren of zo. Zij zijn ook maar gewoon mensen zoals jij en ik, met hun gebreken, fanatismes en kwalijkheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wie denkt Paulus dat hij is, dat hij de wet van God opzij kan schuiven?

Paulus schuift de wet niet opzij, maar leert dat heidenen zich er niet aan hoeven te houden en uiteindelijk joden ook niet.

Bs'd

Inderdaad, dat is dus de wet opzij schuiven. Of "te niet doen". Of "krachteloos maken".

Of "ontbinden".

En daarmee gaat Paulus dus lijnrecht in tegen de woorden van JC die zegt: "Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. 18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. 19 Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen." Matt 5

En nog erger, hij gaat daarmee in tegen de woorden van God, gesproken door de grootste profeet, Mozes: "Onderhoudt dan (het feest der) ongezuurde broden, want op deze zelfde dag leid Ik uw legerscharen uit het land Egypte. Daarom moet gij deze dag onderhouden in uw geslachten als een altoosdurende inzetting." Ex 12,14

Dat is toch duidelijk? Een eeuwigdurende inzetting voor uw geslachten.

Dus niet: "Totdat de messias komt, dan schaffen we het weer af", maar EEN EEUWIGDURENDE INZETTING VOOR UW GESLACHTEN.

Die uitdrukking "eeuwigdurende inzetting voor uw geslachten" komt tenminste 14 keer voor in de Torah.

Dus wie is Paulus dat hij denkt dat hij zo maar even tegenin kan gaan?

De Wet is vervuld door Christus. Dat geloof jij als niet-christen natuurlijk niet, maar wij doen dat wel.

Door gewoon het NT te lezen, kan je zelf ook zien dat JC de wet niet vervuld heeft:

Wie was Jezus?

Een artikel van http://www.noahide.com/yeshu.htm

De bijbel waarschuwt ons voor een gevaarlijke valse profeet die zal opstaan om ons geloof in God te beproeven. In Deuteronomium 13 beschrijft God deze profeet als een onderdaan van het joodse volk die ware profetieen zou verkondigen en het vermogen zou hebben om wonderen te doen. God zelf geeft die valse profeet de kracht om wonderen te doen en te profeteren, maar de valse profeet zou proberen om het volk af te trekken van Gods wet en af te leiden naar vreemde goden, voorheen onbekend aan het jodendom. Het doel hiervan zou zijn om te testen of we werkelijk bereid zijn om onder de wet te leven, of dat ons al snel een rad voor de ogen gedraaid wordt en we een vals pad naar redding opgaan. (vers 3-6, 7-8, 11)

In dit bijbelgedeelte gebiedt God herhaaldelijk om de valse profeet terecht te stellen, zodat het kwaad zich niet kan verspreiden en vele zielen verdoemen.

Om geaccepteerd te worden door het volk, zou de valse profeet zich soms voordoen als een rechtvaardige jood die de wet onderhoudt, maar op cruciale momenten zou hij zich tegen een bepaald gedeelte van de wet keren teneinde de breuk te bewerkstelligen. (vers 6 + 7) Dit is de reden van het gebod om niets toe te voegen aan de wet, en er niets van af te doen, en vers 5 waarschuwt ons om standvastig te blijven in alle tradities van de wet.

In Deuteronomium 17 wordt deze valse profeet beschreven als iemand die zal rebelleren tegen de authoriteit van de rechters van het joodse volk, en die terecht gesteld zal worden vanwege zijn rebelleren. (vers 8-13, vooral vers 12) Wie zijn de rechters? Het hoogste gerechtshof in Israel was het Sanhedrin, dat ingesteld was door Mozes, (Ex 18:13-26; Num 11:16-29) en wat meer dan 15 eeuwen heeft bestaan. [en onlangs weer in ere is hersteld in Israel {noot van de vertaler}] De leden van het Sanhedrin waren de rabbijnen bekend als "Farizeeërs". (van het woord "pirushim", "zij met een verklaring". God gaf permanente authoriteit aan deze rechters om de wet van God te interpreteren, en het is een gebod om hun beslissingen na te volgen, zonder daarvan ook maar in het minst naar links of naar rechts af te wijken. (Deut 17:11)

Maar de valse profeet zou de authoriteit van het Sanhedrin te discussie stellen, en daarmede zichzelf te openbaren als een kwaadaardig persoon.

In het boek van de profeet Daniel, wordt deze valse profeet beschreven als een koning, (de elfde hoorn op een vreselijk beest) die oorlog zou voeren tegen de joden ("de heiligen", zie Deut 14:2 waar het joodse volk zo genoemd wordt) en hij zou de wet, inclusief de kalender en de feestdagen, veranderen. (Daniel 7:8, 20-25)

Op andere plaatsen wordt deze valse profeet beschreven als een koning die de God van zijn vaderen opzij zou schuiven, en zichzelf als een god zou verheffen, en eer zou bewijzen aan zijn eigen godheid. (Daniel 11:36-39)

De persoon hede ten dage bekend als "Jezus" vervulde al deze profetieën. Hij werd een "koning", (over de christelijke kerk) die de oorspronkelijke wet veranderde, de joodse kalender afschafte, en de bijbelse feestdagen (joods nieuwjaar, grote verzoendag, loofhuttenfeest, bijbels paasfeest, enz) afschafte.

Hij schoof de enige oneindige God van de hebreeuwse bijbel opzij en stelde daar een drie-éénheid voor in de plaats waar hij zelf bij inbegrepen was. En hij overtrad regelmatig regelmatig de wet door vreselijk te zondigen, terwijl hij openlijk de door God gegeven authoriteit van de rabbijnen van het Sanhedrin ter discussie stelde.

Natuurlijk deed JC soms alsof hij de wet respecteerde, maar zo gauw als hij dacht dat hij het ongestraft kon doen, ging hij er dwars tegen in en brak diezelfde wet. In Matt 5:17-19 verklaart hij dat hij gekomen was om de wet te vervullen, en in Matt 23:1-3 verdedigt hij het gezag van de rabbijnen. Maar de rest van de tijd rebelleerde hij tegen de wet, daarmee te kennen gevend dat zijn sporadische vrome woorden alleen bedoeld waren om zijn kwaadaardige bedoelingen te verbergen.

De volgende zonden van JC zijn vermeld in het "nieuwe testament":

1. JC schoof de spijswetten terzijde. (Markus 7:18-19) Vergelijk dit met de strikte navolging van de spijswetten van de profeet Daniel in Daniel 1.

2. Hij schoof de wetten inzake het eren van de ouders ter zijde, en riep zijn volgelingen op om hun ouders te haten. Hij gaf ook geen respect aan zijn eigen moeder. (Matt 10:34-36, 12:46-50, Lukas 14:26)

3. Hij schond de sabbath door het plukken van graan, en zette zijn discipelen er toe aan hetzelfde te doen.

4. Hij schond de sabbath nogmaals door een man zijn arm te genezen, wat geen kwestie was van leven of dood, en hij ging openlijk tegen de rabbijnen in door de sabbaths wetgeving overboord te gooien. (Matt 12:9-13, Markus 3:1-5) [vergelijk dit met Gods opvattingen over de sabbath, in Num 15:32-36, Neh 10:30-32, en vele andere plaatsen in de bijbel]

5. JC verwierp en schond op een brutale manier de authoiteit van de rabbijnen van het Sanhedrin. (dit is beschreven in vele plaatsen in het NT, maar kijk vooral in Matt 23:12-39, en Joh 8:44-45)

De Babylonische Talmud beschrijft andere zonden van "Jezus de Nazareër:

1. Hij en zijn discipelen praktizeerden tovenarij, zwarte magie, deden joden afdwalen naar afgodendienst, en werden gefinancieerd door vreemde niet-joodse machten ten einde de joodse aanbidding te onderdrukken. (Sanhedrin 43a)

2. Hij was seksueel immoreel, aanbad stenen beelden, (een baksteen wordt vermeld) hij was uitgestoten van het joodse volk vanwege zijn slechtheid, en weigerde om zich te bekeren. (Sanhedrin 107b, Sotah 47a)

3. Hij leerde tovenarij in Egypte, en, om wonderen te verrichten, gebruikte procedures waarbij hij in zijn eigen vlees moest snijden, iets wat uitdrukkelijk verboden is in de Torah. (Shabbos 104b)

De valse, opstandig boodschap van JC is totaal afgewezen door de overgrote meerderheid van het joodse volk, zoals God geboden heeft. Maar jammergenoeg heeft deze boodschap een vreselijk duisternis over de wereld gebracht; vandaag de dag geloven 1,5 miljard niet-joden in JC. Deze verloren zielen denken foutief dat zij verlossing gevonden hebben in JC. Tragisch genoeg staat hun een onaangename verassing te wachten. Waarheid en eeuwig leven worden direkt van God verkregen, door het onderhouden van zijn geboden. Elke "tussenpersoon" doet niets anders dan een scheiding aanbrengen tussen de mens en God:

1. "God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat Hij berouw zou hebben ..... Want er is geen bezwering in Jacob, geen tovenarij in Israel." Num 23:21+23

2. Profeterend over de christelijke kerk sprak Mozes: "Want hun rots is niet als onze Rots; ..... Waar zijn hun goden, – de rots, waarbij zij schuilden?" Deut 32:31+37

3. "Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen God, behalve Mij. Ik dood en doe herleven, Ik verbrijzel en Ik genees,

en niemand is er die redt uit mijn macht. ...... Jubelt, gij natiën, om zijn volk, want Hij wreekt het bloed van zijn knechten, Hij oefent wraak aan zijn tegenstanders en verzoent zijn land, zijn volk." Deut 32:39+43

4. "Ik, Ik ben J-H-W-H, en buiten Mij is er geen Verlosser." Jes 43:11

5. "Zo zegt J-H-W-H, de Koning en Verlosser van Israël, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en Ik ben de laatste en buiten Mij is er geen God. ..... Is er een God buiten Mij? Er is geen andere Rots, Ik ken er geen." Jes 44:6+8

6. "Israël wordt door J-H-W-H verlost met een eeuwige verlossing; .... Vergadert u en komt, nadert tezamen, gij die uit de volken ontkomen zijt. Zij hebben geen begrip, die hun houten beeld dragen en bidden tot een god die niet verlossen kan. Verkondigt en voert gronden aan. Ja, laten zij tezamen beraadslagen. Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, de HERE? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet. Wendt u tot Mij en laat u verlossen, alle einden der aarde, want Ik ben God en niemand meer. Want Ik heb gezworen bij Mij zelf, waarheid is uit mijn mond uitgegaan, een woord dat niet zal worden herroepen: dat voor Mij elke knie zich zal buigen, dat bij Mij elke tong zal zweren. Alleen bij J-H-W-H, zal men van Mij zeggen, is gerechtigheid en sterkte, tot Hem zal men komen; maar beschaamd zullen staan allen die tegen Hem in woede ontstoken zijn; in J-H-W-H wordt het gehele nakroost van Israël gerechtvaardigd en zal het zich beroemen.

Wat is de ware sleutel tot redding? Zij die terugkeren naar de wet, (de zeven Noachidische geboden voor de nakomelingen van Noach, volgens het eeuwige verbond dat God met Noach gemaakt heeft in Genesis 9) en de joden helpen, (Jesaja 60, 61, 66) zullen gered worden en zullen deel hebben aan de wonderen en openbaringen, inclusief Jeremiah 16:19-21 en Zacheriah 8:20-23, al de heidense religies zullen verdwijnen, en hun volgelingen zullen zich keren tot de joden voor geestelijke leiding. Tot die tijd zijn christenen geestelijk blind, en kunnen zij Gods wijsheid in de bijbel niet begrijpen.

Dus de christenen geloven dan weer wel dat de joden zich wel aan de wet moeten houden?

Nee dus.

En alles wat de kerk leert dat is heilig?

Ja, want de Kerk leert wat Christus leert.

De kerk leert een hoop heidendom en gaat op een hoop punten tegen de bijbel in, dus waarom de kerk serieus nemen?

De Kerk leert geen heidendom en gaat nergens tegen de Schrift in. Misschien wel tegen jouw joodse interpretatie van de Schrift, dat dan weer wel.

Bedoel je soms om maar even iets te noemen, dat het kerstfeest geen heidens feest is?

Bedoel je soms dat de paashaas en de paaseieren geen heidense vruchtbaarheidssymbolen zijn?

Bedoel je soms dat er toch wel ergens in het NT staat dat je de zondag als rustdag moet houden?

Bedoel je dat er toch wel ergens in het NT staat dat God een drie-eenheid is?

En zo leert de kerk zeer veel wat nergens in het NT te vinden is.

Dat de kerk tegen het woord van God, de hebreeuwse bijbel, ingaat, dat staat natuurlijk buiten kijf, maar ze gaan zelfs tegen het NT in.

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Eliahoe, waar in Egypte werd geleerd hoe je de doden kon opwekken en de zieken genezen? Het is duidelijk dat de Talmoed de wonderen van Jezus bevestigt en dat is alleen maar meer reden om je te bekeren tot de levende God.

Bs'd

Ik geloof dat je de volgende bijbeltekst over het hoofd ziet:

"1 Wanneer onder u een profeet optreedt of iemand, die dromen heeft, en hij u een teken of een wonder aankondigt, 2 en het teken of het wonder komt, waarover hij u gesproken heeft met de woorden: laten wij andere goden achterna lopen, die gij niet gekend hebt, en laten wij hen dienen – 3 dan zult gij naar de woorden van die profeet of van die dromer niet luisteren; want J-H-W-H, uw God, stelt u op de proef om te weten, of gij J-H-W-H, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel. 4 J-H-W-H, uw God, zult gij volgen, Hem vrezen, zijn geboden houden en naar zijn stem luisteren: Hem zult gij dienen en aanhangen. 5 Die profeet of dromer zal ter dood gebracht worden, omdat hij afval gepredikt heeft van J-H-W-H, uw God, die u uit het land Egypte geleid en uit het diensthuis verlost heeft – om u af te trekken van de weg, die J-H-W-H, uw God, u geboden heeft te gaan. Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen." Deut 13

En aangezien JC kwam om een nieuwe God te brengen, namelijk zichzelf, en hij tegen de Torah in ging, daarom zijn zijn wonderen van nul en generlei waarde.

En ik ben al bekeerd tot de levende God, want dat is J-H-W-H, en niet JC:

Wie is de God van Israel? De God van Abraham, Izaak, en Jacob?

Het christendom is hierover in grote verwarring. Een verwarring die mede veroorzaakt wordt door slechte bijbelvertalingen. In vrijwel alle vertalingen wordt de vierletterige naam van God, die bijna 7000 keer voorkomt in de hebreeuwse bijbel, (het OT) niet vermeld, maar vervangen door: de HERE.

Maar hier zijn de bijbelteksten die aangeven wie er nou eigenlijk de God van Israel is, waarbij de letters van de Godsnaam weergegeven zijn, gelijk in de hebreeuwse grondtekst.

Exodus 29:46 "En zij zullen weten, dat Ik, J-H-W-H, hun God ben, die hen uit het land Egypte geleid heb, opdat Ik in hun midden wone; Ik ben J-H-W-H hun God."

Numeri 15:41 "Ik ben J-H-W-H uw God, die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben J-H-W-H uw God."

Deuteronimium 10:20-21 "J-H-W-H uw God, zult gij vrezen, Hem zult gij dienen, Hem aanhangen en bij zijn naam zweren. Hij is uw lof en Hij is uw God"

Jozua 24:18 "Ook wij zullen J-H-W-H dienen, want Hij is onze God."

II Samuel 22:32 "Want wie is God behalve J-H-W-H, wie is een rots buiten onze God?"

I Kronieken 16:14 "Hij, J-H-W-H, is onze God"

II Kronieken 13:10 "Wij daarentegen: J-H-W-H is onze God"

Psalm 31:15 "Maar ik vertrouw op U, J-H-W-H, ik zeg: Gij zijt mijn God."

Psalm 89:7 "want wie in de hemel kan J-H-W-H evenaren, wie onder de goden is J-H-W-H gelijk?"

Psalm 91:2 "Ik zeg tot J-H-W-H: Mijn toevlucht en mijn vesting, mijn God, op wie ik vertrouw."

Psalm 100:3 "3 Erkent, dat J-H-W-H God is; Hij heeft ons gemaakt, en Hem behoren wij toe."

Psalm 105:7 "Hij, J-H-W-H, is onze God, zijn oordelen gaan over de ganse aarde;"

Psalm 118:27 "J-H-W-H is God, Hij heeft het voor ons doen lichten."

Psalm 140:7 "Ik zeg tot J-H-W-H: Gij zijt mijn God"

Jesaja 25:1 "O; J-H-W-H, Gij zijt mijn God."

Jesaja 41:13 "Want Ik, J-H-W-H uw God, grijp uw rechterhand vast;"

Jesaja 43:3 "Want Ik, J-H-W-H, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser;"

Jesaja 51:15 "Want Ik ben J-H-W-H uw God, die de zee opzweep, zodat haar golven bruisen, wiens naam is J-H-W-H der heerscharen"

Jeremiah 3:22-23 "Zie, hier zijn wij, wij komen tot U, want Gij zijt J-H-W-H onze God"

Jeremiah 10:10 "10 Doch J-H-W-H is de waarachtige God, Hij is de levende God en een eeuwig Koning;"

Jeremiah 31:18 "want Gij, J-H-W-H, zijt mijn God."

Habakuk 1:12 "Zijt Gij niet vanouds, J-H-W-H, mijn God, mijn Heilige?"

En is er behalve deze God J-H-W-H nou nog een andere God?

Deuteronomium 4:35 "Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H God is, er is geen ander behalve Hij."

Deuteronomium 4:39 "Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander."."

II Samuel 7:22 "Daarom zijt Gij groot, here J-H-W-H, want niemand is U gelijk en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben."

I Koningen 8:59-60 "Opdat alle volken der aarde mogen weten dat J-H-W-H God is en niemand meer"

I Kronieken 17:20 "J-H-W-H, niemand is U gelijk, en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben."

II Kronieken 6:14 "en zeide: J-H-W-H, God van Israël, er is in de hemel en op de aarde geen God als Gij"

Nehemia 9:6 "Gij toch zijt alleen J-H-W-H. Gij hebt de hemel, de hemel der hemelen en al zijn heer gemaakt, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is; ja, Gij geeft hun allen het leven, en het heer des hemels buigt zich voor U neder. Gij toch zijt J-H-W-H de God, die Abram verkoren, hem uit Ur der Chaldeeën geleid en hem de naam Abraham gegeven hebt."

Jesaja 43:10 "Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn".

Jesaja 44:6 "Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God."

Jesaja 45:5-6 "5 Ik ben J-H-W-H en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben J-H-W-H en er is geen ander"

Jesaja 45:21-23 "Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, J-H-W-H? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet. "

Joel 2:27 "Dan zult gij weten, dat Ik in het midden van Israël ben, en dat Ik, J-H-W-H uw God ben, en niemand anders;"

Exodus 20:1-3 "Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb;

GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN."

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Eliahoe, je hebt terecht gezegd dat God Een is, maar Jezus heeft nooit opgeroepen om een ander te aanbidden (Mat 4,10) dus hoe je daar bij komt weet ik niet.

'...Mijn Vader is het Die Mij eert, van Wie u zegt dat Hij uw God is.'(Joh 8,54)

En ook is niet iedereen er eensgezind over dat die passages in de Talmoed over Jezus gaan, aangezien vele joden beweren dat hij van weinig tot geen invloed is geweest op het jodendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Besnijden is domweg kindermishandeling.

En Eli heeft een al meer dan 10 jaar durend record van benijdenisdrogredenen en leugentjes.

Zoek op google eens op Eliyahu en besnijdenis in googlegroeps.

Of wie de toegang heeft, op nl.religie of op medische nieuwsgroepen.

Kun je alle argumenten zo kopiëren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bs'd

Lees hier hoe de besnijdenis in de afgelopen decennia VELE MILJOENEN levens gered heeft en hoe het aanbevolen wordt door de Wereld Gezondheids Organisatie en de UNAIDS:

https://sites.google.com/site/wegvel/

Kan iemand zich voorstellen dat iemand deze levensredder wil verbieden??

Eliyahu

Nee, ik kan me niet voorstellen waarom God mannen van nature met een voorhuid geschapen heeft, waarom maak je niet een verbeterde versie? Ik weet wel een pakkende werktitel: übermensch 1.1 (the circumcised edition) ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Besnijden is domweg kindermishandeling.

En Eli heeft een al meer dan 10 jaar durend record van benijdenisdrogredenen en leugentjes.

Zoek op google eens op Eliyahu en besnijdenis in googlegroeps.

Of wie de toegang heeft, op nl.religie of op medische nieuwsgroepen.

Kun je alle argumenten zo kopiëren.

In dit topic suggereerde ik uit een grapje dat Eliahoe een obsessie heeft voor het mannelijke geslachtsdeel, maar kennelijk is het bittere ernst. :@

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bs'd

Lees hier hoe de besnijdenis in de afgelopen decennia VELE MILJOENEN levens gered heeft en hoe het aanbevolen wordt door de Wereld Gezondheids Organisatie en de UNAIDS:

https://sites.google.com/site/wegvel/

Kan iemand zich voorstellen dat iemand deze levensredder wil verbieden??

Ja, en mensen van wie hun armen zijn geamputeerd hebben daarna nooit last van gebroken armen, mensen zonder haar hebben geen last van roos, mensen zonder blinde darm hebben 100% minder kans op een blinde darm ontsteking, etc, etc. Allemaal compleet nutteloze feitjes, en jouw 'studies' wat betreft de voorhuid passen daar precies tussen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is Eli inderdaad bittere ernst.

Daarom heb ik hem ook van Freethinker afgegooid.

Niet voor argumenten vatbaar.

En hij verkoopt al tien jaar of langer dezelfde leugentjes.

Met een godsdienstige achtergrond, maar dat zegt hij er niet bij.

Het is een belg van nature die zich bij de joden heeft aangesloten.

Geen geboren Jood dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bs'd

Lees hier hoe de besnijdenis in de afgelopen decennia VELE MILJOENEN levens gered heeft en hoe het aanbevolen wordt door de Wereld Gezondheids Organisatie en de UNAIDS:

https://sites.google.com/site/wegvel/

Kan iemand zich voorstellen dat iemand deze levensredder wil verbieden??

Ja, en mensen van wie hun armen zijn geamputeerd hebben daarna nooit last van gebroken armen, mensen zonder haar hebben geen last van roos, mensen zonder blinde darm hebben 100% minder kans op een blinde darm ontsteking, etc, etc. Allemaal compleet nutteloze feitjes, en jouw 'studies' wat betreft de voorhuid passen daar precies tussen.

Bs'd

De besnijdenis is zo nutteloos dat het in de afgelopen decennia vele miljoenen levens gered heeft, en daarom nu aanbevolen wordt door de Wereld Gezondheids Organisatie, en de UNAIDS.

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites
Niet om rot te doen hoor, maar welke inhoudelijke argumenten voeg jij nu toe aan deze discussie Jimrea?

Bs'd

Hij zegt dat iedereen die zich niet schikt naar zijn inzichten van het Freethinker forum afgegooid wordt.

Eigenaardige naam dan toch, "vrijdenkers forum". Het tegendeel is waar.

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan deze discussie zijn geen nuttige argumenten toe te voegen.

De drogreden die nepjood Eli inbrengt zijn reeds honderden keren weerlegd.

Maar ik zal me hier niet meer met de trol bemoeien.

Blij dat jullie hem hebben.

Kan hij jullie forum vol plempen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is Eli inderdaad bittere ernst.

Daarom heb ik hem ook van Freethinker afgegooid.

Niet voor argumenten vatbaar.

En hij verkoopt al tien jaar of langer dezelfde leugentjes.

Met een godsdienstige achtergrond, maar dat zegt hij er niet bij.

Proselieten worden door orthodoxe joden niet voor volwaardig jood aangezien, al hoe fanatiek men ook is in het jodendom. De orthodoxe gemeente beschouwt enkel diezelfden joods van wie de moeder een jodin was ten tijde van hun geboorte. Als je moeder dus Sara is ben je het ware zaad van Abraham.

Het is een belg van nature die zich bij de joden heeft aangesloten.

Geen geboren Jood dus.

Nee en dat zal hem altijd blijven plagen zolang hij het jodendom aanhangt. Het is spijtig voor Eliahoe dat hij iets probeert te zijn wat hij nooit zal worden in de ogen van orthodoxe joden. Nee, Eliahoe heeft zichzelf een onmogelijk doel gesteld, als een blank iemand die een donkere afrikaan wil zijn. Hoe je ook probeert en welke studies je ook volgt, het zal nooit gebeuren, je blijft altijd wat je bent in de ogen van wie je zijn wilt. Dat sommigen Eliahoe erkennen als jood komt alleen maar omdat zij zich onvoldoende verdiept hebben hierin, maar ik zal een geheim verklappen: alleen een echte jood kent een echte jood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid