Spring naar bijdragen

Besnijdens op religieuze gronden: kindermishandeling of niet


Aanbevolen berichten

Ik zal je even uitleggen wat het nut is van de besnijdenis:

Het verkleint de kans op AIDS met een factor drie, wat al vele miljoenen levens gered heeft in de afgelopen decennia.

Het halveert de kans op prostaatkanker en baarmoederhalskanker.

Het zo goed als elimineert de kans op peniskanker, iets wat vooral in ontwikkelingslanden veelvuldig voorkomt, maar ook in het westen zou alleen daardoor al ieder jaar honderden levens gered worden en nog veel meer verminkingen van de penis bespaard worden door de besnijdenis.

Het verkleint de kans op urineweginfecties bij zuigelingen met een factor 10.

Behalve AIDS wordt ook de kans op andere geslachtsziekten verminderd.

En het is VEEL hygienischer.

Eliyahu

Leuk al die studies die in Afrika hebben plaatsgevonden, maar hier in het westen waar we elke dag toegang hebben tot schoon drinkwater en je je lichaam goed schoon kan houden door elke dag te douchen met schoon water is er geen enkele reden om je te laten besnijden tegen ziektes. Ik weet niet hoe vaak jij doucht, maar als je dagelijks doucht en je privédelen ook goed onderhoud is er helemaal niks aan de hand. Als men dan toch nog HIV oploopt dan kan dat met de westerse medicijnen HIV blijven, en is de kans zeer klein dat dat zich door ontwikkelt tot AIDS. Als jij mij meerdere recente studies kan laten zien uit het westen waarbij ook word bijgehouden hoe goed men zich schoonmaakt, er ook word rekening gehouden met erfelijkheid, sociale status, opleiding, en dergelijke zodat alle externe factoren geen rol meer meespelen, pas dan kan ik je serieus gaan nemen. De studies die je nu laat zien hebben allemaal plaatsgevonden in Afrika en delen mensen alleen maar in op besneden/niet besneden, dus nog lang niet betrouwbaar.

Eliahoe vergeet dat als je HIV hebt je helemaal geen aids hoeft te krijgen. HIV en aids zijn iets totaal anders. Je hebt pas aids als je immuunsysteem gesloopt is door HIV.

Bs'd

En dat is slechts een kwestie van tijd. Uiteindelijk krijgt vrijwel iedereen die HIV besmet is AIDS, zij het dat het tegenwoordig onder de gunstigste omstandigheden een poos kan duren.

Maarje moet wel je hele leven zeer zware medicijnen slikken, met een heel skala van onaangename bijwerkingen, die de kwaliteit van iemands leven sterk verminderen.

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 170
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik zal je even uitleggen wat het nut is van de besnijdenis:

Het verkleint de kans op AIDS met een factor drie, wat al vele miljoenen levens gered heeft in de afgelopen decennia.

Het halveert de kans op prostaatkanker en baarmoederhalskanker.

Het zo goed als elimineert de kans op peniskanker, iets wat vooral in ontwikkelingslanden veelvuldig voorkomt, maar ook in het westen zou alleen daardoor al ieder jaar honderden levens gered worden en nog veel meer verminkingen van de penis bespaard worden door de besnijdenis.

Het verkleint de kans op urineweginfecties bij zuigelingen met een factor 10.

Behalve AIDS wordt ook de kans op andere geslachtsziekten verminderd.

En het is VEEL hygienischer.

Eliyahu

Leuk al die studies die in Afrika hebben plaatsgevonden, maar hier in het westen waar we elke dag toegang hebben tot schoon drinkwater en je je lichaam goed schoon kan houden door elke dag te douchen met schoon water is er geen enkele reden om je te laten besnijden tegen ziektes. Ik weet niet hoe vaak jij doucht, maar als je dagelijks doucht en je privédelen ook goed onderhoud is er helemaal niks aan de hand.

Bs'd

Ik hoop dat je niet denkt dat een dagelijkse wasbeurt je beschermt tegen AIDS??

Als men dan toch nog HIV oploopt dan kan dat met de westerse medicijnen HIV blijven, en is de kans zeer klein dat dat zich door ontwikkelt tot AIDS. Als jij mij meerdere recente studies kan laten zien uit het westen waarbij ook word bijgehouden hoe goed men zich schoonmaakt, er ook word rekening gehouden met erfelijkheid, sociale status, opleiding, en dergelijke zodat alle externe factoren geen rol meer meespelen, pas dan kan ik je serieus gaan nemen. De studies die je nu laat zien hebben allemaal plaatsgevonden in Afrika en delen mensen alleen maar in op besneden/niet besneden, dus nog lang niet betrouwbaar.

De onderzoeken waren de meest betrouwbere onderzoeken die er zijn:

In Orange Farm, een gebied in Zuid Afrika waar 32% van de zwangere vrouwen positief test voor AIDS, daar zijn meer dan 3200 sexueel actieve jonge mannen van tussen de 18 en 24 gerecruteerd om mee te doen aan een onderzoek. Zij waren allen afkomstig van dezelfde nietbesnijdende cultuur. De groep is toen door middel van loting in twee groepen verdeeld, en de ene helft werd besneden, en de andere helft niet. De mannen zijn toen gedurende 18 maanden gevolgd, en er werden regelmatig AIDS testen afgenomen. De bedoeling was dat het onderzoek langer zou duren, maar na 18 maanden was het al geheel duidelijk dat de besnijdenis een sterk beschermend effect heeft: Van de onbesnedenen waren er 49 besmet, en van de besnedenen slechts 20. Dit ondanks het feit dat tijdens intervieuws gedurende het onderzoek de besnedenen aangaven dat ze 18% vaker seks hadden dan de onbesnedenen.

Aangezien het beschermende effect van de besnijdenis boven elke twijfel verheven was, en het onethisch geacht werd om de onbesnedenen nog langer bloot te stellen aan een sterk vergrote kans op AIDS infectie, werd het onderzoek voortijdig gestopt.

Hier is een link naar Science News wat bericht over dit onderzoek: http://www.sciencenews.org/articles/20051029/fob1.asp

En hier is een link naar PLoS, Public Library of Science, een medisch open acces peer reviewed journal, waar het onderzoek in gepubliceerd is: http://medicine.plosjournals.org/perlse ... 20391*-255

In 2007 zijn er nog twee vergelijkbare onderzoeken afgerond, één met 5000 deelnemers, en één met 3000 deelnemers, in respectievelijk Oeganda en Kenia. Beide onderzoeken zijn net als het eerste voortijdig afgebroken, om dezelfde reden als het eerste onderzoek.

De eerste resultaten gaven een reductie van de AIDS besmettingen met 48 en 53%. Na opschoning van de data, het in acht nemen van mensen die besneden hadden moeten worden, maar dat niet deden, en van mensen in de onbesneden groep die zich zelf hadden laten besnijden, kwam de beschermingsfactor een stuk hoger uit, met maximaal 75% minder HIV infecties.

De gemiddelde beschermingsfactor van de drie studies bedraagt 65%, hetgeen betekent dat van de 10 AIDS infecties, de besnijdenis er 6 of 7 voorkomt.

De laatste twee onderzoeken zijn beschreven in The Lancet, nummer 369, pagina 643–656, en 657–666.

Hier zijn een paar pagina's die spreken over de laatste twee onderzoeken:

http://www.nih.gov/news/pr/dec2006/niaid-13.htm

De volgende links geven ook aan hoe de WHO, de Wereld Gezondheids Organisatie, en de UNAIDS, het programma van de Verenigde Naties dat de wereldwijde reactie op HIV/AIDS epidemie moet coördineren, besnijdenis aanbevelen als een interventie tegen AIDS:

http://www.who.int/mediacentre/news/rel ... index.html

http://www.unaids.org/en/PolicyAndPract ... rcumcision

En ik vind het ook erg leuk om te zien hoe graag jij in factors rekent. Factor 3 minder kans op HIV, factor 10 minder kans op urineweginfecties. Maar 3x/10x niks is nog steeds niks.

Maar de kans op AIDS is niet niks.

In het westen heb je 0.1% kans op HIV als je met een willekeurig persoon naar bed gaat. Factor 3 is 0.03% kans, dus dat ZEER GROTE VOORDEEL waar je het over had komt neer op een kansverkleining van 0.06, verwaarloosbaar klein dus.

Je hebt het nu over één enkel sexueel contact. Maar wie heeft er in zijn leven maar één keer seks??

Ga het voor een heel leven bekijken, en dan komen de cijfers er heel anders uit te zien.

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal je even uitleggen wat het nut is van de besnijdenis:

Het verkleint de kans op AIDS met een factor drie, wat al vele miljoenen levens gered heeft in de afgelopen decennia.

Het halveert de kans op prostaatkanker en baarmoederhalskanker.

Het zo goed als elimineert de kans op peniskanker, iets wat vooral in ontwikkelingslanden veelvuldig voorkomt, maar ook in het westen zou alleen daardoor al ieder jaar honderden levens gered worden en nog veel meer verminkingen van de penis bespaard worden door de besnijdenis.

Het verkleint de kans op urineweginfecties bij zuigelingen met een factor 10.

Behalve AIDS wordt ook de kans op andere geslachtsziekten verminderd.

En het is VEEL hygienischer.

Eliyahu

En ik vind het ook erg leuk om te zien hoe graag jij in factors rekent. Factor 3 minder kans op HIV, factor 10 minder kans op urineweginfecties. Maar 3x/10x niks is nog steeds niks. In het westen heb je 0.1% kans op HIV als je met een willekeurig persoon naar bed gaat. Factor 3 is 0.03% kans, dus dat ZEER GROTE VOORDEEL waar je het over had komt neer op een kansverkleining van 0.06, verwaarloosbaar klein dus.

Bs'd

Jij staart je blind op AIDS. Maar prostaatkanker en baarmoederhalskanker worden gehalveerd door de besnijdenis.

Prostaatkanker staat voor 27% van de nieuwgevonden kankers in mannen, en er gaan per jaar duizenden mannen in NL dood aan.

Dus alleen daar al kan de besnijdenis een duizend mannen het leven redden.

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Eliahoe,

Hoe kan iemand aids oplopen zonder het goddelijke gebod met voeten te treden?

Bs'd

Door het vreemdgaan van de huwelijkspartner, door een slippertje van de man, door het trouwen met iemand die besmet is, allerlei manieren eigenlijk.

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij staart je blind op AIDS. Maar prostaatkanker en baarmoederhalskanker worden gehalveerd door de besnijdenis.

Prostaatkanker staat voor 27% van de nieuwgevonden kankers in mannen, en er gaan per jaar duizenden mannen in NL dood aan.

Dus alleen daar al kan de besnijdenis een duizend mannen het leven redden.

Zoals ik al zei, weer een studie uit Afrika. Als je met studies komt uit het westen waar we toegang hebben tot schoon drinkwater en alle andere bijkomende factoren ook worden uitgesloten kan ik je resultaten pas serieus gaan nemen.

"Mannen die niet besneden zijn, hebben meer kans op infecties omdat de ruimte onder de voorhuid een broedplaats is voor bacterieën. Deze infecties worden voornamelijk veroorzaakt door seksueel overdraagbare aandoeningen."

Tada, als je het gewoon schoonmaakt is er niks aan de hand, en laten mensen in Afrika nou net geen toegang hebben tot goede hygiënische voorzieningen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Eliahoe,

Hoe kan iemand aids oplopen zonder het goddelijke gebod met voeten te treden?

Bs'd

Door het vreemdgaan van de huwelijkspartner, door een slippertje van de man, door het trouwen met iemand die besmet is, allerlei manieren eigenlijk.

Eliyahu

Sinds wanneer is hoererij in overeenstemming met het goddelijke gebod? Hoe lees jij?

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Eliahoe,

Hoe kan iemand aids oplopen zonder het goddelijke gebod met voeten te treden?

Bs'd

Door het vreemdgaan van de huwelijkspartner, door een slippertje van de man, door het trouwen met iemand die besmet is, allerlei manieren eigenlijk.

Eliyahu

Sinds wanneer is hoererij in overeenstemming met het goddelijke gebod? Hoe lees jij?

Bs'd

Waar lees jij hoererij??

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Eliahoe,

Hoe kan iemand aids oplopen zonder het goddelijke gebod met voeten te treden?

Bs'd

Door het vreemdgaan van de huwelijkspartner, door een slippertje van de man, door het trouwen met iemand die besmet is, allerlei manieren eigenlijk.

Eliyahu

Sinds wanneer is hoererij in overeenstemming met het goddelijke gebod? Hoe lees jij?

Bs'd

Waar lees jij hoererij??

En jij zegt onderwezen te zijn in de wet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben het bijna nooit met eliahoe eens, maar jij vind trouwen met iemand die besmet is hoererij?

Ik oordeel niet maar redeneer vanuit dezelfde wet als Eliahoe en die wet veroordeelt je als een overspeler door met een verlaten vrouw te huwen en een vrouw met aids heeft zeker een ex.

Zodra je de wet breekt heeft de besnijdenis geen enkele symbolische waarde meer (= voorhuid geworden) vandaar dat ik dit voorbeeld aanhaalde, om aan te tonen dat Eliahoe een overtreder van de wet is wanneer hij huwt met iemand die aids heeft. Zijn argument om je dus te laten besnijden ter voorkoming van aids is dus kolder. Want zodra je dat doet hoef je het al niet meer te doen om religieuze redenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben het bijna nooit met eliahoe eens, maar jij vind trouwen met iemand die besmet is hoererij?

Ik oordeel niet maar redeneer vanuit dezelfde wet als Eliahoe en die wet veroordeelt je als een overspeler door met een verlaten vrouw te huwen en een vrouw met aids heeft zeker een ex.

Zodra je de wet breekt heeft de besnijdenis geen enkele symbolische waarde meer (= voorhuid geworden) vandaar dat ik dit voorbeeld aanhaalde, om aan te tonen dat Eliahoe een overtreder van de wet is wanneer hij huwt met iemand die aids heeft. Zijn argument om je dus te laten besnijden ter voorkoming van aids is dus kolder. Want zodra je dat doet hoef je het al niet meer te doen om religieuze redenen.

Ah ja...want mensen tegenwoordig hebben alleen seks als ze getrouwd zijn... (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben het bijna nooit met eliahoe eens, maar jij vind trouwen met iemand die besmet is hoererij?

Ik oordeel niet maar redeneer vanuit dezelfde wet als Eliahoe en die wet veroordeelt je als een overspeler door met een verlaten vrouw te huwen en een vrouw met aids heeft zeker een ex.

Zodra je de wet breekt heeft de besnijdenis geen enkele symbolische waarde meer (= voorhuid geworden) vandaar dat ik dit voorbeeld aanhaalde, om aan te tonen dat Eliahoe een overtreder van de wet is wanneer hij huwt met iemand die aids heeft. Zijn argument om je dus te laten besnijden ter voorkoming van aids is dus kolder. Want zodra je dat doet hoef je het al niet meer te doen om religieuze redenen.

Ah ja...want mensen tegenwoordig hebben alleen seks als ze getrouwd zijn... (H)

Of juist niet, dat gebeurt ook wel eens. |P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sinds wanneer is hoererij in overeenstemming met het goddelijke gebod? Hoe lees jij?

Bs'd

Waar lees jij hoererij??

En jij zegt onderwezen te zijn in de wet?

Bs'd

Ja.

Maar dat ben jij overduidelijk niet. Je hebt geen idee waar je over praat.

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben het bijna nooit met eliahoe eens, maar jij vind trouwen met iemand die besmet is hoererij?

Ik oordeel niet maar redeneer vanuit dezelfde wet als Eliahoe en die wet veroordeelt je als een overspeler door met een verlaten vrouw te huwen en een vrouw met aids heeft zeker een ex.

Bs'd

Kan je eens aangeven waar de wet zegt dat je een overspeler bent als je een verlaten vrouw trouwt?

Zodra je de wet breekt heeft de besnijdenis geen enkele symbolische waarde meer (= voorhuid geworden)

Waar haal je die idioterie in vredesnaam vandaan dat je voorhuidje terugkomt als je een keer de wet overtreedt??

vandaar dat ik dit voorbeeld aanhaalde, om aan te tonen dat Eliahoe een overtreder van de wet is wanneer hij huwt met iemand die aids heeft. Zijn argument om je dus te laten besnijden ter voorkoming van aids is dus kolder. Want zodra je dat doet hoef je het al niet meer te doen om religieuze redenen.

Van welke planeet ben jij afkomstig??

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waar haal je die idioterie in vredesnaam vandaan dat je voorhuidje terugkomt als je een keer de wet overtreedt??

Nee, je voorhuid komt niet letterlijk terug, maar doordat jij de wet overtreedt maakt het niet meer uit dat je besneden bent. De besnijdenis is enkel tot nut als je de wet volkomen houdt en in geen één ding struikelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat ik het dan zo stellen:

Eliahoe, aangezien wij christenen zijn, baseren wij ons op het Evangelie. Wij baseren ons dus op de gehéle Schrift en niet enkel het OT, en vooral ook op het christelijke geloof dat ons door de eeuwen heen is overgeleverd. Met name katholieken, orthodoxen en in iets minder mate traditioneel-protestanten baseren zich ook op wat vele kerkvaderen, theologen, bisschoppen en andere heiligen allemaal geschreven en verkondigd hebben.

Welnu, daar jij blijkbaar wil dat wij ons allemaal laten besnijden, mag je ons dus vanuit al deze genoemde christelijke bronnen aantonen dat wij ons moeten laten besnijden. Voor sommigen zal enkel de Schrift genoeg zijn, dus dat is al iets eenvoudiger, voor vele anderen zul je iets verder moeten zoeken. Zal je dat lukken, denk je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Laat ik het dan zo stellen:

Eliahoe, aangezien wij christenen zijn, baseren wij ons op het Evangelie. Wij baseren ons dus op de gehéle Schrift en niet enkel het OT, en vooral ook op het christelijke geloof dat ons door de eeuwen heen is overgeleverd. Met name katholieken, orthodoxen en in iets minder mate traditioneel-protestanten baseren zich ook op wat vele kerkvaderen, theologen, bisschoppen en andere heiligen allemaal geschreven en verkondigd hebben.

Welnu, daar jij blijkbaar wil dat wij ons allemaal laten besnijden, mag je ons dus vanuit al deze genoemde christelijke bronnen aantonen dat wij ons moeten laten besnijden. Voor sommigen zal enkel de Schrift genoeg zijn, dus dat is al iets eenvoudiger, voor vele anderen zul je iets verder moeten zoeken. Zal je dat lukken, denk je?

Bs'd

Er zijn geen theologische redenen waarom een christen zich zou moeten laten besnijden, al snap ik nog steeds niet hoe de christenen onder deze hele heldere uitspraak van JC uitkomen die zegt dat de hele wet, waaronder besnijdenis, onverkort nageleefd moet worden:

"Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. 18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. 19 Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen."

Matt 5

Wat ik wel heb laten zien is dat de besnijdenis grote gezondheidsvoordelen biedt.

Wat een ieder daar mee doet is verder zijn zaak.

Wel is het natuurlijk compleet krankzinnig dat de besnijdenis die nu aanbevolen wordt door de Wereld Gezondheids Organisatie en de UNAIDS, dat men die in Europa wil gaan verbieden.

Hetzelfde europa waar onbekommerd euthanasie toegepast wordt, en waar je een zuigeling niet mag besnijden, maar waar je hem wel 14 weken eerder zonder verdoving door de abortustang aan stukken mag laten trekken.

Het moge duidelijk zijn dat het morele kompas van de europeanen weer eens helemaal dolgedraaid is.

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waar haal je die idioterie in vredesnaam vandaan dat je voorhuidje terugkomt als je een keer de wet overtreedt??

Nee, je voorhuid komt niet letterlijk terug, maar doordat jij de wet overtreedt maakt het niet meer uit dat je besneden bent. De besnijdenis is enkel tot nut als je de wet volkomen houdt en in geen één ding struikelt.

Bs'd

Dat jij in die gekkigheid gelooft is tot daar aan toe, maar waarom zou een weldenkend mens dat serieus moeten nemen?

Eliyahu

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eliahoe, omdat Paulus ons weer duidelijk maakt dat we ons níét hoeven te besnijden. Sterker nog, het mag niet eens, althans, niet om religieuze redenen. De Wet van Mozes geldt enkel voor de joden, dat geloven joden nu ook tot op de dag van vandaag. Paulus bestreedt dan vooral ook de judaïsten, die meenden dat christenen zich aan de Wet moesten onderwerpen. In Handelingen 15 lees je dan ook dat daar gedoe over was en de apostelen uiteindelijk besloten dat christenen zich niet aan de Wet moeten houden. En de Kerk leert ons dus ook tot op de dag van vandaag dat een christen zich niet moet laten besnijden om religieuze redenen.

Ik denk dat men niet tegen besnijdenis is, maar tegen besnijdenis van baby's, die dus daarvoor niet kunnen kiezen. Ik denk dat de tegenstanders vinden dat je het vooral lekker zelf moet weten als je je op volwassen leeftijd wil laten besnijden, maar dus wel op volwássen leeftijd. Nu vind ik zelf de discussie ook wat aanstellerig, zeker als je inderdaad bedenkt dat ondertussen er gewoon kinderen gelegaliseerd geaborteerd worden, maar ik begrijp hun argumenten wel. Ik vind ze nogal overdreven, maar ik begrijp ze wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een misselijkmakend ritueel waar ten alle tijden fel tegen gestreden moet worden.

Ik vind dat de Joodse gemeenschap zijn verantwoordelijkheid dient te nemen, en over te gaan tot afschaffing, ipv woedend te reageren op deze uitspraak.(Teletekst)

Ondanks de fabeltjes dient het besnijden van de voorhuid geen enkel doel.

u wilt dus dat de joden iets van hun geloof afhalen[vind besnijden zelf ook mis]? wat als wij zouden zeggen, wij willen ze rustdag afschaffen? dan ga je toch ook in strijd van dat u hem wilt behouden.

dit is de reden die de joden kunnen aanvoeren om uw commentaar te ontgelden

Link naar bericht
Deel via andere websites
Laat ik het dan zo stellen:

Eliahoe, aangezien wij christenen zijn, baseren wij ons op het Evangelie. Wij baseren ons dus op de gehéle Schrift en niet enkel het OT, en vooral ook op het christelijke geloof dat ons door de eeuwen heen is overgeleverd. Met name katholieken, orthodoxen en in iets minder mate traditioneel-protestanten baseren zich ook op wat vele kerkvaderen, theologen, bisschoppen en andere heiligen allemaal geschreven en verkondigd hebben.

Welnu, daar jij blijkbaar wil dat wij ons allemaal laten besnijden, mag je ons dus vanuit al deze genoemde christelijke bronnen aantonen dat wij ons moeten laten besnijden. Voor sommigen zal enkel de Schrift genoeg zijn, dus dat is al iets eenvoudiger, voor vele anderen zul je iets verder moeten zoeken. Zal je dat lukken, denk je?

Bs'd

Er zijn geen theologische redenen waarom een christen zich zou moeten laten besnijden, al snap ik nog steeds niet hoe de christenen onder deze hele heldere uitspraak van JC uitkomen die zegt dat de hele wet, waaronder besnijdenis, onverkort nageleefd moet worden:

"Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. 18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. 19 Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen."

Matt 5

Wat ik wel heb laten zien is dat de besnijdenis grote gezondheidsvoordelen biedt.

Wat een ieder daar mee doet is verder zijn zaak.

Wel is het natuurlijk compleet krankzinnig dat de besnijdenis die nu aanbevolen wordt door de Wereld Gezondheids Organisatie en de UNAIDS, dat men die in Europa wil gaan verbieden.

Hetzelfde europa waar onbekommerd euthanasie toegepast wordt, en waar je een zuigeling niet mag besnijden, maar waar je hem wel 14 weken eerder zonder verdoving door de abortustang aan stukken mag laten trekken.

Het moge duidelijk zijn dat het morele kompas van de europeanen weer eens helemaal dolgedraaid is.

Eliyahu

mensen bepalen zelf of ze euthansie willen een baby vraagt er niet om om besneden te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat men niet tegen besnijdenis is, maar tegen besnijdenis van baby's, die dus daarvoor niet kunnen kiezen. Ik denk dat de tegenstanders vinden dat je het vooral lekker zelf moet weten als je je op volwassen leeftijd wil laten besnijden, maar dus wel op volwássen leeftijd. Nu vind ik zelf de discussie ook wat aanstellerig, zeker als je inderdaad bedenkt dat ondertussen er gewoon kinderen gelegaliseerd geaborteerd worden.

Dat is mijn insteek ook, idd.

Mensen laten zich op volwassen leeftijd door allerlei ingrepen verbouwen, van gezicht tot geslachstdelen, maar dan is het hun eigen keuze. Op welke grond je dat verder doet zal me een zorg zijn.

Wat ik er zo misselijk aan vind is, buiten de genetalieen van een baby nodeloos verminken (want dat is het gewoon),

er ook nog een soort glorieus, nobel streven aan verbonden word, een lekker ouderwets bloed-offer, om zogezegd God een plezier te doen.

Die blijkbaar in al zijn wijsheid, een voorhuid geschapen heeft met als doel die er af te laten snijden.

Als je echter ongehoorzaam bent, en dit offer niet ziet zitten, heeft je kind blijkbaar volgens een aantal experts een verhoogde kans op allerlei dodelijke ziektes, bijna exclusief als je de pech hebt geboren te worden in een geterroriseerd land beneden de Sahara.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid