Spring naar bijdragen

Wat ga je doen vandaag?


Aanbevolen berichten

Aha, dat bier en klassieke muziek fabeltje. Misschien dat ze dat ergens in een afgelegen boerderij in Japan doen, maar niet in Australië. Alleen in WA schijnen sommige veehouders rode wijn aan het voer toe te voegen. Het dieet van wagyu cattle bestaat voornamelijk uit graan.
Je weet iig dat het een fabeltje is idd, dat deze koeien een soort van prinsenbestaan leiden.
Verder ga ik er vanuit dat de veehouders en slachterijen zich aan de voor hun geldende regels houden.
Dat was niet wat ik vroeg.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 929
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Luieren op de bank en straks eten koken

Posted Images

Ik moet weer weg helaas, gezellig doen met vrienden. Terwijl het hier op het forum net zo leuk is! -O-

Jaajaa ;)

Waarom zou ik daarover liegen? Dit doet pijn. ;(

Vandaag ga ik, in ruil voor een deel van de buit, mijn frituur schoonmaken, opdat iemand anders er oliebollen in kan maken. Hopen dat het het de moeite waard is. :E

Link naar bericht
Deel via andere websites
Esther, hoe maak jij die wagyu dan klaar? Ik heb een keer shabu shabu op met wagyu, was wel erg lekker maar ik had het denk ik met gewone biefstuk ook best te eten gevonden. :)

Omdat dit een silverside is, in een pan met water, malt vinegar, een paar laurierblaadjes, een ui en in stukken gesneden wortel. Aan de kook brengen en dan laten sudderen (30 minuten per 500 gram vlees). Als het klaar is in plakken snijden. Als er plakjes over zijn kun je het heel goed koud op brood eten de volgende dag. Aangezien we mijn schoonfamilie over de vloer hadden is er echter niks overgebleven ;)

Je weet iig dat het een fabeltje is idd, dat deze koeien een soort van prinsenbestaan leiden.

Ik had sowieso nog nooit van zo'n fabeltje gehoord. Het lijkt hier toch common knowledge te zijn dat wagyu vee hetzelfde als elk ander vee behandeld wordt.

Dat was niet wat ik vroeg.

Tja, idealiter heeft een dier natuurlijk een zo goed mogelijk leven geleid. Daar zijn hier regels voor en ik ga even van de Australische situatie uit. Ik verdiep me er niet bijzonder in, maar het lijkt erop dat dierenwelzijn in Australië belangrijk gevonden wordt, ook door de veehouders. Zeker als het om runderen gaat. Daarom vertrouw ik erop dat het met het dierenwelzijn van in elk geval runderen wel goed zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ook niet ongebelangrijk, is het vlees daar duur? :#

Hm goede vraag... ik weet niet of het in verhouding met Nederland duur is, maar ik vind het meevallen. Even als voorbeeld, die wagyu silverside kostte $12 voor anderhalve kilo vlees. Da's dus niet duur, maar het is een goedkoper stuk vlees van een wagyu rund. Je moet het lang stoven wil het mals worden.

We kopen veel in 'bulk' dus dan is het per kilo ook goedkoper. We hebben een paar weken geleden bij de slager een heel 'rump' gekocht en dat kwam op rond de $20 per kilo, dat was dan wel een van de duurdere rumps.

Als je in de supermarkt een steak koopt zit je al gauw op $25 per kilo. Organische kipfilet ben ik meestal rond de $10 per kilo voor kwijt.

Een dollar is ongeveer 80 eurocent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ongeveer hetzelfde als ik dus! :#

Overigens, Welkom hier :)

Dank je wel(voor het welkom)!

Leuk,zoiets als 2 zielen èèn gedachte.

Ik kom de dag wel gemakkelijk door.

Nu zullen we niet de enige zijn die de dag vandaag doorbrengt

zoals wij dat doen,maar het is toch leuk om te lezen.

Het voetbal in de premier league gaat gewoon lekker door,

morgen ook weer,overigens begint 5 januari ook Lakeside darts weer. ;)

http://www.lakesideworlddarts.co.uk/schedule.php

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja, idealiter heeft een dier natuurlijk een zo goed mogelijk leven geleid. Daar zijn hier regels voor en ik ga even van de Australische situatie uit. Ik verdiep me er niet bijzonder in, maar het lijkt erop dat dierenwelzijn in Australië belangrijk gevonden wordt, ook door de veehouders. Zeker als het om runderen gaat. Daarom vertrouw ik erop dat het met het dierenwelzijn van in elk geval runderen wel goed zit.
Ok, ik zou het niet weten. Volgens mij doen ze Iig nog steeds aan onverdoofd castreren, onthoornen en brandmerken etc toch? Ik vind dat t onze plicht is als Christen om ons wel degelijk te informeren over dierenwelzijn en alleen maar diervriendelijk vlees te eten (ondanks de misnomer ;) )
Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke, voor ik weer iets verkeerds neerzet. Vragen naar de prijs van vlees is inderdaad ook offtopic, maar daar brand geen discussie uit voort. Jij neemt wat betreft het wagyu echter een standpunt in, wat een discussie tot gevolg heeft. Wil je die in het daarvoor gegeven topic verder voeren? Bij voorbaat dank. Tot slot, beterschap, ook voor je vrouw!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nate is vannacht om 2u opgestaan om te gaan vissen met z'n vader en m'n zwagers, zij liever dan ik! Ze hebben ruim anderhalf uur gereden om in Brunswick Heads te arriveren, schijnbaar kun je daar goed vanaf het strand vissen. Een mooie kans voor Nate om z'n nieuwe surfhengel uit te proberen. Maar... toen ik net om 8u belde hadden ze nog niks gevangen, oeps! :#

Bij afwezigheid van de mannen gaan de dames (m'n schoonmoeder, schoonzusjes en ik) vandaag naar Mt Tamborine, lunchen en een beetje shoppen. Het belooft een hete dag te worden en op de berg is het altijd een paar graden koeler, dus dat is lekker. Er zit daar een Nederlands eetcafé en hopelijk hebben ze een frikadel speciaal, dat heb ik al zooo lang niet op!

Verder horen we vandaag misschien terug over een bod dat we hebben uitgebracht op een huis, ben benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eten ze in Australië nou veel kangaroo trouwens? :P

Ja, je kunt het volop krijgen in de supermarkt (gehakt, steak, worst etc.). Ik vind het niet zo lekker dus we eten het zelden.

Nou, we hebben vandaag een tegenbod op het huis gehad en we hebben zelf ook weer een bod gedaan. Ik gok dat we morgen pas wat horen.

Het bezoekje aan de berg zit erop, was gezellig en zelfs nog wat bekenden tegengekomen. Maar het Nederlandse café was gesloten -O-

Wat ga ik verder nog doen vandaag? Pokemon spelen, avondeten koken en misschien Tinker Tailor Soldier Spy kijken, die film heb ik van manlief voor Kerst gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet zo veel vandaag. Ik ben wat ziekjes dankzij een beginnende nierbekkenontsteking. Ik spendeerde mijn oudjaarsavond op de huisartsenpost; de huisarts zat onder de poedersuiker, dat was wel lekker. Op het moment heb ik meer last van de antibioticakuur dan van de ontsteking denk ik. Wel handig dat ik dit allemaal in mijn vakantie doe.

Enfin, ik ga straks even op pad. De ex van een vriend van me wil me een verlaat kerstcadeau of een vervroegd vormselcadeau geven. Ik weet officieel niet wat het is, maar ik ben inmiddels getipt dat het een ikoon van de H. Theresia gaat zijn. Ik ben benieuwd. Vanavond misschien nog een mis bezoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid