Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

zo overlijden er b.v. diep gelovige christenen en ook hun zieke kinderen, die bidden om genezing en geneest bv. een ongelovige spontaan van kanker zonder te bidden.

kiest God op een dergelijke manier?

zou dat niet oneerlijk zijn?

God heeft de mensheid de wijsheid gegeven om in elk geval de meeste ziektes te kunnen genezen. Waarschijnlijk heeft die ongelovige daarbij logisch doorgedacht, en hebben de diepgelovige personen die wel dood zijn gegaan niet de stap naar de dokter gezet om te kijken wat hij eraan kan doen...

Verder, Christian1122(welkom op het forum, laten we daarmee beginnen), als je dat serieus wil weten, met kennis komt smart. Wat heb je eraan om het te weten? Als je het zou weten, zou je je dan niet druk maken om andere dingen, omdat je die info hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

zo overlijden er b.v. diep gelovige christenen en ook hun zieke kinderen, die bidden om genezing en geneest bv. een ongelovige spontaan van kanker zonder te bidden.

kiest God op een dergelijke manier?

zou dat niet oneerlijk zijn?

God heeft de mensheid de wijsheid gegeven om in elk geval de meeste ziektes te kunnen genezen. Waarschijnlijk heeft die ongelovige daarbij logisch doorgedacht, en hebben de diepgelovige personen die wel dood zijn gegaan niet de stap naar de dokter gezet om te kijken wat hij eraan kan doen...

Verder, Christian1122(welkom op het forum, laten we daarmee beginnen), als je dat serieus wil weten, met kennis komt smart. Wat heb je eraan om het te weten? Als je het zou weten, zou je je dan niet druk maken om andere dingen, omdat je die info hebt?

ook de meeste gelovigen gaan tegenwoordig naar de dokter, maar ja, jouw voorbeeld zal misschien ook nog wel voorkomen, al denk ik dat dat zich beperkt tot kleine groeperingen.

'vorige week zag ik nog een reportage uit Staphorst, waarbij destijds ouders hun kinderen niet wilden laten inenten tegen polio, met het gevolg dat er veel slachtoffers zijn gevallen.

1 van die slachtoffers was aan het woord en het was schrijnend - misschien heb je het wel gezien.

ze was verlamd en haar ouders bleven erbij dat het de wil van God was en voelden zich niet schuldig dat ze hun kind niet hadden laten inenten.

hoe deze vrouw sprak was zo wijs, dat ik er de rillingen van kreeg.

en ja, heel wijs hoor Paul:

met kennis komt smart.

dat is de andere kant van de medaille.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oh? Dat ga ik even opzoeken, heb er niets van meegekregen... Inderdaad, de groeperingen die zo denken zullen er niet zoveel meer zijn.

Overigens, bedoel je 'wijs' in beide gevallen negatief? Ik zal je er niet op aanspreken, je mag eerlijk zijn;)

ik bedoel het positief, d.w.z. ik ben het met je eens... :D [en ook met die vrouw uit de documentaire]

ik ben niet altijd cynisch.... (K)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar God kan die dingen wel laten gebeuren dus waarom schrijft hij het dan op als gelijkenis als hij het ook daadwerkelijk had kunnen laten gebeuren

Exact! Wil je nu tekenen zien lees dan wat Mozes over Jezus heeft geschreven.

sorry, maar bij mijn weten heeft Mozes niets over Jezus geschreven. Jezus komt niet ter sprake in het OT[ Tenach]

Jawel, zie bijvoorbeeld Job 36,15 of Deut 18,18.

maar goed, ik ben benieuwd naar jouw visie - misschien is mij iets ontgaan.

Het is mijn visie geworden, maar ik heb het gehoord van de zoon.

'U onderzoekt de Schriften, want u denkt daardoor eeuwig leven te hebben, en

die zijn het die van Mij getuigen.' (Joh 5,39)

'En Hij begon bij Mozes en al de profeten en legde hun uit wat in al de Schriften over Hem geschreven was.' (Luk 24,27)

'Filippus vond Nathanaël en zei tegen hem: Wij hebben Hem gevonden over Wie Mozes in de wet geschreven heeft, en ook de profeten, namelijk Jezus, de zoon van Jozef, uit Nazareth.' (Joh 1,46)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom gebeuren er bijna geen wonderen meer? En waarom dienen engelen de mens niet meer? Ik las laatst ergens dat de engelen de mens moesten dienen (waardoor toen dus de gevallen engelen ontstonden) maar vandaag de dag is hier niks meer van te zien!? Bijv als je naar job keek die was stinkend rijk omdat God van hem hield. En Jezus zei dat als je geloofd en je iets vraagt aan God hij je dat ook zal geven. Waarom is dit tegenwoordig niet meer. Ik ben geestelijk heel moe en ik ben pas 16 :( ik wil gewoon wat van god zien en hem omhelzen inplaats van ham altijd maar moeten zoeken en hopen dat je geen fouten maakt. Al zou ik alleen maar een vraag kunnen stellen aan god en een direct antwoord krijgen dan zou dat al als een omhelzing zijn. We tasten in het donker (ik denk dat ik niet alleen voor mezelf praat) en ik verlang gewoon naar een antwoord. Wat ik goed doe en wat ik moet veranderen.
De uitspraak dat wonderen bijna niet meer gebeuren veronderstelt dat ze vroeger heel vaak gebeurden?
Link naar bericht
Deel via andere websites

heb je voorbeelden?

ben benieuwd.

Ik denk dat je de term wonderen met een korreltje zout moet nemen :P Voor de één is de geboorte van een kind een wonder, de ander geneest op een nog onverklaarbare manier, en weer een ander vind de afstandsbediening die al weken kwijt was ineens tijdens een christelijk liedje. Wat dat betreft zijn de 'wonderen' de wereld nog niet uit :P

Maar als je inderdaad naar wonderen gaat kijken zoals het veranderen van water in wijn, de rode zee opensplitsen, en het laten regenen van eten, dan is de tijd van wonderen allang voorbij..

Ik vind genezen worden van kanker na gebed geen klein wonder..En opstaan uit de dood ook niet echt..Of genezen worden van hart/lever problemen etc etc. In Jezus Zijn tijd spleet de zee ook niet meer open of regende het manna etc..maar de wonderen die daar beschreven zijn gebeuren vandaag de dag nog steeds.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik geloof dat er wonderen gebeurden en nog steeds gebeuren.

Verder geloof ik dat God wonderen verricht en dat mensen slechts een instrument daarvoor kunnen zijn en dat God niet afhankelijk is van een percentage in geloof of iets dergelijks.

Waarom geeneest god de ene persoon dan wel van een ziekte en een ander niet? Hetijkt me niet dat god zomaar een random iemand uit kiest om te genezen omdat hij zich verveeld. Er moet wel een reden voor zijn

Niet iedereen verwacht genezen te worden wat wel een voorwaarde is. Mijn moeder heeft ook de ene kwaal na de andere en daar bid ze ook voor zegt ze. Maar als het dan niet gebeurt is het ineens de wil van God, dan zal ze wel iets moeten leren denkt ze dan. Wat verwacht je dan?

Volgens Hebreeën 11:6 is het een noodzaak om te geloven dat God ook echt antwoord gaat geven.

Ik genees ook niet altijd als ik ergens voor bid. Maar als ik dan eerlijk naar mezelf toe ben dan weet ik dat ik er ook niet echt voor de volle 100% in zit op dat moment.

Zoals Jezus al zei tegen een blinde: Uw geschiede naar uw geloof. De de bal ligt bij ons.

Ook een goed voorbeeld is het verhaal dat Jezus zijn discipelen een maanzieke knaap niet konden genezen. Ze vroegen later aan Jezus waarom het niet lukte.. Jezus verweet hun dat ze kleingelovig waren...Niet ongelovig maar kleingelovig. Geloof=verwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb je voorbeelden?

ben benieuwd.

Ik denk dat je de term wonderen met een korreltje zout moet nemen :P Voor de één is de geboorte van een kind een wonder, de ander geneest op een nog onverklaarbare manier, en weer een ander vind de afstandsbediening die al weken kwijt was ineens tijdens een christelijk liedje. Wat dat betreft zijn de 'wonderen' de wereld nog niet uit :P

Maar als je inderdaad naar wonderen gaat kijken zoals het veranderen van water in wijn, de rode zee opensplitsen, en het laten regenen van eten, dan is de tijd van wonderen allang voorbij..

Ik vind genezen worden van kanker na gebed geen klein wonder..En opstaan uit de dood ook niet echt..Of genezen worden van hart/lever problemen etc etc. In Jezus Zijn tijd spleet de zee ook niet meer open of regende het manna etc..maar de wonderen die daar beschreven zijn gebeuren vandaag de dag nog steeds.

Ik maak ook geen onderscheid tussen kleine en grote wonderen. Ik maak onderscheid tussen fenomenen die alleen te verklaren zijn door goddelijke interventie (zee die opensplitst, over water lopen, eten laten regenen), en 'wonderen' die nog niet volledig te verklaren zijn en daarom (ter onrechte) worden toegeschreven aan God, zoals genezing van dodelijke ziekten en persoonlijke ervaringen waar ook andere verklaringen voor zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je de term wonderen met een korreltje zout moet nemen :P Voor de één is de geboorte van een kind een wonder, de ander geneest op een nog onverklaarbare manier, en weer een ander vind de afstandsbediening die al weken kwijt was ineens tijdens een christelijk liedje. Wat dat betreft zijn de 'wonderen' de wereld nog niet uit :P

Maar als je inderdaad naar wonderen gaat kijken zoals het veranderen van water in wijn, de rode zee opensplitsen, en het laten regenen van eten, dan is de tijd van wonderen allang voorbij..

Ik vind genezen worden van kanker na gebed geen klein wonder..En opstaan uit de dood ook niet echt..Of genezen worden van hart/lever problemen etc etc. In Jezus Zijn tijd spleet de zee ook niet meer open of regende het manna etc..maar de wonderen die daar beschreven zijn gebeuren vandaag de dag nog steeds.

Ik maak ook geen onderscheid tussen kleine en grote wonderen. Ik maak onderscheid tussen fenomenen die alleen te verklaren zijn door goddelijke interventie (zee die opensplitst, over water lopen, eten laten regenen), en 'wonderen' die nog niet volledig te verklaren zijn en daarom (ter onrechte) worden toegeschreven aan God, zoals genezing van dodelijke ziekten en persoonlijke ervaringen waar ook andere verklaringen voor zijn.

Weet je wat het probleem is? Als mensen wonderen gewoonweg niet willen accepteren als wonder dan verklaren ze zelf wonderen als het opensplijten van de zee en het regenen van kwakkelen nog weg. Sommige mensen zullen het gewoon nooit toegeven. Uiteindelijk blijft het een persoonlijk iets en moet je zelf maar doen wat je er mee wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet je wat het probleem is? Als mensen wonderen gewoonweg niet willen accepteren als wonder dan verklaren ze zelf wonderen als het opensplijten van de zee en het regenen van kwakkelen nog weg. Sommige mensen zullen het gewoon nooit toegeven. Uiteindelijk blijft het een persoonlijk iets en moet je zelf maar doen wat je er mee wilt.

Ik maakte slechts een onderscheid. Dat mensen nog steeds vinden dat er wonderen gebeuren door genezing enz kan ik mij nog best in vinden, maar er zit nogal een verschil tussen dat soort wonderen en het soort wonderen waar absoluut geen andere verklaring voor is behalve dan dat het het werk van God moet zijn (zeeën die opengaan, tornado van vuur midden in de woestijn, regenen van eten, over water lopen, etc). Die wonderen gebeuren helaas niet... Het is trouwens ook geen kwestie van 'het niet willen accepteren'. Als iemand in de Griekse oudheid zou opmerken dat de donder en bliksem misschien slechts een speling van de natuur is, dan zou men ook tegen hem zeggen 'waarom accepteer je nou niet gewoon dat het het werk van Thor is'. Het is erg makkelijk om iets onverklaarbaars aan God toe te kennen, maar het is een iets te makkelijke uitweg..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom gebeuren er bijna geen wonderen meer? En waarom dienen engelen de mens niet meer? Ik las laatst ergens dat de engelen de mens moesten dienen (waardoor toen dus de gevallen engelen ontstonden) maar vandaag de dag is hier niks meer van te zien!? Bijv als je naar job keek die was stinkend rijk omdat God van hem hield. En Jezus zei dat als je geloofd en je iets vraagt aan God hij je dat ook zal geven. Waarom is dit tegenwoordig niet meer. Ik ben geestelijk heel moe en ik ben pas 16 :( ik wil gewoon wat van god zien en hem omhelzen inplaats van ham altijd maar moeten zoeken en hopen dat je geen fouten maakt. Al zou ik alleen maar een vraag kunnen stellen aan god en een direct antwoord krijgen dan zou dat al als een omhelzing zijn. We tasten in het donker (ik denk dat ik niet alleen voor mezelf praat) en ik verlang gewoon naar een antwoord. Wat ik goed doe en wat ik moet veranderen.
De uitspraak dat wonderen bijna niet meer gebeuren veronderstelt dat ze vroeger heel vaak gebeurden?

Nee, wonderen zijn uitzondering en geen regel. Wat logisch is want anders was het geen wonder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op een gegeven moment was er wel een opmerking in het boekje van Jasper Klapwijk ('Het goede nieuws van het oude testament') die mij opviel:

Hij signaleerde dat er verschillende concentraties van wonderen zijn geweest: rond de uittocht uit Egypte, in de tijd van Elia en Elisa, bij het optreden van Jezus. Daarin zie je dat (mijn conclusie) wonderen een middel zijn, een middel dat soms meer nodig is dan anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou willen dat u allen in klanktaal kon spreken, maar ik wil nog liever dat u profeteert. Iemand die profeteert is nuttiger dan iemand die in klanktaal spreekt, tenzij hij uitlegt wat hij zegt, zodat de gemeente er baat bij heeft. (1 Korintiërs 14)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je met dat citaat probeert te zeggen dat Paulus zichzelf tegensprak vind ik verder prima, maar wat ik zei staat er letterlijk:

'Zo dan, de vreemde talen zijn tot een teken niet voor hen, die geloven, maar voor de ongelovigen; en de profetie niet voor de ongelovigen, maar voor hen, die geloven.' (1 Kor 14,22)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel hangt af van je geloof en van het geloof van je geloofsgemeenschap. Ik heb eerder de tegenovergestelde indruk dat er steeds meer wonderen gebeuren.

Maar het is ook waar dat er steeds meer mensen zijn, ook christenen die wetteloos leven- dit is de geboden van God niet meer naleven en de 10 geboden uit te leggen op een manier die overeenstemt met de overheersende waarden en normen inde huidige maatschappij. Maar sie de geboden naleeft en dus gehokoraamt aan God, die mensen worden door God gezegend.

Hoe meer je openstaat voor God; wijn geboden; en zijn wonderen, hoe meer je wonderen zal gaan beleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Veel hangt af van je geloof en van het geloof van je geloofsgemeenschap. Ik heb eerder de tegenovergestelde indruk dat er steeds meer wonderen gebeuren.

Maar het is ook waar dat er steeds meer mensen zijn, ook christenen die wetteloos leven- dit is de geboden van God niet meer naleven en de 10 geboden uit te leggen op een manier die overeenstemt met de overheersende waarden en normen inde huidige maatschappij. Maar sie de geboden naleeft en dus gehokoraamt aan God, die mensen worden door God gezegend.

Hoe meer je openstaat voor God; wijn geboden; en zijn wonderen, hoe meer je wonderen zal gaan beleven.

Waar baseer je dat op?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat er steeds meer wonderen gebeuren, zie ik in mijn omgeving en hoor ik ook van anderen in hun omgeving.

Dat diegene die van God houden en Zijn 10 geboden naleven zullen erdoor gezegend worden. Dit staat op verschillende plaatsen in de bijbel:

Deuteronomy 7:9

Know therefore that the LORD your God is God; he is the faithful God, keeping his covenant of love to a thousand generations of those who love him and keep his commandments.

Het is duidelijk dat God Zijn liefde blijft tonen aan hen die Hem liefheben en dat kan Hij natuurlijk niet beter tonen dan door oa wonderen te verrichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er was pas geleden een getuigenis, een vrouw in onze gemeente was ziek, heel erg ziek.

De dokters vertelden haar dat ze ook nooit meer beter zou worden.

Haar geloof in Jezus is zo sterk, ze heeft gebeden gevraagd aan de Heer om genezing.

De dokters waren verbaasd ze was helemaal genezen!!! Ze wisten niet hoe dat mogelijk was.

Nou als dat geen wonder is, dan weet ik het ook niet meer....

God is goed! God is groot! Hij is trouw!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid