Spring naar bijdragen

iznogoodh

Members
  • Aantal bijdragen

    211
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over iznogoodh

  • Rang
    CrediGup

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Dat zal de wetenschap vaststellen.
  2. iznogoodh

    Homoseksualiteit

    Is dit dan een discussieforum? Je bent hier inmiddels lang genoeg om de grenzen van elk subforum te kennen. En heeft een discussieforum ook een discussielieder? Of zijn we aan de heidenen overgeleverd?Grapje...(waarvan ik hoop dat het past binnen de nauwe grenzen van dit forum).
  3. Maar het is een goed voorbeeld van hoe mensen in een vreemde spagaat terecht kunnen komen. Enerzijds het oor te luisteren leggen bij de Tijdgeest, die andere dingen zegt dan de geschriften, anderzijds die geschriften toch als zijnde van goddelijke afkomst (dan wel goddelijk geinspireerd) te verklaren en ze tegen de klippen op en tenenkrommend te interpreteren. Of, in uiterste nood, gewoon doen alsof delen ervan nooit zijn geschreven. De pastoor las in de kerk altijd voor uit een van de brieven of evangelien die bij het NT horen. Hij citeerde nooit de tekst uit het OT die vertelde dat Mozes de
  4. Ik denk dat men ze gewoon niet serieus neemt omdat het pseudowetenschap is. Bs'd Pseudowetenschap wordt niet gepubliceerd in peer reviewed scientific journals, en het wordt ook niet gepresenteerd op wetenschappelijk congressen. Eliyahu Maar ze kunnen daar wel worden bekritiseerd en als ongefundeerd worden beschouwd. Inderdaad, het is dan strict genomen geen pseudowetenschap.
  5. Tja, leg maar eens uit aan Vrede dat de praktijk van de islam zich weinig aantrekt van wat hij meent dat die zou moeten zijn.
  6. Omdat Michiel niet blij was met het plaatsen van lange teksten in het engels doe ik hier maar mijn vertaling van hoofdstuk 8 van The Reliance of the Traveller, het document uit de 14e eeuw dat een weerslag is van de opvattingen van de Shafi'i wetschool. De vertaling is gebeurd op basis van het werk van de amerikaan Nuh Ha Mim Keller: Reliance of the Traveller: Classic Manual of Islamic Sacred Law, Amana Publications, revised edition 1997, ISBN 0-915957-72-9. Goedgekeurd als deze vertaling is door de Al-Azharuniversiteit, mogen we wel van enig gezag spreken. Wat hoofdstuk 8, dat over afvalli
  7. Leer eens discussie voeren.
  8. Schijt aan de Koran.
  9. Dat die baardige tulbandknakkers van vroeger een sharia in elkaar hebben gedraaid waarin op afvalligheid van elke moslim gewoon de doodstraf stond is voor lid Vrede een onverteerbaar punt en hij zal het nooit toegeven. Hij zou heel wat meer waardering oogsten als hij gewoon eens zegt: "Er zijn toen in naam van de islam grote fouten gemaakt". Maar dat is bijna niet mogelijk voor een moslim naar het schijnt.
  10. Tja, een God die niet in staat is om op een paar A4-tjes even de juiste beginselen neer te zetten is een wat moeizaam communicerende God. Gevolg: geen enkel probleem hadden de klassieke wetscholen ermee om op gewone afvalligheid de doodstraf te zetten. Dat was dus ooit islam en is het nu nog steeds in een paar [knip] landen.
  11. Welnee, hij draait niet. Hij 'interpreteert' slechts. Rood kan uitstekend als groen worden geinterpreteerd.
  12. De enige reden waarom jij blij zou kunnen zijn met mijn reactie is dat het je een handvat geeft om er steeds maar weer omheen te blijven draaien. Je bent totaal ongeschikt als discussiepartner.
  13. Die vraag moet je niet aan mij stellen maar aan al die heren geleerden van de klassieke, islamitisch wetscholen door de eeuwen heen die deze hadith ook wel kenden en desondanks de doodstraf voor afvalligheid eisten. Islam is wat de geleerden van de oemmah er van maakten en maken, niet van wat jij vindt dat het zou moeten zijn. De doodstraf volgens de klassieke wetscholen geldt voor ALLE moslims en geldt voor afvalligheid op zich. En als de afvallige moslim binnen een aantal dagen zijn mening niet heeft bijgesteld, wordt hij gedood.Maar waarom? Waarom is men eigenlijk bang voor een andere me
  14. Toen ik tegen mijn vader vertelde dat ik niet meer in God geloofde, was zijn reactie er een van lichte teleurstelling. Maar hij achtte het juist dat ik hierin mijn eigen mening volgde. Ik was immers oud genoeg. Dit is de essentie van het erkennen dat je mens en mening los van elkaar moet kunnen zien, de essentie van vrije meningsuiting. De mening mag je tegenstaan maar er zitten meer kanten aan een mens dan alleen die onwelgevallige mening. De reactie van mijn vader was niet: “Dat doe je alleen maar om mij te treffen!†Want hoewel het hem wel trof, wist hij dat het niet mijn bedoeling wa
  15. Een aantal landen, waaronder Saoedie-Arabie, Yemen, Qatar, Mauretanie en Iran, kent officieel de doodstraf voor afvalligheid en afvalligheid alleen. Niet afvalligheid in combinatie met iets anders. Hoe is dat mogelijk? Het antwoord is dat ze nog steeds aanhaken aan een oude en verwerpelijke traditie binnen de islam. De geleerden in die landen vergissen zich niet en ze zijn heel goed thuis in de relevante geschriften, de Koran, sira en ahadith. Als zij zich vergissen, dan is de islam blijkbaar al eeuwen ‘slachtoffer’ geweest van een vergissing op dat punt. Op een enkele terugval in die tra
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid