Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Waarom gebeuren er bijna geen wonderen meer? En waarom dienen engelen de mens niet meer? Ik las laatst ergens dat de engelen de mens moesten dienen (waardoor toen dus de gevallen engelen ontstonden) maar vandaag de dag is hier niks meer van te zien!? Bijv als je naar job keek die was stinkend rijk omdat God van hem hield. En Jezus zei dat als je geloofd en je iets vraagt aan God hij je dat ook zal geven. Waarom is dit tegenwoordig niet meer. Ik ben geestelijk heel moe en ik ben pas 16 :( ik wil gewoon wat van god zien en hem omhelzen inplaats van ham altijd maar moeten zoeken en hopen dat je geen fouten maakt. Al zou ik alleen maar een vraag kunnen stellen aan god en een direct antwoord krijgen dan zou dat al als een omhelzing zijn. We tasten in het donker (ik denk dat ik niet alleen voor mezelf praat) en ik verlang gewoon naar een antwoord. Wat ik goed doe en wat ik moet veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Waarom gebeuren er bijna geen wonderen meer? En waarom dienen engelen de mens niet meer? Ik las laatst ergens dat de engelen de mens moesten dienen (waardoor toen dus de gevallen engelen ontstonden) maar vandaag de dag is hier niks meer van te zien!? Bijv als je naar job keek die was stinkend rijk omdat God van hem hield. En Jezus zei dat als je geloofd en je iets vraagt aan God hij je dat ook zal geven. Waarom is dit tegenwoordig niet meer. Ik ben geestelijk heel moe en ik ben pas 16 :( ik wil gewoon wat van god zien en hem omhelzen inplaats van ham altijd maar moeten zoeken en hopen dat je geen fouten maakt. Al zou ik alleen maar een vraag kunnen stellen aan god en een direct antwoord krijgen dan zou dat al als een omhelzing zijn. We tasten in het donker (ik denk dat ik niet alleen voor mezelf praat) en ik verlang gewoon naar een antwoord. Wat ik goed doe en wat ik moet veranderen.

Beste christian1122,

Er gebeuren dagelijks zeer veel wonderen en engelen dienen de gelovigen. God wil je ook geven wat je aan hem vraagt. Omdat je schrijft dat je geestelijk moe bent..

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:11:28 Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven

Je hoeft niet bang te zijn om fouten te maken, want daar gaat het niet om bij God. Hij kijkt naar je hart en ziet dat je Hem zoekt. Daarover is Hij blij. God is harder op zoek naar jou dan jij naar Hem. Laat je door Hem vinden. Hij wil je omhelzen.

Je mag mij altijd een persoonlijk bericht sturen.

Veel zegen *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom gebeuren er bijna geen wonderen meer? En waarom dienen engelen de mens niet meer?

Wonderen zijn voor mij juist dingen die heel bijzonder zijn. Als elke dag de wonderen om je oren vlogen zou het iets gewoons geworden zijn.

Ik geloof dat er nog steeds wonderen plaats vinden. Althans, er zijn genoeg verhalen over en ik heb zelf ook wel bepaalde zaken als een wonder ervaren.

Maar, je moet ook beseffen denk ik dat in een boek als de Bijbel er een enorme lange tijd beschreven wordt. Dus die wonderen zijn wel hoogtepunten. Zelfde als het leven van Jezus, dat was wel iets enorm bijzonders. En een Germaan in Noord Europa zal ook niet veel gezien hebben van de wonderen van de apostelen.

Dus met de Bijbel vergeleken lijkt het wel stil nu, maar je moet denk ik ook de Bijbel zien als een selectie van bijzondere gebeurtenissen, als je puur naar de wonderen kijkt. En ik neem meteen aan dat er ook wonderen gebeurden die niet in de Bijbel staan, maar toch denk ik dat in die tijd, over de hele wereld genomen, er toen ook niet meer wonderen plaats vonden dan nu.

Ik las laatst ergens dat de engelen de mens moesten dienen (waardoor toen dus de gevallen engelen ontstonden) maar vandaag de dag is hier niks meer van te zien!?

Nooit van gehoord. Engelen zijn oa. boodschappers van God. Als ze mensen helpen doen ze dat om Gods wil.

Bijv als je naar job keek die was stinkend rijk omdat God van hem hield. En Jezus zei dat als je geloofd en je iets vraagt aan God hij je dat ook zal geven. Waarom is dit tegenwoordig niet meer.

Ik weet niet of er een Job rond rondloopt, wellicht wel. (Besef trouwens ook dat het met Job op een gegeven moment juist enorm slecht ging.)

En wat Jezus belofte, ik denk dat je dat in de context moet zien. Namelijk dat je wel gegeven wordt wat je nodig hebt en niet alles wat je vraagt heb je nodig of kan zelfs slecht voor je zijn.

In de bijbel verloopt ook lang niet alles zoals de mensen dat zelf graag zouden willen.

Al zou ik alleen maar een vraag kunnen stellen aan god en een direct antwoord krijgen dan zou dat al als een omhelzing zijn. We tasten in het donker (ik denk dat ik niet alleen voor mezelf praat) en ik verlang gewoon naar een antwoord. Wat ik goed doe en wat ik moet veranderen.

Mja, zo werkt het helaas niet altijd. Soms vraagt het veel geduld, soms krijg je een antwoord op een hele andere manier dan je verwacht. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom gebeuren er bijna geen wonderen meer? En waarom dienen engelen de mens niet meer? Ik las laatst ergens dat de engelen de mens moesten dienen (waardoor toen dus de gevallen engelen ontstonden) maar vandaag de dag is hier niks meer van te zien!? Bijv als je naar job keek die was stinkend rijk omdat God van hem hield. En Jezus zei dat als je geloofd en je iets vraagt aan God hij je dat ook zal geven. Waarom is dit tegenwoordig niet meer. Ik ben geestelijk heel moe en ik ben pas 16 :( ik wil gewoon wat van god zien en hem omhelzen inplaats van ham altijd maar moeten zoeken en hopen dat je geen fouten maakt. Al zou ik alleen maar een vraag kunnen stellen aan god en een direct antwoord krijgen dan zou dat al als een omhelzing zijn. We tasten in het donker (ik denk dat ik niet alleen voor mezelf praat) en ik verlang gewoon naar een antwoord. Wat ik goed doe en wat ik moet veranderen.

@ christian1122, de wonderen en tekenen zoals die gebeurden in de tijd van Jezus waren zelfs toen een grote zeldzaamheid. Vandaar ook dat de joden zo verbaast waren bij de uitstorting van de geest (zie Handelingen 2) en dachten dat de apostelen dronken waren. Waarom die wonderen nu niet meer gebeuren zijn vele theorieën over, maar ik denk dat het is omdat men een plant water geeft bij de wortel. Ik nodig je uit om na te denken over wat ik daar mee bedoel.

Voorts zijn er nog steeds tekenen te bespeuren, echter niet op de wijze zoals Eulogia die op het netvlies heeft. Apostel Paulus leert ons dat de gelovigen een ander soort teken krijgen.

'Zo dan, de vreemde talen zijn tot een teken niet voor hen, die geloven, maar voor de ongelovigen; en de profetie niet voor de ongelovigen, maar voor hen, die geloven.' (1 Kor 14,22)

Het teken voor de gelovigen is de profetie en geen wonderen en engelen. Wat wij hebben gekregen als teken is de Bijbel, want dat is de verzameling boeken van de profeten, die overigens wel door de bestelling van engelen (= boodschapper/profeten/apostelen) tot ons zijn gekomen (Hand 7,53) en door de katholieke kerk gecanoniseerd.

Als jij dus een teken wilt, bestudeer dan de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn nog steeds tekenen en wonderen..Niets veranderd. Mits je op de juiste plek zoekt.

Persoonlijk maak ik ze regelmatig mee sinds in wederom geboren ben. Vroeger nooit, in de traditionele kerk waar ik zat.

Het is net als een televisie..gebruik je de handleiding dan heb je de resultaten zoals ze bedoeld zijn, gebruik je het niet, dan werkt het niet of half. Zo ook met de bijbel. Doe je wat er in staat, dan heb je ook de resultaten die erin beloofd worden. Ga je dingen lopen verdraaien, dan werkt het ook niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Saint_Eve schreef:

Er zijn nog steeds tekenen en wonderen..Niets veranderd. Mits je op de juiste plek zoekt.

Persoonlijk maak ik ze regelmatig mee sinds in wederom geboren ben. Vroeger nooit, in de traditionele kerk waar ik zat.

heb je voorbeelden?

ben benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb je voorbeelden?

ben benieuwd.

Ik denk dat je de term wonderen met een korreltje zout moet nemen :P Voor de één is de geboorte van een kind een wonder, de ander geneest op een nog onverklaarbare manier, en weer een ander vind de afstandsbediening die al weken kwijt was ineens tijdens een christelijk liedje. Wat dat betreft zijn de 'wonderen' de wereld nog niet uit :P

Maar als je inderdaad naar wonderen gaat kijken zoals het veranderen van water in wijn, de rode zee opensplitsen, en het laten regenen van eten, dan is de tijd van wonderen allang voorbij..

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb je voorbeelden?

ben benieuwd.

Maar als je inderdaad naar wonderen gaat kijken zoals het veranderen van water in wijn, de rode zee opensplitsen, en het laten regenen van eten, dan is de tijd van wonderen allang voorbij..

maar de vraag is dus hoe kan dat.

als je kijkt naar wie de wonderen verrichten waren het alleen de mensen die 100% in god geloofden (de discipelen twijfelden dat is dus ook de reden waarom zij die demon niet konden verdrijven) maar als ik dat dan zo ziet worden die mensen dan niet voor getrokken?

en als je alleen wonderen kan verrichten als je 100% gelooft wat den we vandaag de dag dan fout want iedereen probeert zo goed mogelijk te leven

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar de vraag is dus hoe kan dat.

als je kijkt naar wie de wonderen verrichten waren het alleen de mensen die 100% in god geloofden (de discipelen twijfelden dat is dus ook de reden waarom zij die demon niet konden verdrijven) maar als ik dat dan zo ziet worden die mensen dan niet voor getrokken?

en als je alleen wonderen kan verrichten als je 100% gelooft wat den we vandaag de dag dan fout want iedereen probeert zo goed mogelijk te leven

Ik denk ook niet dat dergelijke wonderen ooit gebeurd zijn. Het zijn verhalen waar je een boodschap uit kan halen en wat van kan leren, maar ik zou de Bijbel wat dat betreft niet als historisch document gebruiken. Dus er is geen sprake van 'waarom zijn er nu geen wonderen meer', want die wonderen zijn waarschijnlijk nooit echt gebeurd..;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik geloof dat er wonderen gebeurden en nog steeds gebeuren.

Verder geloof ik dat God wonderen verricht en dat mensen slechts een instrument daarvoor kunnen zijn en dat God niet afhankelijk is van een percentage in geloof of iets dergelijks.

Waarom geeneest god de ene persoon dan wel van een ziekte en een ander niet? Hetijkt me niet dat god zomaar een random iemand uit kiest om te genezen omdat hij zich verveeld. Er moet wel een reden voor zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar de vraag is dus hoe kan dat.

als je kijkt naar wie de wonderen verrichten waren het alleen de mensen die 100% in god geloofden (de discipelen twijfelden dat is dus ook de reden waarom zij die demon niet konden verdrijven) maar als ik dat dan zo ziet worden die mensen dan niet voor getrokken?

en als je alleen wonderen kan verrichten als je 100% gelooft wat den we vandaag de dag dan fout want iedereen probeert zo goed mogelijk te leven

Ik denk ook niet dat dergelijke wonderen ooit gebeurd zijn. Het zijn verhalen waar je een boodschap uit kan halen en wat van kan leren, maar ik zou de Bijbel wat dat betreft niet als historisch document gebruiken. Dus er is geen sprake van 'waarom zijn er nu geen wonderen meer', want die wonderen zijn waarschijnlijk nooit echt gebeurd..;)

daar sluit ik me bij aan.

water in wijn veranderen, 5 broden en 2 vissen; lopen op water etc; doden opwekken

zijn ook voorbeelden om aan te geven hoe belangrijk of goddelijk die persoon was, terwijl je er tevens een boodschap uit kan halen of een troost en kracht.

allegorische verhalen - die heel mooi zijn, maar niet historisch.

er zijn er vele van door de geschiedenis heen.

dus het is zinloos om deze wonderen heden ten dage nog in real life te verwachten.

het probleem doet zich dan voor, dat - wanneer ze uitblijven - je gaat twijfelen aan je geloof.

of: waarom vroeger wel en nu niet meer.

verder kun je in heel veel dingen een wonder zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je sowieso al niet in het christendom gelooft kan ik me voorstellen dat je ze van de hand legt. Overigens lijkt het er sterk op dat degene die als geschiedschrijver over die wonderen geschreven heeft, het wel degelijk als echt gebeurd is, er over hoorde van ooggetuigen en/of zelf erbij was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar de vraag is dus hoe kan dat.

als je kijkt naar wie de wonderen verrichten waren het alleen de mensen die 100% in god geloofden (de discipelen twijfelden dat is dus ook de reden waarom zij die demon niet konden verdrijven) maar als ik dat dan zo ziet worden die mensen dan niet voor getrokken?

en als je alleen wonderen kan verrichten als je 100% gelooft wat den we vandaag de dag dan fout want iedereen probeert zo goed mogelijk te leven

Ik denk ook niet dat dergelijke wonderen ooit gebeurd zijn. Het zijn verhalen waar je een boodschap uit kan halen en wat van kan leren, maar ik zou de Bijbel wat dat betreft niet als historisch document gebruiken. Dus er is geen sprake van 'waarom zijn er nu geen wonderen meer', want die wonderen zijn waarschijnlijk nooit echt gebeurd..;)

daar sluit ik me bij aan.

water in wijn veranderen, 5 broden en 2 vissen; lopen op water etc; doden opwekken

zijn ook voorbeelden om aan te geven hoe belangrijk of goddelijk die persoon was, terwijl je er tevens een boodschap uit kan halen of een troost en kracht.

allegorische verhalen - die heel mooi zijn, maar niet historisch.

er zijn er vele van door de geschiedenis heen.

dus het is zinloos om deze wonderen heden ten dage nog in real life te verwachten.

het probleem doet zich dan voor, dat - wanneer ze uitblijven - je gaat twijfelen aan je geloof.

of: waarom vroeger wel en nu niet meer.

verder kun je in heel veel dingen een wonder zien.

Maar God kan die dingen wel laten gebeuren dus waarom schrijft hij het dan op als gelijkenis als hij het ook daadwerkelijk had kunnen laten gebeuren

Link naar bericht
Deel via andere websites
daar sluit ik me bij aan.

water in wijn veranderen, 5 broden en 2 vissen; lopen op water etc; doden opwekken

zijn ook voorbeelden om aan te geven hoe belangrijk of goddelijk die persoon was, terwijl je er tevens een boodschap uit kan halen of een troost en kracht.

Jezus' boodschap was: 'geloof me om de werken' (Joh 10,38)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik geloof dat er wonderen gebeurden en nog steeds gebeuren.

Verder geloof ik dat God wonderen verricht en dat mensen slechts een instrument daarvoor kunnen zijn en dat God niet afhankelijk is van een percentage in geloof of iets dergelijks.

Waarom geeneest god de ene persoon dan wel van een ziekte en een ander niet? Hetijkt me niet dat god zomaar een random iemand uit kiest om te genezen omdat hij zich verveeld. Er moet wel een reden voor zijn

er is geen reden. [denk ik]

de een geneest van een ziekte en de ander niet en gaat dood.

ik denk niet dat God zich daarmee bemoeit....dat is van vele factoren afhankelijk.

als dat zo zou zijn , dan zou God voorkeuren hebben.

zo overlijden er b.v. diep gelovige christenen en ook hun zieke kinderen, die bidden om genezing en geneest bv. een ongelovige spontaan van kanker zonder te bidden.

kiest God op een dergelijke manier?

zou dat niet oneerlijk zijn?

het gaat zoals het gaat; ook al is dat vaak moeilijk te accepteren.

wat niet wegneemt dat je natuurlijk altijd kunt bidden of hopen - positief denken - dat maakt jezelf sterker en heeft een positief effect, maar is geen garantie voor genezing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar God kan die dingen wel laten gebeuren dus waarom schrijft hij het dan op als gelijkenis als hij het ook daadwerkelijk had kunnen laten gebeuren

Exact! Wil je nu tekenen zien lees dan wat Mozes over Jezus heeft geschreven.

sorry, maar bij mijn weten heeft Mozes niets over Jezus geschreven.

Jezus komt niet ter sprake in het OT[ Tenach]

maar goed, ik ben benieuwd naar jouw visie - misschien is mij iets ontgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom geeneest god de ene persoon dan wel van een ziekte en een ander niet? Hetijkt me niet dat god zomaar een random iemand uit kiest om te genezen omdat hij zich verveeld. Er moet wel een reden voor zijn

Interessanter vind ik waarom God überhaupt iemand geneest. Het lijkt er namelijk sterk op dat God zich als standaard heeft gesteld Zijn schepping los te laten, nadat de mens God los liet en met Hem brak. Jezus kwam vooral om de mensheid van de zonden te verlossen en het eeuwige leven te geven. Mooi voorbeeld vind ik dit verhaal:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:18 Er kwamen een paar mannen met een verlamde op een draagbed, die ze naar binnen wilden brengen om hem voor Jezus neer te leggen. 19 Maar ze zagen geen kans om door de mensenmassa heen te komen, en dus gingen ze het dak op en lieten hem op het bed door een opening in het tegeldak naar beneden zakken tot vlak voor Jezus. 20 Toen hij hun geloof zag, zei hij tegen hem: ‘Uw zonden zijn u vergeven.’ 21 De schriftgeleerden en de farizeeën begonnen zich af te vragen: Wie is die man dat hij deze godslasterlijke taal spreekt? Wie kan zonden vergeven dan God alleen? 22 Maar Jezus begreep wat ze dachten en zei tegen hen: ‘Vanwaar toch al die bedenkingen? 23 Wat is gemakkelijker, te zeggen: “Uw zonden zijn u vergeven†of: “Sta op en loop� 24 Ik zal u laten zien dat de Mensenzoon volmacht heeft om op aarde zonden te vergeven.’ En hij zei tegen de verlamde: ‘Ik zeg u, sta op, pak uw bed en ga naar huis.’ 25 En onmiddellijk stond hij voor de ogen van alle aanwezigen op, pakte het bed waarop hij altijd had gelegen en vertrok naar huis, terwijl hij God loofde. 26 Allen stonden versteld en ze loofden God, en zeiden, vervuld van ontzag: ‘Vandaag hebben we iets ongelooflijks gezien!’

"Vandaag hebben we iets ongelooflijks gezien." Kennelijk waren voor die mensen dat soort wonderen ook niet van alle dagen.

Anyway, ook zijn oordeel komt pas aan het einde en dan wordt de gebroken wereld pas weer heel. Als je je bekeert wordt je in feite al gered, maar je blijft tot je tot (of de wederkomst) in een gebroken wereld leven.

Waarom dan toch die wonderen? Het zijn in de eerste plaats tekenen van God. Tekenen om gelovigen kracht te geven en wellicht de aandacht van anderen te trekken en te wijzen naar God. Ook genezing, want zelfs degenen die werden opgewekt uit de dood zullen weer gestorven zijn. En ieder die nu geneest gaat uiteindelijk toch weer dood. Ik zou me kunnen voorstellen dat het naast tekenen God misschien wel een plan met iemand heeft, of het een middel tot een ander doel is: iemands ziel te redden van de ondergang (van de persoon zelf, of juist van een ander).

Klinkt wellicht hard. Maar ik zie de aarde toch vooral als een gebroken wereld. Een wereld die zich van God heeft afgekeerd en waarvan God in beginsel de mens ook die vrije wil heeft gegeven. En belangrijker: de dood is slechts een nieuw begin, niet het einde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
sorry, maar bij mijn weten heeft Mozes niets over Jezus geschreven.

Jezus komt niet ter sprake in het OT[ Tenach]

maar goed, ik ben benieuwd naar jouw visie - misschien is mij iets ontgaan.

Volgens de Christelijke theologie getuigt het hele oude testament van Christus, waar ik het trouwens mee eens ben. De schrijvers van het Nieuwe testament vonden dat ook al, het stikt van verwijzingen naar het oude testament.

Link naar bericht
Deel via andere websites
sorry, maar bij mijn weten heeft Mozes niets over Jezus geschreven.

Jezus komt niet ter sprake in het OT[ Tenach]

maar goed, ik ben benieuwd naar jouw visie - misschien is mij iets ontgaan.

Volgens de Christelijke theologie getuigt het hele oude testament van Christus, waar ik het trouwens mee eens ben. De schrijvers van het Nieuwe testament vonden dat ook al, het stikt van verwijzingen naar het oude testament.

ja,ja.. volgens de Christelijke theologie wel - inderdaad.

maar goed, ik ga hier maar niet verder serieus op in, aangezien dit het topic Geloof Algemeen is... :E

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid