Spring naar bijdragen

Gelovers en niet gelovers.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Twijfel is van de duivel, MasterJapie. ;)

Is de knipoog een teken van sarcasme of meen je dat? :P

Dus zodra je als christen twijfelt en een vraag hebt, dan kan je het beste die vraag meteen negeren en je verstand op 0 zetten en alles gewoon maar aannemen zonder vragen te stellen omdat je anders bezeten bent van de duivel? :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er bestaat nou eenmaal twijfel. Ook jij twijfelt. Of weet jij zeker hoe het zal zijn in de hemel? Of hoe het zou zijn in de hel? Dan zou je de enige zijn. Twijfel is niet slecht, het wijst alleen maar aan dat je vragen hebt en antwoorden zoekt. Iemand die door het leven gaat zonder vragen zal zichzelf nooit ontwikkelen.

Ik twijfel niet. Over hetgeen God mij heeft geopenbaard heb ik geen twijfel en over hetgeen God mij (nog) niet heeft geopenbaard, hoef ik geen mening of twijfel te hebben. God heeft mij dingen over de hemel en hel geopenbaard.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik twijfel niet. Over hetgeen God mij heeft geopenbaard heb ik geen twijfel en over hetgeen God mij (nog) niet heeft geopenbaard, hoef ik geen mening of twijfel te hebben. God heeft mij dingen over de hemel en hel geopenbaard.

Lijkt me best een saai leven, om de antwoorden overal al op te hebben en nooit met vragen te zitten...maarja, dat is slechts mijn mening :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik twijfel niet. Over hetgeen God mij heeft geopenbaard heb ik geen twijfel en over hetgeen God mij (nog) niet heeft geopenbaard, hoef ik geen mening of twijfel te hebben. God heeft mij dingen over de hemel en hel geopenbaard.

Lijkt me best een saai leven, om de antwoorden overal al op te hebben en nooit met vragen te zitten...maarja, dat is slechts mijn mening :)

Nee, het is een geweldig leven om in elke situatie de waarheid te weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk niet. Ik lees alleen de waarheid die in het Woord van God staat.

Hoe komt het dan dat je wel de verschillende bijdragen hier op dit forum leest? Dat je wel nieuwsberichten op verschillende sites leest enz enz.

Je aanwezigheid hier geeft enkel al aan dat je je niet aan je eigen uitspraak houd.

O.k. laat ik het dan anders formuleren: ik ben voorzichtig in wat ik lees en ben selectief. Ik kijk tegenwoordig zo goed als geen tv meer en kijk vooral op Youtube naar betrouwbare kanalen. Op Credible ben ik selectief in topics en ik klik niet op elke link. Ik lees wel bepaalde posts, maar ik stel het woord van God altijd boven die posts. Ik negeer de onwaarheden die worden geschreven, aangezien ze niet overeenkomen met Gods woord. Ik 'filter' als het ware hetgeen ik lees met het woord van God.

Zo te horen ben je heel onzeker over je geloof, maar als je echt gelooft wat je zegt dat je geloofd is dat nergens voor nodig toch? *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe komt het dan dat je wel de verschillende bijdragen hier op dit forum leest? Dat je wel nieuwsberichten op verschillende sites leest enz enz.

Je aanwezigheid hier geeft enkel al aan dat je je niet aan je eigen uitspraak houd.

O.k. laat ik het dan anders formuleren: ik ben voorzichtig in wat ik lees en ben selectief. Ik kijk tegenwoordig zo goed als geen tv meer en kijk vooral op Youtube naar betrouwbare kanalen. Op Credible ben ik selectief in topics en ik klik niet op elke link. Ik lees wel bepaalde posts, maar ik stel het woord van God altijd boven die posts. Ik negeer de onwaarheden die worden geschreven, aangezien ze niet overeenkomen met Gods woord. Ik 'filter' als het ware hetgeen ik lees met het woord van God.

Zo te horen ben je heel onzeker over je geloof, maar als je echt gelooft wat je zegt dat je geloofd is dat nergens voor nodig toch? *:}

Waarom denk je dat ik onzeker ben over mijn geloof? Ik ben heel zeker over mijn geloof *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mijn grootvader: Twijfel is je enige zekerheid. :=

Op welke Bijbeltekst baseerde je grootvader dat?

Op welke bijbeltekst baseer jij dat alles op een bijbeltekst gebaseerd moet zijn?

Op welke Bijbeltekst baseer je dat iemand meent dat alles op een Bijbeltekst gebaseerd moet zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op welke Bijbeltekst baseerde je grootvader dat?

Op welke bijbeltekst baseer jij dat alles op een bijbeltekst gebaseerd moet zijn?

Op welke Bijbeltekst baseer je dat iemand meent dat alles op een Bijbeltekst gebaseerd moet zijn?

Niet. Uit jouw reacties. In zo'n beetje elk topic waar je actief bent vraag je mensen die een mening geven waar die in de Bijbel terug te vinden is.

Maar goed, uit je reactie blijkt wel dat je voor je eigen vragen (wat ik ervaar als doordrammen) geen Bijbelse onderbouwing hebt. Dat is alles wat ik wou weten. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op welke bijbeltekst baseer jij dat alles op een bijbeltekst gebaseerd moet zijn?

Op welke Bijbeltekst baseer je dat iemand meent dat alles op een Bijbeltekst gebaseerd moet zijn?

Niet. Uit jouw reacties. In zo'n beetje elk topic waar je actief bent vraag je mensen die een mening geven waar die in de Bijbel terug te vinden is.

Maar goed, uit je reactie blijkt wel dat je voor je eigen vragen (wat ik ervaar als doordrammen) geen Bijbelse onderbouwing hebt. Dat is alles wat ik wou weten. :+

Jammer dat je mijn vragen ziet als 'doordrammen'. Waarom zie je mijn vragen als dusdanig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Twijfel is van de duivel, MasterJapie. ;)

Is de knipoog een teken van sarcasme of meen je dat? :P

Was inderdaad sarcastisch bedoeld. :)

Dus zodra je als christen twijfelt en een vraag hebt, dan kan je het beste die vraag meteen negeren en je verstand op 0 zetten en alles gewoon maar aannemen zonder vragen te stellen omdat je anders bezeten bent van de duivel? :P

Dat lijkt me een ongezonde houding. Twijfels bestaan meestal uit oprechte vragen. Die kun je in gebed bij God brengen. Je krijgt misschien niet altijd antwoord, maar het laatste wat je moet doen is je twijfels wegstoppen en roepen dat je ze niet hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als het aan God ligt, gaat niemand verloren, ook geen autist. Daarom heeft Hij mensen -ook autisten- de keuzevrijheid gegeven om voor Hem te kiezen en Zijn redding te ontvangen. Elk mens, ook een autist, kan voor Jezus kiezen en worden gered.

Of dat zo is daar twijfel ik aan, wanneer je niet christelijk opgevoedt bent lijkt geloven een vreemd fenomeen.Waarin zul je geloven en waarom, zien mensen bewijzen, horen ze een stem uit de Hemel?

Geloven maakt iets in je los of niet.

Ik dacht er vanmiddag nog over na hoe vreemd ik tegen het geloof in het vagevuur aan kijk en dat dat w.s ook zo is voor niet gelovigen. Zo vreemd kijk je dan w.s tegen geloof aan, zo vreemd kijk ik tegen de Islam aan, al kan ik het gevoel wat het oproept begrijpen als anders gelovige.

Dus geloven heeft niet alleen met niet willen te maken maar ook met niet kunnen.

Lobke, Eulogia is niet degene die bepaalt wie 'behouden' wordt. De Bijbel ook niet. God alleen. De Bijbel zegt meerdere dingen over het oordeel, bijv ook Revelations 20:12 And I saw the dead, small and great, stand before God; and the books were opened; and another book was opened, which is the book of life; and the dead were judged out of those things which were written in the books, according to their works. Dus ik denk dat het vooral gaat om de keuzen die je maakt. Hoe je hart in elkaar steekt.
Link naar bericht
Deel via andere websites

O.k. laat ik het dan anders formuleren: ik ben voorzichtig in wat ik lees en ben selectief. Ik kijk tegenwoordig zo goed als geen tv meer en kijk vooral op Youtube naar betrouwbare kanalen. Op Credible ben ik selectief in topics en ik klik niet op elke link. Ik lees wel bepaalde posts, maar ik stel het woord van God altijd boven die posts. Ik negeer de onwaarheden die worden geschreven, aangezien ze niet overeenkomen met Gods woord. Ik 'filter' als het ware hetgeen ik lees met het woord van God.

Zo te horen ben je heel onzeker over je geloof, maar als je echt gelooft wat je zegt dat je geloofd is dat nergens voor nodig toch? *:}

Waarom denk je dat ik onzeker ben over mijn geloof? Ik ben heel zeker over mijn geloof *:}

Waarom ik dat denk? Omdat je zo selectief bent in alles wat je leest en je hoedt voor alles wat je niet kent. Doch als je steeds in je schuilkelder kruipt zodra er een storm opsteekt, zal je nooit weten op welk fundament je huis gebouwd is. Tussen zeker zijn en dwangmatigheid zit een wereld van verschil, want iemand die volwassen is in geloof leest alles wat hij wil zonder bang te zijn dat het schaadt, maar iemand die dwangmatig is is in werkelijkheid zeer onzeker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe gelovig of ongelovig je bent hangt af van de inrichting van je hersenen.

Hoe meer sporen van autisme, hoe meer kans dat je ongelovig of agnostisch bent of wordt.

De vraag is, hoe kan je zo iemand straffen voor ongeloof?

The study found that the higher the autism score, the less likely the person was to believe in God, with the link partially explained by theory of mind. In other words, the better someone felt at understanding other's minds, the more fervent their belief in God.

http://www.huffingtonpost.com/2012/05/3 ... 58771.html

PS: Dit gaat niet over gediagnosticeerde autisten maar over gewone mensen met sporen van autisme, er is een groot grijs gebied tussen nul en honderd procent autist.

op zich een interessant onderzoek, ook al zijn ze er nog niet volledig uit.

eigenlijk vind ik de uitkomst ook heel logisch, maar goed dat idee zullen de onderzoekers ook wel gehad hebben, maar de noodzaak is dat het ook wetenschappelijk bevestigd wordt.

en de uitkomst schijnt positief te zijn.

onder hen meer ongelovigen en agnosten.

natuurlijk kan men nooit gestraft of ge[ver]oordeeld worden door God als er bewijzen zijn geleverd, dat men onmogelijk in staat is in Hem te geloven of twijfelt aan Zijn bestaan.

verder denk ik dat juist veel wetenschappers en ook hoogbegaafden b.v. meer autistische trekken vertonen dan de doorsnee mens, ook al zegt dit onderzoek dat IQ er niets mee te maken heeft.

of misschien bedoelen ze dat daar niet op getest is?

eerdere onderzoeken hebben dit n.l. wel aangetoond..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geloof is een van de vele gaven (geschenken) van God. Het voelt weliswaar alsof wij het zelf bewerkstelligen, doch zouden wij dat gevoel nooit gehad hebben als God ons dat niet in eerste instantie gegeven had. Paulus schreef:

Door zijn genade bent u nu immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God (Ef 2,8)

Het lijkt mij wat kort door de bocht om te suggereren dat het merendeel van de autisten niet gelooft, want dan zou niemand van hen een gave van God gekregen hebben. Zou God de mensen die het misschien wel harder nodig hebben om te geloven niet verhoren? Lijkt mij stug. Zoals eerder genoemd houden autisten van posten op fora. Hetzelfde onderzoek zou indien gehouden onder de gebruikers op christelijke fora heel anders uitwijzen.

Was getekend een anonieme autist.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid