Spring naar bijdragen

De rrrrrrrrrrrrrr.


Aanbevolen berichten

In Groningen moet je dat ook niet doen denk ik, dan word je met alle geweld naar de Randstad gebonsjoert.

Hest krek geliek mien jong.

Helaas, die student'n kom'n overal vandoan ja. :(

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

whaha ik had een heel antwoord klaar in het Gronings en toen d8 ik, hoe schrijf je het eigenlijk:p ik kan het blijkbaar alleen spreken jammer,, maargoed misschien is Groningen wel de uitgelezen plek om ze te heropvoeden, en het is wat minder drastisch als rusland:p

Link naar bericht
Deel via andere websites
whaha ik had een heel antwoord klaar in het Gronings en toen d8 ik, hoe schrijf je het eigenlijk:p ik kan het blijkbaar alleen spreken jammer,, maargoed misschien is Groningen wel de uitgelezen plek om ze te heropvoeden, en het is wat minder drastisch als rusland:p

Groningen is per slot van rekening net zo communistisch als Rusland. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 9 months later...

Schopje.

Interessant fenomeen, de rrr. Ik woon zelf in Leiden en hier hebben we de ordi-rrr.

Heerrrlak mèèèt, lekkarrr Lèts lullah.

Dat mensen de kak-rrr gaan nadoen, vind ik stom. Maar helaas zijn deze dingen niet te beïnvloeden. Het gebeurde ooit ook toen de hertogen van Brabant vet hip waren. Als mensen van huis uit zo praten (zoals mijn vriendin, die megabekakt praat en de r niet eens kan zeggen: 'Zeg eens rariteitenkabinet, ah toe?') vind ik het best.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sinds ik in België woon valt me pas echt op hoe irritant die Nederlandse rrr is :P

Euh, welke bedoel je nou? De Gooische R of de R zoals die in het Noorden gerold wordt? :?

Vergeleken met de Vlaamse R (en die R die je op tv programma's in de jaren 50 hoort) is onze 'gewone Nederlandse' R al verdacht Goois. Of, de Gooise R is een karikatuur van die lelijke Nederlandse R. Die Gooise mensen doen vermoed ik gewoon stiekem aan satire. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is de schuld van "kinderen voor kinderen" nu is de Gooise rrr uitgezaaid door heel Nederland. Het besmettings gevaar is m.i het grootst voor de groep 12 tot 20 jarigen. Maar om het dan af te leren. :?

Ik bin blie dat we in mien woonploatse een dialecten vereniging hebben, zo houwen wie het erin; plat proat'nen. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha tja, ik werk op een van de grootste en duurste advocaten kantoren in Nederland (en de wereld), in Amsterdam-Zuid en een van onze partners is ook daadwerkelijk de advocaat van een belangrijke Oranje.

Met andere woorden, ik hoor de hele dag niets anders. Gelukkig corrigeren mijn vrienden wanneer er toch af een toe een rrrrr-tje doorheen slipt bij mezelf.

Om toch serieus genomen te worden moet ik namelijk op kantoor mezelf toch af en toe een rrrr-tje aanmeten :$

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens vind ik de roep om goelags wel een pietsie overdreven, ik vind het Noord-Hollandse accent ook niet om aan te horen (kom zelf uit Purmerend), maar om iedereen die dat spreekt nu meteen naar Kamp Westerbork te sturen slaat natuurlijk nergens op. De meeste mensen met de Gooische rrrrrrr hebben ouders die hem ook hadden, dus die kunnen er erg weinig aan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ow, maar ik ben er voor om het Gentse uitspraak in te voeren. ;)

(Straf ik mezelf ook mee als Nederlander.)

Ik vind een goelag een milde humane oplossing. Die gooise rrrr corrumpeert je en verspreidt als een ziekte. als je het te lang hoort begin je het over te nemen. Nee, het beste is het met wortel en al uit te rukken. Dan is het meest christelijke om te doen is iemand nog eerst de kans te geven om er afstand van te doen (en ze te helpen dat te doen in een goelag), voor we meteen te rigoureuze stappen gaan namen als brandstapels enzo. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, het beste is het met wortel en al uit te rukken.

Aaaah de Rode Khmer tactiek.

:Y

Maar in de politiek ligt er meteen weer zo'n taboe op het oprichten van heropvoedingskampen naar voorbeeld van Cambodja. :N

Al is van de Spaanse inquisitie ook wel wat te leren. :)

Er is een groot misverstand dat ze iedereen maar zo ff op de brandstapel lieten gaan. Nee hoor, ze gaven je ook eerst nog wel een kans om je te bekeren. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid