Spring naar bijdragen

Valse profeet en het beest


Aanbevolen berichten

In openbaringen word meerdere malen gesproken over een valse profeet en een beest. Wat denken jullie dat hier mee bedoeld word?

Toen zag ik uit de bek van de draak, uit de bek van het beest en uit de mond van de valse profeet drie boze geesten komen. Zij zagen eruit als kikkers. Het waren duivelse geesten, die opmerkelijke dingen deden. Zij gingen alle koningen van de aarde langs om hen bijeen te brengen voor de oorlog op de grote dag van de Almachtige God. (Openbaring 16:13, 14 HTB)

Het beest werd gevangengenomen, samen met de valse profeet die onder het oog van het beest wondertekenen had gedaan, waardoor alle mensen werden verleid die het teken van het beest droegen en het standbeeld van het beest aanbaden. Het beest en de valse profeet werden levend in het meer van brandende zwavel gegooid. (Openbaring 19:20 HTB)

En heel openbaringen 20 is helemaal een raadsel. Er word gepraat over het dodenrijk de onderwereld en de poel van vuur maar is dat niet allemaal hetzelfde (namelijk de hel?) en er staat dat de duivel voor 1000 jaar werd opgesloten in de onderwereld door een engel en dat ze hem daarna weer moesten vrijlaten! Maar waren lieten ze hem daar nie gewoon lekker weg rotten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Heel openbaring is een beetje raadselachtig. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat we precies weten hoe het allemaal in elkaar zit. Jezus zegt zelf ook dat Hij terugkomt als een dief in de nacht. Dat we dat dus niet uit kunnen rekenen.

Maar als iemand een goede uitleg heeft: ik ben benieuwd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat we een aantal passages uit Openbaringen kunnen interpreteren als een vorm van kritiek op de huidige wereld.Daaronder hoeven we dan niet alleen kritiek op de Grieks-Romeinse wereld van het eind van de eerste eeuw te verstaan,door de visionaire taal wordt een ruimte geschapen om deze kritiek ook toe te passen op onze huidige wereld.

Luther dacht bijvoorbeeld dat met het beest uit de afgrond vroeger de Paus in Rome werd bedoeld.

Anderen hebben de tekst op een andere manier willen toepassen.Met "beest"en "valse profeet" werd in de middeleeuwen door sommigen Mohammed bedoeld.Er zijn wel interpretaties geweest van deze teksten dat het te doen is om de overmacht van het materiele over de geestelijke aard van de mens.Naar mijn idee gaat het,gelezen in de context van de tijd waarin Johannes leefde,over de staatsmacht zoals die er toen was,over het menselijke koningschap en dus over de wereldlijke overheid.Rome wordt dan door de schrijver rechtstreeks bedoeld,maar dan als een concreet voorbeeld van hoe in het algemeen de staatsmacht in de wereld van God vervreemd is.

Openbaring 20:hier vinden we een drieledig beeld van Johannes van de opmaat naar de Nieuwe Hemel en de Nieuwe Aarde - het duizendjarig rijk/het oordeel over de draak/het laatste oordeel.

1.Christus regeert.In het duizendjarig rijk is de duivel gebonden zodat niemand kan zeggen dat hij tot zonde is verleid.Christus regeert over alle mensen samen met de gestorven martelaren die als eerste uit de doden opstaan.

2.Oorlog tegen Christus.Wanneer aan het einde van de duizend jaar de duivel wordt losgelaten ontbrandt er nog een keer een oorlog van de chaosmachten tegen de Heer.Vuur uit de hemel vernietigd al deze krachten.

3.Laatste oordeel.Dan wordt de witte troon geplaatst en begint het laatste oordeel.Nu wordt het boek van het leven geopend en wordt duidelijk wie werkelijk gered zijn.

Ik denk dat het loslaten van de duivel wel wordt geinterpreteerd als een allerlaatste beproeving om uit te maken wie er echt bij Christus horen.

Degenen die geloven in een letterlijke vervulling van het beeld van het duizend-jarig rijk noemt men wel "chiliasten"(van het Griekse woord voor duizend).Het idee dat de heerschappij van Christus deel zal uitmaken van onze echte geschiedenis en niet vergeestelijkt mag worden,motiveert deze gedachtengang.(Bron:LOI - Bijbel en Christendom hfst.25)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Het boek openbaringen is niet bedoeld om geheim te blijven, het heet niet voor niets 'openbaringen' of 'apocalypse' en niet 'geheimhoudingen'.

Openbaringen 1:3 * Zalig is hij die leest en zijn zij die horen de woorden van de profetie, en die in acht nemen wat daarin geschreven staat, * want de tijd is nabij.

Dit is een gigantisch complex onderwerp wat ik zo kort en bondig uit zal proberen te leggen, maar waar je ongetwijfeld meer vragen van zult krijgen. Ik vraag je om geduld om alles door te nemen en zelf de aangehaalde hoofdstukken te lezen zodat ik niet alles hoef te citeren en een onnodig lange post hoef te maken. Ik geef je als het ware de samenvatting zonder de details, daar kunnen we het later over hebben.

Om openbaringen te lezen heb je de hele bijbel nodig. Veel symboliek in openbaringen komt met name uit het boek van Daniel maar ook uit de andere profeten.

Als je Daniel leest kom je een droom tegen waarin duidelijk wordt wat een 'beest'(of dier) is in bijbelprofetie.

Daniel 7:17 Deze grote dieren, die vier zijn, zijn vier koningen, die uit de aarde opstaan zullen.

Dus een beest is een koning, of een koninkrijk. Daniel zag in zijn droom 4 dieren uit de zee komen.

Daniel 7:2 Daniël antwoordde en zeide: Ik zag in mijn gezicht bij nacht, en ziet, de vier winden des hemels braken voort op de grote zee.

3 En er klommen vier grote dieren op uit de zee, het ene van het andere verscheiden.

Wind of onweer is een symbool voor strijd, oorlog:

Jeremie 25:32 Zo zegt de HEERE van de legermachten: Zie, onheil gaat uit van volk tot volk. Een zware storm wordt opgewekt van de uithoeken van de aarde.

33 De door de HEERE dodelijk gewonden zullen op die dag van het ene einde der aarde tot aan het andere einde der aarde liggen. Er zal over hen geen * rouw bedreven worden, zij zullen niet verzameld en niet begraven worden: tot mest op de aardbodem zullen zij zijn.

Wateren zijn een symbool voor volkeren, naties:

Openbaringen 17:15 En hij zei tegen mij: * De wateren die u gezien hebt, waaraan de hoer zit, zijn volken, menigten, naties en talen.

Dus 4 beesten die uit de zee opkomen terwijl er storm/wind is betekent dat er uit de strijd tussen volkeren op aarde 4 verschillende koninkrijken opstaan.

Daniel ziet 4 dieren: een gevleugelde leeuw, een beer met 3 ribben in de bek, een panter met 4 koppen, en een 'verschrikkelijk beest' met 10 hoorns waaruit 1 nieuwe kleine hoorn opkomt.

4 Het eerste was als een leeuw, met vleugels van een arend. Ik keek toe totdat zijn vleugels uitgerukt werden. Het werd van de aarde opgeheven, het werd als een mens op zijn voeten gezet en het werd een mensenhart gegeven.

5 En zie, een ander dier, het tweede, leek op een beer. Het richtte zich op naar één kant. Het had drie ribben in zijn muil, tussen zijn tanden. Men zei het volgende tegen het dier: Sta op, eet veel vlees.

6 Daarna keek ik, en zie, er was nog een ander dier, als een luipaard. Het had vier vogelvleugels op zijn rug en het dier had vier koppen. En het werd heerschappij gegeven.

7 Daarna keek ik toe in de nachtvisioenen, en zie, het vierde dier was schrikwekkend, gruwelijk, en uitzonderlijk sterk. Het had grote ijzeren tanden. Het at en verbrijzelde, en de rest vertrapte het met zijn poten. Het verschilde van al de dieren die ervóór geweest waren. En het had tien horens.

8 Terwijl ik op de horens bleef letten, zie, een andere, kleine, horen rees daartussen op. Drie van de eerdere horens werden voor hem uitgerukt. En zie, in die horen waren ogen als mensenogen en een mond vol grootspraak.

In het boek van daniel wordt van 3 van deze dieren letterlijk aangegeven welke koninkrijken ze voorstellen: het eerste is het babylonische, het tweede dat van de meden en perzen, het derde het griekse rijk van Alexander de Grote en zijn 4 generaals, en het 4e is, ook al wordt het niet expliciet gezegd maar kan toch buiten alle twijfel genoemd worden wegens het historisch verloop en wat de bijbel er verder over zegt, het Romeinse rijk. Uit het Romeinse rijk komt een 'kleine hoorn'. De hoorn is wederom een symbool voor een koning. Deze 'kleine hoorn' spreekt godslastering, verandert de 'tijden en de wetten'. Het beest zal de gehele aarde vesrlinden dwz wereldheerschappij hebben, en de 'kleine hoorn' zal regeren tot het laatste oordeel wanneer zijn heerschappij weggenomen zal worden en Jezus Koning van Glorie zal heersen.

Daniel 7: Het vierde dier zal het vierde koninkrijk op aarde zijn, dat verschillen zal van al de andere koninkrijken. Het zal heel de aarde verslinden, het zal haar vertrappen en haar verbrijzelen. 24 En de tien horens duiden aan dat uit dat koninkrijk tien koningen zullen opstaan, en na hen zal een ander opstaan. Die zal verschillen van die er eerder geweest waren. Drie koningen zal hij vernederen. 25 Woorden tegen de Allerhoogste zal * hij spreken, de heiligen van de Allerhoogste zal hij te gronde richten. Hij zal erop uit zijn tijden en de wet te veranderen, en zij zullen in zijn hand worden vergegeven

voor een tijd, tijden en een halve tijd. 26 Daarna zal het gerechtshof zitting houden: men zal hem zijn heerschappij ontnemen, hem verdelgen en volledig * vernietigen. 27 Maar het koningschap en de heerschappij en de grootheid van de koninkrijken onder heel de hemel zullen gegeven worden aan het volk van de heiligen van de Allerhoogste. Zijn koninkrijk zal een eeuwig koninkrijk zijn, en alles wat heerschappij heeft, zal Hem eren en gehoorzamen.

Wat van belang is in deze passage om erachter te komen wie het beest in openbaringen is, is de 'tijd, tijden en een halve tijd' waarbij de heiligen in zijn handen worden gegeven. Dit is een koning die Gods uitverkorenen vervolgt gedurende een 'tijd, tijden, halve tijd'. Wat wil dit zeggen? Een 'tijd' is een jaar. 'Tijden' is 2 jaar. Een 'halve tijd' een half jaar. Tezamen 3,5 jaar = 1260 dagen = 42 maanden. Deze 3 tijdsaanduidingen kom je meerdere malen tegen in Daniel en openbaringen en zijn een sleutel om de links te leggen en te begrijpen wat er beschreven wordt. In openbaringen zien we hem in hoofdstuk 12:

14 * En aan de vrouw werden twee vleugels van een grote arend gegeven, opdat zij naar de woestijn zou vliegen, naar haar plaats, waar zij gevoed wordt, * een tijd en tijden en een halve tijd, buiten het gezicht van de slang.

Dit hoofdstuk beschrijft de geboorte van Christus en hoe Satan onmiddellijk probeert Hem te vervolgen. Wanneer dat niet lukt en hij wegens Jezus succesvolle missie volledig verbannen wordt uit de hemel, gaat hij achter Christus' volgelingen aan, maar God beschermt hen gedurende 'tijd, tijden, en een halve tijd':

1 En er verscheen een groot teken in de hemel: een vrouw, bekleed met de zon, en de maan was onder haar voeten en op haar hoofd een kroon van twaalf sterren.

2 En zij was zwanger en schreeuwde het uit in barensnood en in haar pijn om te baren.

3 En er verscheen een ander teken in de hemel. En zie: een grote vuurrode draak met zeven koppen en tien horens. En op zijn koppen zeven diademen.

4 En zijn staart veegde het derde deel van de sterren van de hemel en wierp die op de aarde. En de draak stond voor de vrouw, die op het punt stond te baren, om haar Kind te verslinden, zodra zij Het gebaard zou hebben.

5 En zij baarde een Zoon, een mannelijk Kind, * dat alle heidenvolken zal hoeden met een ijzeren staf. En haar Kind werd weggerukt naar God en naar Zijn troon.

6 En de vrouw vluchtte naar de woestijn, waar zij een plaats had, die door God voor haar gereedgemaakt was, opdat men haar daar zou voeden * twaalfhonderdzestig dagen.

13 En zodra de draak zag dat hij op de aarde was neergeworpen, ging hij de vrouw vervolgen die het mannelijke Kind gebaard had.

14 * En aan de vrouw werden twee vleugels van een grote arend gegeven, opdat zij naar de woestijn zou vliegen, naar haar plaats, waar zij gevoed wordt, * een tijd en tijden en een halve tijd, buiten het gezicht van de slang.

15 En de slang spuwde uit zijn bek water als een rivier, de vrouw achterna, om haar door de rivier te laten meesleuren.

16 Maar de aarde kwam de vrouw te hulp, en de aarde opende haar mond en verzwolg de rivier die de draak uit zijn bek had gespuwd.

17 En de draak werd boos op de vrouw, en ging heen om oorlog te voeren tegen de overigen van haar nageslacht, die de geboden van God in acht nemen en het getuigenis van Jezus Christus hebben.

'De vrouw' hier is niet Maria maar geestelijk Israel, dat wil zeggen Gods volk. Waar dat voorheen de joden waren, werd dat na Jezus de kerk. Dus Satan vervolgt de kerk, en met name de 'overigen van haar zaad', die de 'geboden van God in acht nemen en het getuigenis van Jezus Christus' hebben. Het 'getuigenis van Jezus Christus' is de 'geest der profetie:

Openbaringen 19:10 * En ik viel voor zijn voeten neer om hem te aanbidden, maar hij zei tegen mij: * Pas op dat u dat niet doet! Ik ben een mededienstknecht van u en van uw broeders, die het getuigenis van Jezus hebben. Aanbid God. Het getuigenis van Jezus is namelijk de geest van de profetie.

Openbaringen 12 bewijst dat het dier met de kleine hoorn Rome is, aangezien het Herodus de Romein was die door Satan gebruikt werd om Jezus onmiddellijk na zijn geboorte te vervolgen. Als de kleine hoorn gedurende een tijd, tijden en een halve tijd vervolgende macht had, en uit het beest kwam waarvan Herodus een heerser was, was het 4e beest Rome en komt de kleine hoorn dus ook uit Rome.

Vervolgens in openbaringen 13 komen we weer dezelfde tijdsaanduiding en ook een beest tegen:

1 En ik zag uit de zee * een beest opkomen, dat zeven koppen en tien horens had, en op zijn horens waren tien diademen, en op zijn koppen een godslasterlijke naam.

Dit beest is een samenstelling van de 4 beesten uit de droom van Daniel plus de kleine hoorn (want godslasterlijk):

2 En het beest dat ik zag, leek op een panter, en zijn poten waren als die van een beer, en zijn muil was als de muil van een leeuw. En de draak gaf hem zijn kracht, zijn troon en grote macht.

'De draak' is Satan (zie openbaringen 12). Dus Satan regeert via dit koninkrijk wat een samenstelling is van de koninkrijken van Babylon, Perzie, Griekenland en Rome. Het heeft deze rijken als het ware in zichzelf opgenomen, elementen ervan in zichzelf gebracht wat betreft de filosofie, religie, politiek, imperialisme, cultuur, enzovoorts, plus het godslasterlijke element. Godslastering wil zeggen dat je jezelf tot God maakt (Jezus werd beschuldigd van godslastering toen hij de farizeeen zei dat Hij en de Vader 1 zijn in Johannes 10).

Hoelang heeft dit beest macht?

5 En het werd een mond gegeven om grote woorden en godslasteringen te spreken, en het werd macht gegeven om dit * tweeënveertig maanden lang te doen.

42 profetische maanden, dezelfde tijdj als de 'tijd, tijden en een halve tijd' en 1260 dagen. Nu weten we dus dat de kleine hoorn in daniel 7 = de wateren (mensen) die Gods volk vervolgen in openbaringen 12 = het beest uit openbaringen 13 = een wereldmacht komend uit het Romeinse rijk met vervolgende macht gedurende 1260 profetische dagen = 1260 letterlijke jaren (een dag in bijbelprofetie is gelijk aan een letterlijk jaar).

Dit beest lijkt op een gegeven moment dodelijk gewond te zijn, maar geneest en komt weer tot leven:

3 En ik zag een van zijn koppen als dodelijk gewond, * maar zijn dodelijke wond werd genezen. En de hele aarde ging het beest met verwondering achterna.

Na die genezing loopt de hele wereld er achteraan.

Dit is ook het beest wat je in openbaringen 16 en 19 tegenkomt, en in de poel des vuurs geworpen. Hoe weet ik dat? Omdat dit het beest is dat het teken zal geven aan alle mensen. Dit teken echter wordt op de mensen geforceerd door een andere kracht: het tweede beest uit openbaringen 13:

11 En ik zag een ander beest opkomen, * uit de aarde, en het had twee horens, als die van het Lam, maar het sprak als de draak.

12 En het oefent al de macht van het eerste beest * voor zijn ogen uit, en het maakt dat de aarde en zij die er wonen het eerste beest aanbidden, waarvan de * dodelijke wond genezen was.

16 En het maakt dat men aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven * een merkteken geeft op hun rechterhand of op hun voorhoofd,

17 en het maakt dat niemand kan kopen of verkopen, behalve hij die dat merkteken heeft, of * de naam van het beest of het getal van zijn naam.

Let op dat dit beest uit de aarde komt, en niet uit de zee/wateren. Dit wil zeggen dat dit een natie of koninkrijk is dat op een gegeven groeit uit een plaats waar nog niet veel mensen zijn, maar tot een wereldrijk uitgroeit.

Dit tweede beest is de valse profeet. Waarom? Een 'profeet' wil niet per se zeggen iemand die visioenen heeft. 'Profetie' kan ook 'prediking' betekenen, Gods woord verkondigen. Dit tweede beest lijkt op een lam (symbool voor Christus), maar het spreekt als de draak. Hier is dus een natie dat de schijn van christelijkheid heeft, maar in werkelijkheid de karakteristieken van Satan bezit. Dit maakt dit beest een valse profeet, en het spreekt dan ook leugens en misleidingen en leidt mensen naar afgoderij aan aanbidding van het eerste beest:

12 En het oefent al de macht van het eerste beest * voor zijn ogen uit, en het maakt dat de aarde en zij die er wonen het eerste beest aanbidden, waarvan de * dodelijke wond genezen was.

13 En het doet * grote tekenen, zodat het zelfs vuur uit de hemel laat neerkomen op de aarde, voor de ogen van de mensen.

14 En * het misleidt hen die op de aarde wonen door middel van de tekenen die het gegeven zijn te doen voor de ogen van het beest. En het zegt tegen hen die op de aarde wonen, dat zij een beeld moeten maken voor het beest dat de wond van het zwaard had en weer levend werd.

15 En hem werd macht gegeven om een geest te geven aan het beeld van het beest, opdat het beeld van het beest zelfs zou spreken, en zou maken dat allen die * het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.

Let op dat het eerste beest een 'dodelijke wond van het zwaard' had en 'weer levend werd'. Dit eerste beest = de kleine hoorn uit Daniel. Deze kleine hoorn werd traditioneel door de protestanten de antichrist genoemd. Hij overheerst gedurende 3,5 profetische jaren zoals Christus' missie 3,5 jaar duurde, en vervolgens sterft hij en staat weer op uit de dood zoals Jezus. Het beweert God op aarde te zijn en heeft een vertegenwoordiger, de valse profeet, zoals Jezus de Heilige Geest heeft. Het verandert de tijden en de wetten (Gods wetten). Dit is een systeem met de grootst mogelijke arrogantie dat zichzelf in de plaats van Jezus zet voor de verlossing van mensen. De antichrist is dus meer een religio-politiek systeem met een koning dan 1 persoon. De antichrist komt uit Rome en zal blijven tot het einde wanneer hij in de poel des vuurs geworpen wordt, samen met de draak en al zin demonen en gevallen engelen, de valse profeet en tevens allen die God tot de dood veroordeeld heeft.

Dit is een samenvatting van de drie machten die aan het einde der tijden voor een satanische wereldorde zorgen: Satan zelf die via spiritisme toegang heeft en invloed uitoefent op mensen, zijn voornaamste religio-politieke koninkrijk/natie dat uit het Romeinse Rijk is gegroeid en tot het einde zal heersen, en een natie opgekomen uit een plaats voorheen onbevolkt met ogenschijnlijk christelijke karakteristieken, maar een satanische natuur dat terugleidt naar heerschappij zoals het eerste beest dat voorheen had. Dit is als een satanische 3 eenheid, waarbij de draak de vader is die de autoriteit geeft aan het Beest welke de antichrist = de zoon is, en de vertegenwoordiger van het beest is de valse profeet zoals de heilige geest.

Op basis van deze informatie, zonder nog op alle details in te gaan, nodig ik je uit om antwoord te geven op je eigen vraag, welke wereldmachten vormen het beest en de valse profeet denk je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een uitstekende uitleg van het beest uit Openbaring Apache! Door de visioen van Johannes te verklaren met het OT kom je tot inzichten die hout snijden!

De valse profeet die leek op een lam, maar sprak als een draak, lijkt mij duidelijk een van de wolven in schaapskleren waar Jezus zijn discipelen (Mat 7,15) voor gewaarschuwd had. Ook Paulus kwam over hen te spreken.

2 Kor 11

13 Want zulke lieden zijn valse apostelen, bedrieglijke arbeiders, die zich voordoen als apostelen van Christus.

14 En geen wonder, want de satan zelf doet zich voor als een engel van het licht.

Om antwoord te geven op de vraag wie het beest is: een mens van vlees en bloed die zich voordeed als een apostel van Christus met als doel het geloof van de eerste christenen te bederven (1 Joh 2,22; 4,3; 2 Joh 1,7) door te loochenen dat Jezus de Christus is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat van belang is in deze passage om erachter te komen wie het beest in openbaringen is, is de 'tijd, tijden en een halve tijd' waarbij de heiligen in zijn handen worden gegeven. Dit is een koning die Gods uitverkorenen vervolgt gedurende een 'tijd, tijden, halve tijd'. Wat wil dit zeggen? Een 'tijd' is een jaar. 'Tijden' is 2 jaar. Een 'halve tijd' een half jaar. Tezamen 3,5 jaar = 1260 dagen = 42 maanden. Deze 3 tijdsaanduidingen kom je meerdere malen tegen in Daniel en openbaringen en zijn een sleutel om de links te leggen en te begrijpen wat er beschreven wordt. In openbaringen zien we hem in hoofdstuk 12:

Ten eerste, een soort terzijde, je weet dat mensen zulke lange posts meestal niet eens lezen? Probeer je punt te maken in 100 woorden.

Ten tweede, je spreekt alsof jij precies weet hoe Openbaringen en Daniël in elkaar zitten. Dat lijkt me nogal stug. Er zijn zoveel meningen en opvattingen over hoe je de visioenen uit kunt leggen. Denk alleen al aan de discussie over het al dan niet bestaan van een Duizendjarig Rijk van duizend jaar.

Wat je hierboven schrijft over die tijden vind ik wel interessant. Waar heb je dat op gebaseerd? Hoe kom je erbij dat 'een tijd' een jaar is?

Oh ja, ik ben ondertussen vreselijk benieuwd wie volgens jou de valse profeet is? Is het Bush? Of toch de Paus? Of misschien een nazaat van Pieter Cornelius uit Westkapelle?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ten eerste, een soort terzijde, je weet dat mensen zulke lange posts meestal niet eens lezen? Probeer je punt te maken in 100 woorden.

Nee dat wist ik niet. Ik ben nieuw op dit forum. Hoe kun je zo'n vraag beantwoorden zonder tekst en uitleg? Alleen de conclusie geven is een beetje zinloos of niet.

Ten tweede, je spreekt alsof jij precies weet hoe Openbaringen en Daniël in elkaar zitten. Dat lijkt me nogal stug. Er zijn zoveel meningen en opvattingen over hoe je de visioenen uit kunt leggen. Denk alleen al aan de discussie over het al dan niet bestaan van een Duizendjarig Rijk van duizend jaar.

Ik denk dat ik op dit punt wel het bij het juiste eind heb ja. Overigens vertel ik niets nieuws maar herhaal slechts wat men in protestantse kringen al honderden jaren geleden beschreef. Maar als je het niet met me eens bent, geef dan je eigen kijk erop.

Wat je hierboven schrijft over die tijden vind ik wel interessant. Waar heb je dat op gebaseerd? Hoe kom je erbij dat 'een tijd' een jaar is?

Dit was traditioneel de joodse interpretatie van profetische dagen. Zoals bijv. in de 70 wekenprofetie van Daniel.

Jezus gebruikt het dag/jaar principe in Lukas 13:31-33

Er zijn nog enkele verzen.

Alle vroege protestanten gebruikten het dag/jaar principe.

Oh ja, ik ben ondertussen vreselijk benieuwd wie volgens jou de valse profeet is? Is het Bush? Of toch de Paus? Of misschien een nazaat van Pieter Cornelius uit Westkapelle?

De valse profeet, een natie die christelijk lijkt maar in werkelijkheid satanisch van natuur en daden is. Een natie die Jezus lijkt te preken maar in werkelijkheid het evangelie van het beest brengt en de wil van het beest op de hele wereld forceert.

Dat is inderdaad de Verenigde Staten van Amerika.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De valse profeet, een natie die christelijk lijkt maar in werkelijkheid satanisch van natuur en daden is. Een natie die Jezus lijkt te preken maar in werkelijkheid het evangelie van het beest brengt en de wil van het beest op de hele wereld forceert.

Dat is inderdaad de Verenigde Staten van Amerika.

Niet de Islam? De Sovjet-Unie? De RKK? China? (...)

Zie viewtopic.php?f=40&t=22906 voor een paar voorbeelden. Bewijst vooral dat iedereen weer andere theorieën heeft...

Link naar bericht
Deel via andere websites
De valse profeet, een natie die christelijk lijkt maar in werkelijkheid satanisch van natuur en daden is. Een natie die Jezus lijkt te preken maar in werkelijkheid het evangelie van het beest brengt en de wil van het beest op de hele wereld forceert.

Dat is inderdaad de Verenigde Staten van Amerika.

Niet de Islam? De Sovjet-Unie? De RKK? China? (...)

Zie viewtopic.php?f=40&t=22906 voor een paar voorbeelden. Bewijst vooral dat iedereen weer andere theorieën heeft...

Dus God heeft ook vele antwoorden bedoeld?

Als ik me niet vergis is dit een discussieforum... is het niet de bedoeling dat men verschillende standpunten uitlegt en verdedigt om uiteindelijk dichter bij de waarheid te komen in plaats van te stellen 'er zijn vele theorien, einde verhaal'?

Een karakteristiek van de valse profeet is dat het een natie met een christelijk en satanisch element is (een beest met 2 horens als een lam, maar spreekt als de draak. 'Horens' in de bijbel zijn symbolen voor de kracht van een persoon of natie, of een koning). Daarmee kun je de sovjet unie al afschrijven evenals china aangezien die atheistisch zijn. 'Islam' is geen natie en dus geen optie. De RKK, het vaticaan? Dat is niet voortgekomen uit een plaats waar nauwelijks mensen waren, maar uit een bevolkt gebied (profetisch 'uit de zee') en kwalificeert dus ook niet aangezien de valse profeet 'uit de aarde' profetisch een onbevolkt gebied komt.

Dus al die opties kun je vrij gemakkelijk weerleggen gebaseerd op de bijbelse definities van profetische symbolen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik poog dat ook niet te zeggen hoor. Ik vind het alleen veelzeggend dat de één het zeker weet dat het de Islam is, en weer een ander naar de RKK zal wijzen, en weer een ander... en allemaal hebben ze argumenten inderdaad. Het maakt mij echter sceptisch naar zulke theorieën. Wat is voor jou bijvoorbeeld het argument dat het om een 'natie' of volk zou gaan?

Amerika is gewoon een land als andere landen. De werkelijke strijd is een geestelijke strijd. Dan kun je niet een compleet land als 'fout' afschrijven. De geestelijke strijd is een strijd van ideeën, van mensen die zich tegen God keren. Die strijd is wereldwijd en in elk land.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik poog dat ook niet te zeggen hoor. Ik vind het alleen veelzeggend dat de één het zeker weet dat het de Islam is, en weer een ander naar de RKK zal wijzen, en weer een ander... en allemaal hebben ze argumenten inderdaad. Het maakt mij echter sceptisch naar zulke theorieën. Wat is voor jou bijvoorbeeld het argument dat het om een 'natie' of volk zou gaan?

Ja, ieder heeft zijn ideeen. Maar laten we de bijbel onderzoeken om die ideeen te testen.

De valse profeet is het tweede beest uit openbaringen 13. Het dier met horens als een lam dat spreekt als de draak en het teken van het beest forceert.

Een 'beest' in bijbelprofetiei is een koning/koninkrijk (oftewel een natie in onze moderne wereld):

Daniel 7:16 Ik naderde tot een dergenen, die daar stonden, en verzocht van hem de zekerheid over dit alles; en hij zeide ze mij, en gaf mij de uitlegging dezer zaken te kennen.

17 Deze grote dieren, die vier zijn, zijn vier koningen, die uit de aarde opstaan zullen.

Een voorbeeld hiervan is Daniel 8 waarin een bok en ram elkaar aanvallen en de bok wint. Zijn hoorn maakt vervolgens plaats voor 4 andere hoorns.

Daniel 8:20 De ram met de twee hoornen, dien gij gezien hebt, zijn de koningen der Meden en der Perzen.

21 Die harige bok nu, is de koning van Griekenland; en de grote hoorn, welke tussen zijn ogen is, is de eerste koning.

22 Dat er nu vier aan zijn plaats stonden, toen hij verbroken was; vier koninkrijken zullen uit dat volk ontstaan, doch niet met zijn kracht.

De eerste koning van 'Griekenland' was Alexander de Grote.

Toen Alexander de Grote stierf, viel zijn rijk in 4 met 4 van zijn generaals aan het hoofd.

Dus de bijbel maakt gebruik van deze symboliek om de geschiedenis in termen van het opstaan en vallen van wereldrijken weer te geven.

De karakteristieken van de dieren geven de karakteristieken van die rijken weer.

De valse profeet is een beest met hoorns als een lam maar spreekt als de draak. Die symboliek spreekt voor zich, er is een christelijk (lam) en een satanisch (draak) element.

Amerika is gewoon een land als andere landen. De werkelijke strijd is een geestelijke strijd. Dan kun je niet een compleet land als 'fout' afschrijven. De geestelijke strijd is een strijd van ideeën, van mensen die zich tegen God keren. Die strijd is wereldwijd en in elk land.

Amerika is de grootste economische en militaire macht van de wereld sinds wereldoorlog twee met een missie om 'democratie en vrijheid' aan de wereld te geven. Die idealen zijn gebaseerd op de idealen van het verlichtingsdenken van de Franse Revolutie welke de menselijke rede tot god kroonde. De geestelijke strijd manifesteert zich in wereldlijke evenementen en door het bestuderen van de filosofien etc. achter die evenementen, kun je herkennen wat er op het geestelijke gebied afspeelt. Verlichtingsdenken is gebaseerd op Luciferianisme en we weten allemaal wie er met Lucifer bedoeld wordt. Voor de christen de gevallen engel, voor de occultist de bevrijder der mensen. De bijbel beschrijft twee dieren, twee naties, die uiteindelijk de gehele wereld onder de autoriteit van de duivel zullen brengen. Dus blijkbaar is die notie van naties identificieren wel degelijk belangrijk, anders zou de bijbel het zelf niet doen denk ik?

Dit heeft niets met een 'land fout noemen' te maken, maar wat er op politiek en religieus gebied gebeurt. Dat zijn zaken die gewoon te observeren zijn. Het revolutionaire denken van de VS overheid wordt steeds weer door de presidenten zelf verkondigd en hun binnen- en vooral buitenland politiek toont dit ook aan met alle oorlogen.

De geestelijke strijd komt tot uiting via naties omdat via naties wetgeving gerealiseerd kan worden en via wetgeving je ideeen, filosofien, geloven etc. vorm kan geven en een hele maatschappij daar naar kan laten leven. Je kan dus macht uitoefenen via een systeem van wetgeving en regering over de bevolking van een bepaald territorium, land. Zonder natie geen autoriteit en zonder autoriteit geen macht, temporeel noch spiritueel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik poog dat ook niet te zeggen hoor. Ik vind het alleen veelzeggend dat de één het zeker weet dat het de Islam is, en weer een ander naar de RKK zal wijzen, en weer een ander... en allemaal hebben ze argumenten inderdaad. Het maakt mij echter sceptisch naar zulke theorieën. Wat is voor jou bijvoorbeeld het argument dat het om een 'natie' of volk zou gaan?

Ja, ieder heeft zijn ideeen. Maar laten we de bijbel onderzoeken om die ideeen te testen.

De valse profeet is het tweede beest uit openbaringen 13. Het dier met horens als een lam dat spreekt als de draak en het teken van het beest forceert.

Een 'beest' in bijbelprofetiei is een koning/koninkrijk (oftewel een natie in onze moderne wereld):

Waar baseer je dat op en is dat generiek of alleen voor Daniel?

Daniel 7:16 Ik naderde tot een dergenen, die daar stonden, en verzocht van hem de zekerheid over dit alles; en hij zeide ze mij, en gaf mij de uitlegging dezer zaken te kennen.

17 Deze grote dieren, die vier zijn, zijn vier koningen, die uit de aarde opstaan zullen.

Een voorbeeld hiervan is Daniel 8 waarin een bok en ram elkaar aanvallen en de bok wint. Zijn hoorn maakt vervolgens plaats voor 4 andere hoorns.

Daniel 8:20 De ram met de twee hoornen, dien gij gezien hebt, zijn de koningen der Meden en der Perzen.

21 Die harige bok nu, is de koning van Griekenland; en de grote hoorn, welke tussen zijn ogen is, is de eerste koning.

22 Dat er nu vier aan zijn plaats stonden, toen hij verbroken was; vier koninkrijken zullen uit dat volk ontstaan, doch niet met zijn kracht.

De eerste koning van 'Griekenland' was Alexander de Grote.

Toen Alexander de Grote stierf, viel zijn rijk in 4 met 4 van zijn generaals aan het hoofd.

Dus de bijbel maakt gebruik van deze symboliek om de geschiedenis in termen van het opstaan en vallen van wereldrijken weer te geven.

De karakteristieken van de dieren geven de karakteristieken van die rijken weer.

De valse profeet is een beest met hoorns als een lam maar spreekt als de draak. Die symboliek spreekt voor zich, er is een christelijk (lam) en een satanisch (draak) element.

Die symboliek zou voor zich zelf kunnen spreken maar een lam heeft geen hoorns.

Amerika is gewoon een land als andere landen. De werkelijke strijd is een geestelijke strijd. Dan kun je niet een compleet land als 'fout' afschrijven. De geestelijke strijd is een strijd van ideeën, van mensen die zich tegen God keren. Die strijd is wereldwijd en in elk land.

Amerika is de grootste economische en militaire macht van de wereld sinds wereldoorlog twee met een missie om 'democratie en vrijheid' aan de wereld te geven. Die idealen zijn gebaseerd op de idealen van het verlichtingsdenken van de Franse Revolutie welke de menselijke rede tot god kroonde. De geestelijke strijd manifesteert zich in wereldlijke evenementen en door het bestuderen van de filosofien etc. achter die evenementen, kun je herkennen wat er op het geestelijke gebied afspeelt. Verlichtingsdenken is gebaseerd op Luciferianisme en we weten allemaal wie er met Lucifer bedoeld wordt. Voor de christen de gevallen engel, voor de occultist de bevrijder der mensen. De bijbel beschrijft twee dieren, twee naties, die uiteindelijk de gehele wereld onder de autoriteit van de duivel zullen brengen. Dus blijkbaar is die notie van naties identificieren wel degelijk belangrijk, anders zou de bijbel het zelf niet doen denk ik?

Dit heeft niets met een 'land fout noemen' te maken, maar wat er op politiek en religieus gebied gebeurt. Dat zijn zaken die gewoon te observeren zijn. Het revolutionaire denken van de VS overheid wordt steeds weer door de presidenten zelf verkondigd en hun binnen- en vooral buitenland politiek toont dit ook aan met alle oorlogen.

Het is je nooit opgevallen dat er altijd in alle tijden "rijken"/"naties" zijn geweest die de dienst uitmaakten (en enig moment ten val zijn gekomen)? Daarbij voerde de VS tot omstreeks 1940 een isolitaire politiek omdat ze hun eigen problemen belangrijker vonden. En totdat hun schepen door de Duitsers tot zinken werden gebracht vonden ze wapenleveranties een goede handel (en nog trouwens). Daarbij is een groot deel van de VS zo reactionair en conservatief als de pest dus welke revolutionaire ideeën jij daar ziet is me niet helemaal duidelijk.

De geestelijke strijd komt tot uiting via naties omdat via naties wetgeving gerealiseerd kan worden en via wetgeving je ideeen, filosofien, geloven etc. vorm kan geven en een hele maatschappij daar naar kan laten leven. Je kan dus macht uitoefenen via een systeem van wetgeving en regering over de bevolking van een bepaald territorium, land. Zonder natie geen autoriteit en zonder autoriteit geen macht, temporeel noch spiritueel.

En zijn nog wel meer manieren om macht uit te oefenen bovendien is het een hele oude wijsheid dat invloed beter is dan macht. En een andere dat macht corrumpeert iets wat ook van alle tijden en talen is. Kortom ik vind je uitleg net zo discutabel als van diegene die de islam of de RKK voor het beest uitmaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar baseer je dat op en is dat generiek of alleen voor Daniel?

Op het feit dat Openbaringen de symbolen van Daniel gebruikt en opnieuw een beest als een koning/koninkrijk definieert.

Openbaringen 13 beschrijft het eerste beest als volgt:

1 En ik zag uit de zee een beest opkomen, hebbende zeven hoofden en tien hoornen; en op zijn hoornen waren tien koninklijke hoeden, en op zijn hoofden was een naam van gods lastering.

2 En het beest dat ik zag, was een pardel gelijk, en zijn voeten als eens beers voeten, en zijn mond als de mond eens leeuws; en de draak gaf hem zijn kracht, en zijn troon, en grote macht.

Een 'pardel' is een luipaard. Dus het beest lijkt op een luipaard, een beer, een leeuw, hij heeft zeven hoofden en tien hoornen, en lastert God.

Dit is een combinatie van de beesten uit Daniel:

4 Het eerste was als een leeuw, en het had arendsvleugelen; ik zag toe, totdat zijn vleugelen uitgeplukt waren, en het werd van de aarde opgeheven, en op de voeten gesteld, als een mens, en aan hetzelve werd eens mensen hart gegeven.

5 Daarna, ziet, het andere dier, het tweede, was gelijk een beer, en stelde zich aan de ene zijde, en het had drie ribben in zijn muil tussen zijn tanden; en men zeide aldus tot hetzelve: Sta op, eet veel vlees.

6 Daarna zag ik, en ziet, er was een ander dier, gelijk een luipaard, en het had vier vleugels eens vogels op zijn rug; ook had hetzelve dier vier hoofden, en aan hetzelve werd de heerschappij gegeven.

7 Daarna zag ik in de nachtgezichten, en ziet, het vierde dier was schrikkelijk en gruwelijk, en zeer sterk; en het had grote ijzeren tanden, het at, en verbrijzelde, en vertrad het overige met zijn voeten; en het was verscheiden van al de dieren, die voor hetzelve geweest waren; en het had tien hoornen.

8 Ik nam acht op de hoornen, en ziet, een andere kleine hoorn kwam op tussen dezelve, en drie uit de vorige hoornen werden uitgerukt voor denzelven; en ziet, in dienzelven hoorn waren ogen als mensenogen, en een mond, grote dingen sprekende.

Een leeuw, een beer, een luipaard, 1+1+4+1=hoofden, 10 hoorns, en de laatste kleine hoorn lastert God (zie verdere verzen).

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat in openbaringen juist exact die symboliek gebruikt wordt, indien men niet hetzelfde bedoelt.

Verder zien we in openbaringen 17:

11 En het beest, dat was en niet is, die is ook de achtste koning, en is uit de zeven en gaat ten verderve.

12 En de tien hoornen, die gij gezien hebt, zijn tien koningen, die het koninkrijk nog niet hebben ontvangen, maar als koningen macht ontvangen op een ure met het beest.

Dus opnieuw een beest is een koning, of ook een koninkrijk aangezien een koning een koninkrijk vertegenwoordigt in de bijbel (zie het gouden hoofd in Daniel 3 = Babylon/nebuchadnezzar).

Openbaringen en Daniel zijn in wezen hetzelfde boek, vertellen het hetzelfde verhaal, maar met meer of minder details met betrekking tot de evenementen. De symbolen worden herhaald, dezelfde machten beschreven, zoals ook blijkt uit bv. de 1260 dagen/42 maanden/3,5 jaar tijdsperiode die je in zowel Daniel als Openbaringen tegenkomt en indicatief is voor de antichristelijke macht, oftewel 'het beest' van het teken van het beest.

Die symboliek zou voor zich zelf kunnen spreken maar een lam heeft geen hoorns.

Dit beest heeft hoorns als een lam. Een net geboren lam zal geen hoorns hebben nee, maar als ie groeit?

Een 'hoorn' in profetische symboliek is een koning of de macht van het rijk. Zie de geitenbok 'de hoorn is de eerste koning van Griekenland'. Het 4e beest van Daniel heeft 10 hoorns = 10 koningen.

Het kan ook de kracht betekenen:

Habakuk 3:3 God kwam van Theman, en de Heilige van den berg Paran. Sela. Zijn heerlijkheid bedekte de hemelen, en het aardrijk was vol van Zijn lof.

4 En er was een glans als des lichts, Hij had hoornen aan Zijn hand, en aldaar was Zijn sterkte verborgen.

5 Voor Zijn aangezicht ging de pestilentie, en de vurige kool ging voor Zijn voeten henen.

Het Lam is een symbool voor Christus. Dus horens als een lam wil zeggen (ogenschijnlijke) christelijke koningen of christelijke aspecten die kracht geven.

Het is je nooit opgevallen dat er altijd in alle tijden "rijken"/"naties" zijn geweest die de dienst uitmaakten (en enig moment ten val zijn gekomen)?

Dat is mij wel degelijk opgevallen. Wil dat zeggen dat ze daarom ook niet significant zijn? De bijbel beschrijft het opkomen en vallen van de verschillende wereldrijken. Waarom zou de VS daar geen deel van uit kunnen maken? Het is ten slotte de laatste grote wereldmacht.

Daarbij voerde de VS tot omstreeks 1940 een isolitaire politiek omdat ze hun eigen problemen belangrijker vonden. En totdat hun schepen door de Duitsers tot zinken werden gebracht vonden ze wapenleveranties een goede handel (en nog trouwens). Daarbij is een groot deel van de VS zo reactionair en conservatief als de pest dus welke revolutionaire ideeën jij daar ziet is me niet helemaal duidelijk.

Als je op de details in wil gaan zijn we nog even bezig.

Naar buiten toe voerde de VS inderdaad een isolitaire politiek. Maar hoe is de VS werkelijk gerund? Hoe zit het systeem in elkaar? Wie zijn de mensen achter de politici in banken- en zakenwereld die met lobbys en geld en hun mensen op de juiste plaatsen hun agenda doorvoeren?

Nazi Duitsland kwam op uit een climaat na wereldoorlog 1, een economische depressie, enzovoorts. Ineens werd het de militaire supermacht van Europa. Hoe kan dat? oorlogen moeten gefinancierd worden. Als je kijkt naar wie de financiers van nazi duitsland waren, blijkt dat Wall Street te zijn, amerikaanse bedrijven. En niet alleen waren zij de financiers van nazi duitsland, tevens van de sovjet unie. Wat was de bedoeling hiervan?

De bevolking van de VS is inderdaad conservatief. Het is de basis van vele christelijke groeperingen en kerken, en het belangrijkste land waar de protestanten heen konden vluchten wegens vervolging in Europa.

Echter, de filosofie van de vinders van de VS, en daaropvolgend de vele presidenten (of de mensen die hem beinvloeden), is niet christelijk maar illuministisch. Dat is simpelweg geschiedenis. Zoek op wat de founding fathers geloofden en het bleken allemaal revolutionairen te zijn, mensen die het gedachtegoed van de Franse Revolutie aanhielden. De Franse revolutie is gebaseerd op het gedachtegoed van de Jacobijnen, wat op haar beurt weer is geabseerd op de filosofie van esoterische genootschappen als de vrijmetselarij, de illuminati, de rozenkruisers, enzovoorts. Hun filosofie is Luciferianisme.

Dat dit is voortgezet in verdere politiek, blijkt uit uitspraken van mensen als George Bush jr. en Condoleezza Rice. Zie bijv. dit artikel http://www.theamericanconservative.com/ ... -in-chief/

De VS heeft als doel het vorderen van de idealen van de Franse Revolutie.

De Franse Revolutie was een keerpunt in de geschiedenis waarin openlijke rebellie tegen God en Gods orde gemanifesteerd werd op nationale en internationale schaal. De menselijke rede werd tot god gekroond en geloof werd als overbodig beschouwd.

Dit is gebaseerd op occulte esoterische ideeen die stellen dat Yahweh in Genesis de duivel was, en de slang de verlosser van de mensen. Dankzij de slang kregen Adam en Eva hun intellect, en daardoor werden ze bevrijd van hun robot-bestaan dat Yahweh hen gegeven had. Deze filosofie stelt dus dat de mens door een verlichte intelligentie zichzelf kan redden. De bedoeling is dat deze filosofie zich over de gehele aarde verspreid en een nieuwe orde schept. Dit door middel van veel oorlogen. Je kan niet van de een op de andere dag een wereldrevolutie provoceren, dat kost tijd en geld. Door de conflicten van de laatste 100 jaar die geleid hebben tot de huidige situatie in de wereld, staan we nu op het punt die wereldrevolutie mee te maken. De hoofdprovocateur hiervan is de VS. Dat zij pas na WO2 die wereldmacht werd, maakt niet uit, dat is te verwachten zelfs. Men had oorlogen nodig in Europa om zelf te domineren. Die heeft men dus ook gefinancierd.

En zijn nog wel meer manieren om macht uit te oefenen bovendien is het een hele oude wijsheid dat invloed beter is dan macht. En een andere dat macht corrumpeert iets wat ook van alle tijden en talen is. Kortom ik vind je uitleg net zo discutabel als van diegene die de islam of de RKK voor het beest uitmaken.

Ja, maar het blijft een feit dat de bijbel het over wereldrijken heeft, en het dus blijkbaar zinnig is om die te identificeren. Ook blijft mijn punt staan dat je alleen via een natie wetgeving in kan voeren, anders heb je geen politieke autoriteit. En het is nu juist via wetgeving dat je zoiets kunt realiseren als 'als je niet het teken van het beest hebt, kun je niet kopen of verkopen'.

Verder gaat dit niet over 'het beest' maar 'de valse profeet'.

Maar het eerste beest uit openbaringen 13 is inderdaad het vaticaan.

Het vaticaan en de VS werken achter de schermen samen aan het realiseren van de occulte wereldorde gebaseerd op de vergoddelijking van de mens door het verlichten van zijn rede en het forceren van menselijke wetten ten koste van Gods wet, wat tot wereldwijde georganiseerde afgoderij en vervolging van hen die trouw blijven aan God zal leiden.

De 'heilige vader' is de kleine hoorn die godslastering spreekt, Gods heiligen heeft vervolgd en Gods tijden en wet heeft veranderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaringen gaat over de tijd waarin het geschreven is; moeilijke, onzekere tijden, tijden van verdrukking vervolgingen en oorlogen.

dus alles is al gebeurd - geen toekomstvoorspelling.

Nero is het symbool voor Het Beest en het Romeinse Rijk en de valse profeet symboliseerde de destijds religieuze Joodse leiders [i.v.m. de Joodse Oorlog ]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het vaticaan en de VS werken achter de schermen samen aan het realiseren van de occulte wereldorde gebaseerd op de vergoddelijking van de mens door het verlichten van zijn rede en het forceren van menselijke wetten ten koste van Gods wet, wat tot wereldwijde georganiseerde afgoderij en vervolging van hen die trouw blijven aan God zal leiden.

Interessant. Kan je daar meer over vertellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan je wel wat meer vertellen erover Thorgren. Ik behoor tot de "Orde van 300 Wachters". Als wij alle 300 het geheime teken geven, zullen alle piramides in Egypte zichzelf richten naar een bepaalde planeet (ik mag daar niets over zeggen). Dan zal de Pausmobiel veranderen in een geavanceerd ruimteschip en zal het begin der einde zich voltrekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Openbaringen gaat over de tijd waarin het geschreven is; moeilijke, onzekere tijden, tijden van verdrukking vervolgingen en oorlogen.

dus alles is al gebeurd - geen toekomstvoorspelling.

Nero is het symbool voor Het Beest en het Romeinse Rijk en de valse profeet symboliseerde de destijds religieuze Joodse leiders [i.v.m. de Joodse Oorlog ]

En Jezus is al teruggekomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Openbaringen gaat over de tijd waarin het geschreven is; moeilijke, onzekere tijden, tijden van verdrukking vervolgingen en oorlogen.

dus alles is al gebeurd - geen toekomstvoorspelling.

Nero is het symbool voor Het Beest en het Romeinse Rijk en de valse profeet symboliseerde de destijds religieuze Joodse leiders [i.v.m. de Joodse Oorlog ]

En Jezus is al teruggekomen?

die apocalyptische geschriften waren bedoeld om de gelovigen moed in te spreken in moeilijke tijden en de hoop niet te laten varen.

door deze verwachtingen hoog te houden gaven ze hun geloof niet op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Openbaringen gaat over de tijd waarin het geschreven is; moeilijke, onzekere tijden, tijden van verdrukking vervolgingen en oorlogen.

dus alles is al gebeurd - geen toekomstvoorspelling.

Nero is het symbool voor Het Beest en het Romeinse Rijk en de valse profeet symboliseerde de destijds religieuze Joodse leiders [i.v.m. de Joodse Oorlog ]

En geheel weer in de Maranese Traditie wordt een van de vele mogelijke interpretaties (mainstream preterisme in dit geval) zonder blikken en blozen gepresenteerd als de enige waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het vaticaan en de VS werken achter de schermen samen aan het realiseren van de occulte wereldorde gebaseerd op de vergoddelijking van de mens door het verlichten van zijn rede en het forceren van menselijke wetten ten koste van Gods wet, wat tot wereldwijde georganiseerde afgoderij en vervolging van hen die trouw blijven aan God zal leiden.

Interessant. Kan je daar meer over vertellen?

Ja, maar het heeft wat inleiding nodig en is een boel tekst, ik waarschuw je vast. Ik kan je niet alle details geven want dat zou teveel worden, maar zal je proberen een begrijpelijke samenvatting te geven. Ik weet niet wat jouw kennisniveau is dus wellicht beschrijf ik zaken waar je nog nooit van gehoord hebt, geef dat dan aan ajb.

Gedurende de middeleeuwen had de Roomse kerk de touwtjes stevig in handen. De bisschop van Rome had zowel temporele als spirituele macht, het instituut werd de manier om gered te worden, zonder het OK van de kerk was je voor eeuwig verdoemd. Verlossing in Jezus Christus werd dus vervangen door een systeem van verlossing door mensen, met als absolute hoofd de paus, die een alter christos werd, de plaats van God als rechter en koning der koningen innam. De bijbel was voor het gewone volk niet toegankelijk, alleen de priesterlijke elite las hem en dan in het Latijn. Het gewone volk had dus geen toegang tot de waarheid en de kerk kon doen wat ze wilde, en deed dat ook.

Toen de eerste protestanten de bijbel begonnen te ontdekken en die aan het volk te onderwijzen, was dat een groot probleem voor Rome. In eerste instantie wilde men de kerk slechts hervormen, want erkende het nog steeds als de kerk van Christus. Echter, dankzij met name bovenstaande profeties, die van Daniel en de openbaringen, en tevens de geschriften van Paulus, begon men de Roomse kerk en de paus te herkennen voor wat het is, antichrist. Dat maakte openlijke oppositie en veroordeling van die hele kerk acceptabel en dus had Rome een probleem.

Waar zij voorheen gebruik maakte van bruut geweld via de inquisitie en openlijke oorlogen om protestantse tegenstand neer te drukken, begon zij nu op een andere manier het werk van de protestanten te ondermijnen: door infiltratie, misleiding, een meer ondergrondse benadering. Het belangrijkse Roomse instrument hiervoor was de orde van de Jezuieten van Ignatius Loyola en zijn contrareformatie. Ignatius' orde zwoer volledig trouw aan de paus en de kerk, leden dienden zich volledig op te offeren voor het aan de macht houden van de paus, absoluut gehoorzamen, en elk middel was toegestaan om dit doel te bereiken. Een kenmerk van jezuieten was dat ze zich vermomden in allerlei rollen, en openlijk tegen de kerk konden zijn, terwijl ze in werkelijkheid slechts een rol speelden opdat de kerk uiteindelijk zou winnen. Door hun immoraliteit en grote invloed bij koningen en de hogere lagen van de bevolkign werden de Jezuieten een gevreesde maar ook gehate orde. Zo misleidend en immoreel gingen ze te werk, dat zelfs katholieke koningen hen niet langer verdroegen en verbanden. Uiteindelijk was het zelfs een paus, Clementius IV, die in 1773 met een pauselijke bul zelf de orde ontbond.

Vanaf toen begon men jezuieten op georganiseerde manier, met name uit Spanje, te verwijderen. Veel van hen werden op een boot op de middellandse zee gezet, om uiteindelijk onder andere op Corsica terecht te komen.

De Jezuieten runden vele scholen en universiteiten, waar voornamelijk de elite heen ging om opgeleid te worden. 1 van die scholen was in Ingolstadt, Beieren in Duitsland. Hier werd een man genaamd Adam Weishaupt opgeleid. Adam Weishaupt geloofde dat de geschiedenis zich in cycli voortzet, en dat indien hij die cycli zou kunnen 'vatten' en er op inspelen, hij een nieuw utopia zou kunnen scheppen. Hij maakte een plan om dit te realiseren, wat onder andere inhield het verwijderen van de monarchien, het instellen van democratische republieken, het emanciperen van vrouwen, het afschaffen van traditionele religie. Om zijn plan te realiseren stichtte hij de orde van de Perfectibilisten oftewel de orde van de Illuminati. Hij begon vrijmetselaarsloges te infiltreren en zodoende kreeg hij politieke invloed, met name in Frankrijk. De politieke groep die zijn idealen nastreef waren de Jacobijnen. Maar dit was dus een Jezuieten-getraind persoon, en hoewel openlijk tegen de kerk, speelde hij waarschijnlijk slechts een rol.

In 1789 was het tijd voor Revlutie in Frankrijk. Dit was een openlijke rebellie tegen Gods orde, gebaseerd op het Luciferische idee dat de mens zichzelf kan redden door een verlichte rede. De monarchie werd onthoofd, er werd een republiek gesticht, een prostituee werd als de 'godin van de rede' werd in de Notre Dame gekroond, en er begon een 'reign of terror'. Dit alles onder de slogan 'Liberte, Egalite, Fraternite'. Men schreef een 'declaration des droits humains', verklaring van de mensenrechten, in de vorm van twee stenen tafels alsof ze de tien geboden vervingen.

Men kroonde een keizer, Napoleon, die, toevallig, uit Corsica kwam. Napoleon was zeker een vrijmetselaar, en hoogstwaarschijnlijk Jezuiet-getraind. Toen Napoleon met zijn leger de Europese landen begon binnen te vallen, was 1 van die landen Italie. Het Vaticaan was toen nog een natie (de pauselijke staten), maar onder de leiding van Generaal Berthier werd de paus afgezet en verbannen. Hij verloor zijn koninkrijk en wordt gevangen gehouden in Frankrijk totdat hij sterft (ik vat het samen). Dit is een moment wat in de openbaringen en Daniel wordt weergegeven als het einde van de 1260 jaarperiode, oftewel het beest 'leek een dodelijke wond te hebben'.

Een paar jaar later, in 1801 worden de Jezuieten opnieuw door een nieuwe Paus Pius erkend in Rusland. In 1814 herstelt Pius VII de Jezuieten orde via de bul Sollicitudo omnium ecclesiarum. In hetzelfde jaar wordt de Paus definitief in ere hersteld en hij ontvangt opnieuw autoriteit over zijn Pauselijke staten. De kerk is gereorganiseerd en de Jezuieten orde is vanaf dan de machtigste orde binnen de kerk, machtiger dan de Orde van Malta, Rooms katholicisme is vanaf dan gelijk aan Jezuitisme. Het lijkt er dus op dat de Franse Revolutie achter de schermen gepland en gerund werd door de Jezuieten, als wraak op de paus en om zichzelf terug aan de macht te krijgen. Dat tijdens de revolutie veel katholieken (ook jezuieten) omkwamen doet hier niets aan af; men is bereid de eigen leden op te offeren voor het grotere goed.

In de tijdsperiode voor de revolutie vluchtten vele protestanten naar de nieuwe wereld. Het meest prominente deel daarvan zou de Verenigde Staten van Amerika worden. Na initiele verdeling, revolutie en oorlog wordt er onafhankelijkheid verklaard en een republiek gesticht, met een grondwet, een congres, een senaat en een president. Wanneer we de geschiedenis van de founding fathers van de VS bekijken, blijken zij, stuk voor stuk, van Jefferson tot Washington tot Franklin, allemaal aanhangers te zijn van de filosofie van de verlichting, de filosofie van de Franse Revolutie.

is er een directe link tussen de founding fathers en de Jezuieten? Ja. George Washington bekeerde zich op zijn sterfbed tot Rooms katholicisme, en werd gedoopt en ontving communie van een Jezuitenpriester. Er zijn meer links die ik helaas zo niet uit mijn hoofd kan beschrijven.

Het lijkt erop dat de Jezuieten van de Verenigde Staten een model en basis voor het realiseren van hun plan van werelddominantie maakten. Ze zorgden voor een grondwet die kerk en staat scheidt en vrijheid van geloof toelaat, omdat in protestantse landen als Groot Brittannie rooms katholicisme praktisch verboden was. Rooms katholieke koningen werden onthuld en gedood. Dus in de VS vonden zij een nieuwe vesting van waaruit zij te werk konden gaan voor het realiseren van hun plannen. Dit zie je ook in de vele nationale gebouwen en monumenten van de VS: het capitool is als een kopie van Rome, inclusief de obelisk zoals op het St Pietersplein. Het vrijheidsbeeld is de godin van de rede, de toorts die zij draagt het symbool voor verlichting. Dit is een kopie van een standbeeld wat in Parijs op een eiland in de Seine staat. De occulte mysterie-religie is de religie van de jezuieten, de vrijmetselarij en de vele andere esoterische genootschappen, het is de religie die ten grondslag ligt aan het denken van de Franse Revolutie, de religie van Rome en is de religie van Satan die zegt: gij zult als god wezen, met kennis van het goed en het kwaad. Hoewel op het eerste gezicht allemaal totaal verschillende stromingen, zijn ze op esoterisch niveau allemaal praktisch hetzelfde.

Wat je hierbij moet begrijpen is dat de rooms katholieke kerk, zoals elke esoterische cult, 2 doctrines heeft: een esoterische en een exoterische. De esoterische doctrine is voor de ingewijde elite, de exoterische voor het gewone volk om hen dom en onder controle te houden. De exoterische leer van Rome is een misvormde versie van het christelijk geloof, een gekerstend heidendom zo je wilt, waarbij de Babylonische drie-eenheid van Nimrod/Semiramis/Tammuz veranderd is in Vader/Maria/Jezus, waarbij vader en moeder de twee kosmische principes van positief/negatief, licht/donker, yin/yang, goed/kwaad vertegenwoordigen en het kind het perfecte, goddelijke equilibrium tussen die twee krachten. Als de paus zich als vertegenwoordiger van Christus presenteert, wil dat dus eigenlijk zeggen dat hij god op aarde is, hij is als de Farao, de gereincarneerde zonnegod, de priester van Ra of Tammuz, en dit heeft niets met de Jezus Christus van de bijbel te maken maar met de vergoddelijking van de mens. De esoterische leer is puur Luciferianisme en Satanisme. De Roomse kerk is de fysieke uiting van de zuiver Satanische leer van de goddelijkheid van de mens door de verlichte rede met kennis van goed en kwaad. De paus is daardoor spreekbuis voor de goddelijke rede. Daarom wordt hij ook als onfeilbaar bestempeld. Zijn woord is gelijk aan wat redelijk en moreel is, en daarom is tegenspraak niet mogelijk en zelfs bestrafbaar met de dood. Dit is godslastering en godslastering is het kenmerk van het beest uit openbaringen 13.

Het is in de vele esoterische genootschapen, katholieke ridderorden, fraternities, ronde tafels enzovoort waar de elite gerecruteerd en op sleutelposities gezet wordt om strategisch de wereld tot een nieuwe orde te brengen waarin de babylonische mysteriereligie universeel aangehangen wordt. Deze groepen zijn wereldwijd actief, en met een beetje zoeken kom je altijd Jezuieten op de achtergrond tegen. Het is in deze groepen waar de werkelijke beslissingen over wereldpolitiek worden gemaakt. Achter de schermen van onafhankelijke landen zijn het dezelfde mensen die aan de touwtjes trekken. Door het uitspelen van landen/politieke systemen/religies tegen elkaar, tracht men een synthese te bereiken waarin uiteindelijk de kerk, met de paus uiteindelijk ultiem zal heersen, of wellicht komt de duivel uiteindelijk zelf als messias en neemt die plaats in.

Openlijk waren Rome en de VS lange tijd geen geallieerden. Echter, door de geschiedenis heen zie je dat de twee naar elkaar toegetrokken zijn. Presidenten begonnen weer eer te bewijzen aan pauzen. Een markeerpunt is de alliantie van Reagan met Paus Johannes Paulus II, welke bij zou hebben gedragen aan het beeindigen van de koude oorlog/het stoppen van communisme. De laatste presidenten zijn allemaal dikke mik met de paus. Overigens heb je natuurlijk niet alleen die 2 naties; de wereld komt samen bij de Verenigde Naties, waar de paus een belangrijk spreker is, en de president van de VS het hoofd van de veilihgeidsraad. De VN is de derde persoon in de valse 3-eenheid, de 'koningen die hun macht aan het beest geven'.

Ook op spiritueel niveau is er meer en meer toenadering gezocht. De protestantse kerken van de VS, die wereldwijd invloed hebben, spelen een sleutelrol. De meeste van deze kerken zijn geinfiltreerd door de ordes of erdoor gesticht. Het zijn de protestantse, evangelische en andere kerken die opnieuw de unie met Rome zoeken. Men transformeert de christelijke religie in een steeds meer mystieke, occulte ervaring. Dit doet men door de introductie van Jezuitische spiritualiteit, gebaseerd op de 'spirituele oefeningen' van Ignatius van Loyola. Hierbij wordt men in een andere bewustzijnsstaat geleid, door middel van meditatie/visualisatie/matra's enzovoorts. Hierdoor opent men zich niet voor de Heilige Geest, maar voor demonen. Zodoende krijgt satan directe toegang tot de geesten van mensen en is in staat hun kijk op zaken, geloof, enz. te beinvloeden.

Het roomse systeem heeft allerlei zaken in zich die niet bijbels zijn of zelfs direct tegen de bijbelse leer ingaan. 'Traditie' heeft meer autoriteit dan de Schrift. Zodoende zijn de 10 geboden die je in een katholieke catechesis tegenkomt, niet dezelfde 10 geboden zoals je die in Exodus 20 tegenkomt. Het 2e gebod is verdwijderd, de sabbat is in de 'dag van de heer' veranderd, er is een boel tekst weggelaten en het tiende gebod is in 2en gedeeld (om toch tot 10 geboden te komen, immers bleven er maar 9 over na het weghalen van het tweede). Het probleem hiermee is dat je Gods wet niet kan aanpassen. Of je gehoorzaamt Gods wet, of je gehoorzaamt menselijke wetten. Je kunt niet tegelijkertijd God gehoorzamen en de paus, de twee zijn onverenigbaar. Wie je gehoorzaamt, laat ook zien wie werkelijk je god is.

Om de wereld in universele rebellie tegen God te krijgen (wat Satan effectief tot God zou maken), dienen universeel andere wetten dan Gods wet gedwongen te worden op de wereldbevolking, en gehoorzaamheid aan Gods wet bestraft te kunnen worden met de dood. Dit is de realisatie van het 'teken van het beest', dat je op je voorhoofd of je hand ontvangt. Immers, Gods teken ontvang je ook op je voorhoofd en op je hand:

Deuteronomium 6:4 Hoor, Israël! de HEERE, onze God, is een enig HEERE!

5 Zo zult gij den HEERE, uw God, liefhebben, met uw ganse hart, en met uw ganse ziel, en met al uw vermogen.

6 En deze woorden, die ik u heden gebiede, zullen in uw hart zijn.

7 En gij zult ze uw kinderen inscherpen, en daarvan spreken, als gij in uw huis zit, en als gij op den weg gaat, en als gij nederligt, en als gij opstaat.

8 Ook zult gij ze tot een teken binden op uw hand, en zij zullen u tot voorhoofdspanselen zijn tussen uw ogen.

Logischerwijs is het 'teken van het beest' die wet van het beest. die wetten van de Roomse kerk die direct ingaan tegen Gods wet. Deze wetten van Rome zullen gezien worden als 'redelijk' en daarom gehoorzaambaar. Men zal, na de economische crisis en de oorlog die hierop volgt, verlangen naar moraliteit en orde, en Rome zal die orde brengen via haar economische en politieke systeem van 'sociale gelijkheid'. De wereldbevolking zal er zelf om vragen. En wat als men niet gehoorzamen wil? Dat is waar de VS haar rol speelt.

Sinds 9/11 is de VS meer en meer fascistisch geworden en iedereen die nu verdacht wordt van 'terrorisme', kan opgesloten, vervolgd en gedood worden. Echter, 'terrorisme', is praktisch gelijk aan 'niet eens met de overheid'. Dit is van dezelfde natuur als Rome ten tijde van de inquisitie. Spreek je ons tegen, dan sterf je. De VS is de vervolgende macht in de wereld, die onder controle van Rome via de jezuieten opnieuw Rome tot wereldautoriteit zal brengen en het ongehoorzamen van haar wetten die in strijd zijn met Gods wet zal vervolgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid