Spring naar bijdragen

Valse profeet en het beest


Aanbevolen berichten

Van wikipedia:

Jehova's getuigen geloven dat in 1914 de "tijd van het einde" begon. Zij baseren dit op een interpretatie van het Bijbelboek Daniël hoofdstuk 4, waarin over "zeven tijden" wordt gesproken. Deze "zeven tijden" worden (naar analogie van Openbaring 12:6 en 14) als zeven jaar opgevat van elk 360 dagen ofwel in totaal 2520 dagen. Deze 2520 dagen worden vervolgens omgezet in 2520 jaar op basis van een soortgelijke omzetting in Numeri 14:34 en Ezechiël 4:6.

Waaruit moet blijken dat de zeven tijden van Daniël 4 met de terugkeer van Jezus te maken hebben? Ben benieuwd wat aanhangers van deze theorie daarop te zeggen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wanneer we de levens van Mozes en Jezus bekijken dan zien we ontzettend veel overeenkomsten. Gelet op de woorden van Mozes in Deuteronomium 18:15-18 is dat ook logisch, want Mozes voorspelt daar de komst van Jezus. De overeenkomsten zijn vooral geestelijk van aard. In Lucas 24:27 maakt Jezus duidelijk dat Mozes op Hem wees.

Deze lijst met copy/paste geeft - hoewel interessant - geen antwoord op mijn vraag. Het stuk gaat inderdaad over het gezag van profeten, en geeft een maatstaf die te toetsen. Het specifieke verband dat je met Jezus wilt leggen ontgaat me. Kun je dat nog nader toelichten, liefst in je eigen woorden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste vrienden, waar gaat het nu om, het gaat er niet om om elkaar de loef af te steken of te zeggen “ik zeg de waarheidâ€. Het gaat er toch meer om te “redeneren aan de hand van de Schrift†en Gods Woord (dus God) te laten spreken. Jaartallen staan NIET in de Bijbel, maar er is zeker een chronologie in de Bijbel te herkennen. Denk maar eens aan de dagen, maanden, jaren van de regering van een koning bijvoorbeeld of de levensverslagen in Genesis. Er is zeker een chronologische lijn te herkennen als men de moeite neemt. Bovendien stemmen de wereldse en de Bijbelse chronologie soms overeen.

Denk maar eens aan het jaar 29 of het jaar 539 v.Chr., hieronder volgt een redenering:…

Om berekeningen volgens onze huidige kalender te kunnen maken, moeten wij van een vast punt of een sleuteldatum uitgaan. Daaronder verstaan wij een datum in de geschiedenis die een deugdelijke basis voor aanvaarding heeft en die correspondeert met een specifieke in de bijbel vermelde gebeurtenis. Vanaf deze datum als sleuteldatum kunnen wij dan zowel terug als vooruit in de geschiedenis rekenen en voor vele van de in de bijbel genoemde gebeurtenissen een kalenderdatum vaststellen.

Eén zo’n datum, die zowel met de Bijbelse als met de wereldlijke geschiedenis overeenstemt, is het jaar 29 G.T. De eerste maanden van dat jaar vielen in het 15de jaar van Tiberius Caesar, die op 15 september 14 G.T. (Gregoriaanse kalender) door de Romeinse senaat tot keizer werd benoemd. In datzelfde jaar 29 G.T. begon Johannes de Doper te prediken, terwijl hij misschien ongeveer zes maanden later — nog in hetzelfde jaar — Jezus doopte. — Lu 3:1-3, 21, 23; 1:36.

Nog een datum die als sleutelpunt of uitgangspunt gebruikt kan worden, is het jaar 539 v.G.T., dat door diverse historische bronnen wordt bevestigd als het jaar waarin Babylon door Cyrus de Pers werd omvergeworpen. (Tot de wereldlijke bronnen die uitsluitsel omtrent Cyrus’ regering geven, behoren de werken van Diodorus, Africanus, Eusebius en Ptolemaeus, alsook de Babylonische tabletten.) Tijdens zijn 1ste jaar vaardigde Cyrus een decreet uit tot vrijlating van de joden uit ballingschap. En zoals onder het trefwoord CYRUS wordt uiteengezet, werd het decreet zeer waarschijnlijk in de winter van 538 v.G.T. of tegen de lente van 537 v.G.T. uitgevaardigd. Dit zou de joden tijd hebben gegeven om de noodzakelijke voorbereidingen te treffen, de vier maanden durende reis naar Jeruzalem te ondernemen en daar toch nog in de zevende maand (Tisjri, of omstreeks 1 oktober) van 537 v.G.T. te arriveren. — Ezr 1:1-11; 2:64-70; 3:1.

Hier volgt een berekening, doe er je voordeel mee.

Gebeurtenis Kalenderdatum Tijdsperiode

tussen de

gebeurtenissen

Van de schepping

van Adam 4026 v.G.T.

Tot het begin van de

Vloed 2370 v.G.T. 1.656 jaar

Tot het van kracht

worden van het

Abrahamitische

verbond 1943 v.G.T. 427 jaar

Tot de uittocht uit

Egypte 1513 v.G.T. 430 jaar

Tot het begin van de

tempelbouw 1034 v.G.T. 479 jaar

Tot de scheuring van

het koninkrijk 997 v.G.T. 37 jaar

Tot de ontvolking

van Juda 607 v.G.T. 390 jaar

Tot de terugkeer van

de joden uit

ballingschap 537 v.G.T. 70 jaar

Tot de herbouw van de

muren van Jeruzalem 455 v.G.T. 82 jaar

Tot de doop van Jezus 29 G.T. 483 jaar

Tot het samenstellen

van deze tabel 1994 G.T. 1.965 jaar

Totale tijdsperiode

van de schepping van

Adam tot 1994 G.T. 6.019 jaar

(GT≈na Chr. ; vGT≈voor Chr. Scheelt 2 jaar, Jezus is niet geborenn in het jaar 0 (bestaat niet) maar 2 vGT)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een dief wordt niet geboren maar iemand kan zich ontwikkelen tot een dief.

Satan was een volmaakte schepsel van God maar wilde de aanbidding die alleen de Almachtige toekomt.

Zie Ezechiël 28:....

(Ezechiël 28:12-19) . . .Gij verzegelt een model, vol van wijsheid en volmaakt in schoonheid. 13 In E̱den, de tuin van God, bleekt gij te zijn. Allerlei edelgesteente was uw bedekking: robijn, topaas en jaspis; chrysoliet, onyx en jade; saffier, turkoois en smaragd; en van goud was de makelij van uw zettingen en uw kassen in u. Op de dag dat gij werdt geschapen, werden ze gereedgemaakt. 14 Gij zijt de gezalfde cherub die beschut, en ik heb u gesteld. Op de heilige berg Gods bleekt gij te zijn. Te midden van vurige stenen wandelde gij rond. 15 Gij waart onberispelijk in uw wegen vanaf de dag dat gij werdt geschapen totdat er onrechtvaardigheid in u werd gevonden. 16 Wegens de overvloed van uw handelswaren hebben zij uw midden met gewelddaad gevuld, en gij zijt gaan zondigen. En ik zal u als profaan van de berg Gods verdrijven, en ik zal u verdelgen, o beschuttende cherub, uit het midden van de vurige stenen. 17 Uw hart werd hoogmoedig wegens uw schoonheid. Gij hebt uw wijsheid vanwege uw stralende pracht bedorven. Ter aarde wil ik u werpen. Voor het aangezicht van koningen wil ik u stellen, [opdat zij] op u neerzien. 18 Ten gevolge van de overvloed van uw dwalingen, wegens het onrecht [met betrekking tot] uw handelswaren, hebt gij uw heiligdommen ontwijd. En ik zal een vuur uit uw midden doen uitgaan. Dát moet u verslinden. En ik zal u maken tot as op de aarde voor de ogen van allen die u zien. 19 Wat al degenen betreft die u kennen onder de volken, zij zullen stellig star van ontzetting over u zijn. Tot plotselinge verschrikkingen moet gij worden, en gij zult er tot onbepaalde tijd niet meer zijn.â€â€™â€

Of de woorden van Jezus:...

(Johannes 8:44) 44 GIJ zijt uit UW vader de Duivel, en GIJ wenst de begeerten van UW vader te doen. Die was een doodslager toen hij begon, en hij stond niet vast in de waarheid, omdat er geen waarheid in hem is. . . .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat gedeelte uit Ezechiël 28 gaat over de bestuurder van Tyrus, Ed. Zoals je kan lezen in het gedeelte dat je niet citeerde:

28:2 "Mensenzoon, zeg tot de leider van Tyrus:..."

Zoals de profeet ook woorden sprak tot de andere volken die Israël omringden (vanaf Ezech 25), sprak hij ook tot Tyrus en zijn leider.

En hij sprak die woorden tegen een gewoon mens:

28:2 "Omdat uw hart hoogmoedig is geworden, en gij blijft zeggen: ’Ik ben een god. Op de zetel van god heb ik mij neergezet, in het hart van de open zee’, terwijl gij louter een aardse mens ("adam") zijt en geen god..."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met Hal kom je dr wel ;) Er word gesproken over een smalle weg naar het leven die weinigen zullen vinden. Deze tv predikanten bevinden zich op een brede weg. Want het is makkelijk te vinden. Hoe komt het toch dat elke Amerikaanse voorganger zoveel kennis bezit dat ze uit kunnen stippelen hoe de dag des Heere er uit zal zien. Alleen de geschiedenis van hun leert dat ze allemaal charlatans zijn. Jezus zou hun ongetwijfeld addergebroed hebben genoemd.

Hal is geen voorganger. Maar Nederlandse predikanten zeggen het ook: http://www.eo.nl/magazines/visie/artike ... aar-terug/

Maar er zijn zoveel meningen als er kerken zijn. Waaruit concludeer je dat deze mening de juiste is?

Ik zeg niet dat het de juiste is, maar het klinkt het meest aannemelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste vrienden, waar gaat het nu om, het gaat er niet om om elkaar de loef af te steken of te zeggen “ik zeg de waarheidâ€. Het gaat er toch meer om te “redeneren aan de hand van de Schrift†en Gods Woord (dus God) te laten spreken. Jaartallen staan NIET in de Bijbel, maar er is zeker een chronologie in de Bijbel te herkennen. Denk maar eens aan de dagen, maanden, jaren van de regering van een koning bijvoorbeeld of de levensverslagen in Genesis. Er is zeker een chronologische lijn te herkennen als men de moeite neemt. Bovendien stemmen de wereldse en de Bijbelse chronologie soms overeen.

[...]

Totale tijdsperiode van de schepping van Adam tot 1994 G.T. 6.019 jaar

Misschien dat er daarom geen jaartallen in de Bijbel staan? Omdat het resultaat van dergelijk chronologisch 'rekenen' werkelijk nergens op slaat en compleet onmogelijk is? Men heeft dildo's gevonden van 28.000 jaar oud, en dan moet de schepping volgens jou iets meer dan 6000 jaar oud zijn? Je gebruikt zonder enige schaamte onmogelijke registers waarin staat dat mensen tot wel 900 jaar oud worden, en kijkt vervolgens raar op als men je daarop aanspreekt en je belachelijk maakt? Waarom gebruik je de Bijbel als een foutloos geschiedenisboek? Waarom gebruik je de Bijbel niet zoals de meeste mensen doen: als leidraad om je te helpen in het opbouwen en het onderhouden van een relatie met God? Waarom kan je de lessen in de Bijbel niet gewoon ten harte nemen zonder alles letterlijk op te willen vatten? Mijn ouders zagen van vroeg af aan dat ik geïnteresseerd was in beta wetenschappen; ze zeiden altijd dat wiskunde, aardrijkskunde, biologie, scheikunde, natuurkunde, etc allemaal hulpmiddelen zijn om God's werk te onderzoeken en te appreciëren. En als je alles wat die vakken je leren over de wereld, over God's werk, weggooit/negeert om je vast te kunnen blijven klampen aan symbolische getalletjes in de Bijbel, dan lijkt mij dat een enorme klap in het gezicht van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er moet in ieder geval een stralende bruid (kerk) zijn zonder vlek of rimpel, eenheid en vol van Gods glorie, want Zijn huis moet vol worden en er komt nog een Psalm 83 oorlog met Israel.

Hoe kan je uit die psalm lezen dat er nog een oorlog met Israel komt? Israel is trouwens pas Israel sinds 1948.. Hoeveel oorlogen zijn er in het midden-oosten geweest sinds die psalm geschreven is? Doe je nu niet precies wat de jehova's doen door de voorspellingen steeds weer op te schuiven? "Hier staat dat er een oorlog komt", ja, er zijn sindsdien ook talloze oorlogen geweest, maar blijkbaar is het steeds weer 'de volgende' oorlog waarbij er iets moet gaan gebeuren...

Ik heb het even opgezocht. Dat is iets nieuws van Hal Lindsey. Maar ze kijken meer naar wat er aan de hand is in het Midden Oosten en gaan er dan een Bijbelvers bijzoeken, krijg ik het idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hendrik, nu stel je mij teleur.

Hier wordt inderdaad de koning van Tyrus aangesproken.

MAAR in vers 13 wordt gezegd dat hij in "In Eden, de tuin van God, bleekt gij te zijn".

Daar was de koning van Tyrus niet, daar waren alleen Adam, Eva en Satan.

En Ezechiël 28 gaat dus in feite niet alleen over deze vooraanstaande mens(koning) die zich verhief boven God maar hij staat symbool voor de grotere vorst die zich verhief boven God, Satan de Duivel.

Hij wilde evengoed in de plaats van de ware God, Jehovah, staan en aanbeden worden.

De versen 13-14 gaan over de gezalfde cherub en hoe adembenemend mooi hij is geschapen. Hij had ook een belangrijke taak op aarde…†Op de heilige berg Gods bleekt gij te zijnâ€.

De engel die later Satan/Duivel werd “HEEFT DUS UIT EIGEN VRIJE WIL†de opstand tegen God gekozen en zo de (bijna) gehele mensheid met zich mee genomen on de opstand.

Wat is een cherub?

Een engel van een hoge rangorde die speciale taken vervult en zich van de klasse der serafs onderscheidt. De eerste van de 91 plaatsen waar de bijbel over cherubs spreekt, is Genesis 3:24, waar staat dat God nadat hij Adam en Eva uit Eden had verdreven, aan de oostelijke ingang van de hof cherubs (Hebr.: keroe•vim′) plaatste met het vlammende lemmer van een zwaard „om de weg naar de boom des levens te bewakenâ€. Of er meer dan twee cherubs werden gestationeerd, wordt niet onthuld.

Prettige dag verder, moge de ware God ons inzicht en wijsheid geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hendrik, nu stel je mij teleur.

Hier wordt inderdaad de koning van Tyrus aangesproken.

MAAR in vers 13 wordt gezegd dat hij in "In Eden, de tuin van God, bleekt gij te zijn".

Daar was de koning van Tyrus niet, daar waren alleen Adam, Eva en Satan.

En Ezechiël 28 gaat dus in feite niet alleen over deze vooraanstaande mens(koning) die zich verhief boven God maar hij staat symbool voor de grotere vorst die zich verhief boven God, Satan de Duivel.

Hij wilde evengoed in de plaats van de ware God, Jehovah, staan en aanbeden worden.

De versen 13-14 gaan over de gezalfde cherub en hoe adembenemend mooi hij is geschapen. Hij had ook een belangrijke taak op aarde…†Op de heilige berg Gods bleekt gij te zijnâ€.

De engel die later Satan/Duivel werd “HEEFT DUS UIT EIGEN VRIJE WIL†de opstand tegen God gekozen en zo de (bijna) gehele mensheid met zich mee genomen on de opstand.

Wat is een cherub?

Een engel van een hoge rangorde die speciale taken vervult en zich van de klasse der serafs onderscheidt. De eerste van de 91 plaatsen waar de bijbel over cherubs spreekt, is Genesis 3:24, waar staat dat God nadat hij Adam en Eva uit Eden had verdreven, aan de oostelijke ingang van de hof cherubs (Hebr.: keroe•vim′) plaatste met het vlammende lemmer van een zwaard „om de weg naar de boom des levens te bewakenâ€. Of er meer dan twee cherubs werden gestationeerd, wordt niet onthuld.

Prettige dag verder, moge de ware God ons inzicht en wijsheid geven.

"Maar hij staat symbool voor..."

Het gaat om beeldspraak dus? Daar zullen we het snel over eens zijn... Het een wordt vergeleken met iets anders...

Maar ligt het dan voor de hand dat de Schrift hier eigenlijk (maar: zonder enige directe aanleiding!!) "Lucifer" op het oog heeft terwijl het schijnbaar de boodschap richt tot Tyrus?

Of ligt het meer voor de hand dat Tyrus (+ leider) geschilderd wordt in "zinnebeeldige voorstellingen"??? Als boodschap aan Tyrus zelf (of feitelijk: aan de toeschouwers van het gevallen Tyrus)?

Ik denk dat laatste; en waarom? Omdat de duidelijke boodschap is:

"Je achtte jezelf een god gelijk, terwijl je een mens bent, en geen god."

De les (voor de omstanders: vers 19 Alle volken die je kenden staan verbijsterd; je bent een schrikbeeld geworden, tot in eeuwigheid zul je er niet meer zijn) hier is: "hoogmoed komt voor de val"...

En dan is Tyrus:

- Eden, de tuin van God (vers 13)

- De berg van God/godenberg (vers 16)

- Plaats tussen de vurige stenen (vers 16)

- Plaats van het handeldrijven (!)(vers 16)

En zijn leider:

- Eens een toonbeeld van perfectie, vervuld van wijsheid en volmaakt van schoonheid

- Bekleed met een keur van edelstenen: met robijn, topaas en aquamarijn, met turkoois, onyx en jaspis, met saffier, granaat en smaragd, gevat in gouden zettingen

- Een cherub, de vleugels beschermend uitgespreid (beschermend: hij had leiderschapskwaliteiten!)

- maar: Door al het handeldrijven (!) raakte hij verstrikt in onrecht en geweld, en hij zondigde.

En opnieuw:

Dit zegt God, de HEER: Je bent hoogmoedig geworden, je hebt gezegd: ‘Ik ben een god, ik zit op een godentroon, midden in zee.’ Je achtte jezelf een god gelijk, terwijl je een mens bent, en geen god.

En DUS (Israël!!!), kijk naar die "godenberg": Alle volken die je kenden staan verbijsterd; je bent een schrikbeeld geworden, tot in eeuwigheid zul je er niet meer zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En dan is Tyrus:

- Eden, de tuin van God (vers 13)

- De berg van God/godenberg (vers 16)

- Plaats tussen de vurige stenen (vers 16)

- Plaats van het handeldrijven (!)(vers 16)

Een extra aanwijzing dat de profeet hier echt de plaats Tyrus op het oog heeft: de naam van de stad...

Tyrus = Tsor, צֹר

Ezech 3:9 Ik maak je harder dan steen ('tsor'), ik maak je zo hard als staal...

Exod 4:25 Sippora pakte een scherpe steen ('tsor'), sneed de voorhuid van haar zoon weg en...

"Tyrus" (tsor) = zeer harde steen, geschikt voor gebruik als werktuig = zeer waarschijnlijk vuursteen...

Ik snap die 'plaats van vurige stenen' nu ineens heel wat beter!! Die poetische taal past echt bij de beschrijving van die stad en bij haar naam:

"Vuurstenen rots in de zee, godenberg, stad wier inwoners wandelen tussen de vuurstenen"

Jij, Tyrus, noemde je schoonheid volmaakt.

Je land lag in het hart van de zee,

in volmaakte schoonheid was je gebouwd. (Ezech 27:4)

In ieder geval: ik vind het vergezocht om in die tekst van Ezechiël 28 een beschrijving van Satan in te lezen (want dat is het mijns inziens: eisegese) enkel en alleen omdat die uitleg goed van pas komt in de theologie van het Wachttorengenootschap.

En ook de suggestie dat er in die verzen gesproken wordt over "Eden" en het DUS moet gaan over personenen die in Eden aanwezig waren overtuigt me niet. Want ook in Ezechiël 31 wordt "Eden" aangehaalt om de "pracht" van een koning mee te vergelijken (in dit geval de bomen van Eden) - en ook daar is de beeldspraak functioneel...

Daar zijn het "de volkeren der aarde" die op de "boom" (in dit geval Farao) inhakken. Ook daar dus aanwijzingen dat er een mens wordt aangesproken. NB: die tekst spreekt over "de bomen van Eden" - meervoud... Jou logica volgend zouden daarmee dus Adam en Eva zijn bedoeld... Maar die teksten spreken over "alle bomen (כָּל) van Eden benijdden hem" - overdreven als hiermee slechts 2 personen zouden worden aangewezen...!!

Nee: "de bomen van Eden" staan m.i. symbool voor de "ongerepte scheppingspracht" waar de luister van deze leidsman mee vergeleken wordt:

bijna "schitterender dan het schitterendse van de schepping", ZO hoog verheven - en nu zo gevallen...

Idem de schoonheid van Tyrus: ooit Eden gelijk - en nu zo gevallen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Cobybriant,

Ik weet niet wat jij verstaat onder antichrist, ben er wel benieuwd naar.

Letterlijk gezien is de "anti-Christ" iedereen die tegen Christus is, in woord, in daad en in gedachte etc.

Jezus zei (Mattheüs 12:30) . . .Wie niet aan mijn zijde staat, is tegen mij, en wie niet met mij bijeenbrengt, verstrooit.

LET WEL OP....want niet iedereen die zichzelf christen is is een ware volgeling van Jezus Christus, vele christenen worden door Jezus als antichrist verworpen..(lees maar)...

(Mattheüs 7:21-23) . . .Niet een ieder die tot mij zegt: ’Heer, Heer’, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar hij die de wil doet van mijn Vader, die in de hemelen is. 22 Velen zullen op die dag tot mij zeggen: ’Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, en in uw naam demonen uitgeworpen, en in uw naam vele krachtige werken verricht?’ 23 En toch zal ik hun dan openlijk verklaren: Ik heb U nooit gekend! Gaat weg van mij, GIJ werkers der wetteloosheid.

Lees ook:....

(1 Johannes 2:22) . . .Dit is de antichrist, degene die de Vader en de Zoon loochent.

(1 Johannes 2:18) . . .Jonge kinderen, het is het laatste uur, en zoals GIJ gehoord hebt dat [de] antichrist komt, zo zijn er ook nu vele antichristen opgestaan; uit welk feit wij te weten komen dat het laatste uur is aangebroken.

(2 Johannes 7) . . .Want er zijn vele bedriegers tot de wereld uitgegaan, personen die de komst van Jezus Christus in het vlees niet belijden. Dit is de bedrieger en de antichrist.

Lees ook Mat.10:32-39

Pas op voor de antichrist!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hendrik mooi verhaal maar ik heb er meer aan (en anderen ook) dat jij wat dichter bij de Bijbel blijft. Je wilt niet zijn als een persoon in deze beschrijving..(Job 15:13) . . .Want gij keert uw geest tegen God zelf, En gij hebt woorden uit uw eigen mond laten voortkomen. . .

Laat de Bijbel spreken aub!

De machthebbers van Tyrus en hun onderdanen aanbaden valse goden tegen de ware God in.

Eén van de later machthebbers, koning Achab, was getrouwd met de goddeloze Izebel. En deze vrouw was erg dominant, maar erger nog ze vervolgde en vermoordde vele profeten van Jehovah de ware God.

Natuurlijk weten we dat Satan de meestermisleider haar (en ook andere heersers) gebruikte en gebruikt om Gods volk uit te roeien.

DUS, beste Hendrik, een oordel tegen (leiders van) Tyrus is een oordeel tegen Satan de Duivel, die achter de vervolging van aanbidders van de ware God zit, tot op deze dag.

lees:1Kon 16:29, 31; 18:4, 13, 19.

vriendelijke groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

(Openbaring 16:13, 14) . . .En ik zag drie onreine geïnspireerde uitingen, [die eruitzagen] als kikvorsen, uit de bek van de draak en uit de bek van het wilde beest en uit de mond van de valse profeet komen. 14 In werkelijkheid zijn het door demonen geïnspireerde uitingen, en ze verrichten tekenen en gaan uit tot de koningen van de gehele bewoonde aarde, om hen te vergaderen tot de oorlog van de grote dag van God de Almachtige.

In Mozes’ tijd bracht Jehovah een walgelijke kikvorsenplaag over Farao’s Egypte, zodat „het land ging stinken†(Exodus 8:5-15). Gedurende de dag des Heren is er ook een weerzinwekkende met kikvorsen te vergelijken bezoeking geweest, zij het uit een andere bron. Ze bestaat uit Satans „onreine geïnspireerde uitingenâ€, die duidelijk een afbeelding vormen van propaganda die erop gericht is alle menselijke heersers, „koningenâ€, zo te manoeuvreren dat zij zich tegen Jehovah God kanten. Satan vergewist zich er aldus van dat zij niet van hun stuk worden gebracht door het uitgieten van de schalen van Gods toorn maar vastberaden aan Satans zijde staan wanneer „de oorlog van de grote dag van God de Almachtige†uitbreekt.

26 De propaganda is afkomstig van „de draak†(Satan) en „het wilde beest†(Satans aardse politieke organisatie), dieren die wij in de Openbaring reeds zijn tegengekomen. Maar wat is „de valse profeetâ€? Dit is slechts in naam een nieuwkomer. Eerder werd ons een wild beest getoond met twee horens gelijk een lam, dat grote tekenen verrichtte voor de ogen van het zevenkoppige wilde beest. Dit bedrieglijke dier trad voor dat wilde beest op als een profeet. Het bevorderde de aanbidding van het wilde beest en bewerkte zelfs dat er een beeld voor werd opgericht (Openbaring 13:11-14). Dit wilde beest met twee horens gelijk een lam, moet hetzelfde zijn als de hier genoemde „valse profeetâ€. Ter bevestiging hiervan lezen wij later dat de valse profeet, evenals het symbolische wilde beest met twee horens, „voor zijn ogen [die van het zevenkoppige wilde beest] de tekenen had verricht waarmee hij degenen had misleid die het merkteken van het wilde beest hadden ontvangen en degenen die aanbidding geven aan zijn beeldâ€. — Openbaring 19:20.

(Openbaring 20:10) . . .En de Duivel, die hen misleidde, werd in het meer van vuur en zwavel geslingerd, waar zowel het wilde beest als de valse profeet [reeds waren];. . .

Eindelijk vrijheid voor de gehoorzame mensheid.

En dan leven mensen nog langer dan 969 jaar.. (Genesis 5:27) ..Zo bedroegen al de dagen van Methusalah negenhonderd negenenzestig jaar en hij stierf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het WTG zou er beter aan doen om niet te suggeren "de bijbel" te laten spreken, terwijl men een eigen uitleg van die bijbel als "bijbelse waarheid" propageert. Dan spreekt niet de Schrift, maar het WTG via de Schrift...

Ik heb moeite met je uitleg: "een oordeel tegen (leiders van) Tyrus is een oordeel tegen Satan de Duivel, die achter de vervolging van aanbidders van de ware God zit". Dat staat namelijk helemaal niet in deze tekst die we aan het bespreken zijn. En zou men suggereren dat bij een veroordeling van het kwade handelen van individuen feitelijk de Boze die achter dit handelen zit veroordeeld wordt, dan zou men hiermee suggereren dat dat individu dat wordt aangesproken helemaal niet zelf verantwoordelijk is voor het eigen handelen.

En dat gaat rechtstreeks in tegen heel de Schrift die het individu juist oproept tot bekering en persoonlijk verantwoordelijk houdt voor de eigen keuzes...

Hiernaast ontmaskert de Schrift inderdaad "het kwaad" als "kwaad". Maar dat is een heel ander onderwerp!

Slechts een enkel voorbeeld van zo'n persoonlijke boodschap aan de mens:

Deut 30:15 Besef goed, vandaag stel ik u voor de keuze tussen voorspoed en tegenspoed, tussen leven en dood. 16 Wanneer u zich houdt aan de geboden van de HEER, uw God, zoals ik ze u vandaag heb gegeven, door hem lief te hebben, door de weg te volgen die hij wijst, en zijn geboden, wetten en regels in acht te nemen, dan zult u in leven blijven en in aantal toenemen, en dan zal de HEER, uw God, u zegenen in het land dat u in bezit zult nemen. 17 Maar als u hem de rug toekeert en weigert te luisteren, als u zich ertoe laat verleiden neer te knielen voor andere goden en die te vereren, 18 dan zeg ik u op voorhand dat u te gronde zult gaan.

Ook hier spreekt de Heer gewoon tot de mens: kies...

Waarom zou dan bij het aanspreken van Tyrus ineens enkel Satan worden aangesproken? Terwijl die in de hele context niet eens wordt genoemd?

Nogmaals: ik zie geen enkele reden om deze eisegese ("inlegkunde") van het WTG te volgen!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cobybriant,

Ik weet niet wat jij verstaat onder antichrist, ben er wel benieuwd naar.

Letterlijk gezien is de "anti-Christ" iedereen die tegen Christus is, in woord, in daad en in gedachte etc.

Jezus zei (Mattheüs 12:30) . . .Wie niet aan mijn zijde staat, is tegen mij, en wie niet met mij bijeenbrengt, verstrooit.

LET WEL OP....want niet iedereen die zichzelf christen is is een ware volgeling van Jezus Christus, vele christenen worden door Jezus als antichrist verworpen..(lees maar)...

(Mattheüs 7:21-23) . . .Niet een ieder die tot mij zegt: ’Heer, Heer’, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar hij die de wil doet van mijn Vader, die in de hemelen is. 22 Velen zullen op die dag tot mij zeggen: ’Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, en in uw naam demonen uitgeworpen, en in uw naam vele krachtige werken verricht?’ 23 En toch zal ik hun dan openlijk verklaren: Ik heb U nooit gekend! Gaat weg van mij, GIJ werkers der wetteloosheid.

Lees ook:....

(1 Johannes 2:22) . . .Dit is de antichrist, degene die de Vader en de Zoon loochent.

(1 Johannes 2:18) . . .Jonge kinderen, het is het laatste uur, en zoals GIJ gehoord hebt dat [de] antichrist komt, zo zijn er ook nu vele antichristen opgestaan; uit welk feit wij te weten komen dat het laatste uur is aangebroken.

(2 Johannes 7) . . .Want er zijn vele bedriegers tot de wereld uitgegaan, personen die de komst van Jezus Christus in het vlees niet belijden. Dit is de bedrieger en de antichrist.

Lees ook Mat.10:32-39

Pas op voor de antichrist!

De geest van de antichrist is de duivel, er zijn vele antichristen die de Vader en de Zoon loochenen, dus mensen met de geest van de antichrist.

1 Johannes 2:18 (boven): er wordt gesproken over antichristen (voorlopers zoals Nero, Hitler) en dé antichrist, de mens der wetteloosheid. Ik geloof dat die laatste een persoon is. Volgens mij wil de satan straks een duivelse drieeenheid vormen, want hij aapt alles na, van draak (satan), antichrist/beest en valse profeet.

1 Johannes 4

1 Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan. 2 Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; 3 en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.

Dé antichrist is de vorst van Tyrus (volgens Whalid Shoebat), die bezeten wordt van de duivel nadat hij een dodelijke hoofdwond heeft gehad en opgewekt wordt.

Maar dit hoort geloof ik meer in dat andere topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste vrienden, waar gaat het nu om, het gaat er niet om om elkaar de loef af te steken of te zeggen “ik zeg de waarheidâ€. Het gaat er toch meer om te “redeneren aan de hand van de Schrift†en Gods Woord (dus God) te laten spreken. Jaartallen staan NIET in de Bijbel, maar er is zeker een chronologie in de Bijbel te herkennen. Denk maar eens aan de dagen, maanden, jaren van de regering van een koning bijvoorbeeld of de levensverslagen in Genesis. Er is zeker een chronologische lijn te herkennen als men de moeite neemt. Bovendien stemmen de wereldse en de Bijbelse chronologie soms overeen.

Hier ga je al de mist in wat mij betreft. Op een discutabele manier wordt een soort tijdskader uit de Schrift gepeurd en toegepast op gebeurtenissen. Wat als je hele onderzoeksmethode gewoon niet klopt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste vrienden, waar gaat het nu om, het gaat er niet om om elkaar de loef af te steken of te zeggen “ik zeg de waarheidâ€. Het gaat er toch meer om te “redeneren aan de hand van de Schrift†en Gods Woord (dus God) te laten spreken. Jaartallen staan NIET in de Bijbel, maar er is zeker een chronologie in de Bijbel te herkennen. Denk maar eens aan de dagen, maanden, jaren van de regering van een koning bijvoorbeeld of de levensverslagen in Genesis. Er is zeker een chronologische lijn te herkennen als men de moeite neemt. Bovendien stemmen de wereldse en de Bijbelse chronologie soms overeen.

Hier ga je al de mist in wat mij betreft. Op een discutabele manier wordt een soort tijdskader uit de Schrift gepeurd en toegepast op gebeurtenissen. Wat als je hele onderzoeksmethode gewoon niet klopt?

Ik heb me ook een hele tijd met die eindtijdberekeningen bezig gehouden 1917- 1948-1967-2017 generatie van 40 tot 120 jaar, voor wie het wat zegt, maar kwam laatst deze tegen: Lukas 21:8

En Hij zeide: Ziet, dat gij niet verleid wordt; want velen zullen er komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en de tijd is nabij gekomen, gaat dan hen niet na.

Aan de andere kant heb je Marcus 13:28

En leert van den vijgeboom deze gelijkenis; wanneer nu zijn tak teder wordt, en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is. Je moet wel zelf aan de tekenen des tijds kunnen zien wanneer het ongeveer tijd is, maar ik ben ermee gestopt al die eindtijd dwaalsites te lezen, sommige waren gebaseerd op William Branham, die de Drieeenheid ontkende en zei dat Eva seks had met de slang. Dan lijkt me de rest van die ideeen ook niet zo kosjer. Ik ga de Bijbel zelf wel lezen.

Met dank aan MasterJapie, n.a.v. die psalm 83 oorlog ben ik eens gaan uitzoeken waar bepaalde ideeen vandaan kwamen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ursa, Coby,

Daniël wist uit bestudering van de Schriften dat de 70 jaren van ballinschap van Israël er bijna opzaten. En het klopte precies want nadat Israël in 607 vChr. naar Babylon werd gevoerd bevrijdde de ware God hen (d.m.v. de Meden-Perzen onder koning Cyrus) in 537 vChr.

Lees:.....

(Daniël 9:1, 2) . . .In het eerste jaar van Darius, de zoon van Ahasveros, uit het zaad der Meden, die koning was gemaakt over het koninkrijk der Chaldeeën, 2 in het eerste jaar van zijn regering, onderscheidde ik, Daniël, zelf aan de hand van de boeken het getal der jaren waarover het woord van Jehovah tot de profeet Jeremia was gekomen, om de verwoestingen van Jeru̱zalem te vervullen, [namelijk] zeventig jaar.

Hoe kon hij dat zo weten?

Daniël was in Gods ogen een (Daniël 10:19) zeer begeerde man en God gaf Heilige Geest om inzicht te krijgen in o.a. in Gods tijdsplan, lees verder....

(Daniël 10:21) . . .Ik zal u evenwel de dingen vertellen die staan opgetekend in het geschrift der waarheid, en er is niemand die mij in deze [dingen] krachtig terzijde staat dan Michaël, de vorst van ulieden.

Een engel bracht de boodschap over nadat hij 21 dagen had gestreden met de demonenvorst van Perzië. Hij werd toen bijgestaan door de Aartsengel Michaël.

De "tekenen des tijds" met berekking tot de "laatste dagen", Coby, kun je geprofeteerd zien in Mat. 24:3-8 (oorlogen, asrbevingen, pestilenties,voedseltekorten) en 2Tomotheüs 3:1-5 (opsomming van nare menselijke trekken).

Hieruit blijkt duidelijk dat we in de laatste dagen van Satan's samenstel leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De "tekenen des tijds" met berekking tot de "laatste dagen", Coby, kun je geprofeteerd zien in Mat. 24:3-8 (oorlogen, asrbevingen, pestilenties,voedseltekorten) en 2Tomotheüs 3:1-5 (opsomming van nare menselijke trekken).

Hieruit blijkt duidelijk dat we in de laatste dagen van Satan's samenstel leven.

Zie jij daar een bepaalde ontwikkeling in dan? Is het niet al sinds het begin van onze jaartelling zo gesteld? Oorlogen, aardbevingen, hongersnoden, ziekten... ze wisselen elkaar af. Daarnaast denk ik niet dat de mens nu slechter is dan vroeger. Nog even slecht, eigenlijk.

Je zou eerder kunnen zeggen dat we tegenwoordig wat beter bestand zijn tegen rampen door de voortgaande technologische en medische ontwikkelingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ursa, Coby,

Daniël wist uit bestudering van de Schriften dat de 70 jaren van ballinschap van Israël er bijna opzaten. En het klopte precies want nadat Israël in 607 vChr. naar Babylon werd gevoerd bevrijdde de ware God hen (d.m.v. de Meden-Perzen onder koning Cyrus) in 537 vChr.

Lees:.....

(Daniël 9:1, 2) . . .In het eerste jaar van Darius, de zoon van Ahasveros, uit het zaad der Meden, die koning was gemaakt over het koninkrijk der Chaldeeën, 2 in het eerste jaar van zijn regering, onderscheidde ik, Daniël, zelf aan de hand van de boeken het getal der jaren waarover het woord van Jehovah tot de profeet Jeremia was gekomen, om de verwoestingen van Jeru̱zalem te vervullen, [namelijk] zeventig jaar.

Hoe kon hij dat zo weten?

Daniël was in Gods ogen een (Daniël 10:19) zeer begeerde man en God gaf Heilige Geest om inzicht te krijgen in o.a. in Gods tijdsplan, lees verder....

(Daniël 10:21) . . .Ik zal u evenwel de dingen vertellen die staan opgetekend in het geschrift der waarheid, en er is niemand die mij in deze [dingen] krachtig terzijde staat dan Michaël, de vorst van ulieden.

Een engel bracht de boodschap over nadat hij 21 dagen had gestreden met de demonenvorst van Perzië. Hij werd toen bijgestaan door de Aartsengel Michaël.

De "tekenen des tijds" met berekking tot de "laatste dagen", Coby, kun je geprofeteerd zien in Mat. 24:3-8 (oorlogen, asrbevingen, pestilenties,voedseltekorten) en 2Tomotheüs 3:1-5 (opsomming van nare menselijke trekken).

Hieruit blijkt duidelijk dat we in de laatste dagen van Satan's samenstel leven.

Ik geloof, afgaand op de tekenen des tijds, wel dat we in de eindtijd zitten.

Waar ik problemen mee heb zijn al die elkaar tegensprekende berekeningen. Ik heb sites gelezen waar men vanuit de Bijbel precies 2 data kon berekenen, net zoals Daniel dat berekende, waarop het dan de grote oordeelsdag zou zijn, want je kon alleen niet letterlijk de dag of het uur weten, maar dus wel het jaar, de maand en dan die of die dag. Ik schrok me rot toen ik het las en ben mede daardoor weer tot bekering gekomen, maar ben toch bang dat dit in de categorie dwaling valt, zoals die berekeningen van Harold Camping.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof, afgaand op de tekenen des tijds, wel dat we in de eindtijd zitten.

Waar ik problemen mee heb zijn al die elkaar tegensprekende berekeningen. Ik heb sites gelezen waar men vanuit de Bijbel precies 2 data kon berekenen, net zoals Daniel dat berekende, waarop het dan de grote oordeelsdag zou zijn, want je kon alleen niet letterlijk de dag of het uur weten, maar dus wel het jaar, de maand en dan die of die dag. Ik schrok me rot toen ik het las en ben mede daardoor weer tot bekering gekomen, maar ben toch bang dat dit in de categorie dwaling valt, zoals die berekeningen van Harold Camping.

Ze hebben het tot nu toe allemaal fout gehad :+ En ze zullen het fout blijven hebben. En als er tegen het einde van hun leven nog steeds niks is gebeurd maken ze nog 1 laatste voorspelling voor een paar tientallen jaren vooruit om de volgende generatie nog iets te geven om naartoe te leven. Ik ben benieuwd hoe het WTG z'n voorspellingen voor de 10e keer gaat aanpassen als blijkt dat over 80 jaar er nog steeds niks is gebeurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid