Spring naar bijdragen

Welke muziek sleept jou door een moeilijke tijd?


Aanbevolen berichten

  • 1 month later...
Mijn vraag aan jullie: welke muziek luisteren jullie als je het moeilijk hebt?

In moeilijke tijden luister ik vooral zwartgallige melancholische muziek. Joy Division. Maar ook dingen als Clan of Xymox, Nick Cave, Bauhaus, Backworld, Soror Dolorosa, etc. Soms ook wel doom als Officium Triste en wat andere bands.

Dit bijvoorbeeld:

(Al is dit een beetje op het randje. Veel helpt me, dit nummer heeft het ook wel eens erger voor me gemaakt.)

Er zijn best wel wat andere genres die ik ook heel tof vind en niet in die wereldjes zitten, maar die luister ik dan liever als ik in een wat andere bui ben. Agressieve hardcorepunk luister ik weer op andere momenten dan van die hippie muziek en die weer op andere momenten dan klassiek. Maar van die melancholische muziek kan ik redelijk vaak best wel goed hebben op één of andere manier, ook als ik vrolijk ben.

Iemand zei me eens dat bepaalde muziek je luistert als je in een bepaalde stemming bent en andere muziek juist stemming schept. Ik denk dat hij gelijk heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

De muziek die ik luister varieert enorm. De ene keer luister ik weken vrolijke poppunk en de andere keer zit ik maanden alleen maar hardcore en metalcore te luisteren.

Bij alle genres heb ik zo nummers/albums/bands die bij bepaalde perioden in mijn leven passen. Dus vaak grijp ik terug naar die nummers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Als t leven in deze t***ing wereld me weer eens te veel is, en ik met tranen in mijn ogen me verslagen voel en denk aan hen die geen eten hebben, aan hen die ons, die te veel eten hebben, tot eten dienen, aan hen die onze computers uit elkaar halen en kanker oplopen van de giftige dampen die vrijkomen, aan de dieren die op dit ogenblik vastgeklemd zitten in laboratoria en tijdens t volgende pijnlijke experiment bidden of de dood snel mag komen, aan de haat die men uit op youtube, aan de dolfijnenslacht in Japan, en of er ooit een eind aan komt...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid