Spring naar bijdragen

Wil niet naar de hemel


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hoi ik ben daniel ben 14 jaar

Ik ben wel cristerlijk,,, ik leef goed,

Ik ga naar een kerk ik lees de bijbel/bid

Dus... Ga ik naar de hemel.. Maar dat wil ik niet

Want in de hemel is eeuwig leven

Van het woord eeuwig wordt ik depresief

Als ik constant aan eeuwig leven denk wil ik gewoon niet naar de hemel ik wil niet eeeeuwig leven

Eeuwig = houd nooit op ,,, daar kan ik egt niet goed tegen als ik dood ben wil ik rust.. Niks. Voelen

Oke in de hel is ook eeuwig leven aleen eeuwig pijn dat wil ik absoluut niet..

Kan iemand me info geven over de hemel?

Dankje

Daniel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je klinkt nu al redelijk depressief eigenlijk. Maar eeuwig leven op de nieuwe aarde belooft niet echt saai te worden hoor. En depressief of moe worden is er ook niet bij want je bent tegen die tijd weer volmaakt. Kortom ik zou me niet teveel zorgen maken over de eeuwigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed gezegd Dingo.

@ Daniël Nu klinkt eeuwig zo eindeloos, met de gevoelens die we nu hebben idd. niet voor iedereen zo aanlokkelijk. Ook ik wil graag rust, maar wel rust van het bestaan op aarde, al die verdriet, al die ziektes, al die dingen die moeten.

Al die mensen die aan ons hoofd zeuren.

Maar in de hemel is dat niet, geen gezeur alleen blijschap, vrede, geen ziektes, geen huiswerk. Je zegt het goed, naar de hel wil je al helemaal niet. Dat is eeuwig pijn en onrust.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oooh wat herkenbaar! Ik raad je aan om de studieboeken van Randy Alcorn te gaan lezen. Deze man heeft een hele bijbelstudie zelf gehouden over de hemel. Wat staat er allemaal in de bijbel over de hemel.

Dat de hemel saai zou zijn is de grootste leugen die de duivel in ons hoofd plant. Ik heb er tot voor kort ook mee gelopen. Hij kan daar zo heerlijk op doorgaan.

Alleen vind je het leven hier saai? Werken, studeren, genieten van van alles met andere mensen, hobby's die je uit kan voeren enzovoort? Waarom zou het in de hemel dan ineens saai zijn. Ook daar kan je je lekker ontwikkelen. Je bent nog gewoon jezelf alleen dan een verbeterde versie ;) er is vollop leven. Wat mij nog het meest bijstaat is dat ik op een gegeven moment las dat er poorten waren in de stad waar mensen in en ut gingen, wat betekend dat er buiten de enorme stad dus ook leven is. Wat betekend dat we dus weer een heel gebied hebben om te onderzoeken, van te genieten. En dat alles zonder angst, moeite en pijn.

Ik denk dat die boeken heel goed voor je zijn. Het heeft mij zelfs zo ver gebracht dat ik zelfs naar de eeuwigheid uitkijk, een radicale omslag. Vind het heerlijk hier te leven, geniet van mijn man en kinderen en de mensen om mij heen. Maar jongens, die eeuwigheid. Ik kan bijna niet wachten ;)

Succes met je zoektocht!

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het licht van de eeuwigheid het het boek trouwens, een andere mooie van hem is: hoe zal het in de hemel zijn.

Hij heeft ook leesboeken geschreven (zoals deadline) waarin hij ook stukjes laat zien van de hemel, tegelijkertijd ook een stukje over de hel. Grotendeels gebaseerd op de bijbel wel met wat eigen aanvullingen maar je kunt de teksten vervoglens allemaal nalezen om te zien wat hij uit de bijbel heeft.

God heeft deze wereld gemaakt en hier kan het al erg leuk zijn, hoeveel beter moet het zijn in een perfecte wereld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Alleen vind je het leven hier saai? Werken, studeren, genieten van van alles met andere mensen, hobby's die je uit kan voeren enzovoort? Waarom zou het in de hemel dan ineens saai zijn. Ook daar kan je je lekker ontwikkelen. Je bent nog gewoon jezelf alleen dan een verbeterde versie ;) er is volop leven.

Tja... Volledig eens met je. En toch... Ons leven hier op aarde kan bij vlagen ontzeeeeeettend saai zijn. Tegen zitten. Ronduit kl%^*&$te zijn... En dat kan ons zicht op de hemel aardig vertroebelen!!

Hoe kan je daar nu op je 14e, of 40e, of je 84e, op een goede manier mee om gaan? Je een voorstelling maken van iets dat je in je eigen dagelijkse leven soms helemaal niet of op een totaal andere manier ervaart?

@Daniel97: Wie zegt trouwens dat er op "de nieuwe aarde" straks niet genoeg plek is om je eens lekker rustig terug te trekken voor een poosje?? Het zal er vast niet overal "Time Square, New York City" zijn... Waarom zou daar niet ook gelden "verandering van spijs doet eten??"...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je klinkt nu al redelijk depressief eigenlijk.

Nee, dat is een opkikker. ;)

Hoi Daniël, en welkom hier.

Je snijdt een onderwerp aan dat best lastig kan zijn, omdat we gewoon simpelweg niet weten hoe het zal zijn. Mijn vader dacht altijd dat het neerkwam op eeuwig zingen, en daar had 'ie geen zin in. Maar dat klopt dan waarschijnlijk ook niet. Wat ik zelf nog het mooiste vind is dat we straks oog in oog met God zullen staan, en dat we met Hem mogen leven zoals Hij het ooit bedoeld heeft. Lees maar eens in Genesis 3, misschien een somber verhaal over de zondeval maar er staat ook:

8 Toen de mens en zijn vrouw God, de HEER, in de koelte van de avondwind door de tuin hoorden wandelen, verborgen zij zich voor hem tussen de bomen. 9 Maar God, de HEER, riep de mens: ‘Waar ben je?’ (NBV)

Misschien denk ik er wat kinderlijk over, maar ik stel me zo voor dat God graag een avondwandeling maakte met Adam, en met hem praatte over vanalles en nog wat. Het was dan ook vreemd dat Adam zich zou verstoppen.

Zoals het toen was (paradijs) zal het weer worden, zelfs nog beter!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij is het niet de hemel, maar vooral het woord eeuwigheid dat me angst inboezemd. eeuwigheid is zo... lang. En je je kan dat niet inbeelden wat dat gaat zijn. De voorganger zei eens dat het niet iets gaat zijn zoals de aarde, maar meer een gemoedstoestand, dat je het meer met jouw ziel gaat beleven.

Maar eeuwig leef je sowieso: of in hemel of in hel, en ik denk dat je dan wel als snel weet waar je liever niet heen wilt :)

en ook: Welkom!! |P

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat bedoelde die voorganger met gemoedstoestand dan? Dat je geen mens meer bent? Dus meer een geest? Of enkel dat je op een andere manier beleefd?

Ik verwacht dat we niet veel anders zullen zijn als nu, maar dan perfect. Een perfect lichaam, geen zonden meer doen enzovoort.

Waarom zou God ons als mens schapen om vervolgens bijvoorbeeld geesten van ons te maken...

Ik denk ook dat je jezelf blijft. Je interesse ongeveer hetzelfde blijft, je dat ook weer mag gebruiken enzovoort.

Dat je daar ook gewoon lekker verder leeft, maar dan perfect.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eeuwig klinkt idd lang, als je denkt als een nietige mensje wat we allemaal zijn. Maar ik verwacht dat we, als het eenmaal zo ver is, zo anders gaan zijn dat we dan er niet meer tegenop kunnen zien, dat we gewoon niet meer kunnen denken van "oh jee, pff", maar dat we zo gelukkig gaan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedenk met net dat ik dat antwoord op pc heb:

6. Waar precies bevinden zich de hemel en de hel?

De hel is een plaats waar de verdoemden samenkomen. Ze was oorspronkelijk alleen gemaakt voor de duivel en zijn handlangers, zegt de Bijbel, maar ook de verdoemden onder de mensen zullen daar verblijf houden. Dat is wat we weten.

De hemel is de plaats waar de verheerlijkten samen zullen zijn. Dat weten wij ook met zekerheid. Voor de rest zijn er een massa speculaties. Ik denk dat het niet zodanig een plaats is, maar een toestand, waarin het eeuwige wezen zich zal bevinden. Ver van God, in de benauwdheid van de buitenste duisternis zal de hel zich ophouden, en ik denk dat het het verschrikkelijkste zal zijn dat er een mens kan overkomen, daar te belanden.

God zegt dat dat niet zijn verlangen is. Hij wil niet dat één iemand verloren gaat. De keus is aan de mens gegeven. Deuteronomium 30:19 “Ik neem heden de hemel en de aarde tegen u tot getuigen; het leven en de dood stel ik u voor, de zegen en de vloek; kies dan het leven, opdat gij leeft, gij en uw nageslachtâ€

U zegt dat u het angstaanjagend vindt om een eeuwigheid te moeten leven?!

Stel U een leven met de Heer niet voor zoals een leven hier als sterveling. De eeuwigheid is een begrip dat aanduidt dat er GEEN TIJD is. Het is dus niet een heeeeeeeeel lange tijd. Het is in wezen altijd VANDAAG, NU. In de eeuwigheid is er geen gisteren, en ook geen morgen – er is alleen nu. De Bijbel zegt dat de tijd in de hemel een tijd van absolute vrede, rust, blijdschap en genade zal zijn, wijl de hemelse wezens toch op een voor ons onbekende wijze van alle heerlijkheden die daar zijn, bovenmatig zullen genieten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed hoor Daniel, denk er maar eens goed over na. Eeuwig is lang en eeuwig goed is saai. Zoals mensen weleens zeggen: Men heeft regen nodig om de zon te waarderen. Eeuwig de zon is op den duur ook saai, nietwaar?

Een mens heeft goede en slechte ervaringen nodig om te groeien. Goede en slechte ervaringen zijn trouwens ook persoonsgebonden en iets dat alleen maar goed is bestaat niet. Mooi dat je daar op 14 jarige leeftijd al over nadenkt.

Veel mensen zeggen zoiets als: Het gaat ons begrip te boven, dus denk er maar niet over na. Dat doen ze om mensen dom te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Misschien denk ik er wat kinderlijk over, maar ik stel me zo voor dat God graag een avondwandeling maakte met Adam, en met hem praatte over vanalles en nog wat. Het was dan ook vreemd dat Adam zich zou verstoppen.

En in Johannes 1 zegt de schrijver: 18 Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon, Die in den schoot des Vaders is, Die heeft Hem ons verklaard.

Vreemd he?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oooh wat herkenbaar! Ik raad je aan om de studieboeken van Randy Alcorn te gaan lezen. Deze man heeft een hele bijbelstudie zelf gehouden over de hemel. Wat staat er allemaal in de bijbel over de hemel.

Dat de hemel saai zou zijn is de grootste leugen die de duivel in ons hoofd plant. Ik heb er tot voor kort ook mee gelopen. Hij kan daar zo heerlijk op doorgaan.

Ik heb die boeken van Alcorn ook gelezen, ze staan nog bij mij op de boekenkast. Toen ik geloofde las ik die beschrijvingen over de hemel al niet graag. Zo vreemd. Alsof god tijd heeft om iedereen persoonlijk te zien. En hij stelde het ook voor als een feestzaal waarin de mensen op het einde der tijden gingen wachten. Snap ik niet goed, dat mensen daar in trappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goed hoor Daniel, denk er maar eens goed over na. Eeuwig is lang en eeuwig goed is saai. Zoals mensen weleens zeggen: Men heeft regen nodig om de zon te waarderen. Eeuwig de zon is op den duur ook saai, nietwaar?

Een mens heeft goede en slechte ervaringen nodig om te groeien. Goede en slechte ervaringen zijn trouwens ook persoonsgebonden en iets dat alleen maar goed is bestaat niet. Mooi dat je daar op 14 jarige leeftijd al over nadenkt.

Veel mensen zeggen zoiets als: Het gaat ons begrip te boven, dus denk er maar niet over na. Dat doen ze om mensen dom te houden.

Ik denk dat door onze zondige geest waarbij we soms te weinig waarderen we idd de regen nodig hebben om de zon te waarderen. Maar zal dat straks ook nog zo zijn? Als we niet meer zo ondankbaar zijn als hier op aarde? En als er dan regen is, zien we het nog wel als last bijvoorbeeld om dat voorbeeld erbij te gebruiken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een mens heeft goede en slechte ervaringen nodig om te groeien.quote]

Hier op aarde neem ik aan, dat je bedoeld? Of bedoel je ook in de hemel?

Want dit klinkt mij indirect in de oren als: het is maar goed dat de duivel er is, want zonder kwaad zouden we niet kunnen groeien...

Of denk je dat er toch slechte dingen zijn bij God in de hemel waardoor we kunnen groeien?

Hadden we kunnen groeien als mens als de duivel er niet was geweest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het probleem is dat wij ons tijdloosheid niet kunnen voorstellen. Bij eeuwigheid zien wij meteen een oneindig lange tijdslijn voor ons, maar de hemel bevindt zich buiten tijd en ruimte. Voordat tijd en ruimte geschapen werden was de hemel er al. We zijn echter zo diep verbonden met de tijd, dat we ons niet kunnen voorstellen dat iets echt tijdloos kan zijn, dat er echt een "eeuwig heden" bestaat. Dat is voor ons net zo onbevattelijk als de oneindige grootsheid van het universum, of wellicht nog veel onbevattelijker.

Het hemelse gevoel is daarom misschien niet zozeer een blij gevoel, maar dat ene moment dat je even helemaal in het nu leeft, dat tijd even niet bestaat. Dat je even geheel en alleen in diepe concentratie ergens mee bezig bent. Dat kan een goede game zijn, een interessante studie of een voldoening gevend karwei. Of dat je je geheel laat meevoeren door een muziekstuk, een prachtig gedicht, een fascinerend kunstwerk, een spannend boek of zelfs een wonderschone wiskundige formule. In kloosters probeert men juist door een strikt dagritme en door soberheid zoveel mogelijk in het nu te leven. De liturgie helpt daar in het bijzonder bij, met haar spel tussen herhaling en afwisseling.

De kunst is dan om je niet meteen voor te stellen dat je de genoemde activiteiten voor eeuwig zou doen, maar dat je dat nú doet en nergens anders. En dan niet zomaar, maar in de meest volmaakte vereniging met je Geliefde, met de pure, onvolmaakte Liefde, die God is. Dat is een geluk dat onze zintuigen en gevoelens te boven gaan, dus laten we daarop maar niet teveel vertrouwen en enkel zoveel mogelijk in het nu leven, in vrede met alles wat ons overkomt en niet overkomt. Dan kun je al een beetje hemel in je hart bewaren, vooral als je daarbij gemeenschap met God hebt in de sacramenten en het gebed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is gewoon christelijke leer hoor. We belijden vanaf het begin al dat God buiten tijd en ruimte staat en zo dus ook zijn hemel. Niets raars aan. Daarbij is het christendom ook méér dan enkel de Schrift. Je kunt wel honderd dingen wel of niet in de Schrift lezen, maar uiteindelijk is het christelijk geloof binnen het christendom maatgevend. Ook binnen kerkgemeenschappen die menen zich enkel op de Schrift te baseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Is gewoon christelijke leer hoor. We belijden vanaf het begin al dat God buiten tijd en ruimte staat en zo dus ook zijn hemel. Niets raars aan. Daarbij is het christendom ook méér dan enkel de Schrift. Je kunt wel honderd dingen wel of niet in de Schrift lezen, maar uiteindelijk is het christelijk geloof binnen het christendom maatgevend. Ook binnen kerkgemeenschappen die menen zich enkel op de Schrift te baseren.

Tsja, zo kun je alles beweren. Dat God "buiten de tijd staat" is gewoon filosofisch geneuzel. De bijbel zegt niets over dit soort dingen. God is wellicht niet beperkt tot het tijdsverloop in deze wereld, maar de concept "tijd" is behoorlijk fundamenteel. Als God iets doet, dan is er automatisch een voor en een na.

Wanneer je suggereert dat in de hemel geen tijd is, dan is het pas een saaie boel! Maar aangezien er toch geen tijd verstrijkt, merk je er niets van. Tsja.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid