Spring naar bijdragen

Obama vergeet God te noemen


Aanbevolen berichten

 

President Obama vergat gisteren in zijn Thanksgivingsspeech het belangrijkste woordje uit de Amerikaanse politiek: God. Dat meldt dagblad Trouw. Normaal gesproken sluit een Amerikaanse president zijn speech op Thanksgiving af met: 'May God bless you and may God bless the United States of America'. Deze keer vergat Obama dat en zei: 'Heb een prachtige Thanksgiving.' Het resultaat: boze reacties van vooral Republikeinen. Zij noemden het niet noemen van God 'on-Amerikaans' en een 'belediging'.
 
Bron: cip.nl
Link naar bericht
Deel via andere websites
zouden jullie er zwaar aan tillen mochten jullie een Amerikaan(se) zijn?

Wel als ik Republikein was en druk bezig was met de verkiezingscampagne.

Ik denk dat de republikeinen dit juist gaan gebruiken in hun campagne.

Er zijn toch al veel amerikanen die denken dat Obama een moslim is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het resultaat: boze reacties van vooral Republikeinen. Zij noemden het niet noemen van God 'on-Amerikaans' en een 'belediging'.

Ja, natuurlijk, Amerika is natuurlijk 'Gods nation, dus dan kan je het echt niet maken om God niet te noemen. Het gaat dan uiteraard niet om God, want wat doet Die er nou toe? Het is gewoon zó on-Amerikaans.. (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het resultaat: boze reacties van vooral Republikeinen. Zij noemden het niet noemen van God 'on-Amerikaans' en een 'belediging'.

Ja, natuurlijk, Amerika is natuurlijk 'Gods nation, dus dan kan je het echt niet maken om God niet te noemen. Het gaat dan uiteraard niet om God, want wat doet Die er nou toe? Het is gewoon zó on-Amerikaans.. (H)

God ligt er echt niet wakker van denk ik. Als je eeuwig en omnipotent bent heb je ongetwijfeld ook het nodige relativeringsvermogen. ;)
Link naar bericht
Deel via andere websites
De vraag is ook: heeft hij het opzettelijk vergeten te vermelden of per ongeluk?

Want als ge dat normaal zegt bij elke toespraak en het is ook niet een klein zinnetje, dan vind ik het nogal raar dat je het vergeet.

Mensen vergeten dagelijks dingen, en 99 van de 100 keer is er dan geen opzet in het spel.

En al zou deze president geen christen zijn, wat dan nog? Doet hij zijn werk dan minder goed?

Sowieso is het lichtelijk lachwekkend om in de slangenkuil die politiek heet bij elke toespraak God te betrekken. Zeker in de VS waar het politieke spel wel heel smerig gespeeld wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid