Spring naar bijdragen

Mag een niet maagd een Christelijke maagd huwelijken?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Ik heb sindskort een hele leuke man leren kennen.

Nou wil het geval dat hij Christelijk is en niet in sex voor het huwelijk geloofd.

Nou ben ik geen maagd meer want ik heb een kindje.

Mijn vraag is dan ook, mag een niet maagd een maagd huwelijken volgens het Christelijk geloof?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor, natuurlijk mag dat. Zolang je inderdaad nu de regel aanhoudt dat je vóór het huwelijk geen seks met hem hebt, dan kun je gewoon met hem in het huwelijk treden. Wel moeten jullie bereid blijven om voor het kind te zorgen en het kind de omgang met zijn of haar echte vader niet hinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb sindskort een hele leuke man leren kennen.

Nou wil het geval dat hij Christelijk is en niet in sex voor het huwelijk geloofd.

Nou ben ik geen maagd meer want ik heb een kindje.

Mijn vraag is dan ook, mag een niet maagd een maagd huwelijken volgens het Christelijk geloof?

Ja hoor. Er bestaat geen regel dat je perse maagd moet zijn om te mogen trouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Interessant onderwerp voor een topic Lieke. Welkom trouwens. :)

Of hij met je wil trouwen, die beslissing zal aan hemzelf zijn. Niets dat jullie tegenhoudt, tenzij je zelf nog getrouwd bent of in een relatie zit. Overspel mag dan weer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lijkt me spannend om na het huwelijk te ontdekken of je seksueel ook bij elkaar past.

Het moet wel heel vreemd lopen willen mannetje en vrouwtje niet in elkaar passen. ;)

Ow daar maak ik me geen zorgen over, er zijn genoeg openingen waar het past, het lijkt me overigens heel sterk dat een topic daarover goedgekeurd wordt door de crew al ben ik zeer benieuwd wat daarover in bijbels verband over wordt gezegd in een huwelijk tussen man en vrouw.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Lijkt me spannend om na het huwelijk te ontdekken of je seksueel ook bij elkaar past.

Mij ook.

Gelukkig is er voor hen die niet van verassingen houden mogelijkheden genoeg om elkaar seksueel te ontdekken zonder enige maagdelijkheid te verliezen.

Seksualiteit is niet alleen de daad zelf maar een wisselwerking tussen intimiteit, gevoel en de daad zelf. En daar kan weleens wat verkeerd gaan in beleving tussen partners na het huwelijk. Ik twijfel niet aan je intelligentie dus dit antwoord had je zeker zelf al bedacht.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Lijkt me spannend om na het huwelijk te ontdekken of je seksueel ook bij elkaar past.

Mij ook.

Gelukkig is er voor hen die niet van verassingen houden mogelijkheden genoeg om elkaar seksueel te ontdekken zonder enige maagdelijkheid te verliezen.

En gelukkig zullen degenen die sowieso nog helemaal niks hebben geëxperimenteerd al snel tevreden zijn met wat ze hebben .. dat is de echte key tot succes; niet beter weten. :) Jouwn methode vind ik wat hypocriet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seksualiteit is niet alleen de daad zelf maar een wisselwerking tussen intimiteit, gevoel en de daad zelf. En daar kan weleens wat verkeerd gaan in beleving tussen partners na het huwelijk. Ik twijfel niet aan je intelligentie dus dit antwoord had je zeker zelf al bedacht.

Ja, geen enkele reden om dus niet als maagd het huwelijk in te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seksualiteit is niet alleen de daad zelf maar een wisselwerking tussen intimiteit, gevoel en de daad zelf. En daar kan weleens wat verkeerd gaan in beleving tussen partners na het huwelijk. Ik twijfel niet aan je intelligentie dus dit antwoord had je zeker zelf al bedacht.

Ja, geen enkele reden om dus niet als maagd het huwelijk in te gaan.

Dat is voor iedereen zelf om uit te maken, wel is het belangrijk, als je kiest om als maagd het huwelijk in te gaan, om het er voor je huwelijk in ieder geval over te hebben hoe je precies tegen seksualiteit aankijkt. Niet elke vrouw wil alleen maar op haar rug liggen, haar man twee minuten erover heen laten gaan en dan slapen, of misschien juist wel. Vervelend als je daar achteraf totaal verschillende ideeën over blijkt te hebben.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarover met elkaar spreken is inderdaad sowieso erg verstandig. Maar uiteindelijk zul je dat ook gewoon samen ontdekken binnen het huwelijk. Seksualiteit is toch uiteindelijk puur iets van jullie tweeën en zul je dus uitsluitend samen moeten ontdekken, zonder bemoeienis van buitenaf en met geen andere voorwaarde dan een goed vertrouwen in elkaar en het ook niet al te erg overschatten van het belang van seksualiteit. De eerste nachten zullen dan wellicht niet vlekkeloos verlopen, maar oefening baart kunst... en wie weet ook kinderen. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is voor iedereen zelf om uit te maken, wel is het belangrijk, als je kiest om als maagd het huwelijk in te gaan, om het er voor je huwelijk in ieder geval over te hebben hoe je precies tegen seksualiteit aankijkt. Niet elke vrouw wil alleen maar op haar rug liggen, haar man twee minuten erover heen laten gaan en dan slapen, of misschien juist wel. Vervelend als je daar achteraf totaal verschillende ideeën over blijkt te hebben.

Klopt, daar zou je ook over moeten praten, maar ook vóór het huwelijk kun je natuurlijk experimenteren met seksualiteit en daarin samen ook groeien zonder daarbij je maagdelijkheid overboord te gooien.

Het is in mijn visie mbt. seksualiteit dan ook geen kwestie van rigide afstand houden van seksualiteit buiten het huwelijk, alswel binnen een relatie samen toegroeien naar een huwelijk, emotioneel én seksueel. Net zoals je aan het begin van je verkering niet meteen je diepste zielenroerselen op tafel gooit, trek je ook niet meteen je kleding uit, maar net zoals je al vóór het huwelijk een begin maakt met het delen van je leven, kun je vóór je huwelijk al een begin maken met de lichamelijke aspecten daarvan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb sindskort een hele leuke man leren kennen.

Nou wil het geval dat hij Christelijk is en niet in sex voor het huwelijk geloofd.

Nou ben ik geen maagd meer want ik heb een kindje.

Mijn vraag is dan ook, mag een niet maagd een maagd huwelijken volgens het Christelijk geloof?

Natuurlijk mag dat, maak je geen enkele zorgen daarover en gefeliciteerd ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo lieve lezers!

Deze vraag spookt mij al langer door het hoofd, maar ik lijk er zelf maar niet een antwoord op te vinden. De bijbel zegt dat je geen seks voor het huwelijk mag hebben, maar is het een advies die opgesteld is "om je te beschermen" of echt een regel?

Vriendelijk groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom Sarah. :) Hetgeen jij noemt is volgens vele kerken en kerkgemeenschappen een echt gebod. Natuurlijk kun je dat woord omzeilen door te zeggen dat als je écht gelooft, je geen seks voor het huwelijk mag hebben, maar in facto komt het dan op hetzelfde neer: je moet je er als christen gewoon aan houden. Maar het is echter wel een gebod ter bescherming van jezelf, het huwelijk en het gezin. God geeft namelijk geboden omdat ze goed voor ons zijn, niet om de geboden zelf. In dit geval is het zo dat seksualiteit mooi is, maar ook een natuurkracht is waarmee men kinderen kan verwekken, ook onbedoeld. Naast de eenwording tussen man en vrouw is het daarom ook bedoeld om een gezin mee te stichten. Een gezin is echter gebaat bij onvoorwaardelijke liefde, trouw en zelfopoffering en daarom dient een christelijk gezin binnen het huwelijk te worden gesticht. Binnen het huwelijk geeft God ons immers de genade om deze deugden te ontwikkelen en door te geven aan elkaar en aan de kinderen, indien God ze geeft. Seksualiteit maakt man en vrouw dus één, bevestigt zo het huwelijk, en geeft ze de kans hun liefde om te zetten in nieuw leven.

Daarbij speelt er ook dat binnen de westerse samenleving lust en vruchtbaarheid teveel uit elkaar worden gehaald en als aparte elementen worden gezien: je zou seks kunnen hebben puur voor de lust, of puur voor het ontvangen van kinderen. Men raakt dan gefrustreerd als men bijvoorbeeld enkel voor lust seks heeft, maar tóch het andere erbij krijgt, ondanks alle middelen die men gebruikt. Niet zelden wil dat dan nog weleens tot de dood van het ongeboren kind leiden. Of men richt bij elkaar veel schade aan, omdat er niet voorzichtig genoeg met seksualiteit wordt omgesprongen en men elkaar daardoor kwetst. Voor God is het echter één, natuurlijk geheel, zoals dat in de rest van de natuur ook is. Daarom veroordelen veel kerken ook die scheiding en leren dat je geen huwelijk aan moet gaan en dus ook geen seks moet hebben als je de mogelijke gevolgen daarvan niet wenst te dragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Wordt eerst een met jouw geliefde in opvatting over geloof, voordat je beslist verder te gaan, zo zal jullie huwelijk alleen maar mooier worden.

Een kerk kan jullie niets verbieden, je bent zelf verantwoordelijk voor wat jij doet en laat, maar houd in gedachten dat er een God is, die wel wil weten waarom wel of niet.

hier heb ik even beschreven hoe ik hierbij ben gekomen:

Ik denk dat het goed is bij jezelf na te gaan, wat jij vindt van het geloof in een Almachtige God. Je zei, dat jijzelf geen christen bent.

Het huwelijk gaat, zoals eerderen gezegd hebben, over de eenwording van man en vrouw, dat wil zeggen, je bent verantwoordelijk voor elkaar, je steunt elkaar en je hebt elkaar lief in alles, in vreugde en in het mindere.

Als jij kunt geloven dat er een Jezus heeft geleefd, die volledig mens is geworden, ondanks zijn Goddelijke afkomst, door zijn dood en levend worden EN zijn opname, kunt geloven dat er een kracht (die christenen noemen: Geest) werkt van liefde in de mens, is dit in ieder geval de eerste stap tot het eenworden met jouw geliefde gezet.

klinkt allemaal volmondig, maar lees het even goed en rustig door ;)

als je namelijk met je geliefde eens kan worden over de invulling van het verdere leven als getrouwd stel waarbij je de liefde voor je medemens en daarbij ook Jezus hebt leren kennen, wie houd jullie dan tegen hier samen in te groeien. Dan kan jij allemachtig veel kunnen leren van jouw man over God.

In de bijbel staat dat er een onvoorstelbare blijdschap is bij de engelen en bij God, op het moment dat jij Jezus ziet als jouw verlosser en de groei van de hoop op zijn weerkomen om de wereld te verlossen van pijn, verdriet, zonde en het vernietigen van de dood.

-- kortom: wordt eerst een met jouw geliefde in opvatting over geloof, voordat je beslist verder te gaan, zo zal jullie huwelijk alleen maar mooier worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, geen enkele reden om dus niet als maagd het huwelijk in te gaan.

Er is maar 1 doorslaggevende reden om wél als maagd het huwelijk in te willen gaan: je meent dat God dit van je vraagt. Valt dat weg dan is er al snel een heel goede reden om toch eerder seks te hebben. Bv dat seks lekker is of je vriendin sexy of de seksuele aantrekkingskracht tussen jullie beide groot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Welkom Sarah. :) Hetgeen jij noemt is volgens vele kerken en kerkgemeenschappen een echt gebod. Natuurlijk kun je dat woord omzeilen door te zeggen dat als je écht gelooft, je geen seks voor het huwelijk mag hebben, maar in facto komt het dan op hetzelfde neer: je moet je er als christen gewoon aan houden. Maar het is echter wel een gebod ter bescherming van jezelf, het huwelijk en het gezin. God geeft namelijk geboden omdat ze goed voor ons zijn, niet om de geboden zelf. In dit geval is het zo dat seksualiteit mooi is, maar ook een natuurkracht is waarmee men kinderen kan verwekken, ook onbedoeld. Naast de eenwording tussen man en vrouw is het daarom ook bedoeld om een gezin mee te stichten. Een gezin is echter gebaat bij onvoorwaardelijke liefde, trouw en zelfopoffering en daarom dient een christelijk gezin binnen het huwelijk te worden gesticht. Binnen het huwelijk geeft God ons immers de genade om deze deugden te ontwikkelen en door te geven aan elkaar en aan de kinderen, indien God ze geeft. Seksualiteit maakt man en vrouw dus één, bevestigt zo het huwelijk, en geeft ze de kans hun liefde om te zetten in nieuw leven.

Daarbij speelt er ook dat binnen de westerse samenleving lust en vruchtbaarheid teveel uit elkaar worden gehaald en als aparte elementen worden gezien: je zou seks kunnen hebben puur voor de lust, of puur voor het ontvangen van kinderen. Men raakt dan gefrustreerd als men bijvoorbeeld enkel voor lust seks heeft, maar tóch het andere erbij krijgt, ondanks alle middelen die men gebruikt. Niet zelden wil dat dan nog weleens tot de dood van het ongeboren kind leiden. Of men richt bij elkaar veel schade aan, omdat er niet voorzichtig genoeg met seksualiteit wordt omgesprongen en men elkaar daardoor kwetst. Voor God is het echter één, natuurlijk geheel, zoals dat in de rest van de natuur ook is. Daarom veroordelen veel kerken ook die scheiding en leren dat je geen huwelijk aan moet gaan en dus ook geen seks moet hebben als je de mogelijke gevolgen daarvan niet wenst te dragen.

Hartelijk bedankt voor je reactie Robert :) ik heb hier veel aan! De kerk waar ik heen ging kon (of wilde) daar geen duidelijk antwoord op geven, aangezien de meningen nog al verschilden.

Vriendelijke groeten :D

Sarah

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid