Spring naar bijdragen

Kerk van Jan Zijlstra gescheurd


Aanbevolen berichten

[preview]Er heeft een scheuring plaatsgevonden in de kerk van de bekende evangelist en gebedsgenezer Jan Zijlstra. [/preview]Een voormalig voorganger van de Levensstroomgemeente in Leiderdorp komt nu met een aantal gemeenteleden bijeen in een partycentrum in Warmond.

Dat meldt het Nederlands Dagblad vandaag. De betreffende voorganger – Arno van der Knaap – begon in 2008 als pastor in de gemeente en werd vorig jaar aangewezen als opvolger van Zijlstra. De twee mannen kwamen echter met elkaar in conflict ‘op organisatorisch en geestelijk vlak’ aldus de krant.

De gemeenteleden zijn afgelopen zondag op de hoogte gesteld van de breuk.

Zijlstra richtte in 1992 de Levensstroomgemeente op die landelijke bekendheid verwierf vanwege de gebedsgenezingen die er plaatsvonden. De meeste aandacht trok de zogenaamde genezing van Janneke Vlot in 2007. Dankzij genezing van Zijlstra zou zij niet meer gebonden zijn aan haar rolstoel.

Bron: IKON

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 170
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

yes.gif

Daarnaast:

Zover ik weet resulteerde een vorige scheuring waarbij Zijlstra betrokken was in drie nieuwe geweldige gemeenten.

Een scheuring is altijd te betreuren voor de betrokkenen, maar een zure appel waar ze even doorheen moeten bijten. Maar op de langere termijn kan het meer opleveren en meerdere kleinere kerken bereiken meer mensen met het evangelie dan enkele grotere kerken.

Wat een overwinning kan lijken voor de duisternis, kan resulteren in winst voor het koninkrijk van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 13 juli 2011 06:34:22 schreef Eulogía het volgende:

Wat een overwinning kan lijken voor de duisternis, kan resulteren in winst voor het koninkrijk van God.

Wellicht is dit wel een overwinning van het koninkrijk van God en is de val van Zijlstra eindelijk ingeluid.

Hoe dan ook, de zoveelste scheuring en belediging van Christus, dan kun je lullen als brugman, daarmee verbloem je het echt niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 13 juli 2011 06:34:22 schreef Eulogía het volgende:

yes.gif

Daarnaast:

Zover ik weet resulteerde een vorige scheuring waarbij Zijlstra betrokken was in drie nieuwe geweldige gemeenten.

Een scheuring is altijd te betreuren voor de betrokkenen, maar een zure appel waar ze even doorheen moeten bijten. Maar op de langere termijn kan het meer opleveren en meerdere kleinere kerken bereiken meer mensen met het evangelie dan enkele grotere kerken.

Wat een overwinning kan lijken voor de duisternis, kan resulteren in winst voor het koninkrijk van God.

Ik ken ook voorbeelden van scheuringen die resulteerden in twee gemeenten die langzaam uitdoofden.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 13 juli 2011 07:13:00 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Wellicht is dit wel een overwinning van het koninkrijk van God en is de val van Zijlstra eindelijk ingeluid.

Hoe dan ook, de zoveelste scheuring en belediging van Christus, dan kun je lullen als brugman, daarmee verbloem je het echt niet.

Jan Zijlstra vertegenwoordigt het koninkrijk van God. Ik zou niet weten waarom dit een val van Zijlstra zou inluiden. Wat heeft het met een belediging van Christus te maken? Volgens de Bijbel vinden scheuringen plaats. Ook gingen Paulus en Barnabas uit elkaar. Van verbloemen is geen sprake.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 13 juli 2011 09:59:31 schreef Skippy het volgende:

[...] Ik ken ook voorbeelden van scheuringen die resulteerden in twee gemeenten die langzaam uitdoofden.

Dus? Je kan niet in de toekomst kijken, dus je moet maar afwachten hoe het zal gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 13 juli 2011 10:42:53 schreef Eulogía het volgende:

[...]

Jan Zijlstra vertegenwoordigt het koninkrijk van God.

Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik zie hem eerder als een vertegenwoordiger van het duister.

Ik zou niet weten waarom dit een val van Zijlstra zou inluiden.

Ik had ook niet van je verwacht dat je dat zou snappen.

Wat heeft het met een belediging van Christus te maken?

Ik verwacht niet dat jij dat kan begrijpen.

Volgens de Bijbel vinden scheuringen plaats. Ook gingen Paulus en Barnabas uit elkaar.

En dat kwalificeert de Bijbel als iets dat goed is? Dat een gebeurtenis in de Bijbel staat wil niet zeggen dat het goed is.

Van verbloemen is geen sprake.

Ongetwijfeld zul jij dat denken. Ik ervaar het echter wel zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 13 juli 2011 11:24:56 schreef Thorgrem het volgende:

Ik had ook niet van je verwacht dat je dat zou snappen.

Er zijn meerdere gevallen van splitsing bekend die niet tot een val leidden.

Van zuivere, radicale mensen als Zijlstra en Van der Knaap verwacht ik niet dat ze gauw zullen vallen. De zegen van God is op hun leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dat kwalificeert de Bijbel als iets dat goed is? Dat een gebeurtenis in de Bijbel staat wil niet zeggen dat het goed is.

Dat zei ik ook niet. Volgens de Bijbel komen er stormen. Vervolgingen, verdrukkingen en splitsingen kunnen vóórkomen, maar dat zegt niets over de integriteit van de gelovigen die ermee te maken zullen krijgen. In zo'n situatie is het zaak de schouders op te halen, de schouders er weer onder te zetten en door te gaan met het geweldige werk van het evangelie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 13 juli 2011 11:26:52 schreef Eulogía het volgende:

[...]Je kan ook gewoon antwoord geven.

Waarom verwacht jij van anderen toch altijd dingen die je zelf ook niet presteert? Zie je reactie richting Skippy eens.

Ik verwacht gewoon niet van jou dat jij dat kan doorzien. Dat is niet erg, maar voor mij is het wel zo fijn om een reëel verwachtingspatroon te hebben om teleurstelling te voorkomen. Het scheelt bovendien een heleboel uitleg die toch niet doordringt.

Op woensdag 13 juli 2011 11:32:17 schreef Eulogía het volgende:

[...]

Kun je dat onderbouwen?

Wat ik voel onderbouwen? Nou op basis van je eeuwige rondjes draaien en moeilijk doen over van alles en nog wat zolang je maar niet je ongelijk hoeft toe te geven (bijvoorbeeld over hele basale betekenissen van simpele Nederlandse woorden) is dat zo gekomen.

Op woensdag 13 juli 2011 11:31:33 schreef Eulogía het volgende:

[...]

Dat zei ik ook niet.

Niet letterlijk nee. Je droeg het wel aan als argument voor scheuring. Ook nu draai je er dus weer vrolijk omheen.

Ps; reageer de volgende keer gewoon in 1 keer op 1 bericht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 13 juli 2011 11:37:45 schreef Thorgrem het volgende:

Waarom verwacht jij van anderen toch altijd dingen die je zelf ook niet presteert? Zie je reactie richting Skippy eens.

Ik verwacht gewoon niet van jou dat jij dat kan doorzien. Dat is niet erg, maar voor mij is het wel zo fijn om een reëel verwachtingspatroon te hebben om teleurstelling te voorkomen. Het scheelt bovendien een heleboel uitleg die toch niet doordringt.

Wat is je probleem met mijn reactie op de reactie van Skippy?

Daarnaast heb ik de afgelopen jaren meer geestelijk inzicht getoond dan velen op dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 13 juli 2011 11:42:23 schreef Eulogía het volgende:

[...]

Wat is je probleem met mijn reactie op de reactie van Skippy?

Denk daar zelf maar eens over na. Ik heb al een dikke hint gegeven.

Daarnaast heb ik de afgelopen jaren meer geestelijk inzicht getoond dan velen op dit forum.

Ongetwijfeld zullen er tussen het vele gekronkel ook pareltjes van reacties gezeten hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 13 juli 2011 11:39:51 schreef Thorgrem het volgende:

Wat ik voel onderbouwen? Nou op basis van je eeuwige rondjes draaien en moeilijk doen over van alles en nog wat zolang je maar niet je ongelijk hoeft toe te geven (bijvoorbeeld over hele basale betekenissen van simpele Nederlandse woorden) is dat zo gekomen.

Ja, als je iets meldt, moet er ook een reden voor zijn. Daarnaast draai ik nooit rondjes, doe niet moeilijk en heb over het algemeen gelijk en wanneer dat niet zo is, geef ik dat gewoon toe. Je uitspraken zijn ongefundeerd. Daarnaast zie ik de Bijbel als een Goddelijk geschrift met een hogere autoriteit dan het Nederlandse woordenboek. Ik vind het jammer dat sommige traditionelen een woordenboek of catechismus boven Gods woord stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 13 juli 2011 11:45:48 schreef Thorgrem het volgende:

Ongetwijfeld zullen er tussen het vele gekronkel ook pareltjes van reacties gezeten hebben.

Van kronkelen is geen sprake. Triest trouwens dat je op de man speelt, terwijl het hier om heel andere zaken gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 13 juli 2011 11:46:30 schreef Eulogía het volgende:

[...]

Ja, als je iets meldt, moet er ook een reden voor zijn. Daarnaast draai ik nooit rondjes, doe niet moeilijk en heb over het algemeen gelijk en wanneer dat niet zo is, geef ik dat gewoon toe. Je uitspraken zijn ongefundeerd.

Ongetwijfeld, vandaar ook al die feedbacktopics (bij mijn weten ben je de enige user die lange tijd zijn eigen privé feedbacktopic heeft gehad). rofl.gif

Daarnaast zie ik de Bijbel als een Goddelijk geschrift met een hogere autoriteit dan het Nederlandse woordenboek. Ik vind het jammer dat sommige traditionelen een woordenboek of catechismus boven Gods woord stellen.

Het is een vrij land, dat mag jij vinden. Ik vind het dan weer jammer dat sommige evangelicale christenen Bijbel zien als woordenboek, telefoongids, afhaalmenu, spoorboekje en goddelijk geschrift.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 13 juli 2011 11:52:15 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Ongetwijfeld, vandaar ook al die feedbacktopics (bij mijn weten ben je de enige user die lange tijd zijn eigen privé feedbacktopic heeft gehad).

[...]

Het is een vrij land, dat mag jij vinden. Ik vind het dan weer jammer dat sommige evangelicale christenen Bijbel zien als woordenboek, telefoongids, afhaalmenu, spoorboekje en goddelijk geschrift.

In feedbacktopics deed ik nooit moeilijk. Helaas snapte jij mijn feedbacktopics nooit, terwijl ik over het algemeen duidelijk aangaf waarvoor ze waren bedoeld, namelijk een respectvol omgaan tussen verschillende users, waarbij ik dacht aan het hele forum en het mij niet om mijzelf ging. Ik verbaasde mij bijvoorbeeld soms over hoe lomp gereformeerden en katholieken met elkaar omgingen. Ik heb heel andere ideeën over hoe christenen in liefde met elkaar om kunnen gaan.

Daarnaast, ik zie mijzelf niet als evangelicaal. Als je spreekt over 'woordenboek, telefoongids, afhaalmenu, spoorboekje' maak je een karikatuur en discussieer je niet serieus. Als je de Bijbel niet ziet als een Goddelijk geschrift, snap ik daar weinig van.

Daarnaast snap ik nog steeds niet wat dit met het onderwerp te maken heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op donderdag 14 juli 2011 07:51:29 schreef Hongerige Wolf het volgende:

Kan hij dat niet genezen?

Net zo min als vervolging en verdrukking, waarvan de Bijbel zegt dat die er zijn.

Zijlstra is er om mensen te genezen van ziekten en te bevrijden van demonische machten.

Er staat niet in de Bijbel: 'Gaat dan heen in de gehele wereld en behoed kerken voor scheuringen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid